Ystävän politisointi pilaa ystävyydemme
Ystäväni politisoi koko ajan, itse en haluaisi keskustella, koska meillä on niin eri näkemykset asioista.
Hän tietää että äänestän ihan muuta puoluetta kuin hän, ja hän kehtaa sanoa että olen tyyliin seonnut sen vuoksi. En minä kritisoi hänen äänestämistään. En jaksa enää kuunnella hänen juttuja.
Politiikalla voi siis pilata ystävyyden.
Kommentit (72)
Neljä perskokkariystävääni ovat niin syvällä ideologiassaan, etten jaksa enää kuunnella heidän ideologiastaan. Neljä kuntavaaliehdokasta tuomittu lapseen kohdistuneista seksuaalirikoksista – tekijät ehdolla perussuomalaisten ja kokoomuksen listoilla - Politiikka | HS.fi
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Ap minun ystäväni? Itse olen vassari ja ekohippi ja ystäväni julkipersu. persuilu on mielestäni mielenvikaista enkä arvosta niin suvaitsemattomia ihmisiä. Tottakai vaikuttaa ystävyyteenkin.
Paljonpa tunnutkin ystävääsi arvostavan :D Kuka on suvaitsematon?
Persut ei tule menestymään yhtään elleivät matki 70-80-lukujen SDP:tä.
Kuten ei olisi myöskään koskaan Kokoomuskaan menestynyt, ellei olisi matkinut menneiden aikojen SDP:tä matkinut.
Pitää olla tietty pohja menestykselle. Jos sitä ei tarjota ja luoda, niin menestystä kansan keskuudessa ei löydy.
Kaikki puolueet Suomessa matkii SDP:tä.
Tätä ei voi kiistää.
Euroopan alueella ei oikein voi menestyä ilman sosiaalidemokraattista pohjaa.
Tästä se lähtee. Muuta ei tule ja ei tule olemaankaan.
Kiitos meille jotka ei äänestä ja jotka äänestää. Mikään ei tule silti koskaan muuttumaan.
Parempaa ei löydy ja ei tule löytymään. Odotetaan samaa myös itarajalle.
Politiikka tosiaan kannattaa jättää taka-alalle ystäväsuhteissa. Minulla on hyvän ystäväni kanssa täysin vastakkaiset poliittiset näkemykset, ja pystymme molemmat tunnustamaan, että toinen on "vihervassari" ja toinen on "riistokapitalisti nato-haukka". Joskus kun on mennyt liian monta pulloa punaviiniä saattaa aamuyön tunteina lähteä kiivas poliittinen väittely liikkeelle, mutta seuraavana aamuna kumpikin on jo aidosti pahoillaan, että lähti tuohon väittelyyn mukaan.
Tottakai voi poliittinen näkemysero pilata ystävyyden, kuten mikä muukin tahansa näkemysero.
Mikäs siinä, en viettäisi aikaa tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka olisi kuinka hauskaa toisinaan.
Mitä ystävyyttä se sellainen on, jossa ei hyväksytä toista sellaisena kuin on?
tämä on nykyaikaa myös USA:ssa kirjoitti:
Persut ei tule menestymään yhtään elleivät matki 70-80-lukujen SDP:tä.
Kuten ei olisi myöskään koskaan Kokoomuskaan menestynyt, ellei olisi matkinut menneiden aikojen SDP:tä matkinut.
Pitää olla tietty pohja menestykselle. Jos sitä ei tarjota ja luoda, niin menestystä kansan keskuudessa ei löydy.
Kaikki puolueet Suomessa matkii SDP:tä.
Tätä ei voi kiistää.
Euroopan alueella ei oikein voi menestyä ilman sosiaalidemokraattista pohjaa.
Tästä se lähtee. Muuta ei tule ja ei tule olemaankaan.
Kiitos meille jotka ei äänestä ja jotka äänestää. Mikään ei tule silti koskaan muuttumaan.
Parempaa ei löydy ja ei tule löytymään. Odotetaan samaa myös itarajalle.
SDP menestyy jos yhteiskuntaan tulee lisää jaettavaa. Nyt kun on tultava toimeen vähemmällä ei SDP:llä ole oikein ratkaisuja, paitsi ottaa lisää velkaa niin kauan kuin saa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että persut ovat ahdasmielisempiä kuin muut.
"Vihervassari"-kategoriaan lasketaan kaikki Kokoomuksen ja Keskustankin äänestäjät, vaikka he ovat käytännössä oikeistolaisia ja usein vastustavat vihreitä aatteita.
On vain persut ja vassarit, ja vassarit ovat niitä vihollisia. Tämän takia persujen kanssa on vaikea keskustella.
Ei kannata yleistää. En koe itseäni ahdasmieliseksi vaikka äänestänkin persuja. Ahdasmielisiä löytyy kummastikin leireistä, ja nyky ilmapiiri ahdistaa kun mustavalkoajattelu on lisääntynyt voimakkaasti.
Mulle on ihan sama ystävieni poliittiset suuntaukset, mutta jos joku jatkuvasti jauhaa omaa poliittista agendaansa, ei hänestä koskaan edes tulisi ystävääni. Ei edes silloin, jos ajattelisimme asiasta samalla tavalla. Sama tilanne kuin jos joku puhuu aina vain lapsistaan. "Yhden puheenaiheen ihmiset" ovat pidemmän päälle rasittavia.
Koettu tämä. Sortoa ja ilmastohätätilaa, ihmisoikeuksia ja persujen haukkumista. Ghostaus oli ainoa keino.
Onkohan Ap minun ystäväni? Itse olen vassari ja ekohippi ja ystäväni julkipersu. persuilu on mielestäni mielenvikaista enkä arvosta niin suvaitsemattomia ihmisiä. Tottakai vaikuttaa ystävyyteenkin.