Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika haluaa totaalikieltäytyjäksi

Vierailija
28.05.2021 |

Voi ei. Poika haluaa vastustaa armeijaa ja haluaa ryhtyä totaalikieltäytyjäksi. Tuleeko tuosta jotain ongelmia? Ymmärrän pojan pointin ja tavallaan olen samaa mieltä (epäreiluahan tuo on), mutta pitääkö just mun pojan taistella asian puolesta?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis hyvä jos nousisi kokonainen sukupolven kapina, et tulis valtava määrä näitä kieltäytyjiä. Niin irvokas tämä nykyajan "tasa-arvo" on! Lehdessä itketään huivien perään, kun sukupuolen perusteella syrjitään noin räikeästi ja ikivanhojen perinteiden vuoksi.

Pojat nouskaa rohkeasti yhdessä kapinaan!

Vierailija
42/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja nuo raskausperustelut. Olisin itse valmis maksamaan ainakin 100 000 e per raskaus, että sain olla raskaana, synnyttää ja hoitaa vauvaa kotona. Olisin myös mielelläni hoitanut armeijan tai sivarin, jos sillä perusteella olisin saanut lapsia.

Poikani toivoo myös saavansa joskus tulevaisuudessa lapsia ja luonnollisesti haluaa hoitaa heitä kotona vuorollaan.

Ap

Minä taas mielelläni menisin vaikka 2 vuodeksi armeijaan, jos joku muu synnyttää minulle minun biologiset lapset :) Ja tottakai sitten vielä imettää ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijaan poika. Siellä tehdään pojasta mies. Totaalikieltäytyjän tie on kivinen, jos työelämään tähtää. Vanhan liiton patu käännyttää hyvin äkkiä ovelta kotiin, kun käy ilmi, että totaali kyseessä.

m39

Mistä se vanhan liiton patu saisi asian selville? Aika harvaan työpaikkaan vaaditaan vahvoja turvallisuusluokituksia.

Vierailija
44/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaahan tuo vaatii. Eli siinä mielessä kyllä mielestäni hyvä merkki tulevaisuuden kannalta. 

Mitä munaa se vaatii? Miten se ilmenee että pitää olla munaa paetakseen velvollisuuksiaan?

No se muna on sitä, että uskaltaa tehdä eri tavalla, vaikka armeijamyönteinen ennemmistö painoistaisi.

Vierailija
45/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis hyvä jos nousisi kokonainen sukupolven kapina, et tulis valtava määrä näitä kieltäytyjiä. Niin irvokas tämä nykyajan "tasa-arvo" on! Lehdessä itketään huivien perään, kun sukupuolen perusteella syrjitään noin räikeästi ja ikivanhojen perinteiden vuoksi.

Pojat nouskaa rohkeasti yhdessä kapinaan!

Sitähän nuo tietyt pojat osaavatkin tehdä, kieltäytyä vähän kaikesta. Kieltäydytään koulusta, töistä, istutaan vain kotona koneella, syytetään muita kaikesta ja odotetaan että äiti hoitaa kaiken.

Vierailija
46/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lähti ylpeänä kavereineen armeijaan. Näyttänyt tykkäävän olosta siellä, saanut jo paljon uusia kavereita. 

En ymmärrä miten se armeija nähdään niin hirveänä asiana. 

Onhan se aika aivotonta touhua perusfiksulle jampalle.

Vierailija
47/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaahan tuo vaatii. Eli siinä mielessä kyllä mielestäni hyvä merkki tulevaisuuden kannalta. 

Mitä munaa se vaatii? Miten se ilmenee että pitää olla munaa paetakseen velvollisuuksiaan?

No se muna on sitä, että uskaltaa tehdä eri tavalla, vaikka armeijamyönteinen ennemmistö painoistaisi.

Ei sellaisella henkilöllä kyllä mitään munaa ole.

Vierailija
48/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuolla nyt tänäpäivänä mitään merkitystä ole. 

Poliisiksi nyt ei varmaan pääse, mutta tuskin olisi menossakaan jos ei kerran armeijaankaan. 

Ikinä ei missään ole kysytty mitään mistään armeijasta minulta. Olen sen toki käynyt. Tekniikan alalla työskentelen. 

Poika totaalikieltäytyy sitten joku päivä niistä annetuista töistäkin.

Nykyään totaalikieltäytyminen on rohkea tasa-arvon teko. Ei nykymaailmassa asepalvelujärjestelmä ole tällaisenaan millään tavalla perusteltu.

Minä palkkaan!

toimari, oikeistolainen, konservatiivi, äiti

Vierailija
49/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valmis kunnioittamaan totaalikieltäytyjän vakaumusta siinä vaiheessa kun hän kieltäytyy myös työttömyyskorvauksista ja kaikesta muustakin yhteiskunnan antamista eduista. Varusmiespalvelun suorittaneet ja sivarit ovat tehneet oman osansa yhteiskunnan velvollisuuksista joten heillä on myös siten oikeus nauttia yhteiskunnan oikeuksista. Naisillekin saisi kyllä keksiä jonkun vastaavan yhteiskuntavelvoitteen.

Naiset tekevät jo ihan tarpeeksi yhteiskunnan eteen hankkimalla lapsia, vaikka tottakai kaikki eivät niitä hanki.. Mutta silti useimmat hankkivat enemmän kuin yhden. 

Minä en tunne yhtään naista joka olisi lapsen hankkinut yhteiskunnantakia. Kyllä teillä on enemmän omat halunne siinä takana.

Jos naiset lopettaisivat lapsien teon, ei yhteiskuntaa olisi kovinkaan kauaa. 

Maailmalla syntyy koko ajan uusia vauvoja kuin sieniä sateella. Sieltä voidaan adoptoida tänne Suomeen niitä, niin saadaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun nuo lapset pääsevät parempiin oloihin eikä Suomalaisten naisten tarvitse uhrata kehoaan raskaudelle. Paljon on ihan länsimaisten näköisiäkin lapsia heitteillä maailman maissa.

Eli haluat käyttää nyt kehitysmaissa olevia naisia synnytyskoneina? Nainen ne lapset yhä synnyttää, vaikka kuskaisit ne jostain muualta tänne.

Pikemminkin haluaisin, että eivät synnyttäisi ollenkaan, koska maailman väkiluku vaan kasvaa koko ajan, mutta ei se niiden raskaaksituleminen lopu vaikka täällä Suomessa armeija olisi miehille vapaaehtoinen. Ja joka tapauksessa olisi parempi saada kehitysmaiden lapsia tänne parempiin oloihin vai onko jonkun mielestä ihanaa, kun niin moni pieni pallero joutuu kärsimään kurjissa oloissa?

Ei kehitysmaiden lapsia niin vaan kaapata Suomeen. Sehän on laitonta. Kaikki ulkomailta tulevat lapset ovat erityislapsia, jotka tulevat kalliiksi Suomelle. Ei ole mitään ideaa tuoda maahan kehitysvammaisia lapsia.

Vierailija
50/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen valmis kunnioittamaan totaalikieltäytyjän vakaumusta siinä vaiheessa kun hän kieltäytyy myös työttömyyskorvauksista ja kaikesta muustakin yhteiskunnan antamista eduista. Varusmiespalvelun suorittaneet ja sivarit ovat tehneet oman osansa yhteiskunnan velvollisuuksista joten heillä on myös siten oikeus nauttia yhteiskunnan oikeuksista. Naisillekin saisi kyllä keksiä jonkun vastaavan yhteiskuntavelvoitteen.

Naiset tekevät jo ihan tarpeeksi yhteiskunnan eteen hankkimalla lapsia, vaikka tottakai kaikki eivät niitä hanki.. Mutta silti useimmat hankkivat enemmän kuin yhden. 

Minä en tunne yhtään naista joka olisi lapsen hankkinut yhteiskunnantakia. Kyllä teillä on enemmän omat halunne siinä takana.

Olisihan. Petteri Orpo ja Kokoomus aikovat hommata Suomeen kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia halpatyöntekijöitä. Sitten alkavat sekaliitot, ja ainakin tämä uusi porukka tekee lapsia.

Luulet, että pakottamalla naiset armeijaan he alkaisivat tekemään enemmän lapsia?

Eihän sillä ole mitään merkitystä, laitetaanko suomalainen nainen armeijaan vai ei. Kun Kokoomus hommaa Suomen täyteen ulkomaalta kuskattua porukkaa, niin se porukka lisääntyy vaikka keskenään ja täyttää Suomen täysin siitä riippumatta, onko suomalainen nainen metsässä ampumaharjoituksissa vai ei.

Vierailija
51/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lähti ylpeänä kavereineen armeijaan. Näyttänyt tykkäävän olosta siellä, saanut jo paljon uusia kavereita. 

Huvittavaa että tuo kommentti on saanut noin paljon alapeukkuja. Selkäranka on selvästi valtaosalla kadoksissa. Millään ei ole mitään väliä, kunhan itse saa olla kotona ja syödä pizzaa ja pelata pleikkaria!

Vierailija
52/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämän ketjun mukaan olisi oikein että naisille sanottaisiin että joko synnytät vähintään sen yhden lapsen tai lähdet lusimaan?

Vierailija
53/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan. Petteri Orpo ja Kokoomus aikovat hommata Suomeen kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia halpatyöntekijöitä. Sitten alkavat sekaliitot, ja ainakin tämä uusi porukka tekee lapsia.

Luulet, että pakottamalla naiset armeijaan he alkaisivat tekemään enemmän lapsia?

Eihän sillä ole mitään merkitystä, laitetaanko suomalainen nainen armeijaan vai ei. Kun Kokoomus hommaa Suomen täyteen ulkomaalta kuskattua porukkaa, niin se porukka lisääntyy vaikka keskenään ja täyttää Suomen täysin siitä riippumatta, onko suomalainen nainen metsässä ampumaharjoituksissa vai ei.

Miksi et tee asialle mitään? Miksi itket asiasta kasvottomana palstalla? Ainiin, kun äidin pitäisi hoitaa tuokin asia.

Vierailija
54/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoja nuo raskausperustelut. Olisin itse valmis maksamaan ainakin 100 000 e per raskaus, että sain olla raskaana, synnyttää ja hoitaa vauvaa kotona. Olisin myös mielelläni hoitanut armeijan tai sivarin, jos sillä perusteella olisin saanut lapsia.

Poikani toivoo myös saavansa joskus tulevaisuudessa lapsia ja luonnollisesti haluaa hoitaa heitä kotona vuorollaan.

Ap

Minä taas mielelläni menisin vaikka 2 vuodeksi armeijaan, jos joku muu synnyttää minulle minun biologiset lapset :) Ja tottakai sitten vielä imettää ne.

Synnyttäminen on kyllä perseestä, mutta raskausaika ihanaa, jota en vaihtais mihinkään. Samoin imetys. Mikä siinä on kamalaa? Vauva viereen ja pötkölleen... se tuhina ja läheisyys..

Kolmen äiti

Vierailija
55/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän ketjun mukaan olisi oikein että naisille sanottaisiin että joko synnytät vähintään sen yhden lapsen tai lähdet lusimaan?

Jos naiselle tulisi pakolliseksi synnyttäminen, miesten armeijasta pitäisi tulla pakollinen yli 2v fyysinen kouluttautuminen, jossa pitää ihan oikeasti tehdä töitä.

Vierailija
56/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiselle tulisi pakolliseksi synnyttäminen, miesten armeijasta pitäisi tulla pakollinen yli 2v fyysinen kouluttautuminen, jossa pitää ihan oikeasti tehdä töitä.

Millähän perusteilla?

Vierailija
57/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Synnyttäminen on kyllä perseestä, mutta raskausaika ihanaa, jota en vaihtais mihinkään. Samoin imetys. Mikä siinä on kamalaa? Vauva viereen ja pötkölleen... se tuhina ja läheisyys.. <3 Etuoikeus se on!

Kolmen äiti

Raskausaika oli yksi hirvittämimmistä ajoista, mitä itse olen koskaan kokenut. Sen verralla armeija on muuten ihan leikkiä. Siellä saa kohottaa omaa kuntoa ja oppia uusia asioita. Raskaana ollessa ei saanut muuta tehdä, kuin oksentaa ja olla kivuissa. Ja sitten siihen päälle se, että kun verisiä ja kivuliaita nännejä imetään, eikä yhtään unta saada. Kunpa voisikin olla joku yliluonnollinen olento, joka vaihtaisi muutamaksi vuodeksi asiat niin, että se olisi nyt miehet, jotka tulisivat raskaaksi.

Vierailija
58/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että tuo kommentti on saanut noin paljon alapeukkuja. Selkäranka on selvästi valtaosalla kadoksissa. Millään ei ole mitään väliä, kunhan itse saa olla kotona ja syödä pizzaa ja pelata pleikkaria!

Miltä tuntuis jos tulis joku ainoastaan naissukupuolta lailla velvoittava järjestelmä? Mitä tykkäisit? Olisit haukkumassa sitä vastustavia?

Miesten syrjintä ei ole ok. Ei se vaan ole. Sori siitä.

Vierailija
59/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteilla?

Jotta kummatkin sukupuolet tekisivät yhtä paljon työtä yhteiskunnan hyväksi. 

Tällä hetkellä näyttää siltä, että naiset tekevät enemmän uhrauksia, kuin miehet. 

Vierailija
60/92 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Synnyttäminen on kyllä perseestä, mutta raskausaika ihanaa, jota en vaihtais mihinkään. Samoin imetys. Mikä siinä on kamalaa? Vauva viereen ja pötkölleen... se tuhina ja läheisyys.. <3 Etuoikeus se on!

Kolmen äiti

Mikään ei ole perseemmästä kuin raskausaika, joten älä trollaa. Jos nautit pahoinvoinnista ja kivuista, olet masokisti, mutta suurin osa naisista ei ole niin hulluja.