Tärkein perustelusi kuntavaalien äänestyspäätöksessäsi?
Mikä on se tärkein peruste jolla valitset kuntavaaliehdokkaan jota äänestit tai aiot äänestää?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen joka ymmärtää työnsä kautta mitkä ovat kunnan elintärkeitä toimintoja.
:) olet ihana
Vierailija kirjoitti:
"Ei ratikalle" - Vantaa.
Eiks se oo jo vähän myöhäistä?
Persut ovat suosituin puolue duunarien ja yrittäjien keskuudessa. Kuntavaaleissa päätetään laitetaanko yhteiset varat suomalaisten hyvinvointiin.
Vihervassurit eivät edes halua parantaa suomalaisten köyhien asemaa koska muuten heillä ei olisi äänestäjiä.😃 lisää halpatyövoimaa ulkomailta niin palkat pysyy matalina!
Vierailija kirjoitti:
Vihervassurit eivät edes halua parantaa suomalaisten köyhien asemaa koska muuten heillä ei olisi äänestäjiä.😃
Tämä on kyllä aivan järjetön ja paikkaansapitämätön väite. Vasemmistoa tullaan aina tarvitsemaan oikeiston vastavoimana, täysin riippumatta siitä, mikä on köyhien konkreettinen tilanne yhteiskunnassa kullakin hetkellä.
Liike Nyt.
Toistaiseksi ryvettymätön.
Mun ääni menee kyllä aina naiselle, nuoremmalle tai vanhemmalle. Minusta naisten kannattaa äänestää naisia (toki fiksuja ja osaavia sellaisia) koska valitettavasti miehet äänestää lähinnä miehiä. Jos me halutaan naisia enemmän mukaan politiikkaan ja vaikuttamaan niin heitä pitää myös äänestää. En tajua näitä "pick me" naisia jotka täälläkin hehkuttavat miten eivät ainakaan äänestä naista. 🙄
N24
Vierailija kirjoitti:
Mun ääni menee kyllä aina naiselle, nuoremmalle tai vanhemmalle. Minusta naisten kannattaa äänestää naisia (toki fiksuja ja osaavia sellaisia) koska valitettavasti miehet äänestää lähinnä miehiä. Jos me halutaan naisia enemmän mukaan politiikkaan ja vaikuttamaan niin heitä pitää myös äänestää. En tajua näitä "pick me" naisia jotka täälläkin hehkuttavat miten eivät ainakaan äänestä naista. 🙄
N24
Mä äänestän yleensä pätevyyden ja sopivuuden mukaan, en sukupuolen mukaan. Mun mielestä vain siten voimme saavuttaa todellisen tasa-arvon. Olen lyhyen äänestysikäni varrella äänestänyt niin miehiä kuin naisia. Tänä vuonna poikkeuksellisesti valitsin nimenomaan naisehdokkaan, koska jotenkin mun piti rajata sitä valtavaa ehdokasmäärää. Yleensä valitsen nuorehkon ehdokkaan, koska he elävät nykymaailmassa ja tulevaisuudessa. Pressan vaaleissa se ei onnistu, koska ne on kaikki vanhoja.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24Mä äänestän yleensä pätevyyden ja sopivuuden mukaan, en sukupuolen mukaan. Mun mielestä vain siten voimme saavuttaa todellisen tasa-arvon. Olen lyhyen äänestysikäni varrella äänestänyt niin miehiä kuin naisia. Tänä vuonna poikkeuksellisesti valitsin nimenomaan naisehdokkaan, koska jotenkin mun piti rajata sitä valtavaa ehdokasmäärää. Yleensä valitsen nuorehkon ehdokkaan, koska he elävät nykymaailmassa ja tulevaisuudessa. Pressan vaaleissa se ei onnistu, koska ne on kaikki vanhoja.
N27
On hyvä muistaa, että mekin eletään kulttuurissa jossa edelleen miehiä pidetään usein lähtökohtaisesti pätevämpinä poliitikkoina kuin naisia. Itse uskon, että aina löytyy myös pätevä nainen, ja siksi äänestän aina naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24Mä äänestän yleensä pätevyyden ja sopivuuden mukaan, en sukupuolen mukaan. Mun mielestä vain siten voimme saavuttaa todellisen tasa-arvon. Olen lyhyen äänestysikäni varrella äänestänyt niin miehiä kuin naisia. Tänä vuonna poikkeuksellisesti valitsin nimenomaan naisehdokkaan, koska jotenkin mun piti rajata sitä valtavaa ehdokasmäärää. Yleensä valitsen nuorehkon ehdokkaan, koska he elävät nykymaailmassa ja tulevaisuudessa. Pressan vaaleissa se ei onnistu, koska ne on kaikki vanhoja.
N27
On hyvä muistaa, että mekin eletään kulttuurissa jossa edelleen miehiä pidetään usein lähtökohtaisesti pätevämpinä poliitikkoina kuin naisia. Itse uskon, että aina löytyy myös pätevä nainen, ja siksi äänestän aina naista.
Niin. Päteviä henkilöitä on niin miehissä kuin naisissa. Mietitään nyt vaikka presidentin vaaleja. Siellä on yleensä vain pari naisehdokasta. Jos he eivät edusta minun kannattamiani asioita, miksi antaisin heille ääneni? Tai jos eduskuntavaaleissa puntaroin kahden ehdokkaan välillä. Ehdokas 1 nainen, joka vaikuttaa aika hyvältä ja suunnilleen mun tyyppinen. Ehdokas 2 mies, joka vaikuttaa mulle juuri sopivalta kaikin puolin. Tottakai äänestän miestä!
Vierailija kirjoitti:
N24
Itse teen nyt päinvastoin, olen aina pyrkinyt äänestämään naista, mutta tämän hallituksen aikana olen päättänyt, että en enää niin tee.
Kaikki kritiikki hallituksen toimia ja päätöksiä vastaan tulkitaan nyt naisvihaksi, joten parempi laittaa miehet asialle, niin saa sanoa mielipiteensä yhteiskunnallisista asioista ja päätöksistä ilman leimakirvestä ja sensuuria.
Äänestän puoluetta joka äänesti velkaunionin perustamista vastaan. Niitä on PS ja KD. Aion äänestää jälkimmäistä koska PS saa kumminkin murskavoiton ilman minuakin.
Ja sitten: Eikös nämä nyt sitten olekaan vain kuntavaalit kun omassa kunnassani näkyy marinin virnottavaa pärstää esittäviä julisteita eikä tod ole täällä ehdolla?
Tärkeintä ettei ole persu. Sen lisäksi pitää olla nainen, akateeminen, perheellinen, työikäinen ja kannattaa hyvää julkista terveydenhuoltoa. Puoluekanta saisi olla oikeisto-vasemmisto -akselilla aika keskellä ja liberaali-konservatiivi -akselilla hyvin liberaali. Sellaisia puolueita ei valitettavasti oikein löydy, ehkä korkeintaan RKP. Voi olla että äänestän sitä puoluetta joka pystyy tehokkaimmin kampittamaan persut.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen äänestämäni ehdokkaan henkilökohtaisesti.
Tästä tuli mieleeni viime eduskuntavaalit, missä veljeni oli ehdolla vasemmiston listoilta enkä äänestänyt häntä. En vain pysty äänestämään vasemmistoa ja heidän ajamaansa politiikkaa, vaikka veljeni on ihan ok. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen äänestämäni ehdokkaan henkilökohtaisesti.
Tästä tuli mieleeni viime eduskuntavaalit, missä veljeni oli ehdolla vasemmiston listoilta enkä äänestänyt häntä. En vain pysty äänestämään vasemmistoa ja heidän ajamaansa politiikkaa, vaikka veljeni on ihan ok. :/
Kerran se vain kirpaisee. Itse olen äänestänyt sukulaisuusuhteen vuoksi ihan "väärää" puoluetta.
Äänestän kokoomusta vain siksi, että se ainoana pystyy laittamaan persuille kampoihin.
Totuus ilmi kirjoitti:
Äänestän sellaista, joka tietää ja sanoo myös ääneen, ettei mitään koronavirusta ole olemassakaan vaan ihmisiä hallitaan pelolla "hajoita ja hallitse"- tyyliin. Vasta sitten voi alkaa puhumaan asioista, joita nyt valepandemian varjolla tehdään. Maanpetoksesta tulee saada kunnon tuomiot. Suomessa se on elinkautinen.
Kristallipuolue? Hehän osoittivat mieltään koronaa, rajoitteita ja rokotteita vastaan.
Edustaa itselleni tärkeitä asioita.
Oli tarve löytää uusi ehdokas, kun suosikkiehdokkaani ei ole ehdolla sairauden vuoksi.
Vaikka nuori onkin.
Vedän jo nyt linjaa, etten äänestä elvytyspaketin puolesta äänestäneitä, enkä niitä puolueita.
On nähtävä nämä asiat, myös kuntapolitiikassa.