Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän politisointi pilaa ystävyydemme

Vierailija
28.05.2021 |

Ystäväni politisoi koko ajan, itse en haluaisi keskustella, koska meillä on niin eri näkemykset asioista.
Hän tietää että äänestän ihan muuta puoluetta kuin hän, ja hän kehtaa sanoa että olen tyyliin seonnut sen vuoksi. En minä kritisoi hänen äänestämistään. En jaksa enää kuunnella hänen juttuja.
Politiikalla voi siis pilata ystävyyden.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin monta "oikeaa ap:ta", että ketju meni vähän poskelleen. MItä pitäisi ajatella? 

Vierailija
22/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja.

Ap

Miten niin? Mahduthan sinäkin siihen?

Kyllä tässä ihan siltä tuntuu, että ystävyys on loppumassa, koska ystävä aina meuhkaa politiikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin monta "oikeaa ap:ta", että ketju meni vähän poskelleen. MItä pitäisi ajatella? 

Älä ala sotkee

Ap

Vierailija
24/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meni nyt aapee arpajaisiksi.

Vierailija
25/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama kuka on ap kun nyymejä täällä ollaan

Vierailija
26/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikea ap? 

Enemmänhän tämä vassari vs persu-jako on kulttuurinen ilmiö laajemmin, eikä pelkkä yhden ystävän ongelma. Valitettavasti tilanne on polarisoitunut ja ihmisillä on yhä vähemmän kunnioitusta eri tavalla ajattelevia ja äänestäviä kohtaan.

Itse en olisi neonatsin kanssa ystävä, vaikka muuten menisi hyvin. En kertakaikkiaan hyväksy sitä ajatusmaailmaa. Persujen äänestäminen ehkä vielä menisi, jos ei ole fanaatikko.

Et kai rinnasta neonatseja persuihin ?

Eihän neonatseja edes ole oikeassa elämässä olemassa. Vasurit keksineet

On, vihreät.

Vierailija
27/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja.

Ap

Kyllä tässä ihan siltä tuntuu, että ystävyys on loppumassa, koska ystävä aina meuhkaa politiikasta.

No mutta, sehän on sinun päätöksesi. Kirjoitat että ystäväsi vierastaa muita näkökantoja. Teet itse niin.

Vierailija
28/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet, että jos kaksi ystävystä halua tulla keskenään toimeen, ei poliittisilla näkökannoilla ole merkitystä. Hauskaa voi pitää ilman politiikka. Itse siis demari ja ystävä kokoomuslainen.

- oikea ap

Vierailija
29/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en ole ainoa joka kokee tämän politisoinnin ongelmaksi ystäväpiirissä.

t. se oikea AP (sateenkaaripersu olen) 

Vierailija
30/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää meni nyt aapee arpajaisiksi.

Minä olen ap. Ystävä on kokkkareita kannattava eu hullu. Minä kannatan SKP:ta. Nyt ei tarvitse enää arpoa.

Ap

Vierailija
31/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on oikea ap? 

Enemmänhän tämä vassari vs persu-jako on kulttuurinen ilmiö laajemmin, eikä pelkkä yhden ystävän ongelma. Valitettavasti tilanne on polarisoitunut ja ihmisillä on yhä vähemmän kunnioitusta eri tavalla ajattelevia ja äänestäviä kohtaan.

Itse en olisi neonatsin kanssa ystävä, vaikka muuten menisi hyvin. En kertakaikkiaan hyväksy sitä ajatusmaailmaa. Persujen äänestäminen ehkä vielä menisi, jos ei ole fanaatikko.

Et kai rinnasta neonatseja persuihin ?

Eihän neonatseja edes ole oikeassa elämässä olemassa. Vasurit keksineet

No ketäs ne sitten on jotka tekee natsitervehdyksiä ja jakaa Hitler-meemejä? 

Hakkaa mmuuttajia ja muita vähemmistöjä? 

Onko ne vaan peruspersuja? 

Vierailija
32/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mutta, sehän on sinun päätöksesi. Kirjoitat että ystäväsi vierastaa muita näkökantoja. Teet itse niin.

Ystävä on tässä on kaverisuhteen lopettamisesta puhunut. Kyllähän tämä itsellekin rankkaa on.

Ap

Vierailija
33/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun kaverini sai tietää että äänestän persuja niin alkoi se valitus. Ärsyttävät vassarit.

Taitaa olla vikaa sinussakin, kun haukut "vassariksi". 

Eihän se ole mikään neutraali nimitys, vaan te persut käytätte sitä haukkumasanana.

Vierailija
34/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun kaverini sai tietää että äänestän persuja niin alkoi se valitus. Ärsyttävät vassarit.

Eihän se ole mikään neutraali nimitys, vaan te persut käytätte sitä haukkumasanana.

En minä ole haukkunut. Eikä häntä haittaa että kutsun häntä vassariksi.

Sanotko tuon "ärsyttävät vassarit" hänelle päin naamaa? 

Niin varmaan.

Vierailija
35/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noiden vassareiden kanssa voi keskustella kun alkaa se valitus.

Olet oikeassa. Minun ystäväkin puhuu koko ajan luonnosta ja kierrätyskestä ja ilmaston pelastamisesta. Haukkuu sitten minua kun en kuulemma auta ilmaston pelastamisessa tarpeeksi (omistan auton ja syön toisinaan lihaa) ystävä ei edes käytä vihreiden kannattajana julkisia, jos ei ole pakko.

- oikea ap

Vierailija
36/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minäkin persujen kannattaja. Eikö persukin ole haukkumasana siinä missä vassarikin sitten?!

Eikä minua haittaa että puhutaan persuista. Se on vaan lyhenne sanasta Perussuomalaiset, 

paljon käytetään lyhenteitä puheessa muutenkin kuten some = sosiaalinen media. 

Vierailija
37/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Pitkäaikaistyötön ystävä ei kestä että äänestän persuja. 

Olen isänmaallinen ja en kestä sitä suuntaa, mihin EU on menossa. 

Persut haluavat laskea kaikkia tukia, joten on ihan ymmärrettävää että joku työtön on huolissaan asiasta.

Eihän persut viimeksikään tehneet mitään työttömien hyväksi hallituksessa, vaan tuli aktiivimalli. 

Vierailija
38/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP tule takaisin! En jaksa enää päivystää sinun ketjussasi. Ota homma haltuun tästä eteenpäin.

- feikki ap

Vierailija
39/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenhan minäkin persujen kannattaja. Eikö persukin ole haukkumasana siinä missä vassarikin sitten?!

Eikä minua haittaa että puhutaan persuista. Se on vaan lyhenne sanasta Perussuomalaiset, 

paljon käytetään lyhenteitä puheessa muutenkin kuten some = sosiaalinen media. 

Eli yhdellä rivillä väität että persu on haukkumasana, ja seuraavalla sanot ettei se sana loukkaa sinua ja on vain lyhenne. Kummin siis on? 

Minua tuossa "vassari"- ja/tai "vihervassari"-jutussa ärsyttää eniten se, että kuten sanoin jo aiemmin, moni persu sanoo kaikkia ei-persuja vihervassareiksi. Myös Kokoomuksen ja Keskustan äänestäjiä, joita ei vois vasemmistolaisuus tai vihreä aate vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
40/72 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on oikea ap!

Ystäväni äänestää demareita ja ihannoi Marinia mutta mä en jaksais hehkuttaa sitä koko ajan.