Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhempani nimesi minut jo nyt edunvalvojakseen

Vierailija
30.05.2021 |

Eivät ole edes eläkkeellä vielä. Mutta koska viralliset laput on tehty, voinko lähettää heidät nyt jo vanhainkotiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan!

Vierailija
2/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka valvoo toimintaasi? Mitä päätöksessä sanotaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka katsoi Ismoa olkansa yli vienosti "nussi mua takaapäin"

Vierailija
4/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös edunvalvontaa voi tehdä vasta sitten kun on jotain valvottavaa? Eli jonkun pitää todeta ettei sun vanhemmat ole kykeneviä päättämään itse.

Vierailija
5/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvoja vahvistetaan dvv:ssä tai käräjäoikeudessa, jotka ei kumpikaan määrää edunvalvojaa ilman syytä. Ilman homman kumman määräystä, edunvalvonta ei ole virallista.

Se, että tekee jonkun valtakirjan tai vastaavan, ei ole edunvalvontaa.

Vierailija
6/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen pankissa tehty ja äidin kanssa allekirjoitettu sopimus, että saan hoitaa hänen raha-asioitaan, jos hänelle tapahtuu yllättäen jotain, jonka vuoksi ei pysty hoitamaan niitä asioita. Vaikka äkillinen aivoinfarkti, auto-onnettomuus tms. 

Toivottavasti tätä ei ikinä tarvitse laittaa käytäntöön. Tilanne on eri sitten, jos hän alkaa pikkuhiljaa sairastumaan muistisairauteen. Siihen ei tuo äkillisen tilanteen sopimus auta.

Vierailija
7/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edunvalvonnan kohde ei enää pysty huolehtimaan itsestään, asiakirja vahvistetaan maistraatissa lääkärintodistuksen kera. On erittäin viisasta tehdä paperit etukäteen. Kannattaa teettää lakimiehellä, jotta asiakirjassa mainitut kohteet tulevat varmasti oikein. Vahvistamisen jälkeen teet vuositilin. 

Vierailija
8/8 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen pankissa tehty ja äidin kanssa allekirjoitettu sopimus, että saan hoitaa hänen raha-asioitaan, jos hänelle tapahtuu yllättäen jotain, jonka vuoksi ei pysty hoitamaan niitä asioita. Vaikka äkillinen aivoinfarkti, auto-onnettomuus tms. 

Toivottavasti tätä ei ikinä tarvitse laittaa käytäntöön. Tilanne on eri sitten, jos hän alkaa pikkuhiljaa sairastumaan muistisairauteen. Siihen ei tuo äkillisen tilanteen sopimus auta.

Entä oletko itse tehnyt vastaavan sopimuksen siltä varalta, että sinulle tapahtuu jotain sellaista äkillistä, ettet pysty asioitasi hoitamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä