Yksi tuttu pelkää sijoittamista niin paljon ettei halua edes pienillä summilla yrittää vaurastua
Olen tarjoutunut auttamaan alkuun pääsemisessä, mutta hokee kuinka kaikki menee ja päätyy sillan alle asumaan. Kuitenkin on niin loppu työhönsä ja on kateellinen kun joku hyppää pois oravanpyörästä kun on siihen mahdollisuus.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
No oikeesti ei pienillä summilla vaurastu elikkä rikastu ellei sitten osaa valita miljoonista vaihtoehdoista sitä seuraavaa bitcoinia.
Minä oon vaurastunut puolentoista vuodenaikana. Pikkusummilla alotin ja hajautuksella. Hajautuksella. Ahneet on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän tutun sijoitukset sua kaihertaa?
Vali vali vali kuinka ei halua käydä töissä. Maailmanloppu kun joku irtaantuu työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkitililtä inflaatio syö säästöt. Jos indeksirahastoon laittaa 20€/kk 20 vuoden ajan niin siellä on 10000€, 30 vuodessa 23000€ 🤫
Juu, mutta tässä puhuttiin vaurastumisesta. Onhan sekin toki vaurastumista jos vie pulloja kauppaan ja saa 2 e mutta ei kymppitonni mitään rikkautta ole.
Tuohan on kertolaskua. 20 vuotiaana aloitat ja laitat 200€/kk niin sulla on 40 vuotiaana 100000€ 🤔
No mitäs kun olen nyt 40 v ja on varaa sijoittaa se max 20 e? Miten vaurastun sijoittamalla?
Tiedät että kuolet 60 v? Vaiksi 20 vuotta aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkitililtä inflaatio syö säästöt. Jos indeksirahastoon laittaa 20€/kk 20 vuoden ajan niin siellä on 10000€, 30 vuodessa 23000€ 🤫
Juu, mutta tässä puhuttiin vaurastumisesta. Onhan sekin toki vaurastumista jos vie pulloja kauppaan ja saa 2 e mutta ei kymppitonni mitään rikkautta ole.
Rikkaus rikkaus... höh. Mä ainakin haluan vaurastua. En rikastua välttämättä. En ole AHNE. Pieni voitto on aina voitto.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi jokainen saa päättää omista rahoistaan.
On omakohtainen kokemus siitä, miten tuttu haukkui tyhmiksi niitä, jotka eivät sijoita pankkiosakkeisiin, kun niistä saa hyvin rahaa. Ei mennyt pitkään, kun ne osakkeet olivat arvottomia.
Pankkiosakkeisiin? Minä sijoitan terveysalanyrityksiin. Maailmassa on ihmisiä ja ne vanhenee jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän tutun sijoitukset sua kaihertaa?
Vali vali vali kuinka ei halua käydä töissä. Maailmanloppu kun joku irtaantuu työelämästä.
So? Vastaa äläkä vikise
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on kertolaskua. 20 vuotiaana aloitat ja laitat 200€/kk niin sulla on 40 vuotiaana 100000€ 🤔
No mitäs kun olen nyt 40 v ja on varaa sijoittaa se max 20 e? Miten vaurastun sijoittamalla?
Tiedät että kuolet 60 v? Vaiksi 20 vuotta aikaa?
No tuskin siitä 20 000 eurostakaan nyt 80 veenä on mainittavaa iloa. Tätä on pikkusummilla sijoittaminen= yksi osake jonka ostin 2 v sitten oli joku aika sitten yli 200 % voitolla, se on minun summillani yhtä kuin n 150 e...
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, mitä ne sua kaihertaa?
No kun ei halua käydä töissä ja mulle valittaa siitä, mutta ei ota apua vastaan kun tarjoudun auttamaan yhteen keinoon vaurastua jotta elämä helpottuu.
Multa suli 2000 tonnia pois. Se siitä sitten. Koskaan enää!
Kauppalehti tänään (14.6.2021 klo 09:30):
"Halveksittujen senttiosakkeiden tuotto yllättää – Listalta löytyy nyt yllättäviä nimiä, nämä yhtiöt ovat vähällä nousta senttisarjasta pois"
Jutussa mainittu Tulikivi, jonka osake maksaa nyt 0,348 €, joten 200 %:n tuotto Kauppalehdellä kiikarissa.
Osake liudentunut useiden osakeantien vuoksi, joihin ei voinut osallistua rahanpuutteen vuoksi? Näin käytännössä sijoitettu omaisuus häviää osakkeissa, vaikka ei edes myisi pois. Aerogel on tästä todella hyvä esimerkki. Toinen oli Talvivaara. No, kolmas on HK-Scan, vaikka siellä arvo pudonnut muutenkin, kuin pelkästään osakeanneilla.
Vierailija kirjoitti:
Laina likoon kirjoitti:
Itse hävisin opintolainan Idogeniin ja Svenska Aerogel Holdingiin. Nyt on reilu 20k velkaa maksettavana.
Aerogel on vielä olemassa. Miten siis hävisit? Lunastit tappiolla? Oma moka.
Osake liudentunut useiden osakeantien vuoksi, joihin ei voinut osallistua rahanpuutteen vuoksi? Näin käytännössä sijoitettu omaisuus häviää osakkeissa, vaikka ei edes myisi pois. Aerogel on tästä todella hyvä esimerkki. Toinen oli Talvivaara. No, kolmas on HK-Scan, vaikka siellä arvo pudonnut muutenkin, kuin pelkästään osakeanneilla.
Missähän vaiheessa se vaurastuminen mahtaisi tapahtua. Nytkin 5 donaa miinuksella, ei kauhean lupaavalta vaikuta.
Aerogel on vielä olemassa. Miten siis hävisit? Lunastit tappiolla? Oma moka.