Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, oma kaveripiiri ja ikuinen ongelma

Vierailija
28.05.2021 |

Potentiaaliset parisuhteet menevät näemmä puihin, koska valitsin kaveripiirini "väärin" yläkoulussa. Homma menee pääasiassa näin: Tapailemani nainen haluaa tutustua kavereihini estelyistäni huolimatta. Jos en halua esitellä kavereitani, nainen ajattelee minun häpeävän häntä tai salailevan jotain. Jos esittelen kaverini, he tekevät tai sanovat jotain tyhmää ja nainen suuttuu siitä minulle.

Auttakaa hyvät palstalaiset, miten ratkaisen ongelman? Miksi naiset (anteeksi yleistys, en tarkoita kaikkia) antavat niin paljon painoarvoa miehen kavereille?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida millään ymmärtää että kyse ei ole siitä tarvisiko naisen jatkossa olla näiden ”kavereiden” kanssa vaan siitä että ap viihtyy näiden seurassa eikä sano mitään vastaan naisia halventaviin heittoihin.

Johan tuo osoittaa että kavereiden mielipide on tärkeämpi kuin oma mielipide tai naisystävän mielipide. Juu ei kiitos minulle apn kaltaista miestä.

Ei se tarkoita sitä, että toisen mielipide on tärkeämpi kuin omani vaan sitä, että olen persoonallisuudeltani sovinnainen. Tietysti voi olla, että nainen ei edes halua sovinnaista miestä.

Ap

No niin, alamme lähestymään näemmä villakoiran ydintä. Naiset eivät halua sovinnaista (kilttiä, betaa, tavallista, kunnollista jne.), vaan kiihkeän, itsevarman, määrätietoisen, metsästäjäsilmäisen alfan.

Voimme hajaantua, täällä ei ole mitään uutta nähtävää.

Vierailija
82/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin mies sanonut tietyistä kavereistaan että ne ovat sitten vähän sellaisia ja tällaisia, mutta ei sun tarvitse niitä usein nähdä. Eli varoittanut etukäteen, ja sitten on voitu yhdessä suhtautua heihin huumorilla. Toimisiko tämä sullakin? Kyllä minä ainakin ymmärrän että jokaisella on ne tietyt vanhat kaverit, jotka eivät välttämättä edusta sitä mitä itse on nykyään.

Olen varottanutkin ja minun puolestani ei tarvitsisi kavereita nähdä ollenkaan. Olen tulkinnut, että kaverini ovat jollain tavalla minun jatkeeni ja kavereiden törttöilyt liittyvät jotenkin minuun. En ihan ymmärrä tätä. Ehkä vain olen törmännyt vääränlaisiin naisiin.

Ap

Vaikuttavatko kaverisi siltä, että he saattaisivat alkkispiireissä tai jopa lain väärällä puolella? Jos naiselle tulee vaikutelma, että liikut jossain epämääräisissä piireissä, niin kieltämättä itsellenikin tulisi nopeasti sellainen fiilis, että hommaa ei kannata jatkaa.

Eivät ne mitään rikollisia ole, mutta vähän tippuneet yhteiskunnan kelkasta.

Ap

Minua eivät ainakaan haittaa syrjäytyneet reppanat lapsuudenkaverit. Päinvastoin. Mielestäni on arvostettavaa, että on pitkäaikaisia ystävyyssuhteita joista haluaa pitää kiinni, vaikka elämä vie eri suuntaan. Itsellänikin on.

Sen sijaan se en ensisijaisen tärkeää, millainen mies noiden kaverien seurassa on. Onko oma itsensä ja sama ihminen, kun minun kanssa kahdestaan? Uskaltaako kertoa mielipiteensä ja sanoa, jos kaverien jutut ei miellytä? Sanooko, jos on eri mieltä?

Jos mies taantuu porukassa samalle tasolle, hyväksyy esim. naisia alentavat puheet, rasistiset jutut yms. niin aivan varmasti loppuu juttu siihen. Ja ratkaisu ei todellakaan ole se, että minä en kavereita tapaa vaan mies voisi jatkaa halventavan käytöksen hyväksymistä selkäni takana. En huoli sellaista miestä.

Eli mitä ehdotat ratkaisuksi? En voi muuttaa ystävieni arvomaailmaa ja jos jokaisesta humalaisesta typerästä heitosta seuraa riita, ei minua enää kutsuta mukaan.

Ap

Sinun kannattaa ensin pohtia minkälainen oma arvomaailmasi todellisuudessa on. Onko se sitä mitä naisille esität sen olevan vai onko se sitä mitä toteutat kavereidesi kanssa vaikka ihan sillä hyväksyvällä sopuisalla naureskelulla. 

Kun olet tehnyt tämän ajatustyön, ongelmasi poistuu. Joko alat elämään arvojesi mukaista elämää naisen tai kavereiden ja siihen porukkaan istuvien naisten kanssa.

Tunnen kyllä oman arvomaailmani eikä sitä typerille heitoilla horjuteta. En esitä naisille mitään, koska esittäminen on raskasta enkä halua sellaiseen käyttää voimavaroja läheisten kanssa. Pääsen kuitenkin noudattamaan arvojani työelämässä ja projekteissa, joten oikeaa konfliktia ei minun puoleltani ole olemassa.

Ap

Niin, harvalle naiselle riittää se, että mies käyttäytyy fiksusti töissä, mutta on vapaa-ajalla ääliö, vaikka kahden kesken sanookin "en mä oikeasti ole tällainen, mä oon vaan niin vahva arvojeni suhteen, että voin käyttäytyä niiden vastaisesti".

Ymmärrän miksi törmäät ja tulet törmäämään tähän ikuisuusongelmaasi.

Jos olen vapaa-ajalla ääliö, niin miksi se muodostuu ongelmaksi vain tässä yhdessä tilanteessa? Tai jos olisin onnistunut kaveeraamaan fiksujen tyyppien kanssa, niin ei muodostuisi ongelmaksi ollenkaan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, seurustelin joskus miehen kanssa joka oli saanut itsensä irti syrjäytymisestä. Yhdessä ihan jees, mutta kun ne vanhat kaverit oli koolla niin eihän sitä kestänyt..

Puhuttiin pillus.. jatkuvasti, maksullisissa käymisestä, pilvestä, viinasta ja haukuttiin kaikki vähemmistöt. Mies lähti näihin mukaan ja mulla korvat punoitti.

Löytyi suomileijonatatuoinnit, kultaketjut ja siilitukka. Aina piti vetää peltikiinni ja uhota kuinka kovaa jätkää ollaan.

Mulla meni ihan maku koko mieheen ja lopetin jutun.

Vierailija
84/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei muka löydä uusia kavereita?   Et varmaan löydäkään, jos sinun arvomaailmasi on OIKEASTI sama kuin näiden kaverien. Olet sisimmässäsi sovinisti ja m*''kku. Sen takia sinä viihdyt heidän seurassa, koska samaa sakkia sinä olet, näyttelet vaan olevasi "parempi".  

Vierailija
85/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoita naista etukäteen että kavereista osa on vähän törppöjä. Sitten kun tällainen kaveri tölväisee jotain, puolusta naistasi, jos tölväisy osuu häneen. Tai jos se on jotain rasistista öyhötystä niin sano ettet ole samaa mieltä. Jos vaan olet hiljaa nainen luulee että olet samanlainen.

Vierailija
86/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taida millään ymmärtää että kyse ei ole siitä tarvisiko naisen jatkossa olla näiden ”kavereiden” kanssa vaan siitä että ap viihtyy näiden seurassa eikä sano mitään vastaan naisia halventaviin heittoihin.

Johan tuo osoittaa että kavereiden mielipide on tärkeämpi kuin oma mielipide tai naisystävän mielipide. Juu ei kiitos minulle apn kaltaista miestä.

Ei se tarkoita sitä, että toisen mielipide on tärkeämpi kuin omani vaan sitä, että olen persoonallisuudeltani sovinnainen. Tietysti voi olla, että nainen ei edes halua sovinnaista miestä.

Ap

No niin, alamme lähestymään näemmä villakoiran ydintä. Naiset eivät halua sovinnaista (kilttiä, betaa, tavallista, kunnollista jne.), vaan kiihkeän, itsevarman, määrätietoisen, metsästäjäsilmäisen alfan.

Voimme hajaantua, täällä ei ole mitään uutta nähtävää.

Tee näitä typeryyksiä varten oma keskustelu jooko? En jaksa tätä naisten yksiulotteista kuvaamista.

Ap

Vierailija
87/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoita naista etukäteen että kavereista osa on vähän törppöjä. Sitten kun tällainen kaveri tölväisee jotain, puolusta naistasi, jos tölväisy osuu häneen. Tai jos se on jotain rasistista öyhötystä niin sano ettet ole samaa mieltä. Jos vaan olet hiljaa nainen luulee että olet samanlainen.

No eihän ap voi niin tehdä, koska sitten kaverit heittää hänet ulos kaveripiiristä ;) 

Vierailija
88/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei muka löydä uusia kavereita?   Et varmaan löydäkään, jos sinun arvomaailmasi on OIKEASTI sama kuin näiden kaverien. Olet sisimmässäsi sovinisti ja m*''kku. Sen takia sinä viihdyt heidän seurassa, koska samaa sakkia sinä olet, näyttelet vaan olevasi "parempi".  

Eli potentiaalinen kaveri huomaa minun olevan sovinisti kasuaalissa tapahtumassa, mutta nainen ei huomaisi sitä tapailussa? Sori mutta ei tässä oikein ole järkeä.

Ap

Vierailija
89/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen tämä, että sinulle pitää erikseen selittää miksi kaverit kertovat ihmisestä paljonkin, vihjaa siihen että sinussakin on sosiaalisesti jotain häikkää, jonka vuoksi ei ole muita kavereita löytynyt. Useimmille ihmisille ja myös miehille tämä on ihan selvää.

Olet ilmeisesti oppinut käyttäytymään eri ympäristöissä sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, mutta et vissiin yhtään hahmota (kieltämättä se on valkoisena heteromiehenä muutenkin vaikeaa), miten raivostuttavaa ja typerää on, kun sinua pidetään jotenkin vähäarvoisempana sukupuolen tai muun vastaavan asian takia. Kun naiset näkevät miten käyttäydyt kavereittesi kanssa ja millaisia he ovat, naiset tajuavat että et ole ihan normaali.

Kuvitellaan että kaverisi sanoo naisesi seurassa että "ei naisista ole ku tekemään lapsia ja siivoomaan kotia". Sinä olet vaan että " :) ". Tällöin olet hyväksynyt tämän lausahduksen ja on ihan sama kuin sinä itse olisit sanonut "Niinpä, Anna sinusta ei kyllä ole muuhun".

Vierailija
90/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin mies sanonut tietyistä kavereistaan että ne ovat sitten vähän sellaisia ja tällaisia, mutta ei sun tarvitse niitä usein nähdä. Eli varoittanut etukäteen, ja sitten on voitu yhdessä suhtautua heihin huumorilla. Toimisiko tämä sullakin? Kyllä minä ainakin ymmärrän että jokaisella on ne tietyt vanhat kaverit, jotka eivät välttämättä edusta sitä mitä itse on nykyään.

Olen varottanutkin ja minun puolestani ei tarvitsisi kavereita nähdä ollenkaan. Olen tulkinnut, että kaverini ovat jollain tavalla minun jatkeeni ja kavereiden törttöilyt liittyvät jotenkin minuun. En ihan ymmärrä tätä. Ehkä vain olen törmännyt vääränlaisiin naisiin.

Ap

Vaikuttavatko kaverisi siltä, että he saattaisivat alkkispiireissä tai jopa lain väärällä puolella? Jos naiselle tulee vaikutelma, että liikut jossain epämääräisissä piireissä, niin kieltämättä itsellenikin tulisi nopeasti sellainen fiilis, että hommaa ei kannata jatkaa.

Ap

Minua eivät ainakaan haittaa syrjäytyneet reppanat lapsuudenkaverit. Päinvastoin. Mielestäni on arvostettavaa, että on pitkäaikaisia ystävyyssuhteita joista haluaa pitää kiinni, vaikka elämä vie eri suuntaan. Itsellänikin on.

Sen sijaan se en ensisijaisen tärkeää, millainen mies noiden kaverien seurassa on. Onko oma itsensä ja sama ihminen, kun minun kanssa kahdestaan? Uskaltaako kertoa mielipiteensä ja sanoa, jos kaverien jutut ei miellytä? Sanooko, jos on eri mieltä?

Jos mies taantuu porukassa samalle tasolle, hyväksyy esim. naisia alentavat puheet, rasistiset jutut yms. niin aivan varmasti loppuu juttu siihen. Ja ratkaisu ei todellakaan ole se, että minä en kavereita tapaa vaan mies voisi jatkaa halventavan käytöksen hyväksymistä selkäni takana. En huoli sellaista miestä.

Eli mitä ehdotat ratkaisuksi? En voi muuttaa ystävieni arvomaailmaa ja jos jokaisesta humalaisesta typerästä heitosta seuraa riita, ei minua enää kutsuta mukaan.

Ap

Sinun kannattaa ensin pohtia minkälainen oma arvomaailmasi todellisuudessa on. Onko se sitä mitä naisille esität sen olevan vai onko se sitä mitä toteutat kavereidesi kanssa vaikka ihan sillä hyväksyvällä sopuisalla naureskelulla. 

Kun olet tehnyt tämän ajatustyön, ongelmasi poistuu. Joko alat elämään arvojesi mukaista elämää naisen tai kavereiden ja siihen porukkaan istuvien naisten kanssa.

Tunnen kyllä oman arvomaailmani eikä sitä typerille heitoilla horjuteta. En esitä naisille mitään, koska esittäminen on raskasta enkä halua sellaiseen käyttää voimavaroja läheisten kanssa. Pääsen kuitenkin noudattamaan arvojani työelämässä ja projekteissa, joten oikeaa konfliktia ei minun puoleltani ole olemassa.

Ap

Arvojen mukaan tulee myös toimia. Sillä ei ole merkitystä, jos sisimmässäsi tiedät arvosi, mutta sosiaalisissa tilanteissa toimit toisin.

Kirjoituksiesi perusteella käy ilmi, että sinulle sovinnollisuus ja ryhmään kuuluminen ovat niin tärkeitä arvoja, että olet valmis niiden hyväksi tekemään ja sietämään asioita, jotka ovat mielestäsi tyhmiä ja väärin.

Siinä ei ole sinänsä mitään väärää, mutta sinun kannattaisi olla itsellesi rehellinen. Jos koet, että sinulle on olemassa tärkeämpiä arvoja kuin sovinnollisuus ja ryhmään kuuluminen, ala käyttäytyä niiden arvojen mukaisesti.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tässä se haaste onkin. Joku fiksu kysyi joskus haluatko olla oikeassa vai onnellinen. Ryhmä typeröinnistä huolimatta tuo turvaa ja olen saanut tukea elämässä tapahtuneisiin vaikeisiin asioihin. Vaihtoehtona olisi olla yksin - siis oikeasti yksin ilman ketään. Tämä on vaakakupin toisella puolella.

Ap

Vierailija
91/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ilman muuta pitää sanoa vastaan typeriin humalaisiin heittoihin. Jos kaverisi eivät hyväksy sinua omana itsenäsi, ei ystävyys ole edes aitoa vaan sinua kaivataan vaan vahvistamaan ryhmän toksista dynamiikkaa. Jos sinua ei enää kutsuta, löydät kyllä uusia, fiksumpia kavereita, joiden kanssa voit olla oma itsesi.

Jos et sano vastaan, hyväksy se, että olet itse samanlainen ja etsi nainen, joka on tottunut tyhmiin humalaisiin heittoihin ja sovinismiin ja pystyy niiden kanssa elämään.

Tuohon merkittyyn täytyy kommentoida sen verran, että jos en ole aktiivisesta yrittämisestä huolimatta löytänyt uusia kavereita nuoruusvuosina opiskeluelämässä, niin en usko, että se nyt työelämässä ollessa onnistuu sen helpommin. Eli reaaliset vaihtoehdot ovat:

1) Puolustan voimakkaasti omia näkemyksiäni riitoja aiheuttaen ja jään porukasta pois. Olen tällöin ilman kavereita, mikä voi tuoda omat ongelmansa. Samalla vaivalla voisin vain sanoa naiselle olevani kaveriton.

2) Löydän naisen, jolla ei ole intressiä tutustua kavereihini tai nainen ei ainakaan laita minua kärsimään kavereiden ääliömäisyydestä.

Yritä katsoa tilanteen vaikeutta minun näkökulmastani.

Ap

3) Puolustat omia näkemyksiäsi diplomaattisesti ja muita syyllistämättä. Saat varmasti ensi alkuun vastaan hämmennyksestä kumpuavaa hiljaisuutta, pilkkaa tai aggressiivisuutta. Myöhemmin kuitenkin ehkä Olli ja Pasi osoittavat omalla tavallaan sinulle tukea, koska olivat itsekin kärsineet porukassa vallalla olevasta puhetavasta. Ehkä mielipidettäsi kunnioitetaan ja tavat porukassa pikkuhiljaa muuttuvat. Tai vähitellen sinusta, Ollista ja Pasista muodostuu uusi porukka jossa ollaan kiinnostuneita aikuisemmasta ja kypsemmästä ystävyydestä.

4) Jäät yksin mutta saat olla ylpeä itsestäsi, koska uskallat elää arvojesi mukaan. Kun tutustut itseesi paremmin ja voit aidosti kunnioittaa itseäsi, sinusta kiinnostuvat niin uudet kaverit kuin naisetkin.

Vierailija
92/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hyväksyä nyt ihan alkuun se, että ei ole olemassa universumia jossa järkevät naiset alkaisivat sietää kavereitasi tai luopuisivat näiden tapaamisesta, ainakaan jos näet heitä usein.

Ei ole mitään taikatemppua, jolla voisit olla "valitsematta puolta" jos kaverisi ovat naisesi seurassa sovinisteja tai muuten juntteja. Olet joko tasa-arvon puolella tai sitä vastaan.

Vierailija
93/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä ap tällaista skenaariota. Tutustut naiseen joka kahden kesken vaikuttaa mukavalta ja luotettavalta ihmiseltä. Sitten kun tutustut naisen ystäväpiiriin, nämä naiset ovatkin ihmisiä jotka, sanotaan nyt vaikka, avoimesti käyttävät hyväkseen ja pettävät miehiä. Joku tyttöystäväsi kavereista kertoo nauraen miten lapsensa ei oikeasti ole aviomiehensä siittämä, vaan jonkun ihan muun ja tyttöystäväsi nauraa iloisena mukana. Ihanko totta mielikuvasi tyttöystävästäsi ei muuttuisi ollenkaan, vaikka hän vakuuttaisi että kyse on vain vanhasta kaveriporukasta ja hän ei oikeasti jaa heidän arvoja?

Vierailija
94/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vietät aikaasi idioottien kanssa ja kun nainen tajuaa, että olet yksi heistä, hän heivaa sinut.

Ei ole kyse TAJUAMISESTA vaan jo muodostetun mielipiteen vahvistamisesta.

Eli tilanne menetetty jo ennen tollon ystäväpiirin näkemistä.

Vakka kantensa valitsee. Vaikuttaa siltä että ap on yrittänyt itseään korkeatasoisempia naisia, mutta kaveripiiri vetää hänet alas tasolleen. Liejua, liejua.

Vierailija
95/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saattaa nähdä seuraavia ongelmia:

1) jos kaverit on huonoa seuraa ja ns. houkuttelevat miestä huonoille teille, ja mies yllytettynä tekee kaikkea typerää (ryyppää, pettää, loukkaa itsensä...).

2) kavereilla on typeriä arvoja ja asenteita (naisista puhutaan lähinnä p*lluina, p*erseinä ja t*isseinä ja arvotetaan näiden mukaan, ollaan homofobisia, ihannoidaan väkivaltaa, ei elämänhallintaa jne.), niin hengaamalla näiden tyyppien kanssa osoitat että hyväksyt nämä mielipiteet.

3) kaverit on niin käsittämättömän rasittavia ja ärsyttäviä, eikä heidän seurassaan jaksa olla.

Jos vietät aikaasi ääliöiden kanssa, niin nainen pitää myös sinua ääliönä. Näin se menee, vaikkei se täysin reilua olisikaan.

Itse naisena en ole kaveri sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat typeriä ja huonokäytöksisiä ääliöitä.

Jos jokainen nainen hylkää sinut kavereidesi takia, niin kannattaa varmaan yrittää arvioida objektiivisesti että minkälaista sakkia kaverisi oikein ovat. Moni nainen sietää kaikenlaista, joten kuulostaa että kaverisi ovat todellisia moukkia.

Vierailija
96/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä ap tällaista skenaariota. Tutustut naiseen joka kahden kesken vaikuttaa mukavalta ja luotettavalta ihmiseltä. Sitten kun tutustut naisen ystäväpiiriin, nämä naiset ovatkin ihmisiä jotka, sanotaan nyt vaikka, avoimesti käyttävät hyväkseen ja pettävät miehiä. Joku tyttöystäväsi kavereista kertoo nauraen miten lapsensa ei oikeasti ole aviomiehensä siittämä, vaan jonkun ihan muun ja tyttöystäväsi nauraa iloisena mukana. Ihanko totta mielikuvasi tyttöystävästäsi ei muuttuisi ollenkaan, vaikka hän vakuuttaisi että kyse on vain vanhasta kaveriporukasta ja hän ei oikeasti jaa heidän arvoja?

Ei muuttuisi, koska osaan tehdä omat johtopäätökseni. Ei ole mitään järkeä pyrkiä vakavaan suhteeseen, jos toisen sanomisiin ei voisi luottaa edes tuon vertaa.

Ap

Vierailija
97/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo aloituksessa sanonut kavereitaan virhevalinnaksi ja nimittänyt heitä ketjussa ääliöiksi. Miksi Ap kuitenkin edelleen haluaa olla heidän kaverinsa ja osallistua heidän käytökseensä, vaikka ne ovat muka hänen arvojaan vastaan.

Itse en olisi pitänyt tuollaisia kavereita elämässäni enkä itse ikinä, en koskaan, voisi toimia omien arvojeni vastaisesti. Olen vegaani ja eläinten oikeudet ovat minulle hyvin tärkeitä. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki ihmiset eivät ole ja se on minulle ihan ok. Osa ystävistäni on vegetaristeja ja kun vaikka grillaamme yhdessä, heillä on osittain eri ruokia. Silti, kuuluakseni porukkaan, en koskaan söisi maitotuotteita heidän seurassaan ja sitten selittelisi, että olen niin varma arvoistani, että tämä ei niitä huojuta.

Ihan absurdia perustella arvojensa vastainen käytös sillä, että uskoo arvoihinsa niin voimakkaasti, että voi jopa toimia niiden vastaisesti.

Vierailija
98/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttuisi, koska osaan tehdä omat johtopäätökseni. Ei ole mitään järkeä pyrkiä vakavaan suhteeseen, jos toisen sanomisiin ei voisi luottaa edes tuon vertaa.

Ap

Niin, tekisit siis oikeat päätelmät, etkä luottaisi tuollaiseen naiseen. Jos sinä annat naisillesi ristiriitaista viestiä ja naurat kavereidesi kanssa asioille, joista mukamas todellisuudessa ole eri mieltä, mitä naiset ajettelevat sinusta? Sitä, että sinun sanomisiin ei voi luottaa.

Vierailija
99/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksi tämä saman johtopäätöksen tekeminen ei ole sitten ok naiselta? Se niistä arvoista.

Vierailija
100/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on jo aloituksessa sanonut kavereitaan virhevalinnaksi ja nimittänyt heitä ketjussa ääliöiksi. Miksi Ap kuitenkin edelleen haluaa olla heidän kaverinsa ja osallistua heidän käytökseensä, vaikka ne ovat muka hänen arvojaan vastaan.

Itse en olisi pitänyt tuollaisia kavereita elämässäni enkä itse ikinä, en koskaan, voisi toimia omien arvojeni vastaisesti. Olen vegaani ja eläinten oikeudet ovat minulle hyvin tärkeitä. Ymmärrän kuitenkin, että kaikki ihmiset eivät ole ja se on minulle ihan ok. Osa ystävistäni on vegetaristeja ja kun vaikka grillaamme yhdessä, heillä on osittain eri ruokia. Silti, kuuluakseni porukkaan, en koskaan söisi maitotuotteita heidän seurassaan ja sitten selittelisi, että olen niin varma arvoistani, että tämä ei niitä huojuta.

Ihan absurdia perustella arvojensa vastainen käytös sillä, että uskoo arvoihinsa niin voimakkaasti, että voi jopa toimia niiden vastaisesti.

Mutta hyväksyt ystäväsi porukkaan, vaikka he valinnoillaan eivät selkeästi noudata sinun arvojasi? Et yritä ruokapöydässä käännyttää heitä vaan teet omalta osalta kaikkesi, että kaikilla olisi hauskaa?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän