Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan pääse opiskelijaporukkaan sisälle

Vierailija
28.05.2021 |

Aloitin syksyllä opinnot ja tää korona on sotkenut kaikki. Oon yrittänyt olla mukana sen minkä voin, mut jotenkin koennitseni ulkopuoliseksi. Oon instagramissa alkanut seuraamaan ihmisiä, ja kaikki eivät seuraa edes takaisin, vaikka opiskellaan samaa alaa. Mietin, että mikä mussa on vikana? Yritän olka kaikille aina kiva ja kiltti 😞

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syksyllä päästäisiin takaisin kampuksIlle ja normaalimpaan opiskelijaelämään.

Vierailija
22/26 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Elämä on juuri tuollaista nyt. Keskity opintoihin ja syksyllä sitten koita saada kontakteja.

Itse aloitin opiskelut kesken vuotta ja minulla on vielä vaikeampaa.

Vierailija
24/26 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle suurin osa jäi moikkaustutuiksi. Ne joiden kanssa enemmän kaveerasin, vaihtoivat alaa jo opintojen alussa. Ainejärjestötoiminta ei kiinnostanut koska minulla oli jo muita harrastuksia. Bileissä kävin parina ensimmäisenä vuotena.

Vierailija
25/26 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa Instagram-tykkäyksiä, oikeasti. Eivät ne kerro mitään siitä tykätäänkö sinusta. Niihin vaikuttaa jo Instagramin algoritmi joka arpoo miten postauksiasi näytetään eri ihmisille. Joten unohda ne saman tien ja keskity kommunikoimaan ihmisten kanssa muilla tavoilla.

On hyvä olla kaikille perusystävällinen, mutta liian lapanen ei kannata olla. Silloin tulee unohdetuksi, koska kiinnostavia ovat omilla jaloillaan seisovat ihmiset, joilla on mielipiteitä asioista, mutta antavat toki tilaa myös muiden mielipiteille. Silloin saa mielenkiintoisia keskusteluja aikaan ja ihmiset jää mieleen. 

Kannattaa osallistua kaikkeen mihin pystyy, kai teillä jotain etätoimintaa on niin ettei kaikki jää Instagramin varaan? Ja kesää kohden korona todennäköisesti helpottaa, rokotukset on jo pitkällä. Sitten kaikkeen mukaan ja tutustumaan ihmisiin. Sosiaalisten taitojen kehittäminenkin ei varmasti mene hukkaan, itselleni on ollut apua sellaisesta kirjasta kuin "Olet hyvä tyyppi" ja Elä paremmin -blogista, sain vinkin tähän kirjoitukseen joskus täältä vauvapalstalta: https://elaparemmin.fi/blogi/12-luonteen-ominaisuutta-jotka-tekevat-sin… Jos taas tuntuu että sosiaaliset taidot on kunnossa, niin näitä ei tietenkään tarvitse. 

Jos vaan jaksaminen riittää, niin aktiivista osallistumista ainejärjestötoimintaan kannattaa ainakin kokeilla. Itse sain sitä kautta tosi paljon kavereita ja hyvät verkostot, ei pelkästään muista aktiiveista vaan tapahtumia järjestäessä muista opiskelijoista kun itsellä oli pakostakin aktiivisempi rooli ja piti neuvoa ja ohjata osallistujia. Ainejärjestöissä riittää aina jotain tekemistä, tapahtumien järjestämistä, nettisivujen ylläpitämistä ynnä muuta. Katso oman ainejärjestön sivulta ketä on hallituksessa ja lähesty vain rohkeasti viestillä ja kysy miten pääsee mukaan. 

Aika on varmasti tosi haastava, vaikea edes kuvitella näin työelämässä jo olevan näkökulmasta. Mutta kyllä se siitä vielä lähtee, tsemppiä kovasti! :)

Vierailija
26/26 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi ja heidän ikä? Mikä ala ja kouluaste?