63 uutta koronatartuntaa!!!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
LOL mitä?
Sama ilmiö eli tartuntamäärien lasku kävi viime kesänä vuosi sitten, eikä rokotteita varmasti oltu vielä saatu jakeluun.
Ja on käynyt influenssan suhteen joka kesä viimeiset 10 000 vuotta.
Vuosi sitten korona oli painettu alas tiukoilla rajoituksilla, jos et satu muistamaan! Uusimaa oli keväällä blokattu, peruskoulut oli etänä kaksi kuukautta jne. Nyt on aivan eri tilanne ja rokotuksilla on selvä vaikutus jo nyt yli 70-v koronatapausten määrän romahtamisena. On ihmeellistä, miten joillakin on hinku vähätellä sekä koronaa että rokotetta siihen!! Haluaako jotkut ehdoin tahdoin ihmisten sairastuvan. Sadisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin eilen maskin pois naamalta kauppareissulla, kun ajattelin että varmaan jo monet muutkin on tehneet sen. Olinkin ainut ihminen koko helvetin kaupassa, jolla ei ollut maskia kapungissa, jossa oli 1 uusi tartunta.
Tämä juuri on jotenkin säälittävää ja naurettavaa samanaikaisesti. Terveet ihmiset kulkevat toisien terveiden ihmisten kanssa rätti naamalla paikassa, missä alunperinkään maskista ei ole mitään hyötyä.
Tulisi jo valtakunnan johdosta ohjeet lampaille, ettei sitä maskia tarvi enää pitää. Ei ne varmasti omatoimisesti sen käyttöä osaa lopettaa.
Jos sinä olet idiootti, on meitä monia muita, jotka eivät halua sairastua koronaan!! Esim.minä, joka olen yli 50-v alaikäisen lapsen yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo kysymys. Miksi joku haluaisi, että tartuntaluvut pysyvät suurina? Eikö sen luulisi olevan helpotus, että tartunnat laskevat ilman rokotustakin. Nyt voisi unohtaa koronan hetkeksi, heittää maskit pois ja keskittyä ihan muihin juttuihin. Rokotteen ottavat ne, jotka haluavat.
Tytsyt
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä luku kun ottaa huomioon, että huhtikuussa oli noin 10 000 tartuntaa päivässä.
Ymmärsin sarkasmin alapeukuttajista poiketen.
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo kysymys. Miksi joku haluaisi, että tartuntaluvut pysyvät suurina? Eikö sen luulisi olevan helpotus, että tartunnat laskevat ilman rokotustakin. Nyt voisi unohtaa koronan hetkeksi, heittää maskit pois ja keskittyä ihan muihin juttuihin. Rokotteen ottavat ne, jotka haluavat.
Juuri te pidätte koronan pyörimässä hamaan tappiin asti, kun ei oteta rokotetta eikä pidetä maskeja! Idarit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin eilen maskin pois naamalta kauppareissulla, kun ajattelin että varmaan jo monet muutkin on tehneet sen. Olinkin ainut ihminen koko helvetin kaupassa, jolla ei ollut maskia kapungissa, jossa oli 1 uusi tartunta.
Tämä juuri on jotenkin säälittävää ja naurettavaa samanaikaisesti. Terveet ihmiset kulkevat toisien terveiden ihmisten kanssa rätti naamalla paikassa, missä alunperinkään maskista ei ole mitään hyötyä.
Tulisi jo valtakunnan johdosta ohjeet lampaille, ettei sitä maskia tarvi enää pitää. Ei ne varmasti omatoimisesti sen käyttöä osaa lopettaa.
Jos sinä olet idiootti, on meitä monia muita, jotka eivät halua sairastua koronaan!! Esim.minä, joka olen yli 50-v alaikäisen lapsen yksinhuoltaja.
Miten tämä sinun vainoharhasi liittyy maskeihin? Nehän eivät tutkimusten mukaan vaikuta taudin leviämiseen mitenkään. Ja alunperinkin niiden käytön idea oli se, että pitkään lähekkäin (palaverit, täydet metrot tms.) ollessa voidaan suorien pisaroiden päätymistä toisten kasvoille vähentää. Ei missään kaupoissa tai kaupungilla liikkuessa niistä ole tuon taivaallista hyöytä - ennemmin päinvastoin. Pisarat jäävät maskeihin, joista ne sitten siroavat ja haihtuvat pienempinä aerosoleina ilmaan ja säilyvät ilmassa paljon pidempään.
2Mitäs nyt sanotte rokotevastaiset??" Sanon, että viime vuonna ilman rokotuksia luku oli pienempi.
Nhyt on tullut suuri erä rokotteita joten menkää kun on mahdollisuus. Syksyllä saattaa taas levitä kun koulut alkaa. Ei oo suuri vaiva laittaa suojain kasvoille ja sitä ennen käsidesi.
Ikävä tuottaa rokotefanaatikoille pettymys, mutta ei se rokote koronaa mihinkään hävitä. Auttaa heikoimpia ehkä kestämään taudin, mutta samalla tavalla korona tulee aaltoina ensi vuonnakin.
Vai onko mielestänne influenssa jotenkin kadonnut jatkuvan rokottamisen myötä?
Kesäloma kun alkaa, eikä "viran puolesta" tarvi enää maskia käyttää, niin lentää kyllä roskiin nuo rätit viimeistä myöten. Hetkeäkään en ole uskonut noiden tehoon, mutta onhan se työnantajan ohjeita noudatettava. Onneksi ei vapaa-ajalla!
Oikeasti on varmasti aika pieni se prosentti ihmisistä, jotka maskia pitävät sen takia että kuvittelevat sen suojaavan jotain. Eiköhän se rypistynyt ja likainen maski sieltä taskusta kaiveta naamalle ihan vaan, koska niin kuuluu tehdä, eikä kehtaa olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa rokotefanaatikoille pettymys, mutta ei se rokote koronaa mihinkään hävitä. Auttaa heikoimpia ehkä kestämään taudin, mutta samalla tavalla korona tulee aaltoina ensi vuonnakin.
Vai onko mielestänne influenssa jotenkin kadonnut jatkuvan rokottamisen myötä?
Totta kai korona jatkuu mutta ilman rokotteita tilanne olisi vieläkin katastrofaalisempi jo pelkästään Suomessa. Vai haluatko, että sairaaloissa ei voi leikata syöpäpotilaita ja hoitaa muita sairauksia, kun ne töyttyvät tehohoitoa vaativista koronapotilaista?! Rokotteiden tarkoitus on nimenomaan estää vakavimmat tapaukset sekä koronan että influenssan suhteen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä yli 40v lapsen yksin huoltaja. Se oli lapsella pari päivää 38 astetta lämpöä ja päänsärky. Alkoi perjantaina ja oli sunnuntai - iltapäivään mennessä ohi. Minä tunsin keuhkossa vihlaisun. Siinä.
Siis luuleeko joku rokotteiden estävän tartuntoja?
Oireita voi hillitä, joten testeissä kävijöitä on vähemmän eli "tartunnat laskee". Näin kävisi toki ihan ilman rokotteitakin. Aaltoliike kuuluu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri te pidätte koronan pyörimässä hamaan tappiin asti, kun ei oteta rokotetta eikä pidetä maskeja! Idarit!
Todista väitteesi. MInä voisin sanoa, että te, jotka asutte perheissä ylläpidätte koronaa, koska se on suurin yksittäinen tiedossa oleva tartuntapaikka. Seuraavaksi tulee työpaikka (teen 100 % etätyötä, joten en osallistu tähänkään ryhmään) ja sitä seuraavaksi harrastukset (harrastan kodin ulkopuolella vain kävelyä ja golfia satunnaisesti), sitten tulee oppilaitokset - niissäkään en käy. En myöskään käytä joukkoliikennettä tai käy kauppakeskuksissa että perustele nyt ihmeessä, miten juuri minä olen syyllinen siihen, että korona pitkittyy.