Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on luottokortti, onko se aina käytettynä lähes tappiin asti? Mulla on aina

Vierailija
29.05.2021 |

Jotenkin sitä vaan kuvittelee että luottokortin raha olisi minulla olevaa rahaa eikä osaa ajatella sitä lainana, niin tulee helposti ostettua kun ajattelee että rahaa on, koska luottokortti. On ne pankit kelmejä. Unelma olisi saada joku päivä maksettua molemmat kortit nollaan. Ehkä vielä joskus...

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan käytetty tappiin ja velkaannuin muutenkin vipeillä ja luottolimiiteillä. Ulosottoon päätyivät, kohta se päättyy luojan kiitos. 

Vierailija
42/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten havahduin siihen, että luottokortti tapissa. Luottaraja 4000e, bruttopalkkani verran.

Pankissa sovittiin, että lopetin lainanlyhennykset viideksi kuukaudeksi, että sain visan maksettua pois.

Sen jälkeen puolitin luottorajan.

Olen maksanut luotolla tänä vuonna yksityisen hammaslääkärin, tv:n, mammografian ja bensaa.

Tällä hetkellä luottoa 750e, ja suunnittelin maksavani sen pois kolmessa kuukaudessa.

Oma kokemus, että kohtuullisillakin tuloilla Visan lyhentäminen ei ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en käytä luotto-ominaisuutta ollenkaan.

Minulla ei ole kuukausituloja, joten en pidä yksityistalouden velasta.

Vierailija
44/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tapissa. Käytän luotto-ominaisuutta vain siksi, että sillä maksaminen on joissakin tilanteissa helpompaa tai turvallisempaa. Maksan aina seuraavassa kuussa velat pois eli käytän korttia vain maksuaikakorttina.

Vierailija
45/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan vain matkat ja nettiostokset luotolla ja koko lyhennys maksetaan aina pois kerralla heti seuraavassa kuussa automaattisesti. Eli käytän vain maksuturvana, ei lisävippinä.

Vierailija
46/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole ollenkaan säästöjä, jos pitää ostaa jokin pesukone tai auton remontti luottokortilla?

Vierailija
47/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää tässä elämänvaiheessa tarve käyttää luottokorttia enkä edes omista enää sellaista. Elän varojen mukaan ja käytän säästöjä jos tulee yllättäviä kuluja. Ja olen tytötön. Ymmärrän hyvin luottokortin käytön kiperässä tilanteessa mutta jos koko ajan elää velaksi ja ruuatkin ostetaan aina kaupasta luotolle niin onhan se omituista.

Vierailija
48/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa hölmö. Ei kai kukaan täyspäinen käytä kortin luotto-ominaisuutta vaan maksaa kaiken pois aina laskun eräpäivänä, ei siis pelkkää minimisummaa.

Juuri näin. Minulla on maksukortin luoton rajana 5000 euroa.  Yleensä käyttö jää alle tuhanteen euroon kuukaudessa. Koskaan ei ole luotto-ominaisuutta tarvinnut käyttää.

Vierailija
49/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on olennainen verkko-ostoksiin (koska antaa esim konkurssivakuutuksen joka on jälkitoimituksissa olennainen) mutta maksan aina laskun heti. Hätätilanteisiinkin on oma tilinsä, kortti on liian kallis apu.

Vierailija
50/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kortti, jossa ei ole tuota tappia. Kai ne jotain kyselis, jos miljoonien tavaraa sillä yrittäisi ostaa. Isoin ostos mitä olen sillä maksanut oli noin 80.000 euron auto. Ei ongelmia.

Vierailija
51/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapissa. Käytän sitä isompien hankintojen maksuun ja lomamatkoilla. Maksan aina ajallaan nollille. Musta on tullut iän myötä aika tarkka rahasta, kun sitä ei aina ole ollut, joten nykyään en halua maksaa penniäkään ylimääräistä jostain täysin turhasta esim juuri luottokorttien hirveät korot.

Vierailija
52/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole ollenkaan säästöjä, jos pitää ostaa jokin pesukone tai auton remontti luottokortilla?

Tässä menee käsitteet sekaisin. Maksukortilla maksetaan, usein luotto-ominaisuudella varustettua maksukortti kutsutaan luottokortiksi. Vaikka rahaa on pankissa, hankinnat on kätevintä maksaa maksukortilla ja maksukortin kerran kuukaudessa tuleva lasku eräpäivään mennessä, niin lasku ei muutu korolliseksi luotoksi.

Vierailija
53/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen, nykyään yleensä nollassa ja käytän sitä vain sellaisissa ostoksissa joissa luottokortilla maksu on järkevintä plus esim auto vuokratessa. Käyttökorttina mulla on Amex joka tietenkin pitää maksaa joka kuukausi kokonaan.

Vierailija
54/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaiken koska kerään pisteitä. Maksan aina koko saldon eräpäivänä välttääkseni koron maksun.

Vierailija
55/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan ollut tapissa. Elin vuosikausia ilman minkäänlaista luottokorttia, kunnes havahduin, että esim. matkat on todellakin paras ostaa luotolla. Tuttavani kun menetti suuren summan rahaa matkatston mentyä nurin. Tai kai se ne jotain kautta sai takas ja joskus pitkän ajan kuluttua.

Luotolla kun maksaa, niin saa heti omansa takaisin jos jotain sattuu. Toki maksan sen luottoyhtiölle heti, kun vain parin päivän päästä maksu näkyy itselläni. Myös kissanhiekkaa olen tilannut yli sata kiloa kotiovelle. Jos matkalla säkit hajoaa, niin saan uudet veloituksetta tilalle.

Vierailija
56/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koska luottokortilla maksetaan lähes kaikki ostokset, helppo seurata kun ovat yhdellä laskulla. Kortin saldo maksetaan nollaan aina palkkapäivänä.

Vierailija
57/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On koska luottokortilla maksetaan lähes kaikki ostokset, helppo seurata kun ovat yhdellä laskulla. Kortin saldo maksetaan nollaan aina palkkapäivänä.

Onhan sulla tiliotekin aina "yhdellä laskulla". Ja siinä näkyy ostosten lisänä muutkin menot ja tulot.

Vierailija
58/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.

Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?

Kuten totesin, mä tykkään tehdä näin. Tiedän aina tasan tarkalleen paljonko mun kuukauden kulut on. Kyllä, olen kontrollifriikki.

Ei tuommoinen sinusta friikkiä tee.

Toiset tykkää seurata budjettia, tuloja ja menoja, vaikka rahaa olisi yllin kyllin.

Pankkikortin debet-tilillä en halua pitää suurta saldoa käyttöturvallisuuden takia. Voro voisi ostella kortillani helposti, kun etäluku toimii vapaasti 50€:n kertamaksuun asti eikä vaadi mitään näppäilyjä

Minä käytän luottokorttia isompiin ostoksiin siksi, että ongelmatapauksissa saan sieltä rahani helpoiten takaisin. Matkat ostetaan tietysti luottokortilla, peruutus-, muutos- ja konkurssiturvan takia. Monella kortilla on myös palkkiojärjestelmä eli saan bonusta lähes kaikista ostoksista. Bonuksen voin käyttää rahan tavoin muihin ostoihin.

Maksan aina laskun kokonaan eli kallista korttivelkaa en pidä yhtään.

Hassua, että vieläkin joku luulee, että vain rahattomat ostavat luotolla. Meihin rahallisiin on vain se ero, että me maksamme laskun sileäksi kerran kuussa ja nautimme kortin palkintoeduista. Rahattomilla kortti on käytetty tappiin ja ulosotto uhkaa.

Vierailija
59/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mulla ei ole tuollaista ongelmaa. Luottoraja 10 000 euroa josta käytetty tässä kuussa 30 euroa ja sekin on jo maksettu takas ennen erääntymistä.

Muista ap että se luottoraja ei ole sun rahaasi vaan pankin/luottoyhtiön. Ja hvetin kallista rahaa onkin jos korttia ei maksa eräpäivänä nollaan.

Vierailija
60/147 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pankin syy ole että sinä ap et osaa hoitaa talouttasi oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi