Ystävän politisointi pilaa ystävyydemme
Ystäväni politisoi koko ajan, itse en haluaisi keskustella, koska meillä on niin eri näkemykset asioista.
Hän tietää että äänestän ihan muuta puoluetta kuin hän, ja hän kehtaa sanoa että olen tyyliin seonnut sen vuoksi. En minä kritisoi hänen äänestämistään. En jaksa enää kuunnella hänen juttuja.
Politiikalla voi siis pilata ystävyyden.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni siis äänestää vihreitä ja minä äänestän todennäköisesti persuja. Ystävä on muutenkin sellainen ekohippi, mikä ei minua haittaa koska itsekin tykkään ekojutuista. Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja. Eihän meidän edes tarvitse jutella politiikasta.
Ap
No, itsekin sanoisin varmaan aika suoraan että olet typerä. En halua persua ystäväpiiriini. Ystäväsi valmistelee välien katkaisua. Tietoisesti tai tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on oikea ap?
Enemmänhän tämä vassari vs persu-jako on kulttuurinen ilmiö laajemmin, eikä pelkkä yhden ystävän ongelma. Valitettavasti tilanne on polarisoitunut ja ihmisillä on yhä vähemmän kunnioitusta eri tavalla ajattelevia ja äänestäviä kohtaan.
Itse en olisi neonatsin kanssa ystävä, vaikka muuten menisi hyvin. En kertakaikkiaan hyväksy sitä ajatusmaailmaa. Persujen äänestäminen ehkä vielä menisi, jos ei ole fanaatikko.
Et kai rinnasta neonatseja persuihin ?
No sanotaan näin että kaikki persut eivät ole neonatseja, mutta kaikki neonatsit varmasti äänestävät persuja tai jotain persuista irronnutta sinimustaa tms. puoluetta.
Persut ovat joka tapauksessa kaikki äärioikeistolaisia.
Juu ei, kaikki muslimit ei ole vielä teroristeja mutta kaikki teroristit on mysylmääneja. Tai ainakin kannattaa niitä.
Eli kaikki mySlimit ovat sinun logiikkasi mukaan jihadisteja.
Tuo nyt oli sinun omaa logiikkaasi, en puhunut mistään m-meista vaan persuista.
Mutta totta kai pesunkestävä persu yrittää kääntää kaikki keskustelut tuohon samaan tylsään jankkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni siis äänestää vihreitä ja minä äänestän todennäköisesti persuja. Ystävä on muutenkin sellainen ekohippi, mikä ei minua haittaa koska itsekin tykkään ekojutuista. Harmittaa vaan tuo hänen äärivasemmistolaisuus, johon ei mahdu edes ystäväpiiriin muita näkökantoja. Eihän meidän edes tarvitse jutella politiikasta.
Ap
Tämä ei ole oikea ap. Jos sinua oikeasti kiinnostaa niin ystäväni on neonatsi ja kannattaa persuja. Meillä on kumminkin harrastuksissa tosi hauskaa keskenämme.
Oikea ap
Noniin, jotkut teinit tulivat pilaamaan tämän ketjun. Täällä oikea ap. Ystäväni on äärivassari, mutta ei sillä väliä. Todella ärsyttävä vassari, kuten he usein ovat. Emme kuitenkaan tapaa sellaisissa tilanteissa, joissa poliittinen suuntautuminen olisi merkityksellistä, joten mielestäni näillä puoluemielipiteillä ei ole ystävyydellemme mitään merkitystä.
- ap
Ahaa, eli siis paras-sydän-ystävälapsuudesta-asti kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kaverini sai tietää että äänestän persuja niin alkoi se valitus. Ärsyttävät vassarit.
Sama juttu! Pitkäaikaistyötön ystävä ei kestä että äänestän persuja.
Olen isänmaallinen ja en kestä sitä suuntaa, mihin EU on menossa.
Persut haluavat laskea kaikkia tukia, joten on ihan ymmärrettävää että joku työtön on huolissaan asiasta.
Eihän persut viimeksikään tehneet mitään työttömien hyväksi hallituksessa, vaan tuli aktiivimalli.Itse pidän sosiaaliturvaa tärkeänä, mutta työnteon, myös matalapalkkaisen alan työ, pitää olla aina kannattavampaa kuin työttömänä oleminen.
Ehkä meidän pitäisi poistaa niitä kannustinloukkuja, joiden vuoksi moni vierastaa työelämää.
t. oikea AP
Hei, kiva että palasit takaisin AP. Pahoittelut ketjusi ”varastamisesta”. Saatiinpa kuitenkin hyvä keskustelu käyntiin.
Ja ystävä siis kannattaa feministipuoluetta, minä itse piraattipuoluetta. Laitanko välit poikki vai laittaako ystävä?
- feikki ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kaverini sai tietää että äänestän persuja niin alkoi se valitus. Ärsyttävät vassarit.
Taitaa olla vikaa sinussakin, kun haukut "vassariksi".
Eihän se ole mikään neutraali nimitys, vaan te persut käytätte sitä haukkumasanana.
En minä ole haukkunut. Eikä häntä haittaa että kutsun häntä vassariksi.
Sanotko tuon "ärsyttävät vassarit" hänelle päin naamaa?
Niin varmaan.
No en minä sano hänelle päin naamaa että on ärsyttävä vassari.
Hetkinen en ole itsekään nyt ihan varma kuka täällä on aapee.
Ja ystävätilanteesen tarkennus. Sinisiä kannattava ystävä ei puhu muusta kuin Timo Soinin ylösnousemuksesta seuraavissa eduskuntavaaleissa. Itse en RKP fanina jaksa kuunnella.
- alkuperäinen ap provoilija
Te pilasitte mun ketjuni. :(
T. oikea ap
Kansalaisen ääni on kuin kärpäsen paska valtameressä.
Vierailija kirjoitti:
Te pilasitte mun ketjuni. :(
T. oikea ap
Tämä on minun ketju. Ja hyvin on voimissaan.
Ap
Onko ap:n ärsyttävä paras kaveri siis nasse vai viherhörhö?
Mä olen kyllä edelleen se alkuperäinen ap.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas todistat?
Minäkin politisoin, mutta näin tekevät kaverinikin. Mielestäni on hyvin rasittavaa jos joku äänestää, mutta ei ole ottanut asioista selvää. Hyvä esimerkki ystävältäni muutamien vuosien takaa Tampereelta kunnallisvaaleista; "en mä nyt oikein seuraa tai mitä ne ajaa mut äänestin Sanna Marinia kun on äänessä oleva nuori nainen!" Minä hänelle sanoin että ihan oikeasti äänesti vaikka et tiedä mitä asioita hän ajaa?? "No kai minä saan äänestää ketä haluan!?". Tottakai saat mutta älä sitten valita jos se ketä äänestät potkii sua päähän.
Puol vuotta vaalien jälkeen hän pyysi multa anteeksi. Kävi ilmeisesti kivasti kukkarolle kun Tampereella nostettiin työssäkäyvien veroprosenttia melkein 2% Sanna Marinin johdolla:)) (tämä siis keskituloisella 800€ lisää veroja joka vuosi) - ei paljoa kiky (alle 100€/v parin vuoden ajan) paina.
Eli politisoin sen takia, että ihmiset oikeasti ottaisivat selvää mitä äänestävät. Äänestäkää vihervassareita jos olette samaa mieltä, mutta ottakaa nyt h*rran j*Mala selvää mitä asioita he ajavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas todistat?
Ei se ole niin vakavaa! Relax, nyt on perjantai =)
t. oikea AP
Politisointi on normaalia ja yleistä muualla Euroopassa.
Täällä on vieläkin sisällissodan aikainen tunnelma.
Olihan meillä kommunistit laittomia ja heitä vainottiin. Kommunistit eivät saaneet perustaa perheitä ja hankkia lapsiakaan.
Ajat oli kovat. Meininki on edelleen sama, mutta nykyään oikeistoksi itsensä mieltäneet rajat kiinni ja kolhoosityövoimaa tukien varassa kannattavat ovatkin niitä oikeita kommunisteja.
He vaan eivät ymmärrä olevansa sitä mitä ovat.
Vasemmisto ja vihreät ovat eniten oikealla. Pelkästään ehdotus ettei huumeongelmaisia rangaistaisi sakoin käytöstä antaa viitteitä siihen, että heidän mielestään valtio ei omista ihmistä.
Muilla puolueilla on kanta taas sellainen että valtio omistaa ihmisen ja ihminen ei saa rangaistuksetta laittaa vartaloonsa myrkyllisiä aineita, vaan myrkyllisyyden lisäksi heitä on sakotettava ja laitettava kenties putkaan holhottavaksi.
Onneksi ei ole yhden yhtä persua lähipiirissä.
Juu ei, kaikki muslimit ei ole vielä teroristeja mutta kaikki teroristit on mysylmääneja. Tai ainakin kannattaa niitä.
Eli kaikki mySlimit ovat sinun logiikkasi mukaan jihadisteja.