Keski-ikäiset, jotka olitte nuorena hyvännäköisiä (paljon huomiota), mitkä fiilikset nyt vanhempana?
Minusta on vain helpottavaa olla huomaamaton.
Entä te?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ekoja kertoja kun kävi niin, että huomio meni muille, se oli outoa. Nyt on helpottunut olo kun on tottunut jo.
Muistatko ikäsi, kun miehet alkoivatkin vilkaista ensin nuorempaa kanssa sisarta? Minä taisin olla 39, ja se oli kyllä ihmeellinen hetki. Hymyilytti. Ap
Noh, nykyään kun ei enää saa huomiota kuin ennen, niin sitten, kun joskus saa, se tuntuu erityisen mukavalta ja siitä tavallaan osaa nauttia eri tavalla kuin ennen.
Jos vaikka firman pikkujouluissa joku osoittaa kiinnostusta ja yrittää pokailla, niin sen muistelu kyllä hymyilyttää vielä monta viikkoa sen jälkeen.
n50
Ymmärtää pinallisuuden ällöttävyyden. m56
Odotan edelleen, että milloin tuijottelu loppuu. Viime kesänä ainakin vielä huudeltiin ja vihellettiin vaikka kuljen mielestäni kohtalaisen vaatimattoman näköisenä.
N42
Vielä ei ole isoa muutosta ja mulla sekin vaikuttaa et ikävuodet 25-33 olin aika lihava ja arkinen (sain 3 lasta ja kotiäitinä olin) ja sen jälkeen vasta puhkesin kukkaan, löysin tyylini ja aloin liikkua eri tavalla.
Nyt 45v huomio ei oo loppunu, mulla on todella hyvännäköinen nuorempi seurustelukumppani, miehet katsoo, flirttaa ja lähestyy säännöllisesti niinkun ennenkin jos olen yksin jossain. Kyllä mä oletan et pian loppuu tää ja se on ihan ok
Olen kuulemma edelleen hyvännäköinen. Tapasin poikaystävää 20 vuoden takaa ja hän ilmaisi toiveen parisuhteeni päättymisestä.
Jatkuvasti saan katseita ja flirttiä miehiltä - nuoremmilta ja vanhemmilta.
N 45
Nää vastaajat on eri kategoriaa kuin mitä ap tarkoittaa.
Helpottuneet. Huomio oli joskus törkeää.
Olen introvertti ja haluan olla rauhassa. En saa ulkonäkökehuista iloa, vaivaannun vain, koska mielestäni on yksityisasia, miltä näytän.
Ei tunnu enää miltään. Kun vaihdevuodet vei halutkin, niin nyt se on ihan ykshailee mitä joku äijä mun ulkonäöstä ajattelee.
Vieläkin tulee palautetta, mutta epäsuoremmin...
Nuoruudesta muistan mm. kerran, jolloin nuori mies oli astumassa bussista samalla minua suu auki tuijottaen (istuin bussissa) ja astuessaan kaatui jalkakäytävälle, kun pää ei kääntynyt menosuuntaan.
En kyllä kaipaa niitä katseita enkä varsinkaan viheltelyjä tai kommentointeja yhtään. Muistan kun itse olin 16 ja äitini sanoi yhtäkkiä kadulla kävellessämme että kyllä nuo miehet nykyään sinua katsoo. Itse en silloin edes tajunnut mistä oli kyse enkä ollut edes huomannut mitään miehiä saati katseita. Yli 20 vuotta sen jälkeen sitten kyllä huomasin. Onneksi ne loppui. Omalla tyttärellä ne on vasta edessä :(
Ihanaa kun saa olla rauhassa. Myös keskustelut miesten kanssa ovat nykyään asiapitoisia, ja se kehumisbullshit on loppunut kokonaan (nuorena miehet kehuivat ulkonäön lisäksi fiksuksi, lahjakkaaksi, ystävälliseksi jne. ei ulkonäköön liittyviä juttuja, mutta myöhemmin olen tajunnut niidenkin liittyneen ulkonäköön, koska nämäkin kehut ovat loppuneet). Miehet eivät tosin jaksa enää keskustella niin pitkään kuin ennen :D eli nekin aikaisemman "onpas kiinnostava näkökulma"-keskustelut olivat niin pitkiä ilmeisesti vain ulkonäköni takia. +10 vuotta vanhemmat miehet ovat tosin lipeviä edelleen.
Lähinnä helpottunut olo. Eipähän tarvitse enää torjua ketään, tai teeskennellä ettei huomaisi vihjailevia katseita. Hyvin rauhassa saan nykyisin olla, mutta joskus jos joku katsoo, tai yllättäen sanoo jotain, niin tokihan se mieltä lämmittää pitkään.
Tyttäreni ovat kauniita ja huomaan nyt jo miten erilaista kohtelua he saavat poikaani verrattuna (jonka ulkonäössä ei myöskään ole mitään vikaa). Pojille ei kaupantädit hymyile jo kaukaa, tai vieraat ihmiset avaa ovia. Bussikuskit ei moikkaa, eikä kirjastossa auteta. Opettaja ei ole koskaan kutsunut häntä suloiseksi lapseksi. Vartijan katse skannaa päästä varpaisiin sen sijaan, että tervehtisi. Esimerkkejä riittää.
Pian alkaa miesten huomio tyttöjä kohtaan. Oma äitini varoitteli miehistä niin ahkeraan, etten oikein nuorena luottanut yhteenkään mieheen. Hyvä toisaalta, sillä minua ei kukaan päässyt hyväksikäyttämään. En vain haluaisi omille lapsilleni aiheuttaa turhia pelkoja ja epäluuloja.
Tänä vuonna mittariin 47v ja edelleen pukkaa viestiä, kutsuja ties minne, huomiota, haluttaisiin parisuhteeseen jne. Itse en pidä itseäni huippukauniina mitta veikkaan että luonne tekee myös osan, eli olen sellainen mukava ja rento tyyppi.
Viimeisen 2v aikana olen saanut myös naisilta kommenttia, että olen jotenkin puhjennut kukkaan
Ensin oli tosiaan helpottunut olo, aika pitkään. Nyt viisikkymppisenä olen vaan taas samanlaisen bullshithuomion kohteena. En tosin niinkään ulkonäköni takia, vaan joutunut asemaan, jossa ihmiset mielistelevät, hakevat kontaktia ja pitävät välineenä. Ihan yhtä turhauttavaa.
Huomiota saan edelleen, mutta koko ajan itseäni enemmän ja enemmän vanhemmilta miehiltä :D
N47
Nuorempana sain naista niin paljon, kun jaksoin kotiin kantaa
Nykyäänkin lohkeaa aika helposti toosaa;) mutta ei enää samanlaista ruuhkaa makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä helpottunut olo. Eipähän tarvitse enää torjua ketään, tai teeskennellä ettei huomaisi vihjailevia katseita. Hyvin rauhassa saan nykyisin olla, mutta joskus jos joku katsoo, tai yllättäen sanoo jotain, niin tokihan se mieltä lämmittää pitkään.
Tyttäreni ovat kauniita ja huomaan nyt jo miten erilaista kohtelua he saavat poikaani verrattuna (jonka ulkonäössä ei myöskään ole mitään vikaa). Pojille ei kaupantädit hymyile jo kaukaa, tai vieraat ihmiset avaa ovia. Bussikuskit ei moikkaa, eikä kirjastossa auteta. Opettaja ei ole koskaan kutsunut häntä suloiseksi lapseksi. Vartijan katse skannaa päästä varpaisiin sen sijaan, että tervehtisi. Esimerkkejä riittää.
Pian alkaa miesten huomio tyttöjä kohtaan. Oma äitini varoitteli miehistä niin ahkeraan, etten oikein nuorena luottanut yhteenkään mieheen. Hyvä toisaalta, sillä minua ei kukaan päässyt hyväksikäyttämään. En vain haluaisi omille lapsilleni aiheuttaa turhia pelkoja ja epäluuloja.
Muista painottaa pojallesi statuksen ja rahan tärkeyttä.
Kuten itsekin mainitsit niin miehenä täytyy olla ihan malli-tasoa jos haluaa saada naiset kiinnostumaan pinnallisesti. Poikasi tarvitsee sen korkean statuksen ammatin tuoman nosteen, että naiset kiinnostuvat.
Toinen vaihtoehto on alkaa jännämieheksi eli tekemään rikoksia ja ottamaan tatuointeja.
Ekoja kertoja kun kävi niin, että huomio meni muille, se oli outoa. Nyt on helpottunut olo kun on tottunut jo.