Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ulkona ja tiellä käveli joku mummeli maski päässä

Vierailija
30.05.2021 |

Vaikka ei ollu ketään lähimaillakaan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ffp2 maski suojaa myös siitepölyltä, jota on nyt runsaasti ilmassa. Lisäksi maskia voi olla kiva pitää esim. kerrostalon porraskäytävässä, ja on helpompi kulkea maski naamalla kotiin kuin vekslata sitä edes takaisin.

Laadukas maski ei häiritse hengittämistä, joten miksipä ei.

Trolleilla ja vähä-älyisillä maskinvastustajilla on vaikeuksia ottaa selvää faktoista.

Vierailija
22/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri kertoi etteivät miehensä kanssa nyt pussaile ollenkaan korona-aikana. Käyttävät maskeja esim. autossakin. En viitsinyt kysellä että kotonakinko.

Toinen työkaveri taas selitti lapsenlapsestaan että kyllä hän syliin ottaa mutta ei viitsi olla kasvokkain ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan maskin jo kotona, kun lähden kauppaan. Ja otan maskin pois palattuani vasta sen jälkeen kun olen pessyt käteni huolellisesti. Mitä teen väärin?

Helsinkiläinen

En ymmärrä mitä teemme tiedolla missä asut?

Vierailija
24/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun astmaa sairastava ja nuorena tuberkuloosin potenut isotätini sairastaa terminaalivaiheen syöpää. Kasvomaski on siitepölyaikaan ollut hänellä jo vuosia käytössä. Pysy sinä kotona, jos et kestä muita ihmisiä.

Vierailija
25/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkupaikkakunnalla, harvaan asutulla maaseudulla noin 5 km päästä taajamasta. Maakunta ollut koko korona-ajan yksi vähiten tartuntoja saaneita alueita.

Siitä huolimatta ohitse ajelee silloin tällöin mummoja ja pappoja jotka ajavat yksin autolla maskit naamallaan. Kerran meni jopa 20-30 v nainen polkupyörällä yksin ja maski naamalla. En kyllä voi ymmärtää, että mitä nämä tavoittelevat maskin käytöllään tuossa tilanteessa.

Vierailija
26/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan maskin jo kotona, kun lähden kauppaan. Ja otan maskin pois palattuani vasta sen jälkeen kun olen pessyt käteni huolellisesti. Mitä teen väärin?

Helsinkiläinen

En ymmärrä mitä teemme tiedolla missä asut?

Siksi, että tauti on levinnyt Helsingissä yhdessä vaiheessa paljon rajummin kuin muualla. Nyt tautitilanne onneksi kääntynyt parempaan suuntaan. Eli mielestäni on merkitystä sillä, asuuko Helsingissä tai vaikkapa Suomussalmella.

Vierailija
27/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunnassa Ano Turtiainen kävelee ihmisten seassa ilman maskia." Onko hän siis mennyt yleisön joukkoon?

Vierailija
28/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella ihmisen kävelevän maantiellä maski naamalla ja siinä maskissa oli suun kohdalla aukko 😂

Vierailija
29/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakiya levitti reitensä viettelevästi "nai mua". Nikon suomikyrpä alkoi paisumaan housuissa.

Nice, very nice.

Vierailija
30/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani ei ollut koskaan nähnyt noin kaunista naista Suomessa. Pelkästään Yuanin katseleminen sai Janin peniksen heräämään. Yuan levitti haaransa ja iski silmää Janille. Jani tunsi oudon lämpimän tunteen kulkevan lävitsensä laittaessaan kätensä Yuanin pillulle... Olenko rakastumassa?

Vierailija
31/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin pidän bussipysäkille kävellessä tai vaikka jos ensin käyn kaupassa ja sitten pitää käydä postissa.

Vierailija
32/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin talvella ihmisen kävelevän maantiellä maski naamalla ja siinä maskissa oli suun kohdalla aukko 😂

Maski lämmitti talvella naaman ja nenän tosi hyvin. Reikä auttaisi hengittämisen kanssa, hyvä idea. 😉

Vierailija
33/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun astmaa sairastava ja nuorena tuberkuloosin potenut isotätini sairastaa terminaalivaiheen syöpää. Kasvomaski on siitepölyaikaan ollut hänellä jo vuosia käytössä. Pysy sinä kotona, jos et kestä muita ihmisiä.

Se on sitten kyllä se Sinun isotätisi joka saa pysyä kotonaan sohvansa nurkassa pelkäämässä ja vapisemassa. Kenelläkään muulla ei ole velvollisuutta pitää naamarättiä eikä tehdä mitään erityisjärjestelyjä noiden terminaalivaiheen monivaivaisten nauriitten takia.

En ole tähän mennessä pitänyt naamarättiä missään enkä pidä jatkossakaan, ja kuljen kaupungilla niin kuin itseäni huvittaa Sinun isotädistäsi piittaamatta.

Vierailija
34/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan maskin naamalle jo kotona, jos menen jonnekin jossa on maskipakko.

Missä on maskipakko?

Vierailija
35/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin pk-seudulla tosi moni kulkee ulkona maski päällä. Jopa vesisateella, lumisateella ja räntäsateella. Sitten ihmetellään, kun korona leviää...

Välillä tekisi mieli sanoa näille, että hei haloo, nyt valot päälle.

Vierailija
36/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ja jokin keskustelunvapauden vihollinen ehti jo näköjään poistaa kirjoitukseni, vaikka se ei sisältänyt rotuerottelua eikä -sortoa, sessismiä, chauvinissmia eikä esim. minkäänlaista politiikkaa; vain, koska koronaepäjumalan palvojan mielestä kukaan ei saa julkisesti uhmata hänen totalitääristä antiuskontoaan.

Joten tämän yhden koronanpelkääjän ja mielipiteenvapauden vihollisen pyynnöstä sama uudestaan, olkaa hyvät:

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Pysykööt tuollaiset (ilmeisesti n. 90-vuotiaat) astmaattiset, syöpäiset, tubiset, reumaattiset ja traumaattiset ym. nauriit kotonaan jos eivät kestä muita ihmisiä ja aivan tavallisia elämään kuuluvia pikku flunssia ja noroja.

Minä en tee mitään erikoisjärjestelyjä näiden "erikoiskansalaisten" ja "riskiryhmäläisten" hoivaamiseksi ja heidän sukulaistensa irrationaalisten pelkotarpeitten tyydyttämiseksi. Ne, jotka ovat oikeasti jo niin finaalissa, että seuraava lentsu niittää heidät, ovat jo luonnostaankin poistumisvuorossa ja tuollaisten tapausten kuuluukin jo "mennä" muuta populaatiota rasittamasta ja vaivaamasta.

En ole käyttänyt kertaakaan käkätinburkhaa missään enkä käytä jatkossakaan. Mutta te riskiläiset pelkääjät ja / tai niiden sukulaiset saatte toki kököttää komeroissanne ja pommisuojissanne vaikka koko loppuelämänne käymättä kertaakaan enää ulkoilmassa jos haluatte. Ei sitä iloa teiltä kukaan vie eikä teitä sieltä kukaan pois tule repimään; eläkää ja pelätkää kuinka lystäätte.

On meitä vaan moneen junaan.

Vierailija
37/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä on ihan kiva käyttää maskia, ei käy viimakaan henkeen, olen nyt pari kertaa jättänyt kaupasta tullessa naamalle, ja helpottaa kummasti. Kyllähän ne kyläläiset varmaan katselevat kummissaan, mutta siinäpä ihmettelevät, ei niistä moni taida itse pyöräillä kirkonkylälle kun on autot kaikilla.

Vierailija
38/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin lähes kaikki käyttää tunnollisesti maskia kaupoissa ja muissa sisätiloissa. Säälittää nämä kauppaan / kaupasta kotiin pyöräilevät ihmiset tyhjällä tiellä kumihanskat kädessä ja maski naamalla.

Älä turhaan sääli, mä käytän koko työpäivän maskia enkä aina huomaa, että olis ees maskia naamalla.

Kun lähtee kotiin töistä tai kaupasta kun lähtee himaan niin en aina muista ottaa maskia pois kun vasta kotona kun käsiä pestessä näkee peilikuvansa.

Vierailija
39/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei me raukat tiedä miksi ne pitää niitä. Tämä on vähän jo päättäjiltäkin vanhusten kiusaamista kun eivät kerro että ne on turhia.

Miksi vanhus ei saa suojata maskilla hengitysteitään siitepölyltä tai katupölyltä? Minä käytän maskia, koska siitepöly ja katupöly pahentavat astmaani entisestään.

Onko maskin käyttöön muka olemassa jokin ikä-, sairaus- tai paikkarajoitus?

Talvella aion käyttää maskeja ulkona ihan hengitystä lämmittämässä niin ei tarvi huivin kanssa taiteilla eikä käyttää kiristävää hengityksenlämmitintä.

Vierailija
40/51 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burha , ette ole nähnyt burkhaa se ei todellakaan ole maski vaan se on .

Burka (arab. برقع‎, burquʿ, burqaʿ), burkha tai burqa, Afganistanissa pers. ‏چادر‎, čâdor; chador tai chadari), on musliminaisten käyttämä kankainen kaapu, joka peittää koko vartalon kasvoineen. Sitä käytetään pääasiassa Afganistanissa, Pakistanissa ja Pohjois-Intiassa. Tavallisesti burka on sininen, mutta myös muun värisiä löytyy. Burkan käyttöä perustellaan islamilaisen lain vaatimuksilla. Suurin osa maailman musliminaisista ei kuitenkaan käytä burkaa vaan vähemmän peittävää hijabia tai niqabia.

se on koko kasvot peittävä kuvaa en laittanut tänne.

Ei kuulu Suomeen nämä ihmiset.

Eikä muihin länsimaihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi