Tärkein perustelusi kuntavaalien äänestyspäätöksessäsi?
Mikä on se tärkein peruste jolla valitset kuntavaaliehdokkaan jota äänestit tai aiot äänestää?
Kommentit (123)
Annan vastaäänen eli kumoan yhden inhokkipuoluetta äänestäneen äänen. Inhokkini? Alkaa P:llä ja on peestä.
Se että on mahdollisimman paljon persujen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään.
Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?
Nyt on kuntavaalit.
Mä tiedän. Mutta haluan kiittää niitä puolueita jotka hallituksessa taistelivat työttömien aseman heikentämistä vastaan, eli eivät lähteneet mukaan työttömiä halveksivaan laulukuoroon.
Muuten olen äänestänyt aina maltillista oikeistoa tai "kokoomuksen puisto-osastoa" mutta sellaisia ei enää ole.
Kerron helsingin vihervasemmistolle mitä mieltä olen noiden kikkailusta mm. liikennekehityksen ja malmin kenttäprojektin kanssa ja siitä ettei kansaa kuunnella tuossa(kaan) asiassa vaan edetään ideologia edellä.
En kyllä äänestä persujakaan. Viimeistään se tieto ettei mestarinsa ole vaivautunut tekemään noin 10 vuoden valtuustouransa aikana ensimmäistäkään aloitetta alleviivaa sitä miten turha harrastelijapuolue tuo on.
Mitä yksi ääni vaikuttaa? Ehkä jossain pienessä kunnassa voi vaikuttaa
Puolue ensin ja ehdokas ehdottomasti mies, naista en ole ikinä äänestänyt enkä ikinä äänestä.
T. Nainen
Jos sanoo vaaliteemoikseen lapsiperheet, vanhukset ja terveydenhoito luontoa unohtamatta niin eikö tuo nyt ole aika ympäripyöreää.
Suhtautuminen vanhustenhoidon parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Annan ääneni sellaiselle, joka on 100% öyhöttäjiä vastaan.
Onko öyhöttäjä nykyään Jussi vai Maria?
Näin pienellä kylällä jossa kaikki tuntee toisessa äänestän ihan ihmistä.
Oma ehdokkaani on hyvin aikaansaava, yhteistyökykyinen, järkevä, rauhallinen ja asioista selvää ottava. Innostaa muita, ei ole kireä, paljon tietotaitoa ja jopa oikea puolue vaikka se ei ole merkityksellistä.
Ääneni menee sellaiselle henkilölle ja puolueelle, joka vastustaa autolla työssäkäynnin lisähimoverottamista. Eli pitää olla ehdoton ei "ruuhka"maksuille ja kilometrimaksuille.
Tuo on ylivoimaisesti tärkein asia, minkä perusteella annan äänenni.
Vierailija kirjoitti:
Se että on mahdollisimman paljon persujen vastakohta.
äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta
Äänestin sellaista, jolle on tärkeää samat asiat kuin minulle. Hänellä on myös työkokemuksensa puolesta näkemystä siitä, miten asiat sillä saralla oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus ilmi kirjoitti:
Äänestän sellaista, joka tietää ja sanoo myös ääneen, ettei mitään koronavirusta ole olemassakaan vaan ihmisiä hallitaan pelolla "hajoita ja hallitse"- tyyliin. Vasta sitten voi alkaa puhumaan asioista, joita nyt valepandemian varjolla tehdään. Maanpetoksesta tulee saada kunnon tuomiot. Suomessa se on elinkautinen.
Harmi kun foliohattu-puoluetta ei ole olemassa.
Mutta Kristallipuolue on. Ja aika moni ehdokas on julkisesti sanonut, että sitten kun/jos koronavirus onnistutaan eristämään, se vasta on virallinen. Sitä ei siis ole, yksikään kemisti, tutkija, virologi ei ole onnistunut todistamaan, että sellaista virusta olisi. Mutta minkäs sille voi, että ihmiset lukevat totuutensa Hesarista tai katsovat Yleltä ja uskovat kaiken, koska ovat vain niin helvetin pösilöitä.
Minä muuten ajattelin äänestää Kristallipuolueen ehdokasta. Puolue on oikeasti kaikkein lähimpänä omaa arvomaailmaani (vaikka esim. EU:sta eroamista en kannata).
Ääni Kristallipuolueelle olisi myös eräänlainen protesti. Olen todella tympääntynyt perinteiseen politiikkaan ja siihen pelailuun. Mutta silti koen äänestämisen tärkeäksi, joten nukkuvaa minusta ei taida saada.
Fiksu ihminen joka ymmärtää työnsä kautta mitkä ovat kunnan elintärkeitä toimintoja.
Pitääkö olla huolissaan kun vaalikone ehdottaa Kristallipuoluetta :D
Vierailija kirjoitti:
Suomi takaisin.
Nyt on jämäkkää ja omaperäistä!
Ajankohtaiset teemat esillä, omaa ikäluokkaa lähellä oleva vastakkaisen sukupuolen edustaja ja puolueella on tulevaisuuden visio joka näkyy ehdokkaan arvoissa.
Kaikki pettävät, joten olen viimeiset 20 vuotta ollut äänestämättä kaikissa vaaleissa.