Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntymäpäivät ravintolassa, kuka maksaa?

Vierailija
28.05.2021 |

Kaveri täyttää 50v ja kutsuu ystäväporukkansa ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan. Osa vieraista tulee kaukaa 200-300km päästä. Jokainen maksaa itse ruokansa ja juomansa. Onko ok käytäntö? Jotenkin outoa tulla kutsutuksi juhliin, viedä lahja ja kustantaa itse omat syömiset juhlissa.

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi juhliin joissa itse ostetaan ruoka

Vierailija
2/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kutsut, niin kyllä mun mielestä kutsuja maksaa.

Se on eriasia sitten, jos yhtessä päätettäis, että joo mennään syömään silloin Veijon viisikymppisinä. Sitten kaikki maksais omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Merkkipäivillä kutsuja maksaa. Pitää järjestää juhlat oman budjetin mukaan - jos ei ole varaa tarjota vieraille ravintolaillallista, pitää järjestää vaatimattomampi tarjoilu esim. kotona.

Vierailija
4/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa itse tietysti. Miksi päivänsankarin pitäisi muiden syömiset kustantaa?

Vierailija
5/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko meni naimisiin ja kutsui kaikki vieraat ravintolaan päivälliselle. Tietysti hän puolisoineen maksoi kun kutsuikin.

Ehkä kannattaa kysyä ap:n tapauksessa.

Vierailija
6/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran kutsut, niin kyllä mun mielestä kutsuja maksaa.

Se on eriasia sitten, jos yhtessä päätettäis, että joo mennään syömään silloin Veijon viisikymppisinä. Sitten kaikki maksais omansa.

Tämä. Eli asia menee sen mukaan, millä tavalla syöminen on sovittu. Jos kutsun kaverit ravintolaan juhlimaan synttäreitäni, niin maksan koko lystin. Mutta jos sopitaan porukalla illanistujaisista, niin silloin kukin maksaa omansa.

Vierailija
7/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maksaa itse tietysti. Miksi päivänsankarin pitäisi muiden syömiset kustantaa?

Juhlien järjestäjä tietysti maksaa juhlansa. Ihan pöljää kutsua viisikymppisille, joissa vieraat maksavat kaiken.

Tässä nykymaailmassa kaikki normaali on kääntynyt ylösalaisin.

Kohta varmaan häissäkin ostetaan itse tarjoilut

Vierailija
8/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku jaetaan kaikkien paitsi sankarin kanssa.

Vierailija
9/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin noloa ja junttia. En menisi, vaikka rahaakin olisi.

Vierailija
10/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttarit on eri asia kuin synttärit

Vierailija
11/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksaa omansa. Ihan normia.

Vierailija
12/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok käytäntö. Ravintolassa syöminen tulee aika kalliiksi eikä vuosia täyttävällä ole välttämättä varaa maksaa koko lystiä yksin. Eri asia jos kotona tekee tarjoilut, silloin tietysti on oletettavaa että ruoka on valmiina kutsujan toimesta, ellei ole sovittu nyyttikesti-periaatteesta.

Vierailija
13/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme bileet. Ei nappaisi. Minimissään pitäisi kutsujan sopia ravintolan kanssa joku hyvä paketti kun kerran useita tulossa.

Vierailija
14/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa.

Vierailija
15/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok käytäntö. Ravintolassa syöminen tulee aika kalliiksi eikä vuosia täyttävällä ole välttämättä varaa maksaa koko lystiä yksin. Eri asia jos kotona tekee tarjoilut, silloin tietysti on oletettavaa että ruoka on valmiina kutsujan toimesta, ellei ole sovittu nyyttikesti-periaatteesta.

No miksi pitää juhliaan ravintolassa, jos ei ole varaa maksaa tarjoiluista siellä?

Vierailija
16/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mä en muiden porsasteluja ja dokaamisia rahota.

Maksan oman osuuteni ja voin osallistua, että juhlakalun osuus laskusta jaetaan.

Vierailija
17/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maksaa oman osuutensa, ellei muuta sovita.

Itse olen joskus järjestänyt vastaavan ja perusajatus oli että kokoonnutaan porukalla, ei lahjoja, koska lahjoja jaetaan vain lahjattomille. Tarkoituksena viettää hauska ilta yhdessä ja jokainen tosiaan maksaa oman osuutensa. Synttärit on vain syy kokoontua porukalla, ei mulla muuta.

Vierailija
18/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin synttäreillä, jossa kutsuja maksoi alkudrinkit, ruoat ja ruokajuomat+kahvi. Ruokailun jälkeen vieraat maksoivat omat juomansa, jos jäivät vielä iltaa istumaan. Minusta tämä oli ihan ok ja kutsussa mainittu, että klo 22 jälkeen drinkit omakustanteisesti. Ja ruokailu päättyi suunnilleen tuolloin klo 22. 

Vierailija
19/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan synttäri sankari aina maksaa,  järjestää  ja leipoo  ja siivoo itse.

Vierailija
20/154 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa juhlavieraiden ruokailun.

Jos kyseessä on yhdessä sovittu illanvietto, kukin maksaa omansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän