Kävin ulkona ja tiellä käveli joku mummeli maski päässä
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Joo eilen kirjoitin myös tänne kun näin naapuritalon mummelin omalla parvekkeellaan se pleksisuoja päällä että pitääköhän kotonaan tuollaista jatkuvasti...
Naureskele vaan. Sillä mummelilla saattaa hyvinkin olla koronatartunta.. Kaikki kun ei halua suojata vain itseään kuten sinä vaan osa ajattelee muitakin.
Tartunnansaanut saa istua parvekkeellaan ja ulkoillakin.
Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:
Jaaha, ja jokin keskustelunvapauden vihollinen ehti jo näköjään poistaa kirjoitukseni, vaikka se ei sisältänyt rotuerottelua eikä -sortoa, sessismiä, chauvinissmia eikä esim. minkäänlaista politiikkaa; vain, koska koronaepäjumalan palvojan mielestä kukaan ei saa julkisesti uhmata hänen totalitääristä antiuskontoaan.
Joten tämän yhden koronanpelkääjän ja mielipiteenvapauden vihollisen pyynnöstä sama uudestaan, olkaa hyvät:
Vierailija kirjoitti:
Minun astmaa sairastava ja nuorena tuberkuloosin potenut isotätini sairastaa terminaalivaiheen syöpää. Kasvomaski on siitepölyaikaan ollut hänellä jo vuosia käytössä. Pysy sinä kotona, jos et kestä muita ihmisiä.
Väärin.
Pysykööt tuollaiset (ilmeisesti n. 90-vuotiaat) astmaattiset, syöpäiset, tubiset, reumaattiset ja traumaattiset ym. nauriit kotonaan jos eivät kestä muita ihmisiä ja aivan tavallisia elämään kuuluvia pikku flunssia ja noroja.
Minä en tee mitään erikoisjärjestelyjä näiden "erikoiskansalaisten" ja "riskiryhmäläisten" hoivaamiseksi ja heidän sukulaistensa irrationaalisten pelkotarpeitten tyydyttämiseksi. Ne, jotka ovat oikeasti jo niin finaalissa, että seuraava lentsu niittää heidät, ovat jo luonnostaankin poistumisvuorossa ja tuollaisten tapausten kuuluukin jo "mennä" muuta populaatiota rasittamasta ja vaivaamasta.
En ole käyttänyt kertaakaan käkätinburkhaa missään enkä käytä jatkossakaan. Mutta te riskiläiset pelkääjät ja / tai niiden sukulaiset saatte toki kököttää komeroissanne ja pommisuojissanne vaikka koko loppuelämänne käymättä kertaakaan enää ulkoilmassa jos haluatte. Ei sitä iloa teiltä kukaan vie eikä teitä sieltä kukaan pois tule repimään; eläkää ja pelätkää kuinka lystäätte.
On meitä vaan moneen junaan.
Pysäkillekin jäi yksi, enkä tarkoita sitä mummoa🐒
Buhuu, mambou zambou eli pysykää te horonapelkoiset vaan siellä sängyn alla tärisemässä sekä pelkäämässä vaiks koko loppuelämänne. :-D :-D :-D
Käytän maskia paikassa A, joten en ota maskia pois, vaan käytän samaa maskia paikassa B.
Ymmärrän, että sinun on vaikea ymmärtää.
Alffanainen kirjoitti:
Buhuu, mambou zambou eli pysykää te horonapelkoiset vaan siellä sängyn alla tärisemässä sekä pelkäämässä vaiks koko loppuelämänne. :-D :-D :-D
Olen selvinnyt syövästä, aivoleikkauksesta ja elinsiirrosta. En halua koronaa, joten suojaan itseni - ja MUUT - bussimatkoilla käyttämättä maskia ja pitämällä etäisyyden kanssamatkustajista.
Tiedän, että sinun on vaikea käsittää tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan maskin naamalle jo kotona, jos menen jonnekin jossa on maskipakko.
Missä on maskipakko?
No Keski-Euroopassa voi saada sakot, jos ei ole maskia tietyissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo eilen kirjoitin myös tänne kun näin naapuritalon mummelin omalla parvekkeellaan se pleksisuoja päällä että pitääköhän kotonaan tuollaista jatkuvasti...
Mä siivosin parvekkeen maski naamalla, oli niin paksulti siitepölyä. Näin olen tehnyt jo monena keväänä jo ennen koronaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin teki mieli laittaa ulos maski. Siitepöly tuntui niin pahasti joka hengenvedolla. No, ratkaisin asian pysymällä sisällä.
Maskin ansiosta tämä kevät on ollut helpompi.
Eli voin hyvin olla se ap:n paheksuma "mummo", joka pääsee vihdoinkin ulos myös siitepölyaikaan.
Tai oli siirtymässä asiointipaikasta toiseen. Ei yhden apteekkireissun jälkeen heitetä maskia pois, kun ollaan vielä menossa kauppaan ja / tai kirjastoon.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräillessä on ihan kiva käyttää maskia, ei käy viimakaan henkeen, olen nyt pari kertaa jättänyt kaupasta tullessa naamalle, ja helpottaa kummasti. Kyllähän ne kyläläiset varmaan katselevat kummissaan, mutta siinäpä ihmettelevät, ei niistä moni taida itse pyöräillä kirkonkylälle kun on autot kaikilla.
Pyöräillessä on kiva käyttää maskia ja silmälaseja. Ne estävät hyönteisten pääsyn silmiin ja suuhun. Varsinkin kovassa vauhdissa ja ylämäessä kun hengästyttää ja huohottaa.
Suodattaa siitepölyä pois hengitysilmasta. Erittäin hyvä nyt kun koivu vielä ennätysmäisesti pölisee ja heinätkin jo aloittelevat.
Olen huolissani siitä, että muiden maskit häiritsevät ap:n mielentilaa noin paljon. Ei ihan tervettä.
Yleensäkin kannattaa keskittyä omaan käytökseen ja elämään, ei toisten.
Itse laitan ulos tuollaisella ilmalla silmälasinaisamekanismilla toimivan visiirin. Se suojaa samall myös silmälasien linssien kastumista. Minulla ovat niin kalliit linssit, etten halua pilata niitä missään nimessä. Maski pysyy kuivana visiirin takana ja jos kostuu niin sen voi vaihtaa kuivaan.