Helsingissä on aivan surkea hammashuolto julkisella
Hoitoon ei pääse ennen kuin kunnolla reikiä tai hampaat suunnilleen heiluu. Mitään ennaltaehkäisevää työtä ei tehdä ja esimerkiksi suuhygienistille ei pääse ollenkaan. Aivan naurettavaa pelleilyä. Koronan vuoksi ei ole yhtään rahaa, ei vaan ole varaa mennä yksityiselle.
Kommentit (78)
Hammaskiveä tulee väkisin astmalääkitysten takia. En voi lopettaa niiden käyttöä. Voiko hammaskiveä poistaa jotenkin itse? Kiveä tulee ilmeisesti sinne ikenen sisään, en näe paljain silmin.
Vierailija kirjoitti:
Näin on jo 10 vuotta ollut. Harmi ennen oli niin toimivaa
Miten toimi ennen? Olen asunut täällä alle 10-vuotta ja pääsin ennen opiskelijaterveydenhuollon kautta missä viisuritkin poistettiin naps vaan pois puoli-ilmaiseksi. Eikä puudutteissa pihtailtu vaan sai puudutteen jokaiseen hampaanpoistoon.
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ja odota.
Aikaa ei annettu kun yritin varata. Käskettiin vaan käyttää suuvettä. Sillähän se ikenen sisään hammaskivi lähtee.
On muuten ihan helvetinmoinen vale että hampaiden harjaus 2 kertaa päivässä ja lankaus kerran päivässä riittäisi yhtään mihinkään. Kun pääsen sinne hygienistille alan harjata puoli tuntia joka ikisen aterian jälkeen. Normaali suuhygienia ei riitä jos astmalääkitys. Ennen kun astma puhkesi ei ollut ikinä tämmöisiä ongelmia.
Helsingissä saa palvelusetelin soittamalla ja sitten maksat vähän itse. Mielestäni järjestelmä toimii erittäin hyvin
Joka kaupungissa on yhtä huono. Hammashoito ajetaan yksityisille väkipakolla. Olisipa vielä rahaa hoidattaa hampaat.
Nauttiikohan ne sadistit siitä että ei anneta apua? Ja sitten pääsee haukkumaan kun suu täynnä reikiä kun karies pääsee etenemään? Ja tietysti poraamiset ilman puudutuksia?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä saa palvelusetelin soittamalla ja sitten maksat vähän itse. Mielestäni järjestelmä toimii erittäin hyvin
Mihin pitää soittaa? Nyt ei annettu mitään aikaa yhtään mihinkään eikä myöskään tarjottu palveluseteliä. Vai riippuuko tuurista että kuka sattuu vastaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Joka kaupungissa on yhtä huono. Hammashoito ajetaan yksityisille väkipakolla. Olisipa vielä rahaa hoidattaa hampaat.
Ikävä kuulla... Oikeus hammasterveyteen pitäisi kuulua ihan kaikille, varsinkin kun tiedetään millainen riski kaikki suun tulehdukset on...
Vierailija kirjoitti:
Nauttiikohan ne sadistit siitä että ei anneta apua? Ja sitten pääsee haukkumaan kun suu täynnä reikiä kun karies pääsee etenemään? Ja tietysti poraamiset ilman puudutuksia?
Tälle vaikuttaisi.
Johtuu siitä että jotkut pääsevät automaattisesti jonon ohi.
Meillä pikkukaupungissa on ihan huippu hammashoito.Tälläkin viikolla kun hampaasta lähti paikasta pala olin kahden tunnin päässä hammaslääkärin tuolissa ja homma hoidettu.Tarkastuksiin , hoitoon hammaskiven poistoon pääsee säännöllisesti , sen kun tilaa ajan vaan.
Kun hammas lohkeaa, kehottavat vain hakemaan apteekista paikka-ainetta. ☹
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ja odota.
Kun ei voi varata. Mulle sanottiin, että on pelkkiä peruutusaikoja, soittele uudestaan jos ei tunnin päästä peruutusaika toisella puolella kaupunkia käy. Surkeaa. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että jotkut pääsevät automaattisesti jonon ohi.
Kuka ja miksi? Perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Meillä pikkukaupungissa on ihan huippu hammashoito.Tälläkin viikolla kun hampaasta lähti paikasta pala olin kahden tunnin päässä hammaslääkärin tuolissa ja homma hoidettu.Tarkastuksiin , hoitoon hammaskiven poistoon pääsee säännöllisesti , sen kun tilaa ajan vaan.
Vau! Missä päin suomea näin hyvä palvelu?
Vierailija kirjoitti:
Kun hammas lohkeaa, kehottavat vain hakemaan apteekista paikka-ainetta. ☹
Hyi, tätä pelkään itsekin. Narskuttelen hampaita eikä myöskään varaa niihin saakelin yökiskoihin jotka maksavat hunajaa... Mietin että missä vaiheessa hampaat alkaa halkeilla sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika ja odota.
Kun ei voi varata. Mulle sanottiin, että on pelkkiä peruutusaikoja, soittele uudestaan jos ei tunnin päästä peruutusaika toisella puolella kaupunkia käy. Surkeaa. En ole ap.
Hah, mulle ei sanottu edes näin. Semmoista hoitoa sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toimi ennen? Olen asunut täällä alle 10-vuotta ja pääsin ennen opiskelijaterveydenhuollon kautta missä viisuritkin poistettiin naps vaan pois puoli-ilmaiseksi. Eikä puudutteissa pihtailtu vaan sai puudutteen jokaiseen hampaanpoistoon.
Ennen oli joka terveysasemalla oma hammaslääkäri. Ei tarvinnut kun soittaa tai mennä toimistoon varamaan ajan. Siinäpä se. Tehtiin tehokas ja hyvä suunnitelma jossa on kaikki toimeenpiteet.
Kun meni 2 viikon päähän aika, pahoiteltiin että aika menee niin pitkälle. Miettikää tätä! Näin oli Hesassa joskus.
Sit tuli vauhkot päättäjät säästelijät jotka tuhosivat kaiken.