Mikä harmittaa sinua juuri nyt?
Onko sinulla nyt joku asia joka sinua harmittaa juuri nyt.
Kommentit (2931)
Miehet ei osaa kuin nalkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei osaa kuin nalkuttaa.
Mistä löytyy mies, joka ei osaa nalkuttaa? Haluan sellaisen!
Vierailija kirjoitti:
Miehet haukkuu vaimoaan ja pahoittaa mielen ja painostaa seksiin.
Tuo on yhtälö, joka ei toimi. Ei kukaan halua harrasta seksiä ihmisen kanssa, joka pitää häntä rumana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen adhd diagnoosi. Eikä se diagnoosi nyt niinkään, vaan se että on aina vaan raskaampaa ja raskaampaa olla hänen vanhempansa. Lisäksi muut lapset kärsivät myös hänen käytöshäiriöistään jatkuvasti. Pelkään tosi paljon sitä että lapsi ei tule pärjäämään elämässä. Menee nyt vasta tokalle, nyt viimeinen kevät on ollut tosi raskas. Tuntuu että olen välillä ihan hukassa hänen kanssaan, vaikka olen periaatteessa kasvatusalan ammattilainen itse.
Älä hätäile. Sinä et tiedä, että minkälainen ihminen hänestä kasvaa. Tiedän yhden nuoren aikuisen, joka moukaroi joka paikan hajalle ja kaikki rikkoutuva piti laittaa lukkojen taakse ennen kun hän tuli meille kylään.
Teinivuosina hän rauhoittui, opiskelee nyt toisella asteella ja on taiteellinen aikuisenalku. Hän ei kohtaa yhtään sen pahempia ongelmia tai vaaroja kuin moni muukaan kun muuttaa kotoa kun kotijoukkojen rakkaus kannattelee häntä.
Niitä täyden kympin esimerkkilapsia on todella harvassa.
Kiitos kannustuksesta. Se lohdutti tosi paljon. Ja toivon että kaikki kääntyy vielä hyväksi.
Mutta pelkään silti pahinta siksi, koska oma sisarukseni joutui huonoille teille ja kuoli lopulta päihteisiin vain vähän päälle 30-vuotiaana. Hän olisi todennäköisesti saanut myös jonkun nepsy-diagnoosin, mutta alkoi lääkitä itseään jo niin nuorena huumeilla ettei koskaan ehtinyt saada diagnoosia. Se olisi pahin painajaiseni että joutuisin käymään läpi saman helvetin huumeidenkäyttäjän läheisenä oman lapseni kohdalla.
T.212
Teillä on varaa parempaan: tietoon ja lääkkeisiin. Sen vuoksi uskon, ettei sisaruksesi kohtalo toistu, Kannattaa antaa lapselle mahdollisuuksia purkaa tunteitaan piirtämällä, maalaamalla ja kirjoittamalla tai musiikilla. Muista, ettei hän ole ainoa kaltaisensa eikä yksin.
Toivotaan näin. Tiedän että paljon on samantyyppistä pureutua lapsilla, mutta meillä ei lähipiirissä ole muita tämän diagnoosin saaneita.
Olen huomannut tuon, että kun kokoajan pitäisi tehdä jotain (pelata haluaisi, mutta ei voi antaa), niin etenkin musiikki on sellainen jonka parissa viihtyy pitkään ja ”rauhoittuu”, ja siis siten että saa itse luoda uutta musiikkia tietokoneella. Tykkää myös piirtää.
Kannattaa etsiä vertaistukea. Voin paljastaa, että kaikki lapset osaavat välillä olla omalla tavallaan rasittavia. Kun lapsi uskaltaa näyttää itsensä aidosti juuri sellaisena kuin hän on niin se kertoo siitä, että lapsi kokee olonsa turvalliseksi. Ei lapsi heittäydy hankalaksi sellaisen ihmisen seurassa, jota pelkää.
Kannattaa strukturoida ajankäyttö kunnolla ja pitää siitä kiinni, koska se antaa rauhaa ja turvaa sekä vähentää säheltämistä. Sama neuvo sopii kaikille. Ennen varhaisnuoruutta harva lapsi nauttii siitä, että arpoo aamulla vanhempansa kanssa minkälaiset hanskat laitetaan käsiin.
Varhaisnuoren ja teinin pukeutumis- ja ulkonäköahdistukseen ei kannata sekaantua. Voi kertoa, että hän on täydellinen omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vesiboileri hajos, en tiedä mistä saan korjaajan, enkä ole päässyt perjantain jälkeen suihkuun.
Laimennettua mäntysuopaliuosta pulloon ja peset itsesi sillä päästä varpaisiin järvessä. Eniten sitä tarvii kainaloihin ja hiuksiin.
Levinnyt rintasyöpä. Eihän tässä näin pitänyt käydä.
Oma rumuus, joka pahenee päivä päivältä.
Loma loppuu huomenna enkä ole vieläkään saanut lomarahoja. Onneksi on säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Levinnyt rintasyöpä. Eihän tässä näin pitänyt käydä.
Ei harmitakkaan ne lomarahat. Olen pahoillani puolestasi.
katsastusmies, joka väkisin runnoi reijän autoni pohjaan olin juuri hitsauttanut autoani 500 euron edestä oli viimeinen kerta kun vien kyseiseen paikkaan katsastettavaksi.
Olen muuttunut hitaaksi ja myös asiat menevät perille hitaammin kuin ennen. Olen käynyt tutkimuksissa ja jonkinlainen selitys löytyi, mutta läheinen on sitä mieltä että "eihän sua mikään vaivaa". Silmien sulkeminen tosiasioilta harmittaa muutenkin eri yhteyksissä.
Väsyttää ihan hirveästi nutta pakko oli herätä
Mulla on loma ja autoin avopuolisoani hänen töissään sen mitä kykenin, ilman kunnon ohjeita. Palkaksi sain haukkuja siitä että väärin ja huonosti tehty. Laskin, että ainakin 6 eri "työtehtävää" tein hänen mielestään väärin.
Onneksi on vielä 3 viikkoa lomaa, yrittäjämies sitten yritelkööt keskenänsä.
Kipeä ja kirvelevä iho koko kropassa (atooppinen) ja väsyttää koska en saanu nukuttua yöllä. Harmittaa olla pois töistä.
Paska juhannus. Ukko veti kunnon känniöverit. Alasti ilakoi pihalla kun oli uimassa. Kusi lensi kaarella ja heilutti heppiä muka hauskasti. Sitten otti kusta käteen ja hieroi sitä omiin hiuksiin. Myöhemmin tukahdutti kokon kaksi kertaa. Rikkoi saunanpesän luukun. Ui vaatteet päällä joen yli mökki naapuriin. Kännykkä hukkui jokeen. Lompakko oli selvinnyt toiselle puolelle. Sitten oli naapuri mökillä jotain painia kaverin kans. Lopuksi vielä kaveriporukan kans kännissä autoilua. Ikävä todistaa tälläistä sekoilua. Itse olin selvinpäin. Hienon miehen olen itselleni ottanut. Kyllä mua hävettää. Kuulemman ihan normaalia juhannus juhlintaa. Tässä lyhyesti ja ytimekkäästi. Unohdinkohan jotain... :P
Kai soitit poliisit, jos kännissä ajelivat?
Käytännön tason harmi: niittokone hajosi. Yksi tyyppi jo kävi diagnoosin antamassa, mutta kun ryhdyin sen tiedon perusteella haravoimaan koneelle varaosamyyjää, niin tökkäsi heti ainakin siinä kauppaketjussa ja myymälässä mistä sen n 5 v sitten hankin. Sain sieltä sentään toisen puljun nimen, sinne olen nyt jättänyt perustiedot koneesta ja viasta, sekä soittopyynnön.
Vaikka on mahtavaa olla nainen, niin joskus harmittaa olla nainen. Tuntuu että kaikki koneet hajoaa käsiin (tehdäänkö kaikki koneet nykyään sellaisiksi että eivät edes naisen käsittelyssä kestä?), eikä minulla ole mitään naisperuskurssia käytynä niitten korjaamiseen. Kun niitä sitten pitäisi saada huoltoon ja korjaukseen, ollaan kaltevalla tiellä. Tuo kyseinen koneeni korjattiin samasta viasta toissavuonna, kone toimi jotenkuten viime kesän, nyt teki lopullisen laupeuden. Kun käynnistinvaijeri on muuttunut löysäksi letkuksi, ei sillä ole enää virkaa.
Olen hyvin motivoitunut ruohonleikkaaja itse. Ruohon niskaan käyminen on lempipuuhiani. Asiaan keksityt leikkurit vain eivät kestä minun julmettua höykytystäni! Damn!
Vaikee nauttia juhannuksesta ja pienistä kivoista jutuista, kun kaikki isot pieleen menneet asiat koko ajan mielessä (parisuhde, alavalinta, toimeentulo, terveys)