Töissä käyvät, miten selviätte työviikosta kaikkine muistettavine palavereineen, työtehtävineen ja aikatauluineen
Etenkin jos viikkoon mahtuu omia/lasten palavereja, asioiden hoitamisia jne?
Katsoin juuri kalenteria ja siinä näyttää olevan töissä ensi viikolla 5 palaveria, johon täytyy valmistautua,
Kuopuksen hammaslääkäri keskiviikkona klo 10:30
Esikoisen lääkärikäynti erikoissairaanhoidossa maanantaina 14:00
Työterveydestä soittavat klo 9 torstaina
Jne
Kauhulla odotan ensi viikkoa..
Kommentit (54)
Miten et tee osapäiväistä viikkoa? Entä onko työsi kuormittavin osuus palavereihin valmistautuminen? Monessa työssä täytyy työskennellä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
5 palaveria viikossa 🤣
Aika paljon.
Mulla on keskimäärin 1-2 palsua viikossa.
Jokaiseen tarvitaan kunnollinen valmistautuminen, kansainvälisiä kokouksia, joista jokaisessa päätetään useiden miljoonien eurojen päätöksiä.
5 palaveria viikossa, ei aika riittäis millään...
Vierailija kirjoitti:
5 palaveria viikossa 🤣
Samaa naureskelin, mutta ne on vissiin nämä apn palaverit hänen yksityismenojaan, ei työpalsuja. Kyllä muakin rasittaisi, jos viisi kertaa viikossa pitää lähteä työpaikalta kesken päivän.
Työterveysasiat tosin saa kyllä hoitaa työaikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka päivä tuo sama määrä actionia, mitä ap:lla viikossa.
Sama juttu. Otsikko osui ja upposi, mutta tuo määrä ei kyllä ole mitään viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan että työnantaja ei jousta, että työn ja muiden hoidettavien asioiden yhteensovittaminen on haastavaa.
Kun olen poissa omasta työstä vaikka puhelun vuoksi 30 min, alkaa hirveä vatuloiminen ja työvuorolistan muokkaaminen, että missä kohdin voin tehdä ajan takaisin niin että se hyödyttää työnantajaa. Ja se taas vaikuttaa kaikkeen muuhun aikataulutukseen.
ApSiis mitä työtä sä teet?
Eri kuin Ap, mutta keskitason toimistotyötä. Olen aiemmin ollut työpaikassa jossa oli sellainen seurantalaite mihin kuittasit kun olit pois toimistolta ja kun palasit takaisin ja näet joka päivä ajankohtaisen +- saldosi. Erittäin kätevää, kun plussaa pystyi tekemään sisään ja toisaalta käyttämään tarvittaessa. Töitä tehtiin myös kahdessa eri vuorossa joka auttoi kummasti kun pystyi sopimaan että teen 10-18 torstaina jotta saan hoidettua aamulla sen ja sen asian.
Epäilen, että ap ei olekaan toimihenkilö, vaikka jotenkin sain sellaisen vaikutelman ensimmäisestä viestistä.
Itse skippaan suosiolla vähemmän tärkeät tapahtumat, esim vasta oli taloyhtiön talkoot jotka skippasin. Teen haravoinnit etc silloin kun se tuntuu itsestä sopivalta, kaikkien ei tarvitse olla samalla kellonlyömällä rapsuttamassa. Mulkoiluahan se aiheuttaa, mutta so what.
Varsinaiset palaverit eivät minua stressaa, enemmän stressaa itse työtehtävät joita napsahtelee jatkuvasti uusia puuntakaa. Palavereissa riittää kuitenkin vaan läsnäolo, oikeat työt täytyy oikeasti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 palaveria viikossa 🤣
Aika paljon.
Jokaiseen tarvitaan kunnollinen valmistautuminen, kansainvälisiä kokouksia, joista jokaisessa päätetään useiden miljoonien eurojen päätöksiä.5 palaveria viikossa, ei aika riittäis millään...
Mulla on helposti 10-15 palaveria viikossa. Mutta ei ne ole tuollaisia,”vakavia” kaikki. Eikö teillä ole mitään tiimipalsuja, valmistautumis- tai suunnittelupalsuja ennen noita vakavia?
Ei ole oikein vaihtoehtoja?
Pakkohan se on. Olen yh kolmelle lapselle, joten toisinaan on tekeminen jotta saa kaikkien asiat hoidetuiksi. Onneksi on joustava työnantaja, joka ymmärtää tilanteeni. Puhelin muistuttaa menemisistä harva se päivä, paperinen kalenteri tursuilee merkintöjä lamppuineen ja jääkaapin ovi ei saa rauhaa post it-lapuista. Näillä mennään, tehdään mikä kyetään.
Työkalenterissa on työ- ja omat asiat. Kännykässä on kalenterinäkymä etusivulla, se on tavallaan muistilistana siinä. Lapsen hammaslääkäriin varaan tunnin ylimääräistä matkoihin. Sitten se joka palaveria suunnittelee näkee että olen varattu ens tiistaina klo 11-13. Jos hän (yleensä pomo) ei saa muuta aikaa sopimaan, niin tulee kysymään mitä mulla on ja voiko sen siirtää.
Työpalaverit näkyy Outlookin ja Teamsin kalenterissa, ja sinne voi lisätä myös omia menoja ja tapaamisia. Voi käyttää myös jotain toista kalenteria tai muistilappuja lisänä. Tärkeintä on, että merkkaa kaikki aikataulutetut jutut mielellään yhteen tai korkeintaan kahteen paikkaan, sieltä katsomalla pysyy kyllä kärryillä. Pitää katsoa myös huomisen/koko viikon tapahtumat, jotta tarvittaessa ehtii valmistautua kunnolla.
Tuo on ihan normaalia ja jokapäiväistä ajanhallintaa, ja luultavasti vähiten haastava asia työpäivissä. Minulla on usein viisi palaveria yhden työpäivän aikana, kalenterimuistutukset kertoo mitä seuraavaksi on ohjelmassa.
Ennen vanhaan ei ollut mikään ongelma hoitaa joskus jotain omia asioita puhelimella työpäivän aikana, esim. kahvitauoilla eikä haitannut vaikka olisi mennyt vähän enemmänkin aikaa.
Liian stressaavaa on työnteko nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan että työnantaja ei jousta, että työn ja muiden hoidettavien asioiden yhteensovittaminen on haastavaa.
Kun olen poissa omasta työstä vaikka puhelun vuoksi 30 min, alkaa hirveä vatuloiminen ja työvuorolistan muokkaaminen, että missä kohdin voin tehdä ajan takaisin niin että se hyödyttää työnantajaa. Ja se taas vaikuttaa kaikkeen muuhun aikataulutukseen.
ApSiis mitä työtä sä teet?
Olen töissä varhaiskasvatuksessa.
Ap
Meillä esimies vaati, että jos olit menossa lääkäriin keskellä päivää, niin sinun piti istua palaverissa kännykän avulla niin kauan, ennen kuin lääkäri kutsui sinut huoneeseensa. Ihme pelleilyä, ja todella huonoa palvelua asiakkaalle, joka oli yleensä noissa mukana. Siinä sitten selität puhelimessa kesken palaverin: Sorry joudun poistumaan lääkärin vastaanotolle.
Ja ikinä ei briifattu jälkikäteen, mitä noissa palavereissa oli sovittu sen jälkeen, kun jouduit poistumaan. Onneksi paikalla oli myös muita tiimikavereita, joilta sai sitten jälkikäteen "lypsettyä" tietoa - Pöytäkirjoja harvemmin pidettiin.
Vierailija kirjoitti:
Liian stressaavaa on työnteko nykyään.
Näin voisi sanoa yhä usemman mielestä, aina menossa jotain kehityshankkeita ja operatiiivisten asioiden jatkuvien tulipalojen takia ilmestyy tunnin palaverivarauksia tunnin varoitusajalla. Jotkut eivät pääse lounaalle lainkaan ja tätä tapahtuu joka viikko.
Päivä ja tunti kerrallaan. Jo opiskeluaikana hyväksyin että millekään ei ole koskaan oikea aika tai edes tilaa kalenterissa. Lopetin murehtimisen ja nyt hoidan palaverit siinä järjestyksessä kun ne tulee. Joskus vähän kiroillen että miksi millekään ei koskaan ole aikaa, ja toisinaan joutuu pyytämään palaverien siirtoa tai ilmoittamaan etten pääse jos on kaksi päällekkäin. Ei-aikataulutetut työt sitten joustaa niiden ympäriltä, eli palaverin jälkeen jatkan siitä mihin jäin.
Vierailija kirjoitti:
Päivä ja tunti kerrallaan. Jo opiskeluaikana hyväksyin että millekään ei ole koskaan oikea aika tai edes tilaa kalenterissa. Lopetin murehtimisen ja nyt hoidan palaverit siinä järjestyksessä kun ne tulee. Joskus vähän kiroillen että miksi millekään ei koskaan ole aikaa, ja toisinaan joutuu pyytämään palaverien siirtoa tai ilmoittamaan etten pääse jos on kaksi päällekkäin. Ei-aikataulutetut työt sitten joustaa niiden ympäriltä, eli palaverin jälkeen jatkan siitä mihin jäin.
Jotkut meillä on nostaneet kytkintä sen takia että joutuivat jatkuvasti tekemään iltoja ja viikonloppuisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 palaveria viikossa 🤣
Aika paljon.
Jokaiseen tarvitaan kunnollinen valmistautuminen, kansainvälisiä kokouksia, joista jokaisessa päätetään useiden miljoonien eurojen päätöksiä.5 palaveria viikossa, ei aika riittäis millään...
Mulla on helposti 10-15 palaveria viikossa. Mutta ei ne ole tuollaisia,”vakavia” kaikki. Eikö teillä ole mitään tiimipalsuja, valmistautumis- tai suunnittelupalsuja ennen noita vakavia?
Ei ole minulla.
Alemmat toimihenkilöt tekevät ne ja tuotos ilmaantuu minulle.
Ei mulla tunnit riitä vuorokaudessa, jos osallituisin kaikkeen ihan ruohonjuuritasolta lähtien.
Sillä hetkellä kun laitan jonkin asian kalenteriini, lisään kalenteriin myös sopiviin kohtiin asian valmisteluun tarvittavan ajan. Esim. palaveri x kalenteriin tiistaille klo 13 > kalenteriin edellisen viikon perjantaille 2 tuntia valmistelua palaveri x:ään liittyen. Työstämisaika täytyy ehdottomasti kalenterissa olla! Tai jos mulla alkaa töissä projekti A, niin pilkon kalenteriin sille työstöaikaa.
Eri kuin Ap, mutta keskitason toimistotyötä. Olen aiemmin ollut työpaikassa jossa oli sellainen seurantalaite mihin kuittasit kun olit pois toimistolta ja kun palasit takaisin ja näet joka päivä ajankohtaisen +- saldosi. Erittäin kätevää, kun plussaa pystyi tekemään sisään ja toisaalta käyttämään tarvittaessa. Töitä tehtiin myös kahdessa eri vuorossa joka auttoi kummasti kun pystyi sopimaan että teen 10-18 torstaina jotta saan hoidettua aamulla sen ja sen asian.