Minkälaisella taustalla kirjoittelet?
Itse olen akateemisissa (tutkimus-) hommissa, aika oman tien kulkija ollut aina. Viidenkympin korvilla, Helsingissä. Palstailu on hyvää ns. urpoterapiaa. Saan olla urpo ihan luvan kanssa.
Kommentit (30)
Seinä taustalla. Vähän näkyy sohvan reunaa ja kattoa.
Taustalla yli 50 vuotta kirjoittamista.
Valkoinen maalattu betoniseinä on takana.
Patinoitunut piilutettu hirsiseinä taustalla.
Hoiva-alalla. Olen myös ikäni harrastanut kirjoittamista eli tykkään kirjoittamisesta. Palstailija olen ollut sen jälkeen, kun minusta tuli yksineläjä. Palstailu lievittää juttuseuran puutetta. Täällä ei myöskään tarvi miettiä sanamuotoja ja pilkkuja tms., vaikka jotkut niihin koittavatkin puuttua. Ja kommentointi kirjoittaen on muutenkin ihan kivaa. Aina ei jaksaisi kasvokkain jonkun kanssa edes jutustella. Palstalta voi vaan poistua, kun ei enää jaksa.
Itsekin akateeminen, FM kuten niin moni muukin, suunnilleen samaa ikää kuin ap, ja olen nainen. Minusta tämä on hauska paikka. Politiikan ja sekoviestit skippaan. Joskus nipotan surkeasta tekstistä. Saatan nähdä palstan hyvin eri tavalla kuin moni muu. Jotkuthan masentuvat täällä.
Taustalla näkyy senkki, kiinni oleva tv ja ikkuna, jossa on suljettu säleverho, ikkunalla roikkuu iso kartonkinen joulutähti. Varpaatkin näkyvät näytön yläpuolella, koska istun sängyn päällä läppäri sylissä.
Väkivalta- ja huumausainerikollisuustaustalla.
Taustallani on olohuone. Sen takaseinällä kirjahylly.
Kumpaa taustaa tässä tarkoitetaan, näytön vaiko kirjoittajan.
Läppärin taustakuvana on mun kissani kuva.
Mutta noin muuten niin mulla on sairaanhoitajatausta, mutta vuosituhannen vaihteessa opiskelin it-alalle. Neljännesvuosisata meni siis nörtteillessä. Eläkkeelle pääsen ensi elokuussa, mutta hyppäsin pois oravanpyörästä jo nyt syyskuussa. Nautin oloneuvospäivistäni. Asun kissani ja koirani kanssa vantaalaisittain varsin rauhallisessa lähiössä.
Minulla myös tutkijakoulutus, mutta en ole urpoilemassa.
Isäni fysiikasta väitellyt dosentti, äitini johtamisesta Kauppakorkeassa väitellyt johtaja. Itse maisteri asiantuntijatyössä, puoliso FT, konsultti.
En siis kirjoita työläistaustasta käsin, kuten monet nykyajan akateemiset.
Taustavalon kirkkaus automaattisella.