Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on luottokortti, onko se aina käytettynä lähes tappiin asti? Mulla on aina

Vierailija
29.05.2021 |

Jotenkin sitä vaan kuvittelee että luottokortin raha olisi minulla olevaa rahaa eikä osaa ajatella sitä lainana, niin tulee helposti ostettua kun ajattelee että rahaa on, koska luottokortti. On ne pankit kelmejä. Unelma olisi saada joku päivä maksettua molemmat kortit nollaan. Ehkä vielä joskus...

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On koska luottokortilla maksetaan lähes kaikki ostokset, helppo seurata kun ovat yhdellä laskulla. Kortin saldo maksetaan nollaan aina palkkapäivänä.

Onhan sulla tiliotekin aina "yhdellä laskulla". Ja siinä näkyy ostosten lisänä muutkin menot ja tulot.

Sepä juuri. Pitäisi itse erotella ne muut menot ja tulot. Tietysti voi olla useampia tilejä, jolloin yhdeltä veloitetaan juoksevat kulut (mm. asumiseen liittyvät), toista käytetään pankkikortilla päivittäisostoihin.

Suosittelen kumminkin maksutonta luottokorttia vs. pankkikortti, koska credit-kortti on turvallisempi eli väärinkäytösten mahdollisuus on pienempi ja virhe on helppo reklamoida.

Vierailija
62/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti usein on. Minulla menee mm. Nextory ja kanavapaketteja joka kuukausi luottokortilta. Se on tosi ärsyttävää ja myös kallista. Lyhennän joka kuukausi luottoa 100€ ja lopputulos on tasan. Sitten kun tulee jotain yllättävää, mikä menee luotolta, niin äkkiä on kuukaudessa kuluja kuin se 100€ lyhennys. Kerran maksoin kaikki pois, mutta olin siis nollilla pari päivää.

Nuo palvelut ovat ihan turhia. Irtisano ne kesäksi niin saat saldoa veks. On tyhmää etteivät ihmiset katso Ylen tarjontaa kun kerran joutuvat sen veroissaan maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes luottokorttia. Kaikki ostokset on tehty käteisellä ja nettostoksia Paypalilla. Puolisolla on luottokortti jota käytetään vain kun tarvitsee esim. hotellivarauksiin yms.

Niukan lapsuuden eläneenä en ikinä voisi ostaa luotolla.

Vierailija
64/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.

Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?

Finnairin pisteet esimerkiksi. Ja siinähän se aina palkkapäivän tienoilla tulee maksettua kokonaan.

Vierailija
65/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kuulu aiheeseen, mutta ymmärrän luottokortin hotellimaksuissa, äkillisissä menoissa, auton remontti yms., mutta en sitten sitä, että päivittäistä elämää eletään luottokortilla. Eikö se tavallaan ole velalla elämistä koko ajan?

Eikö ne hotellimaksut ja auton remontit ole sitten yhtä lailla velkaa, jos luottokortilla maksetaan? Eikös se tarkoita sitä, että ei oikeasti olisi varaa niihin remppoihin?

Miksi ylenkatsoa ihmistä, jolla ei ole varaa ruokaan ja ostaa sitä luotolla, jos itsekin tekee hankintoja luotolla? Onko se vain siksi, että köyhää on kiva kyykyttää?

Hotellit yms on hyvä maksaa luottokortilla koska sillä lailla saa rahansa takaisin jos jokin menee mönkään. Suoraan tililtäsi hotellitoimijalle maksettuja rahoja et reklamaatiotilanteessa koskaan enää näe.

Jos ei raha riitä ruokaan niin silloin on eletty yli varojen eli laitettu rahaa epäolennasiin juttuihin! Köyhällä ei edes pitäisi olla luottokorttia jos taju omasta taloudesta on noin huonolla tolalla. Yllätyslaskuja EI ole olemassa. Kyllä ne laskut aina ovat seurausta jonkin tuotteen tai palvelun hankkimisesta. Ihan joka hemmetin kerta.

Mikä tässä on sulle epäselvää?

Vierailija
66/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi luottokorttia, koska ennen matkustin paljon. Ikinä eivät ole nk. tapissa. Nyt oli yllättävä hammasremontti mutta muutoin käytän luottokorttia aika vähän. Ahdistun jos luottokorttilasku on suuri.

Vierailija
67/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luottokorttini sahaa nollan ja kympin väliä. Spotifymaksu....automaattinen nollaus.....spotify....nollaus....spotify jne. Maksan luottokortilla vain nettiostoksia, lentolippuja, ja spotifyn tapaisia. Yhden pienen hetken koko kortin olemassaoloaikana se on ollut "tapissa", eli silloin kun ostin Indonesian-lennot kahdelle.

Vierailija
68/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole ollenkaan säästöjä, jos pitää ostaa jokin pesukone tai auton remontti luottokortilla?

Eikö sulle ole tullut mieleen että auton remppa tai pesukone maksetaan luottokortilla sen varalta että tuotteessa tai palvelussa on vikaa jolloin luottokorttiyhtiö voi asiakkaan pyynnöstä reklamaatiotilanteessa veloittaa summan takas palveluntarjoajalta? Ei kyse ole säästöistä vaan esimerksiksi ostajan oikeusturvasta kiistatilanteessa.

Vierailija
69/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana maksaa tietyt ostot pankkikortilla, toiset luottokortilla, ja tietyt jutut menevät yhdeltä tilitä automaattisesti.

Noin saa hallittua omaa rahankäyttöä "ilman exceliä", ilman että pitää tiliotteita tihrustaa ja kirjailla paljonko meni mihinkin.

Itsellä voisi nuo tiivistää kolmeen ryhmään:

-Pakolliset menot (asuminen, vakuutukset, puhelin ymv.)

-Ruokakauppa (sis. ruuat, apteekkiostot, shamppot ymv.)

-Huvittelu/muut menot (matkat, kodinkoneet, vaatteet, polkupyöränhuolto, kampaaja, ravintolassa syöminen, lääkärilasku jne.)

Ja luoton maksan heti pois, eli kuluja siitä ei tule.

Vierailija
70/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme luottokorttia, joista yksi on sellainen, jota käytetään kaikkeen ostamiseen/maksamiseen. Toiset kortit ovat vähän kuin varakortteja, satunnaisessa käytössä. Luottokorteissa on niin korkeat luottorajat, että normaalikäytöllä niitä ei saa tappiin mitenkään. Kun lasku tulee, niin se maksetaan kokonaan pois eli korkoja ei tarvitse maksaa. Luottokortin käytöstä saa hyviä etuja.

Vierailija
71/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, maksan laskun aina kerralla pois ettei mene korkoja. Yleensä siellä on muutama kymppi, joskus muutama satanen, käytän lähinnä nettiostoksiin tai jos sattuu paljon menoja yhdelle kuukaudelle.

Vierailija
72/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nettiostoksiin, 0-1000 euroa yleensä ja maksan eräpäivänä saldon pois. Tappi on 4 tuhatta.

Toinen kortti on 2 tuhatta ja harvemmin käytän. Aiemmin mulla oli 2 eri pankkiryhmän depit-kortit ongelmatilanteita varten, mutta palvelumaksut nousi niin hitosti että vaihdoin toisen pankin pois ja varoille otin plussakortin masterilla, 0€/kk lompakossa seisottaminen.

Vierailija
73/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kahta korttia ja kerrytän niillä bonuksia. Ja nettiostokset kannattaa maksaa kortilla jo vakuutuksen vuoksi. Kaksi kertaa olen saanut vakuutuksesta hyviksen, kun en saanut tilaamaani tuotetta/ sain rikkinäisen tuotteen. Saatan myös tehdä sellaista, että kortin korottoman maksuajan puitteissa voin siirtää jotain yllättävää maksua seuraavalle budjettikaudelle. Me tehdään miehen kanssa joka kuukautta kohti budjetti ja jos tulee vaikka yllättävä autonkorjaus tai eläinlääkärimaksu, niin ei tarvi sekoittaa koko suunnitelmaa, jos vaikka etsii puolet summasta meneillään olevasta budjetista ja maksaa puolet vasta seuraavasta budjetista. Tokihan saman summan voisi ottaa lainaan omalta säästötililtäkin, mutta luottokortti antaa toisenkin mahdollisuuden. Mutta sillä periaatteella, että luottofirma maksaa meille bonusta, me ei makseta heille mitään.

Vierailija
74/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin luottokortin siksi että on turvallisempaa hotelli varata. En käytä sitä joten en tarvi sitä. Korona. 

Vierailija
75/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut tapissa. Tilaan kuitenkin aika paljon netistä ja maksan nettiostokset aina luottokortilla, koska se tuo mulle turvaa, jos tilattu tuote ei saapuisikaan (jos taas maksaisin suoraan tililtä, niin en ehkä koskaan saisi rahojani takaisin). Ja maksan koko laskun aina heti eräpäivänä pois.

76/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tainnu koskaan olla tapissa. Yleensä maksan heti kaiken pois. Luottoo tulee käytettyä vaan isommissa ostoissa (isompi raja kuin pankkikortilla, ei tarvi miettiä onko käyttötilillä rahaa), nettikaupoissa ja ulkomailla (silloinkin yleensä "maksan rahaa sisään" ennen reissua).

Vierailija
77/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, mulla on 6000 € luottoraja. Tiedän aina hyvin luoton määrän, tarkistan verkkopankista raha-asioita muutenkin pari kertaa viikossa. 

Käytän kyllä luottoa säännöllisesti kaikkiin ostoksiin, johon haluan paremman turvan. Maksimimäärää luotosta tarvitsee lähinnä isojen menojen, kuten remontin tai koko perheen reissun, yhteydessä. 

Käteinen onkin sitten toinen juttu, se vähän niin kuin leikkirahaa. Koska ei ole enää tilillä tai nähtävissä verkkopankissa, käteisen voi tuhlailla mihin haluaa. 

Vierailija
78/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yhteiseltä kortillamme on nyt velkaa 500€, omalla 340€ ja miehellä varmaan n 300 mutta hän joutuu maksamaan sillä myös työkulunsa. Kaikki maksetaan nollille palkkapäivänä, ollaan osteltu terassirempan kamoja sekä tuleviin ylppäreihin kaikkea tarvittavaa sälää. Lisäksi pari tankillista bensaa ja lääkkeitä.

Limiitit 8000€, 1500€ ja 8500 € em korteilla. 

Vierailija
79/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On luotto-ominaisuus kortissa. Muutaman kerran vahingossa maksanut creditin puolelta, ikinä en tarkoituksella. On se hyvä olla olemassa jos auto tai kodinkone hajoaa, mutta shoppailuun en ikinä käyttäisi.

Jos auto tai kodinkoneet hajoaa, maksan säästöillä, en ole koskaan ymmärtänyt luottokortin ideaa.

Vierailija
80/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin. Lähinnä jotain hotelleja tai lentoja maksan. Velaton tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi