Miltä helsinkiläisen puhe kuulostaa esim. lappilaisen korviin?
Puhetapani paljastaa mut helsinkiläiseksi samantien, vaikka en oikeastaan edes käytä mitään slangisanoja.
Kommentit (133)
Minuakin kiinnostaa. Kesällä "maakunnissa" vieraillessani koetan peitellä puhetapaani parhaani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä? En ymmärrä.
Niin, se nuotti on sellainen että antaa tosi lesoilevan vaikutelman. Minkä ymmärtäminen siinä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Ylimieliseltä? Onpas sinulla omituinen asennevamma.
Miltä lappilaisen puhe kuulostaa helsinkiläisen korviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Asenne? Kysyttiin miltä kuulostaa ja vastasin miltä mielestäni kuulostaa. Helsinkiläisiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta olen syytön siihen miten puhutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
No eikö tähän olisi saanut vastata rehellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Asenne? Kysyttiin miltä kuulostaa ja vastasin miltä mielestäni kuulostaa. Helsinkiläisiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta olen syytön siihen miten puhutte.
Minä en puhu lesoillen tai ylimielisesti, itseasiassa mua on luultu tulevan jostain pohjanmaalta puhetapani perusteella. Slangia en osaa kuin yksittäisiä sanoja.
T. Syntyperäinen helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Heinähatuilla loistaa väärät stereotypiat ihmisistä. Siksi ne on juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Tätä täällä. Nuo kaikki tietävät idiootit YLEENSÄ peukuttavat alas TOSI asioita. Kuten tätäkin
Teennäiseltä se omaan korvaan kuulostaa. Ylimielisestä en tiedä.
Komppaan: kyllähän se juuri ylimieliseltä kuulostaa. Se sanojen venyttäminen ja laiska ääntäminen tekee siitä murteesta sen kuuloista että puhuja pitää itseään parempana. Ei auta että hesalaiset ovat itse varsin huonoja kuuntelijoita, ja äänessä enemmän kuin mitä toivoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Minä en puhu lesoillen tai ylimielisesti, itseasiassa mua on luultu tulevan jostain pohjanmaalta puhetapani perusteella. Slangia en osaa kuin yksittäisiä sanoja.
T. Syntyperäinen helsinkiläinen.
Eli selvästikään et siis puhu kuin tyypillinen helsinkiläinen, joten kokemuksesi ei ole se miten helsinkiläinen puhetapa yleisesti mielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Tätä täällä. Nuo kaikki tietävät idiootit YLEENSÄ peukuttavat alas TOSI asioita. Kuten tätäkin
Niinpä. Kysytään muka kysymys, mutta ei oikeasti haluta kuulla vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Ja kovalta ja pelottavalta. Ei minuakaan ole mitään Helsinkiläisiä vastaan.
Juu juu, helsinkiläiset on teennäisiä ja ylimielisiä, maalaiset lepposia, hitaita ja juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimieliseltä
Niinpä. Kysytään muka kysymys, mutta ei oikeasti haluta kuulla vastausta.
No kun vastaus olisi pitänyt olla, että ihqulta ja kauniilta ja söpöltä ja ihanalta ja pusipusi
Vähän epäselvältä ja nopeahkolta, ässät suhahtaa hassusti ja lainasanoja jotka usein hoksaa jos osaa ruotsia :)
Ylimieliseltä