Tärkein perustelusi kuntavaalien äänestyspäätöksessäsi?
Mikä on se tärkein peruste jolla valitset kuntavaaliehdokkaan jota äänestit tai aiot äänestää?
Kommentit (123)
Ensimmäisenä on se joka on vähiten vihreä. Ilmastovouhotus ja sähköautoilu on todellisia ylilyöntejä, joilla minun ääntäni ei saa. Luonnonsuojelu on ok siihen asti kun ollaan järjissään, vouhottaminen on eri asia.
Hän ei kuulu vihreisiin, vasemmistoon tai kokoomukseen, eikä mielellään ole perussuomalainen. Perhearvot, kylien elinvoimaisuus, kouluverkko ja nuorison hyvinvointi ykkösinä. Arvon kd:n ja keskustan ehdokkaan välillä.
Onko kansanedustajilla mielestänne oikeasti aikaa myös kunnan asioille?
Puolue, asuinalue, sukupuoli, ikä (ei liian nuori).
Äänestän sellaista ehdokasta joka kannattaa Malmin lentokentän säilyttämistä. Se on itselleni helsinkiläisenä nyt tärkein asia näissä vaaleissa.
Tunnen äänestämäni ehdokkaan henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän miestä koska liian moni äänestää naista sukupuolen takia. Pitää tasoittaa tilannetta. Olen nainen.
Ei äänestä. Sekä miehet että naiset äänestävät eniten miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään.
Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?
Nyt on kuntavaalit.
Lähiluonnon suojelu eli vihreät on ehdoton ei!
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sellaista ehdokasta joka kannattaa Malmin lentokentän säilyttämistä. Se on itselleni helsinkiläisenä nyt tärkein asia näissä vaaleissa.
Tää on mullakin yksi tärkeä peruste. On kyllä muitakin. Yleisesti kannatan luonnonsuojelua, eläinten oikeuksia. Ehdokkaan sukupuolella ei todellakaan ole väliä, todennäköisesti äänestän sellaista joka melko suurella todennäköisyydellä menee läpi ja on jo antanut näyttöä itsestään eli kokemusta löytyy jonkin verran ainakin.
Asuminen & autoilu ja itseasiassa ihan sama kääntyykö se auto oikealle vai vasemmalle, mutta aika selvää hän tuo nyt on.
Ehdokkaan mielipide verotuksesta (sekä kunta-, että kiinteistövero) ja kaavoituksesta. Erityisesti nykyisten virkistysalueiden kaavoituksesta muuhun käyttöön.
Suhtautuminen koulutukseen. Suomen tärkein valttikortti, mielestäni jokaisen puolueen kannattaisi panostaa tähän. Pidetään huolta Suomen kilpailukyvystä sekä maailman parhaasta peruskoulusta.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään.
Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?
Nolla sellaista puoluetta.
Äänestin mieluisan puolueen suht nuorta koulutettua naista, joka on jo valtuustossa avaintehtävissä. Hän ajaa minulle tärkeitä asioita kuten mielenterveypalvelujen saatavuutta ja joukkoliikenteen kehittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköinen ehdokas.
Sama. Äänestän yleensä kauneinta naista joka tulee vastaan vaalikoneen top100 tuloksissa. Ja presidentin vaaleissa Saulia.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako joku perustella tämän? Itse olen ihmetellyt miksi asia on niin tärkeä. Jos joku perustelee hyvin niin saatan ottaa äänestäessä tämänkin asian huomioon
Täytyyhän se kantaa korsi kekoon. Mitä vähemmän Perussuomalaiet saavat ääniä, sitä kauempana Junttilandiaa ollaan.
Lapsiperheiden asioiden ajaminen