Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän politisointi pilaa ystävyydemme

Vierailija
28.05.2021 |

Ystäväni politisoi koko ajan, itse en haluaisi keskustella, koska meillä on niin eri näkemykset asioista.
Hän tietää että äänestän ihan muuta puoluetta kuin hän, ja hän kehtaa sanoa että olen tyyliin seonnut sen vuoksi. En minä kritisoi hänen äänestämistään. En jaksa enää kuunnella hänen juttuja.
Politiikalla voi siis pilata ystävyyden.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rasittavaa, jos joku liikaa paasaa liikaa politiikasta.

Kyllä siinä välit helposti viilenevät..

Vierailija
2/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan nauttisin tuollaisesta ystävästä ainakin tiettyyn rajaan saakka. Pistäisin kepeästi mutta terävästi vasta-argumentteja ihan vastaan väittämisen ilosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni siis äänestää vihreitä ja minä äänestän todennäköisesti persuja. Ystävä on muutenkin sellainen ekohippi, mikä ei minua haittaa koska itsekin tykkään ekojutuista. Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja. Eihän meidän edes tarvitse jutella politiikasta.

Ap

Tämä ei ole oikea ap. Jos sinua oikeasti kiinnostaa niin ystäväni on neonatsi ja kannattaa persuja. Meillä on kumminkin harrastuksissa tosi hauskaa keskenämme.

Oikea ap

Vierailija
4/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni siis äänestää vihreitä ja minä äänestän todennäköisesti persuja. Ystävä on muutenkin sellainen ekohippi, mikä ei minua haittaa koska itsekin tykkään ekojutuista. Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja. Eihän meidän edes tarvitse jutella politiikasta.

Ap

Ylläriii... olisin osannut arvata tämän jo aloituksesta ja ystäväsi eduksi.

Vierailija
5/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalisalaisuus on olemassa ihan syystä.

Vierailija
6/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä ei ole oikea ap. Jos sinua oikeasti kiinnostaa niin ystäväni on neonatsi ja kannattaa persuja. Meillä on kumminkin harrastuksissa tosi hauskaa keskenämme.

Oikea ap

Noniin, jotkut teinit tulivat pilaamaan tämän ketjun. Täällä oikea ap. Ystäväni on äärivassari, mutta ei sillä väliä. Todella ärsyttävä vassari, kuten he usein ovat. Emme kuitenkaan tapaa sellaisissa tilanteissa, joissa poliittinen suuntautuminen olisi merkityksellistä, joten mielestäni näillä puoluemielipiteillä ei ole ystävyydellemme mitään merkitystä.

- ap

Vierailija
7/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä että elämässä ja maailmassa huomaa, että joku on tyystin erilainen ihminen ja joku samanlainen tai samaa tyyppiä. Jos teillä olisi vasemmistosta joku, niin saisitte kolmannen väittelijän ja kokoomuksesta neljännen, mutta se kävisi liian raskaaksi. Aiotko mennä eri teille ystäväsi kanssa vai jatkaa raskasta kuuntelua?

Vierailija
8/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä enn halua olla missään tekemisissä sun kaltaisten ihmisten kanssa ja piste ja huutomerkki.

Vierailija
9/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ylläriii... olisin osannut arvata tämän jo aloituksesta ja ystäväsi eduksi.

Että jos henkilö on vihreä niin omat poliittiset agendat saa tuoda häiritsevästi esille?

- ap

Vierailija
10/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikea ap

Noniin, jotkut teinit tulivat pilaamaan tämän ketjun. Täällä oikea ap. Ystäväni on äärivassari, mutta ei sillä väliä. Todella ärsyttävä vassari, kuten he usein ovat. Emme kuitenkaan tapaa sellaisissa tilanteissa, joissa poliittinen suuntautuminen olisi merkityksellistä, joten mielestäni näillä puoluemielipiteillä ei ole ystävyydellemme mitään merkitystä.

- ap

Mä olen se oikea AP, mutta ihan hauskaa keskustella täällä. Äänestän persuja, kaverini on vihervasemmistolainen. 

Pidän ympäristöasioitakin tärkeänä, mutta tärkeintä on pelastaa Suomen talous ja puolustaa Suomen omaa etua, eikä jakaa satelliittirahaa pitkin eteläistä Eurooppaa, rahoitamme omia kilpailijoitamme mm. Espanjan akkuteollisuutta. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
11/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on oikea ap? 

Enemmänhän tämä vassari vs persu-jako on kulttuurinen ilmiö laajemmin, eikä pelkkä yhden ystävän ongelma. Valitettavasti tilanne on polarisoitunut ja ihmisillä on yhä vähemmän kunnioitusta eri tavalla ajattelevia ja äänestäviä kohtaan.

Itse en olisi neonatsin kanssa ystävä, vaikka muuten menisi hyvin. En kertakaikkiaan hyväksy sitä ajatusmaailmaa. Persujen äänestäminen ehkä vielä menisi, jos ei ole fanaatikko.

Vierailija
12/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikasta jauhaminen... taas yksi syy lisää miksi syntyvyys on niin alhaista.

Vierailija
13/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikea ap? 

Enemmänhän tämä vassari vs persu-jako on kulttuurinen ilmiö laajemmin, eikä pelkkä yhden ystävän ongelma. Valitettavasti tilanne on polarisoitunut ja ihmisillä on yhä vähemmän kunnioitusta eri tavalla ajattelevia ja äänestäviä kohtaan.

Itse en olisi neonatsin kanssa ystävä, vaikka muuten menisi hyvin. En kertakaikkiaan hyväksy sitä ajatusmaailmaa. Persujen äänestäminen ehkä vielä menisi, jos ei ole fanaatikko.

Et kai rinnasta neonatseja persuihin ?

Vierailija
14/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että persut ovat ahdasmielisempiä kuin muut. 

"Vihervassari"-kategoriaan lasketaan kaikki Kokoomuksen ja Keskustankin äänestäjät, vaikka he ovat käytännössä oikeistolaisia ja usein vastustavat vihreitä aatteita. 

On vain persut ja vassarit, ja vassarit ovat niitä vihollisia. Tämän takia persujen kanssa on vaikea keskustella. 

Vierailija
15/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja.

Ap

Miten niin? Mahduthan sinäkin siihen?

Vierailija
16/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikea ap? 

Et kai rinnasta neonatseja persuihin ?

No sanotaan näin että kaikki persut eivät ole neonatseja, mutta kaikki neonatsit varmasti äänestävät persuja tai jotain persuista irronnutta sinimustaa tms. puoluetta.

Persut ovat joka tapauksessa kaikki äärioikeistolaisia.

Vierailija
17/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Politiikasta jauhaminen... taas yksi syy lisää miksi syntyvyys on niin alhaista.

Ei pidä politisoida liikaa vaan harrastaa kanileikkejä. Syntyvyys nousuun!

Jos Italia antaa 250e/kk lapsilisää 21 ikävuoteen asti niin Suomi voisi antaa 500e/kk 25 ikävuoteen asti!

Vierailija
18/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikea ap? 

Minä olen oikea ap. Ja ystävä kokoomuslainen.

- se oikea ap

Vierailija
19/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikea ap

Tämä oli siis väärä ap edellinen oli oikea

Ap

Vierailija
20/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen tälle. 

Tässähän oli kysymys ystävyyssuhteesta eikä parisuhteesta. Ystävät eivät yleensä lisäänny keskenään.