Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko mieheni kuoltua hänen eläkkeensä elämäni loppuun asti?

Vierailija
28.05.2021 |

Onko näin?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat jonkun satasen kuussa. Jeps, reilu peili.

Miksi pitäisi saada yhtään mitään toisen eläkkeestä?

Lue maksuehdot 

Vierailija
22/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä tapauksessa,  jos jää vaikka alaikäisten lasten kanssa yksin🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko työelämän aikana maksettu eläkemaksu pitäisi vaan kadota? Ei se eläkeyhtiön rahaakaan ole vaan maksajan ja kuuluu periytyä.

Vierailija
24/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko työelämän aikana maksettu eläkemaksu pitäisi vaan kadota? Ei se eläkeyhtiön rahaakaan ole vaan maksajan ja kuuluu periytyä.

Ei se mihinkään katoa. Moni saa eläkettä paljon enemmän kuin on koskaan eläkemaksuja maksanut. Ei homma toimi niin, että kaikki saavat jokaisen maksamansa euron tai enemmän eikä kukaan vähemmän. 

Vierailija
25/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies kuolisi nyt, niin mulle jäisi huolehdittavakseni meidän lapset, velat, talo, laskut yms. Olis kohtuutonta olettaa, että kun parempituloinen kuolee, niin yksin pystyisin pitämään lapsille samaa tai edes lähes samaa elintasoa yllä kuin miehen eläessä. Ne muutama satanen tulisi varmasti siinä tilanteessa todella tarpeeseen. 

Vierailija
26/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies kuolisi nyt, niin mulle jäisi huolehdittavakseni meidän lapset, velat, talo, laskut yms. Olis kohtuutonta olettaa, että kun parempituloinen kuolee, niin yksin pystyisin pitämään lapsille samaa tai edes lähes samaa elintasoa yllä kuin miehen eläessä. Ne muutama satanen tulisi varmasti siinä tilanteessa todella tarpeeseen. 

Miksi ihmeessä sinun pitäisi pystyä pitämään yllä samaa elintasoa?'

Aivan käsittämätön ajatus, että sosiaaliturvan tason pitäisi riippua siitä, onko ollut naimisissa ja vieläpä rikkaan ihmisen kanssa. Sosiaaliturvan tarkoitus on lieventää, ei ylläpitää ja vahvistaa luokkaeroja.

Vierailija
27/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kertakaikkiaan tajua, miksi ihmiselle pitäisi maksaa siitä, että hän on ollut naimisissa.

Tämä lähti diitä kun ennen naiset olivat kotona eikä oma eläke karttunut.

Ja vielä nykyäänkin - kuten omalla kohdallani - minä luovuin oman urani kehittämisestä vuosiksi perheen takia koska miehen tulot kasvoivat nopeammin kuin minun. Kävin toki töissä 40v mutta mahdollistin myös mieheni urakehityksen. Oikeus ja kohtuus että saan siitä edes murto-osan

Vierailija
28/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kertakaikkiaan tajua, miksi ihmiselle pitäisi maksaa siitä, että hän on ollut naimisissa.

Tämä lähti diitä kun ennen naiset olivat kotona eikä oma eläke karttunut.

Ja vielä nykyäänkin - kuten omalla kohdallani - minä luovuin oman urani kehittämisestä vuosiksi perheen takia koska miehen tulot kasvoivat nopeammin kuin minun. Kävin toki töissä 40v mutta mahdollistin myös mieheni urakehityksen. Oikeus ja kohtuus että saan siitä edes murto-osan

No höpöhöpö. Järjestelkää keskenänne omaisuutenne niin kuin haluatte. Ei sinulle kuuluisi veroluonteisesti kerätyistä eläkemaksuista maksaa yhtään enempää kuin koko elämänsä sinkkuna olleelle.

Ylipäänsä koko pakollisesta työeläkejärjestelmästä pitäisi kyllä luopua, mutta se on toinen kysymys.

Vierailija
29/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vankilassa saat eläköityä rauhassa.

Vierailija
30/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko aatellut pistää isännän päiviltä ja keräillä vaan eläkkeet talteen?

Vierailija
31/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoa ei kannata ilmoittaa kuolleeksi. Pistää vaan pakkaseen ja nostaa eläkkeet. 

Vierailija
32/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pitää miehesi hengissä, niin saat hänen palkkansa. Valtiota on vaikeampi huijata kuin miestäsi.

Vierailija
33/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi sattua ja tapahtua ikäviäkin asioita, ja elintaso muuttuu sen mukana. Turha siihen on vedota että olet tottunut asumaan ja elämään kalliisti. Sen jälkeen eläisitte sellaista elämää mihin rahat riittää. 

Vierailija
34/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke on hyvä jos on alaikäisiä lapsia. Lapsia pitää enemmän tukea Suomessa. Ei kateus lapsia kohtaan ole normaalia. 

Vierailija
35/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne eläkesäästöt ole omaisuutta siinä missä muukin?

Jos meillä ei olisi nykyisenkaltaista eläkejärjestelmää, niin jokainen joutuisi säästämään eläkkeen itselleen. Ja silloinhan leski (ja lapset) perisivät eläkkeen (ne sijoitukset) ihan kokonaan.

Vierailija
36/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläke on hyvä jos on alaikäisiä lapsia. Lapsia pitää enemmän tukea Suomessa. Ei kateus lapsia kohtaan ole normaalia. 

Lasten elättämistä varten on lapsilisä. Ei joku hiton random eläke. Ja on niitä lapsia sellaisillakin, jotka eivät ole olleet naimisissa, tai joiden avioliitto on päättynyt eroon.

Vierailija
37/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Leskeneläkettä saatat saada. Itse en tule koskaan saamaan koska olen tätä ikäpolvea jolta poistetaan kaikki edut. Toisaalta olen myös itse oman urani ja varallisuuteni rakentanut ja pystyn itseni haluamallani elintasolla elättämään myös eläkkeellä. Eläkkeeni tulee olemaan (jos töissä pystyn käymään) sen kokoinen että ei sitä leskeneläkettä muutenkaan tulisi. 

Leskeneläkkeen voisi poistaa kokonaan.

Vierailija
38/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne eläkesäästöt ole omaisuutta siinä missä muukin?

Jos meillä ei olisi nykyisenkaltaista eläkejärjestelmää, niin jokainen joutuisi säästämään eläkkeen itselleen. Ja silloinhan leski (ja lapset) perisivät eläkkeen (ne sijoitukset) ihan kokonaan.

Eivät ole, vaan ne pakollinen työeläkejärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa tulevat sukupolvet maksavat nykyisten eläkkeet. Koko järjestelmä pitäisi lakkauttaa ja tehdä nimen omaan niin, että kaikki kansaneläkkeen tai perustulon päälle tuleva säästetään itse.

Vierailija
39/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä vain hyvin harva saa lainkaan leskeneläkettä. Ja aika harva kuolee ennen vanhuutta. Ja jos puoliso ei nyt olisi sattunut heittämään veiviään ennen aikojaan, hän olisi itse pitänyt tulonsa ja eläkkeensä vaikka satavuotiaaksi asti. Jos leski saa murto-osan näistä tuloista, yhteiskunta voittaa silti koska sen ei tarvitse maksaa loppuelämää isoa eläkettä tälle henkensä menettäneelle.

40/96 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...jos puoliso kuolee viereltä, niin keneltä se on pois, jos leski saa leskeneläkettä sen jälkeen, olipa lapsia tai ei? Jotenkin en jaksa uskoa, että ainakaan kovin moni tilannetta rahankiilto silmissä odottaa tai ajattelee. Useimmiten tilanne on sellainen, ettei siinä ns. ylimääräinen raha juuri lohduta. Toki sitten jatkossa voi jonkinverran auttaa. Itse jäin leskeksi 14 v. sitten, kun lapset oli 4 v. ja 5 v. On siinä ihan olemista ja tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän