Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt puhuvat opettajat: Kaikkein arvostetuin päättäjäislahja on lahjakortti tai kuoreen sujautettu seteli

Vierailija
30.05.2021 |

"Tuikkukippoja ja suklaata tulee niin paljon että niillä voisi heittää vesilintuja", kuvaavat opettajat.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teidän maassa on pahasti vikaa, jos aikuinen "opettaja" ajattelee näin. Jos pieni lapsi antaa sydämestään lahjan, varsinkin oma tekemän, siitä pitäisi olla kiitollinen, koska se lahja symboloi luottamusta ja arvostusta jota lapsi tuntee. Jos ihminen on niin kyyninen, kylmä, ja itsekeskeinen kuin edellä mainittu, hänen ei missään tapauksessa saisi olla tekemisissä lasten kanssa." Ei näin "Olisivat tyytyväisiä että edes jotkut haluavat muistaa opettajaansa lahjalla. Se on kuitenkin vapaaehtoista." Mm...

Vierailija
82/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nykyopettajillakin asenteet kylmentyneet ja moraali löystynyt pahemman kerran kun pitää ihan julkisesti julistaa että tekisi mieli paiskoa viattomien lasten lahjat pitkin seiniä. No sitä on saatu mitä on tilattu, vapautta vanhoista "ahdistavista" arvoista ja toisten kunnioittamisesta omien etujen nimissä. kansantuikut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrystäkin kuitenkin löytyi: sanavalinta on vähän huono kieltämättä, mutta ajatelkaa itse että saisitte joka helkatin joulu ja kevät 30 erilaista posliinienkeliä ja kynttilänjalkaa. m

Vierailija
84/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosin lahjakortteja kaikille lahjaksi, kun saa just semmoista kun itse haluaa eikä lahjakortin summan tarvitse olla suuri.. melkein joka paikkaan saa nykyisin ostaa lahjakortteja.

Vierailija
85/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On tärkeä sujauttaa noin 20-40 euroa kirjekuoreen ja lähettää oma piltti antamaan se opettajalle. Saa hyviä arvosanoja myöhemmin ja opettaja voi rientää lähikauppaan ostamaan laatikollisen olutta, jota nauttia lyhyen kesälomansa ensipäivinä.

Et sä 40 eurolla vielä arvosanoihin saa muutosta. Mä olen ilmoittanut oppilaideni vanhemmille, että ysi torkkaan maksaa 500 ja kympin saa 3000 eurolla. Pitää olla maksettuna 15.5. mennessä. Tänä keväänä tuli ylimääräistä tiliä 12*3000 ja 66*500, yhteensä 69000. Ihan kova taskuraha, veroton sellainen.

Vierailija
86/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppiä taitaa olla raja virkamiehen lahjan arvolle.

Itse en opettajana haluaisi saada mitään lahjaa, rahaa tai lahjakortteja, tosin niitä ei edes meillä tuolla yläkoulun puolella anneta. Joinakin vuosina tulee ehkä pari korttia, mutta yleensä ei tule mitään. Jotkut kohteliaimmat oppilaat vastaavat hyvän kesäloman toivotukseen, se riitää lahjaksi. Toki olisi mukavaa, jos kaikki vastaisivat edes "samoin".

Vierailija
87/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teidän maassa on pahasti vikaa, jos aikuinen "opettaja" ajattelee näin. Jos pieni lapsi antaa sydämestään lahjan, varsinkin oma tekemän, siitä pitäisi olla kiitollinen, koska se lahja symboloi luottamusta ja arvostusta jota lapsi tuntee. Jos ihminen on niin kyyninen, kylmä, ja itsekeskeinen kuin edellä mainittu, hänen ei missään tapauksessa saisi olla tekemisissä lasten kanssa." Ei näin "Olisivat tyytyväisiä että edes jotkut haluavat muistaa opettajaansa lahjalla. Se on kuitenkin vapaaehtoista." Mm...

Kuvittele, että saat niitä joka joulu ja kevät 20-30 kpl per juhla.

-ohis, ei ope

Vierailija
88/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tietenkin vastaan pienen lapsen ojentaman lahjan. Ryhmää käytöstä olisi näyttää lahjan antajalle, että lahja ei miellytä. En vain tiedä, mitä teen kaikilla 28 kahvimukilla, mitä minulla on. Koskaan en ole ostanut yhtään ja opettajana olen ollut vasta 4 vuotta. Samaa vauhtia kokoelmani on eläkkeelle päästyäni lähes 300 kahvimukia.

Vierailija
89/104 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
90/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Sain 5 kahvi kuppia. Onneksi harrastan haulikko ammuntaa joten sain ilmaisia savi kiekkoja

T. Luokan opettaja

91/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nautin saamistani lahjoista. Ja muistakaa vanhemmat, että autaampi antaa kuin ottaa :)

Vierailija
92/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kiinnostaisi tietää, milloin tällainen käytäntö, siis lahjojen antaminen opettajalle on alkanut? 

Silloin kun itse kävin koulua, ei kellekään olisi varmaan tullut mieleenkään. Omia lapsiakaan ei ole, joten en paljon tiedä nykyajan kouluasioista.

Pidän tuollaista "lahjomista" oikeasti hieman outona.

Vierailija
93/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vanhempana tykkäsin myös koko luokan antamista lahjakorteista, joihin osallistuminen oli vapaaehtoista, mutta nimiä ei erikseen laitettu, vaan oli kaikilta. Ei voinut ainakaan ajatella, että joku yrittää ”ostaa” opettajaa. Ja sitten nämäkin ainakin Espoossa kiellettiin. Jos rahaa edelleen kerätään, sillä pitää ostaa jotain. Ja helposti menee pieleen, kun jokaisella oma maku.

Vierailija
94/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tarvi mitään.

Vierailija
95/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. Sain 5 kahvi kuppia. Onneksi harrastan haulikko ammuntaa joten sain ilmaisia savi kiekkoja

T. Luokan opettaja

Miten opettaja ei osaa yhdys sanoja?

Vierailija
96/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Luokan opettaja

Vauvvapalstan luokan opettajien Porvoon osaston oikein kiroitus kanslian päällikkö.

Vierailija
97/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kiinnostaisi tietää, milloin tällainen käytäntö, siis lahjojen antaminen opettajalle on alkanut? 

Silloin kun itse kävin koulua, ei kellekään olisi varmaan tullut mieleenkään. Omia lapsiakaan ei ole, joten en paljon tiedä nykyajan kouluasioista.

Pidän tuollaista "lahjomista" oikeasti hieman outona.

itse kävin ala-asteen 80-luvulla ja kyllä silloin vietiin kukkia  opettajalle. Meillä lapset vie toisinaan ja toisinaan ei. Yläasteelainen ei vienyt (ei kehdanntu?). Ala-asteelainen vei mielellään. Kukkia ostettiin, en jaksanut miettiä tarkemmin. Ne voi sitten vaikka paiskata roskiiin jos haluavat. Lapselle tuli hyvä mieli, kun sai valita kukkasia ja viedä ne aamulla opettajalle. Toisaalta tänä vuonna mielellään ostin kukat, koska opettajat on olleet ihan huippuja ja arvostan.

Vierailija
98/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tänään ihan sydän kallistui, kun lapsi kävi harrasteryhmässä, jossa muutama oppilas terrorisoi toisia koko ajan  ja käyttäytyi tosi vallattomasti. Harrasteryhmän vetäjä ei reagoinut  mitenkään. Mun lapsi sanoi sitten myöhemmin, että hänen xxxxx ope ei ikinä antaisi käyttäytyä noin :/ 

Havahduin, että sen open täytyy olla aika erityisen hyvä. Ja olen myös sukulaislapsilta kuullut pelkästään hyvää kyseisestä opettajasta. Halusin jotenkin edes kiittää hyvästä työstä ja laitoin kukkia.

Vierailija
99/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Luokan opettaja

Vierailija
100/104 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lahjoja arvostin? Todistuksen jaon yhteydessä sanottua sanaa "kiitos", itse tehtyä korttia, ostettua korttia, johon oppilas oli kirjoittanut viestinsä. Jotkut jopa kirjoittivat kirjeen, kaikki ovat tallella.

En tarvinnut seteleitä, en suklaata, en tuikkukippoja tms - enkä niitä onneksi saanutkaan.