Tärkein perustelusi kuntavaalien äänestyspäätöksessäsi?
Mikä on se tärkein peruste jolla valitset kuntavaaliehdokkaan jota äänestit tai aiot äänestää?
Kommentit (123)
Äänestän sitä mitä täällä haukutaan.
Annan ääneni sellaiselle, joka on 100% öyhöttäjiä vastaan.
En äänestä ainakaan sitä mitä täällä kehutaan.
Seuraan aktiivisesti politiikkaa mutta silti harkitsen että jättäisin äänestämättä. On sellainen olo että mikään ei kuitenkaan muutu.
Täällä Oulussakin iltapäiväkerhomahdollisuudet vain huononevat. Eli olen jatkossakin työtön yksinhuoltaja.
Ääni menee henkilölle, joka haluaa kehittää kuntaa ja on aktiivinen. Eli en mitään 12 vuotta valtuustossa istunutta paskakasaa, joka ei ole tehnyt elettäkään kunnan kehittämiseksi.
puolue edellä. vero- ja perhepolitiikka on oltava puolueella sama kuin oma mielipiteeni. Ehdokas alle 50v, muuten ei niin väliä
Olisi yksi "täydellinen" ehdokas mutta hän ei ole siinä puolueessa jolle haluaisin ääneni antaa enkä nyt osaa päättää mitä tekisin...
Äänestän miestä koska liian moni äänestää naista sukupuolen takia. Pitää tasoittaa tilannetta. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sitä mitä täällä haukutaan.
Marin on selvä voittaja.
Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään.
Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sellaista puoluetta joka ei halua kiristää työttömien asemaa. Jouduin itse työttömäksi vajaa vuosi sitten .Ikää on jo 60 ja kuten ymmärrätte on vaikeaa saada koulutusta vastaavaa työtä enää. Jotkut ovat viime aikoina sitä mieltä että työttömät pitäis lähettää pakkotöihin kuten 60-luvulla vielä tehtiin. Tiedän että minun perheeni joutuisi huutolaisten asemaan jos työttömyysturvan ehtoja kiristetään.
Työttömyys pitää ratkaista niin että yrityksille tulisi mahdollisimman korkeaksi kynnys irtisanoa vakituisessa työsuhteessa olevia, ja ulkomaisen työvoiman käyttöä tulisi rajoittaa. Ei taida olla kovin monta puoluetta joka on samaa mieltä?
Eli äänestät vasemmistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri päinvastoin. Paikallinen sopiminen ja matalammat työnantajan sivukulut tekisivät ehkä irtisanomisesta helpompaa mutta ne tekisivät myös palkkaamisesta ja työn saamisesta helpompaa. Tästä hyötyisivät varsinkin nuoret joiden työnsaanti helpottuisi.
Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)
Meidän kunnassa ei ole siis ketään... jota voisin äänestää. Valitse puolue ja heitä noppaa ettei mene punavihreille
Nyt taas vaalien alla luvataan kaikkea ja sit kuitenkaan mikään ei muutu
Hyvännäköinen ehdokas.