Nyt puhuvat opettajat: Kaikkein arvostetuin päättäjäislahja on lahjakortti tai kuoreen sujautettu seteli
"Tuikkukippoja ja suklaata tulee niin paljon että niillä voisi heittää vesilintuja", kuvaavat opettajat.
Kommentit (104)
Saisiko linkin siihen lähteeseen?
Niinpä.
0/5
Just. Kyllä se on oikeasti ihan vain kiusallista saada lahjoja oppilailta. Ehkä ala-asteen opettajana ollessani oli ok, jos joku lapsi halusi jonkun pienen kukkasen tai kortin tuoda. En tiedä, mitä tekisin, jos joku toisi rahaa. Pakkohan se olisi ottaa vastaan, kun ei oppilasta tietenkään voisi siinä nolata. Varmaan menisin sitten rehtorin puheille, että mitäs tehdään. Joskus sain viinipullon hyvin haastavan oppilaan vanhemmalta. Mutta hän toi sen kotiini suoraan ja kertoi, että hän ehdottomasti halusi jotakin tuoda.
Vierailija kirjoitti:
"Teidän maassa on pahasti vikaa, jos aikuinen "opettaja" ajattelee näin. Jos pieni lapsi antaa sydämestään lahjan, varsinkin oma tekemän, siitä pitäisi olla kiitollinen, koska se lahja symboloi luottamusta ja arvostusta jota lapsi tuntee. Jos ihminen on niin kyyninen, kylmä, ja itsekeskeinen kuin edellä mainittu, hänen ei missään tapauksessa saisi olla tekemisissä lasten kanssa." Ei näin "Olisivat tyytyväisiä että edes jotkut haluavat muistaa opettajaansa lahjalla. Se on kuitenkin vapaaehtoista." Mm...
Kai tiedät, että aloitus ei ole oikea artikkeli, vaan AP:n keksimä provo?
Ei kukaan opettaja halua lapsilta rahaa, eikä edes saa sitä ottaa vastaan.
Kahvipaketti proosallisuudessaan on erinomainen, jos haluaa jollain tavalla muistaa. Itse olen opettaja ja sain opettajan lapselta kahvipaketin. Se olikin muuten erinomainen lahja kahvinjuojalle. Olen myös ostanut omien lapsieni luokanopettajille kahvipaketit kerran, kun tiedän varmaksi, että kittaavat sitä kahvia.
Muuten en odota itse mitään.