Te joilla on luottokortti, onko se aina käytettynä lähes tappiin asti? Mulla on aina
Jotenkin sitä vaan kuvittelee että luottokortin raha olisi minulla olevaa rahaa eikä osaa ajatella sitä lainana, niin tulee helposti ostettua kun ajattelee että rahaa on, koska luottokortti. On ne pankit kelmejä. Unelma olisi saada joku päivä maksettua molemmat kortit nollaan. Ehkä vielä joskus...
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kaiken ruoan ja päivittäistavarat luottokortilla. Mutta en käytä luotto- ominaisuutta, vaan käytän Visaa maksuaikakorttina eli maksan kerran kuussa kaiken pois. Ei mene tilinhoitomaksua eikä korkoa. Tykkään tehdä näin, ei ole siitä kiinni että ei olisi rahaa.
Mikä tässä on pointti, siis miksi et käytä pankkikorttiominaisuutta niin, että maksat ostokset saman tien?
Kuten totesin, mä tykkään tehdä näin. Tiedän aina tasan tarkalleen paljonko mun kuukauden kulut on. Kyllä, olen kontrollifriikki.
Mä taas päivää ennen palkkaa siirrän ylimääräiset rahat säästötilille, sen summan perusteella näkee myös, miten on kuukausi tullut elettyä. Palkka on joka kk sama. Kontrollifriikki mimäkin🤣
Ei onneksi, toivottavasti ei menekään.
Tyhmin luottokorttiostokseni oli noutoruokaa Woltista, kun naputtelin epähuomiossa credit-puolen numerot 😂
Hävettää ja toivon, ettei kukaan ikinä huomaa.
Ei ole. Käytän luottokorttia kotimaassa mahdollisimman vähän ylipäätään, lähinnä nettiostoksissa sen antaman turvan johdosta.
Teen ulkomaiset verkko-ostokset luottokortilla, jotta saan tarvittaessa rahat takaisin.
Muuten en käytä luotto-ominaisuutta. En näe, että ylipäätään minun tarvitsisi säätää menoni tulojen mukaan. Hankin kaiken mitä todella tarvitsen ja laitan loput säästöön.
En käytä minäkään luotto-ominaisuutta. Kortteja on muistaakseni neljä ja kaikki nollilla, maksan saldon usein jo ennen kuin ehtii edes lasku tulla. Verkkokauppa- ja kalliimmissa ostoksissa käytän luottokorttia, koska siinä on parempi kuluttajasuoja kuin muuten olisi.
Ei nyt kuulu aiheeseen, mutta ymmärrän luottokortin hotellimaksuissa, äkillisissä menoissa, auton remontti yms., mutta en sitten sitä, että päivittäistä elämää eletään luottokortilla. Eikö se tavallaan ole velalla elämistä koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kuulu aiheeseen, mutta ymmärrän luottokortin hotellimaksuissa, äkillisissä menoissa, auton remontti yms., mutta en sitten sitä, että päivittäistä elämää eletään luottokortilla. Eikö se tavallaan ole velalla elämistä koko ajan?
Jos kortin saldon maksaa aina pois ennen kuin korot ja kulut alkavat juosta, eihän se ole velaksi elämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kortin saldon maksaa aina pois ennen kuin korot ja kulut alkavat juosta, eihän se ole velaksi elämistä?
Ei välttämättä velaksi elämistä, mutta tavallaan se on kuitenkin olemassaolematonta förskottia.
Yleensä luottokortit ovat nollilla. Jos jotain ostan luottokortilla maksan heti kaiken pois ettei tarvitsee korkoja maksella.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin moinen piru oli. Sitä käytettiin tosin vain hätätapauksissa. Jos jokin kodinkone hajosi tai ruokakauppaan. Jossain kohtaa viime vuoden lopulla, en ollut sitä pitkään aikaan käyttänyt ja se oli lakannut toimimasta. Ja eivät sitten uutta myöntäneet ennenkuin olen ulosottovelkani maksanut. No. Siinä hetki menee. Ja tuon luottokortilaskun maksoin aina hyvissä ajois ja enemmän kerralla kuin minimi oli. Sinne ei koskaan ollut kerralla kuin jokunen satanen velkaa. En ota enää moista riesaksi.
Jos luottokorttia ei ole aikoihin käyttänyt, otetaanko se pankin toimesta pois?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne hotellimaksut ja auton remontit ole sitten yhtä lailla velkaa, jos luottokortilla maksetaan? Eikös se tarkoita sitä, että ei oikeasti olisi varaa niihin remppoihin?
Miksi ylenkatsoa ihmistä, jolla ei ole varaa ruokaan ja ostaa sitä luotolla, jos itsekin tekee hankintoja luotolla? Onko se vain siksi, että köyhää on kiva kyykyttää?
On luottokortti, en käytä. Jos minulla ei sillä hetkellä ole vara johonkin, en osta.
Kyllä on. Kuten ap:llakin. Kerran sain maksettua nollaan.
Elämiseen mennyt, ei tosiaankaan shoppailuun.
Ei koskaan, maksan ennen eräpäivää laskun pois. Tosin en käytä sitä kuin jotain ruutu plus’ tyyppisiin maksuihin.
Minulla on luottorajaton kortti, kuten miehellänikin. Ei siis voi mennä tappiin.
Stoppi tulee tottakai silloin, jos jättää laskut maksamatta.:)
Ei ole tapissa ja maksan kaikki luottokorttiostokset heti takaisin luottotilille - en odota edes kuukauden laskua.
Käytän vain koska on paljon kätevämpi nettiostoksissa ulkomailta.
Mulla on luottokortti vain nettiostoksia varten. Luottoraja on 3000 euroa, eikä ole ikinä ollut tapissa. Maksan luottokorttilaskun suoramaksuna eli koko summa lähtee automaattisesti maksuun. En kyllä pankkia pidä mitenkään kelminä, että tarjoavat tuollaista mahdollisuutta: päin vastoin, on todella hyvä, että nettiostokset voi maksaa turvallisesti kortilla, eikä tarvitse siirtää rahoja firmojen tileille.
Maksan kaikki nettiostokset esim lentoliput, airbnb- ja hotellivaraukset ( ennen koronaa) luottokortilla. Laskusta saa pulittaa 3,5€/ kk ja se on ainoa kustannus, kun laskun maksaa eräpäivänä. Jos ostoksessa on jotain hämminkiä, luottokorttiyhtiö on vastuussa.
Asutaan Saksassa. Meillä on miehen kanssa yhteinen Amazon-luottokorttitili, molemmilla kuitenkin omat kortit. Maksetaan luottokorteilla käytännössä kaikki juoksevat kulut, eli ruuat, autorempat, lomamatkat yms. Kuun lopussa jaetaan lasku puoliksi ja maksetaan oma osuutemme heti, ei siis erissä. Koettiin että tämä on helpoin tapa meille.
Ennen meillä oli op:lla yhteinen tili, mutta Osuuspankista alkoi tulla niin kallis ettei tehnyt mieli enää maksaa. Nyt kerrytetään kaikista maksuista Amazon-pisteitä joilla voidaan tilata Amazonista ilmaiseksi, ja kortti itsessään ei maksa mitään.
Valitettavasti usein on. Minulla menee mm. Nextory ja kanavapaketteja joka kuukausi luottokortilta. Se on tosi ärsyttävää ja myös kallista. Lyhennän joka kuukausi luottoa 100€ ja lopputulos on tasan. Sitten kun tulee jotain yllättävää, mikä menee luotolta, niin äkkiä on kuukaudessa kuluja kuin se 100€ lyhennys. Kerran maksoin kaikki pois, mutta olin siis nollilla pari päivää.