Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkein perustelusi kuntavaalien äänestyspäätöksessäsi?

Vierailija
28.05.2021 |

Mikä on se tärkein peruste jolla valitset kuntavaaliehdokkaan jota äänestit tai aiot äänestää?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden asioiden ajaminen

Vierailija
22/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä on se joka on vähiten vihreä. Ilmastovouhotus ja sähköautoilu on todellisia ylilyöntejä, joilla minun ääntäni ei saa. Luonnonsuojelu on ok siihen asti kun ollaan järjissään, vouhottaminen on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kuulu vihreisiin, vasemmistoon tai kokoomukseen, eikä mielellään ole perussuomalainen. Perhearvot, kylien elinvoimaisuus, kouluverkko ja nuorison hyvinvointi ykkösinä. Arvon kd:n ja keskustan ehdokkaan välillä.

Vierailija
24/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kansanedustajilla mielestänne oikeasti aikaa myös kunnan asioille?

Vierailija
25/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei ole persu.

Vierailija
26/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolue, asuinalue, sukupuoli, ikä (ei liian nuori).

Vierailija
27/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän sellaista ehdokasta joka kannattaa Malmin lentokentän säilyttämistä. Se on itselleni helsinkiläisenä nyt tärkein asia näissä vaaleissa.

Vierailija
28/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen äänestämäni ehdokkaan henkilökohtaisesti.

Vierailija
29/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän miestä koska liian moni äänestää naista sukupuolen takia. Pitää tasoittaa tilannetta. Olen nainen.

Ei äänestä. Sekä miehet että naiset äänestävät eniten miehiä.

Vierailija
30/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään. 

Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?

Nyt on kuntavaalit.

Vierailija
31/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiluonnon suojelu eli vihreät on ehdoton ei!

Vierailija
32/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän sellaista ehdokasta joka kannattaa Malmin lentokentän säilyttämistä. Se on itselleni helsinkiläisenä nyt tärkein asia näissä vaaleissa.

Tää on mullakin yksi tärkeä peruste. On kyllä muitakin. Yleisesti kannatan luonnonsuojelua, eläinten oikeuksia. Ehdokkaan sukupuolella ei todellakaan ole väliä, todennäköisesti äänestän sellaista joka melko suurella todennäköisyydellä menee läpi ja on jo antanut näyttöä itsestään eli kokemusta löytyy jonkin verran ainakin.

Vierailija
33/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen & autoilu ja itseasiassa ihan sama kääntyykö se auto oikealle vai vasemmalle, mutta aika selvää hän tuo nyt on.

Vierailija
34/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdokkaan mielipide verotuksesta (sekä kunta-, että kiinteistövero) ja kaavoituksesta. Erityisesti nykyisten virkistysalueiden kaavoituksesta muuhun käyttöön.

Vierailija
35/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen koulutukseen. Suomen tärkein valttikortti, mielestäni jokaisen puolueen kannattaisi panostaa tähän. Pidetään huolta Suomen kilpailukyvystä sekä maailman parhaasta peruskoulusta.

Vierailija
36/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään. 

Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?

Nolla sellaista puoluetta.

Vierailija
37/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin mieluisan puolueen suht nuorta koulutettua naista, joka on jo valtuustossa avaintehtävissä. Hän ajaa minulle tärkeitä asioita kuten mielenterveypalvelujen saatavuutta ja joukkoliikenteen kehittämistä.

Vierailija
38/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvännäköinen ehdokas.

Sama. Äänestän yleensä kauneinta naista joka tulee vastaan vaalikoneen top100 tuloksissa. Ja presidentin vaaleissa Saulia.

Vierailija
39/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako joku perustella tämän? Itse olen ihmetellyt miksi asia on niin tärkeä. Jos joku perustelee hyvin niin saatan ottaa äänestäessä tämänkin asian huomioon

Vierailija
40/123 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän se kantaa korsi kekoon. Mitä vähemmän Perussuomalaiet saavat ääniä, sitä kauempana Junttilandiaa ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi