Te joilla on luottokortti, onko se aina käytettynä lähes tappiin asti? Mulla on aina
Jotenkin sitä vaan kuvittelee että luottokortin raha olisi minulla olevaa rahaa eikä osaa ajatella sitä lainana, niin tulee helposti ostettua kun ajattelee että rahaa on, koska luottokortti. On ne pankit kelmejä. Unelma olisi saada joku päivä maksettua molemmat kortit nollaan. Ehkä vielä joskus...
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut kortti ns. tapissa. Käytän luottokorttia lähinnä kalliimpien elektroniikkalaitteiden ostamiseen, koska kortissa on turva laitteen rikkoutumista varten useammaksi kuukaudeksi.
Olen aina ajatellut luottokorttia ns. hätävarana, johon turvaudutaan vain välttämättömissä tilanteissa. Poikkeuksena tuo edellä mainittu elkektroniikka.
Vanha, mutta laitteillahan on takuu muutenkin! Meille tulee takuukuitti. Emme omista luottokorttia.
Luottokortti ohjaa tuhlaamaan palkan etukäteen. Maksat joka kuukausi laskun pois, mutta teet taas seuraavat ostokset luotolle. Rahaa ei kulu yhtään enempää kuin maksaisi tililtä, mutta elät jatkuvasti lainarahalla.
Ei koskaan, miten sen muka saisi vingutettua rajalle saakka?
Ei koskaan. Ehkä kolme kertaa vuodessa ennen tilipäivää käytän pari sataa siitäkin. Muuten ovat vain pahan päivän varalle, jotakin isompaa sattumusta varten. Jotkut ulkomaanmatkat maksan vain sen takia, että maksutapa on turvallisempi. Mutta nekin hoidan heti pois.
Puolisollani raha polttelee niin, ettei varmaan koskaan ole luottoa paria sataa enempää. Asiasta on keskusteltu lukemattomat kerrat, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.
Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?
Ohis. Maksan kaiken luotolla ja kuun lopussa luoton pois. Minun kortilla saa puoli prosenttia rahana takaisin kaikesta luotolla maksetusta.
Jos luottokortilla on tapahtumia, niin maksan ne heti pois. Korkokulut ovat todella suuret.