Onkohan miehelläni toinen nainen?
Ollaan oltu muutama vuosi naimisissa ja meillä on kolmevuotias lapsi. Mies on alkanut vihjailemaan halustaan erota. Sanoo että tunteet hiipuneet eikä tykkää meidän elämästä.
En ole aiemmin epäillyt toista naista kun ei mitään merkkejä ole ollut, ei siis ole alkanut piilottelemaan puhelintaan, ei ole ollut aiempaa enemmän pois kotoa, ei ole alkanut jotenkin huoltamaan ulkonäköään enemmän tms. Toisaalta on kyllä ollut etäinen ja huonolla tuulella mutta se voisi johtua muistakin asioista. Muutama ihminen on kuitenkin minulle sanonut että jos on lapsia niin mies haluaa erota vain jos on toinen nainen jo odottamassa. Siis tilanteessa jossa vaimolla ei ole alkoholi-ongelmaa eikä vaimo kauheasti nalkuta jne.
Mies ei ole pettäjätyyppiä (joo tiedän, eihän ne ikinä) ja sanoo että ei ole toista naista. Mutta mitenhän tämä nyt on? Olenko tullut huijatuksi?
Kommentit (119)
Mitä väliä oikeastaan sillä on onko joku nainen? Mutta kolmen miehen kokemuksella samasta tilanteesta. Siellä on aina ollut nainen. Välttämättä suhdetta ei ole tullut siitä, mutta heillä on ollut halut siihen naiseen. Viestitelty on, seksiä on harrastettu, ajatukset siinä naisessa. Suhteen lopettamisen jälkeen on löytynyt joku muu kumppaniksi. Eli nämä naiset on olleet jotain suhteesta irrottautumislaastareita jo ennen eroa.
No olisiko kannattanut panostaa siihen PARIsuhteeseesi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä oikeastaan sillä on onko joku nainen? Mutta kolmen miehen kokemuksella samasta tilanteesta. Siellä on aina ollut nainen. Välttämättä suhdetta ei ole tullut siitä, mutta heillä on ollut halut siihen naiseen. Viestitelty on, seksiä on harrastettu, ajatukset siinä naisessa. Suhteen lopettamisen jälkeen on löytynyt joku muu kumppaniksi. Eli nämä naiset on olleet jotain suhteesta irrottautumislaastareita jo ennen eroa.
On sillä väliä. Jos ei ole mitään toista naista eikä pettämistä niin avioliiton voisi ehkä pelastaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä. Jos ei ole mitään toista naista eikä pettämistä niin avioliiton voisi ehkä pelastaa. Ap
Ei voi. Kun jotain lakkaa rakastamasta niin rakkaus ei enää palaa. Ja, se on kärsimystä elää ihmisen kanssa johon ei ole mitään tunteita.
Mitä pelastettavaa?
Kaksi onnetonta ihmistä roikkuu onnettomassa suhteessa. Onpa ihana loppuelämä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta miestä kun eronneet ilman toista naista kuvioissa
No jos ei koskaan seksiä tai ei saa mennä ja ryypätä vapaasti tai on jotain muuta huonosti. Mutta jos aika ok suhde, niin silloin todennäköisesti on uusi.
Ei saa ryypätä vapaasti??? Voi luoja millaista elämää jotkut elävät 🤦♀️.
Mainitsin sen siksi, että aika usein miehet eivät ole valmiita luopumaan vapaudestaan ryypätä poikien kanssa lähes joka viikonloppu, vaikka ovat jo isiä. Eli eivät ole valmiita perhe-ekämään. Ja näkevät asian niin, että vaimo nalkuttaa ja kahlitsee kotiin. Olen siis itse sosiaalialalla työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei koskaan seksiä tai ei saa mennä ja ryypätä vapaasti tai on jotain muuta huonosti. Mutta jos aika ok suhde, niin silloin todennäköisesti on uusi.
Mainitsin sen siksi, että aika usein miehet eivät ole valmiita luopumaan vapaudestaan ryypätä poikien kanssa lähes joka viikonloppu, vaikka ovat jo isiä. Eli eivät ole valmiita perhe-ekämään. Ja näkevät asian niin, että vaimo nalkuttaa ja kahlitsee kotiin. Olen siis itse sosiaalialalla työssä.
ai taas tää "sosiaali-alalla työskentelevä".
ei tarvitse ihmetellä, miksi sossutantat on aina naisten puolella.
Ymmärrän täysin ap mitä tarkoitat. Jos toista ei ole, vielä, niin suhdetta voi vielä yrittää parantaa. Mies ei ole vielä lähtenyt tai erohakemusta laittanut.
Jos taas toinen olisi niin se on selvä peli sitten ja ap:kin tietää ettei kannata enää yrittää.
Voi olla toinen tai voi olla että vain ihastunut johonkin toiseen. Tai ei kumpaakaan noista ja puhuu totta että ei ole tunteita.
Mutta yritä puhua, ei oikein muuta keinoa ole. Olen itse ollut tuossa miehen asemassa, valmiina eroamaan ilman tunteita, mutta puoliso yllätti ja oli valmis tekemään töitä sen eteen, että saadaan parisuhde toimimaan jälleen. Kaksi vuotta siihen meni ja vanhat tunteet palasi entistä vahvempina. Onneksi puoliso oli niin sitkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai taas tää "sosiaali-alalla työskentelevä".
ei tarvitse ihmetellä, miksi sossutantat on aina naisten puolella.
Ne on kylläkin aina miesten puolella. Olen tämän itse todennut muutamassakin tapauksessa. Ne on miesten puolella silloinkin kun mies ei ole heidän puolellaan. Ihan miten vain niin mies on aina uhri ja nainen on paha.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea siihen on yksin panostaa kun mies vain valittaa, näkee minussa vain vikoja eikä suostu yhteenkään ehdotukseeni mistään positiivisesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysjärkinen aikuinen nainen ei edes halua kumppaniksi miestä joka haluaa "ryypätä vapaasti" kuin jokin hemmetin teini tai alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea siihen on yksin panostaa kun mies vain valittaa, näkee minussa vain vikoja eikä suostu yhteenkään ehdotukseeni mistään positiivisesta.
Ap
eli SINÄ päätät, mikä on hauskaa ja mikä on oikein.
siinähän se vastaus tulikin. en ihmettele että miehesi haluaa eron
Rakkaus on kuollut. Ei liene väliä, onko toista naista vai ei sillä syyllinen löytyy peilistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko vai ei kun haluaa erota.
On sillä sikäli väliä että ei ole vielä laittanut eropapereita käräjille joten ero ei ole varma. Mutta jos taustalla on toinen nainen niin sitten minä haluan erota vaikka hän puheensa peruisikin. Ap
Ei se mies sitä eroa hae kun ei halua olla se perheen jättäjä. Se odottaa että sinä haet eroa että saa paremman omatunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apeli SINÄ päätät, mikä on hauskaa ja mikä on oikein.
siinähän se vastaus tulikin. en ihmettele että miehesi haluaa eron
Ei. En päätä. Olen ehdottanut useita asioita joita hän on sanonut haluavansa. Mutta kun niitä ehdotan niin ei kelpaa. Kun pyydä.mn sitten ehdottamaan muuta niin ei ehdota mitään.
Ap
Kukaan ei voi tietää, onko vai eikö. Ehkä mies on sellainen harvinaisuus, joka oikeasti tuo haun eroon ennen kuin lähtee pettämään.
Siksi kannattaa keskittyä nyt siihen, että jos haluat tuon avioliiton vielä pelastaa, että millä tavalla se voidaan pelastaa tai ylipäätänsä teidän suhde parantaa.
Voi hyvänen aika. Teillä on parisuhde jossa lapsi ja toinen osapuoli voi huonosti. Mitä silloin tehdään? No tietysti mennään vauva palstalle kyseleen onko miehellä toinen. Voi jeesus sentään.
Sitä parisuhdetta pitää huoltaa. Ihan niinkuin autoakin. Otatteko koskaan yhteistä aikaa tekemällä reissuja tai keksittekö yhteisiä kokemuksia jota voitte yhdessä muistella. Järjestelkää yllätyksiä toisillenne.
Perus perhearki on voinut käydä miehelle tylsäksi. Tulee helposti tunne että elämä on iso pyörä joka jauhaa eikä etene mihinkään.
Keskustelkaa mitä kumpikin haluaa arjelta
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Teillä on parisuhde jossa lapsi ja toinen osapuoli voi huonosti. Mitä silloin tehdään? No tietysti mennään vauva palstalle kyseleen onko miehellä toinen. Voi jeesus sentään.
Sitä parisuhdetta pitää huoltaa. Ihan niinkuin autoakin. Otatteko koskaan yhteistä aikaa tekemällä reissuja tai keksittekö yhteisiä kokemuksia jota voitte yhdessä muistella. Järjestelkää yllätyksiä toisillenne.
Perus perhearki on voinut käydä miehelle tylsäksi. Tulee helposti tunne että elämä on iso pyörä joka jauhaa eikä etene mihinkään.
Keskustelkaa mitä kumpikin haluaa arjelta
Olen minä yrittänyt keskustella. Mies ei useimmiten suostu puhumaan aiheesta ollenkaan tai jos joskus suostuu niin alkaa jankkaamaan vain että olen kamala ihminen mutta ei suostu sanomaan millä tavalla kamala. Kamala vain. Hän ei suostu mihinkään yhteiseen tekemiseen mitä ehdotan eikä ehdota mitään. Ei suostu pariterapiaankaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaa mitä kumpikin haluaa arjeltaOlen minä yrittänyt keskustella. Mies ei useimmiten suostu puhumaan aiheesta ollenkaan tai jos joskus suostuu niin alkaa jankkaamaan vain että olen kamala ihminen mutta ei suostu sanomaan millä tavalla kamala. Kamala vain. Hän ei suostu mihinkään yhteiseen tekemiseen mitä ehdotan eikä ehdota mitään. Ei suostu pariterapiaankaan. Ap
Jos tilanne on tuo voi vaan kysyä... Miksi haluat jäädä tuollaiseen suhteeseen, tai sen pelastaa?
Vaikuttaa siltä, että mies on jo tehnyt päätöksensä. Hän haluaa eron, mutta ei ehkä uskalla ottaa viimeistä askelta. Ero kuitenkin tulee, on toista naista tai ei.