Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, oma kaveripiiri ja ikuinen ongelma

Vierailija
28.05.2021 |

Potentiaaliset parisuhteet menevät näemmä puihin, koska valitsin kaveripiirini "väärin" yläkoulussa. Homma menee pääasiassa näin: Tapailemani nainen haluaa tutustua kavereihini estelyistäni huolimatta. Jos en halua esitellä kavereitani, nainen ajattelee minun häpeävän häntä tai salailevan jotain. Jos esittelen kaverini, he tekevät tai sanovat jotain tyhmää ja nainen suuttuu siitä minulle.

Auttakaa hyvät palstalaiset, miten ratkaisen ongelman? Miksi naiset (anteeksi yleistys, en tarkoita kaikkia) antavat niin paljon painoarvoa miehen kavereille?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kavereista näkee millainen urpo mies itsekin on silloin, kun oma muikkeli ei ole paikalla.

Vierailija
42/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinun kaverisi kertovat paljon sinusta. Kukaan fiksu ihminen ei vietä aikaa typerysten seurassa. Ihmisten ympäröimänä ihminen myös paljastaa perusluonteensa: miten ihminen kommunikoi äidilleen, kavereilleen, ventovieraille, kohtelee muita. Kyllä tämä on tosi tärkeää. Alkuvaiheessa kahdestaan voi esittää vaikka millaisen version itsestään, seurassa se ei onnistu.

Satunnaiset lapsuudenkaverit tai harvoin tavattavat kaverit voivat tietysti olla millaisia tahansa. Mutta jos toinen kokee olevansa osa jotakin porukkaa, kyllä se häntä määrittelee.

Etsi sellainen nainen, joka jakaa sinun ja kavereidesi arvot ja elämäntyylin, niin ei tarvitse hävetä. Tai mikäli kavereitasi häpeät ja etkä heidän kanssaan viihdy, etsi muuta seuraa.

Eikö nainen voisi tehdä päätelmänsä siitä miten kommunikoin hänen kavereidensa kanssa? Minun ja kavereideni arvot sekä elämäntyyli ovat aivan erilaisia, joten sellaista naista ei voi löytyä. Tietysti haluan naisen, joka vastaa juuri minun tyyppiäni. Erityisesti kun naisen ei ole mikään pakko viettää aikaa kavereideni kanssa.

Ap

Siis jos hengaat porukassa jossa haukutaan naisia niin tietenkään naiset eivät halua olla kanssasi. Sinusta ongelma ratkeaisi sillä että nainen ei tietäisi että haukut naisia kavereidesi kanssa ja leikkisin kilttiä naisen ystävien kanssa. Ja ihmettelen vielä miksi tämä ei kelpaa naisille.... jo se että viihdyt törttöjen seurassa ja hyväksyt heidän mielipiteensä kertoo paljon sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinun kaverisi kertovat paljon sinusta. Kukaan fiksu ihminen ei vietä aikaa typerysten seurassa. Ihmisten ympäröimänä ihminen myös paljastaa perusluonteensa: miten ihminen kommunikoi äidilleen, kavereilleen, ventovieraille, kohtelee muita. Kyllä tämä on tosi tärkeää. Alkuvaiheessa kahdestaan voi esittää vaikka millaisen version itsestään, seurassa se ei onnistu.

Satunnaiset lapsuudenkaverit tai harvoin tavattavat kaverit voivat tietysti olla millaisia tahansa. Mutta jos toinen kokee olevansa osa jotakin porukkaa, kyllä se häntä määrittelee.

Etsi sellainen nainen, joka jakaa sinun ja kavereidesi arvot ja elämäntyylin, niin ei tarvitse hävetä. Tai mikäli kavereitasi häpeät ja etkä heidän kanssaan viihdy, etsi muuta seuraa.

Eikö nainen voisi tehdä päätelmänsä siitä miten kommunikoin hänen kavereidensa kanssa? Minun ja kavereideni arvot sekä elämäntyyli ovat aivan erilaisia, joten sellaista naista ei voi löytyä. Tietysti haluan naisen, joka vastaa juuri minun tyyppiäni. Erityisesti kun naisen ei ole mikään pakko viettää aikaa kavereideni kanssa.

Ap

Toki sekin jotain kertoo. Mutta nimenomaan se, millainen mies on omassa elinpiirissään, eli oman perheensä ja kaveripiirinsä kanssa, kertoo asian todellisen laidan. Uusien tuttavien kanssa voi luoda itsensä täysin uudelleen, läheisten kanssa ei.

Eli jos hyväksyt kavereilta räävittömiä juttuja, se kertoo sinusta että olet joko samaa mieltä tai myötäilevä nössö. Naiset eivät pidä kummistakaan ja luonnollisesti kaikkoavat.

Jos haluat kaveriporukkasi pitää, sinun pitää oppia sanomaan heille vastaan. Törkeille jutuille voi sanoa esim. "Mitä hauskaa tossa oli? / Mun mielestä toi oli tosi inhottavasti sanottu / En oo kyllä yhtään samaa mieltä" tms. Ja naiselle vaadit tietenkin kunnioitusta kavereilta ja puolustat häntä seurassa, jos tarve vaatii.

Eipä siinä muuta.

Vierailija
44/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten jos ei ole kavereita lainkaan. Itse esittelisin mieluummin ehkä pari "tyhmää" (anteeksi tämä termi) ystävää kuin kertoisin ettei ketään ole.

Vierailija
45/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin mies sanonut tietyistä kavereistaan että ne ovat sitten vähän sellaisia ja tällaisia, mutta ei sun tarvitse niitä usein nähdä. Eli varoittanut etukäteen, ja sitten on voitu yhdessä suhtautua heihin huumorilla. Toimisiko tämä sullakin? Kyllä minä ainakin ymmärrän että jokaisella on ne tietyt vanhat kaverit, jotka eivät välttämättä edusta sitä mitä itse on nykyään.

Olen varottanutkin ja minun puolestani ei tarvitsisi kavereita nähdä ollenkaan. Olen tulkinnut, että kaverini ovat jollain tavalla minun jatkeeni ja kavereiden törttöilyt liittyvät jotenkin minuun. En ihan ymmärrä tätä. Ehkä vain olen törmännyt vääränlaisiin naisiin.

Ap

Vaikuttavatko kaverisi siltä, että he saattaisivat alkkispiireissä tai jopa lain väärällä puolella? Jos naiselle tulee vaikutelma, että liikut jossain epämääräisissä piireissä, niin kieltämättä itsellenikin tulisi nopeasti sellainen fiilis, että hommaa ei kannata jatkaa.

Vierailija
46/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehen kaverit kertovat paljon miehestä itsestään. Lisäksi se että jos päädytään pitkään suhteeseen niin saattaa hyvinkin olla että mies lähtee ainakin viikonloppuja viettämään kaveriporukalla tai ehkä jopa viikoksi kalastamaan/laskettelemaan Lappiin.

Jos miehen kaverit avoimesti kuolaa teinejä, puhuu alentavasti naisista, suhtautuu naisiin alempiarvoisina tai kokevat että naisten tehtävä on hoitaa lapset ja kotityöt ym ym niin kyllähän sillä on vaikutusta. Jos kaveriporukka vaikuttaa sellaiselta että siellä on ihan ok pettää puolisoa ja mies kulkee tällaisissa porukoissa niin olisi aika epävarma olo jos mies lähtisi kavereiden kanssa viikoksi Lappiin tai vaikka thaimaaseen. Jos taas kaveriporukka perhekeskeistä ja arvomaailma saman tapaista kuin itsellä olisi helppo olla kotona vaikka mies tuollaisessa porkassa reissussa. Ja ihan käytännön asiat että jos kaverit vaikuttaa huolettomilta ja huonokäytöksisiltä niin aina sais pelätä että ajaako joku humalassa auton täyttä vauhtia metsään ja menetän samalla poikaystävän tai tyhmässä porukassa menevät joukolla varastamaan jotain ja siitä isot ongelmat. Ja jos yleinen asenne että kotityöt on naisten ongelma ja naiset hoitakoon lapset niin eipä innostaisi tuollaisen miehen kanssa perustaa perhettä. Liian iso vaara että lasten synnyttyä viimeistään mies lopettaisi kotityöt ja menisi ennemmin kavereiden kanssa ryyppäämään.

Mieti ap miksi olet noiden vanhojen kavereiden kanssa? Onko teillä samankaltaiset arvot?. Jos sinusta esim muut eivät puhu arvostavasti naisista tai vaikka ryyppäävät turhan rankasti niin varoita näistä asioista naista ennenkuin hän tapaa kaverisi ekan kerran. On nimittäin aivan eri tilanne jos sanot että x on täysi sovinisti mutta hän on kaverini koska hänen kanssaan on mukava pelata tennistä. Tavasta kohdella naisia olen kuitenkin aivan erimieltä ja minusta kotityöt kuuluvat kaikille. Tällöin voit minimoida ongelmien määrää.

Miksi ajattelet, että mies on kaveriporukan vietävissä eikä seiso omilla jaloillaan? Eikö tämmöinen mies olisi joka tapauksessa huono kumppani riippumatta kaveriporukasta? Viimeinen kappale sai minut ajattelemaan, että ehkä pitäisi olla selkeämpi, vaikka tuon korostaminen tuntuu jotenkin hassulta. Kyllähän nainen saa selville arvomaailmani keskusteluistamme, toiminnastani ja arjen kohtaamisista.

Ap

Vierailija
47/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun naiselle olis ongelma vaikka että sun kaverit on p*llup*rsevitsejä kertovia sovinisteja.

Sä haluat olla tekemisissä niiden kanssa, eli silloin hyväksyt noi asiat.

Nainen ei halua olla tekemisissä p*llup*rsesovinistien kanssa ja jättää sut.

Mun mielestä ihan loogista.

En ainakaan itse ajattele naisen jakavan kaikkia samoja arvoja kaveripiirinsä kanssa. Jos joku naisen kavereista pettää miestään, en ajattele naisen olevan pettämismyönteinen. 

Ap

Entä jos useampikin kaveri pettää ja kaveripiirissä vain naureskellaan asialle ja autetaan peittelyssä?

Jos miehen kaveripiirissä ollaan vaikkapa avoimen rasistisia tai on ihan normaalia ja hyväksyttyä heittää halventavaa ja vihamielistä juttua naisista, niin kyllähän se kertoo että miehelle tämä on ok, koska ei muuten viitsisi pyöriä kyseisten ihmisten kanssa jatkuvasti.

Vierailija
48/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten jos ei ole kavereita lainkaan. Itse esittelisin mieluummin ehkä pari "tyhmää" (anteeksi tämä termi) ystävää kuin kertoisin ettei ketään ole.

Naisille on myös punainen vaate, jos mies on yksinäinen. Valitettavasti näin on.

Toisin päin en ole koskaan kuullut vastaavaa, ei keskivertomiestä haittaa naisen kaverittomuus tippaakaan.

Vierailija
49/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kovin kiinnostunut ja antaa paljon painoarvoa miehen vanhemmille, kavereille, sisaruksille jne. niin hän on todennäköisesti hyvin perhekeskeinen ja ajatus seurustelusta tarkoittaa automaattisesti tulevaa mahdollista perhettä ja vakavaa parisuhdetta. 

Itsellä taas taustasta johtuen ei ollut pienintäkään halua minkäänlaisen perheen perustamiseen, ja poikakaverikin oikeastaan vaan säännöllisen seksin takia, niin mulle oli aivan se ja sama miehen kaverit tai vanhemmat tai mikään muukaan lähipiiri. 

Se että onko naisen perhekeskeisyys ja halua perheen perustamiseen tai ainakin vakavampaan suhteeseen sitten ap:n mielestä hyvä vai huono asia? 

Vierailija
50/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin mies sanonut tietyistä kavereistaan että ne ovat sitten vähän sellaisia ja tällaisia, mutta ei sun tarvitse niitä usein nähdä. Eli varoittanut etukäteen, ja sitten on voitu yhdessä suhtautua heihin huumorilla. Toimisiko tämä sullakin? Kyllä minä ainakin ymmärrän että jokaisella on ne tietyt vanhat kaverit, jotka eivät välttämättä edusta sitä mitä itse on nykyään.

Olen varottanutkin ja minun puolestani ei tarvitsisi kavereita nähdä ollenkaan. Olen tulkinnut, että kaverini ovat jollain tavalla minun jatkeeni ja kavereiden törttöilyt liittyvät jotenkin minuun. En ihan ymmärrä tätä. Ehkä vain olen törmännyt vääränlaisiin naisiin.

Ap

Vaikuttavatko kaverisi siltä, että he saattaisivat alkkispiireissä tai jopa lain väärällä puolella? Jos naiselle tulee vaikutelma, että liikut jossain epämääräisissä piireissä, niin kieltämättä itsellenikin tulisi nopeasti sellainen fiilis, että hommaa ei kannata jatkaa.

Eivät ne mitään rikollisia ole, mutta vähän tippuneet yhteiskunnan kelkasta.

Ap

Vierailija
51/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut miehen kanssa jolla ei ollut yhtään kaveria. Viihtyi itsekseen ei haitannut minua.

Minusta on ok jos kertoo ettei ole ystäviä koska vanhat ystävät muuttivat opiskelun/työn perässä muualle, ystävä kuoli ym ym. Eli siis pystyy kertomaan järkevästi asian.

Vierailija
52/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on kovin kiinnostunut ja antaa paljon painoarvoa miehen vanhemmille, kavereille, sisaruksille jne. niin hän on todennäköisesti hyvin perhekeskeinen ja ajatus seurustelusta tarkoittaa automaattisesti tulevaa mahdollista perhettä ja vakavaa parisuhdetta. 

Itsellä taas taustasta johtuen ei ollut pienintäkään halua minkäänlaisen perheen perustamiseen, ja poikakaverikin oikeastaan vaan säännöllisen seksin takia, niin mulle oli aivan se ja sama miehen kaverit tai vanhemmat tai mikään muukaan lähipiiri. 

Se että onko naisen perhekeskeisyys ja halua perheen perustamiseen tai ainakin vakavampaan suhteeseen sitten ap:n mielestä hyvä vai huono asia? 

Ihan vakava suhde mulla on mielessä ja olen ollut siitä avoin. Samoja ajatuksia naisillakin on ollut.

Ap

Vierailija
53/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehen kaverit kertovat paljon miehestä itsestään. Lisäksi se että jos päädytään pitkään suhteeseen niin saattaa hyvinkin olla että mies lähtee ainakin viikonloppuja viettämään kaveriporukalla tai ehkä jopa viikoksi kalastamaan/laskettelemaan Lappiin.

Jos miehen kaverit avoimesti kuolaa teinejä, puhuu alentavasti naisista, suhtautuu naisiin alempiarvoisina tai kokevat että naisten tehtävä on hoitaa lapset ja kotityöt ym ym niin kyllähän sillä on vaikutusta. Jos kaveriporukka vaikuttaa sellaiselta että siellä on ihan ok pettää puolisoa ja mies kulkee tällaisissa porukoissa niin olisi aika epävarma olo jos mies lähtisi kavereiden kanssa viikoksi Lappiin tai vaikka thaimaaseen. Jos taas kaveriporukka perhekeskeistä ja arvomaailma saman tapaista kuin itsellä olisi helppo olla kotona vaikka mies tuollaisessa porkassa reissussa. Ja ihan käytännön asiat että jos kaverit vaikuttaa huolettomilta ja huonokäytöksisiltä niin aina sais pelätä että ajaako joku humalassa auton täyttä vauhtia metsään ja menetän samalla poikaystävän tai tyhmässä porukassa menevät joukolla varastamaan jotain ja siitä isot ongelmat. Ja jos yleinen asenne että kotityöt on naisten ongelma ja naiset hoitakoon lapset niin eipä innostaisi tuollaisen miehen kanssa perustaa perhettä. Liian iso vaara että lasten synnyttyä viimeistään mies lopettaisi kotityöt ja menisi ennemmin kavereiden kanssa ryyppäämään.

Mieti ap miksi olet noiden vanhojen kavereiden kanssa? Onko teillä samankaltaiset arvot?. Jos sinusta esim muut eivät puhu arvostavasti naisista tai vaikka ryyppäävät turhan rankasti niin varoita näistä asioista naista ennenkuin hän tapaa kaverisi ekan kerran. On nimittäin aivan eri tilanne jos sanot että x on täysi sovinisti mutta hän on kaverini koska hänen kanssaan on mukava pelata tennistä. Tavasta kohdella naisia olen kuitenkin aivan erimieltä ja minusta kotityöt kuuluvat kaikille. Tällöin voit minimoida ongelmien määrää.

Miksi ajattelet, että mies on kaveriporukan vietävissä eikä seiso omilla jaloillaan? Eikö tämmöinen mies olisi joka tapauksessa huono kumppani riippumatta kaveriporukasta? Viimeinen kappale sai minut ajattelemaan, että ehkä pitäisi olla selkeämpi, vaikka tuon korostaminen tuntuu jotenkin hassulta. Kyllähän nainen saa selville arvomaailmani keskusteluistamme, toiminnastani ja arjen kohtaamisista.

Ap

Aiemmin mainitsit nk. konformistisen naurun. Muun muassa siitä voi päätellä, että mies on porukan vietävissä eikä seiso omilla jaloillaan. Valitettavasti keskusteluissa esiin tuotava arvomaailmasta kertominen ei paina yhtä paljon kuin konkreettiset teot, mitä esim. tuo ryhmäkäyttäytyminen kertoo. Puhuahan voi mitä vain - teot merkitsevät.

Vierailija
54/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että sinusta vaikkapa sovinistisille jutuille porukkaa myötäilläkseen nauraminen EI kerro ihmisen arvoista. VARSINKIN kun esimerkissä sen miehen omaa naista nöyryytettiin luomalla kaikille tilanteessa oleville mielikuva jossa häntä pistellään kakkoseen. Olisin syvästi loukkaantunut, jos mieheni ei tuommoisessa tilanteessa vähintään toteaisi tiukkaan sävyyn että meidän petiasiat ei kuulu teille ja tekisi näin selväksi, että ei hyväksy minun asettamistani sovinistisen läpän kohteeksi.

Sitten taas jos ajatellaan sitä että viet naisen johonkin missä hän näkee että kaverisi ovat sovinistisia juntteja ja sinä naureskelet mukana, niin totta kai siinä herää epäilys että esität vaan naiselle jotain muuta kuin mitä olet. Ihminen jonka arvot/käytös muuttuu tilanteen mukaan vaikuttaa epäluotettavalta.

Vierailija
55/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun naiselle olis ongelma vaikka että sun kaverit on p*llup*rsevitsejä kertovia sovinisteja.

Sä haluat olla tekemisissä niiden kanssa, eli silloin hyväksyt noi asiat.

Nainen ei halua olla tekemisissä p*llup*rsesovinistien kanssa ja jättää sut.

Mun mielestä ihan loogista.

En ainakaan itse ajattele naisen jakavan kaikkia samoja arvoja kaveripiirinsä kanssa. Jos joku naisen kavereista pettää miestään, en ajattele naisen olevan pettämismyönteinen. 

Ap

Entä jos useampikin kaveri pettää ja kaveripiirissä vain naureskellaan asialle ja autetaan peittelyssä?

Jos miehen kaveripiirissä ollaan vaikkapa avoimen rasistisia tai on ihan normaalia ja hyväksyttyä heittää halventavaa ja vihamielistä juttua naisista, niin kyllähän se kertoo että miehelle tämä on ok, koska ei muuten viitsisi pyöriä kyseisten ihmisten kanssa jatkuvasti.

Ei elämä ole näin mustavalkoista. Ymmärrän sen, että jaksan tyhmiä juttuja hieman enemmän ehkä siksi, että minulla ei ole ketään muuta ja yhteistä historiaa ja muistoja on paljon. En myöskään halua olla se tyyppi, joka ponnisti pitkälle ja on nyt "liian hyvä" vanhoille kavereille. 

Ap

Vierailija
56/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muututko itse erilaiseksi noiden kavereiden seurassa? Kun tapasin ensi kertaa eksän kavereita yhden näistä kotona, kyseli pari kaveria nauraen eksältä että "panetko sä tota pers*eseen" ja eksä vain nauroi. Joku myös kysyi, saisiko kokeilla. Eksä nauroi myös, kun kaveri arvosteli jonkun oman säätönsä ulkonäköä ja kertoi tämän "psychobitch" kohtauksista, jotka kuulostivat minusta aivan normaalilta reagoinnilta kaltoinkohteluun...

Kyllä, tuossa suhteessa koin saavani kavereiden tapaamisesta ja nimenomaan eksäni käytöksestä heidän kanssaan oikein paljon informaatiota eksästäni ihmisenä.

Mielestäni olen samanlainen aina eli hieman hiljainen, diplomaattinen ja muille tilaa antava. Miten tuo saamasi informaatio ilmeni myöhemmin sinun ja eksäsi kahdenkeskisessä elämässä? Oletko varma ettei kyse ollut nk. konformistisesta naurusta?

Ap

Sittenkö tuollainen käytös on ok jos on kyse konformistisesta naurusta? Itseä ei hirveästi innostaisi mies joka pystyy kuuntelemaan noin esineellistävää puhetta, ilmeisesti kyseisessä seurassa ihan habituaalisesti, vaikka kuinka sanoisi ettei vastaa omia arvoja. Käytös kertoo enemmän kuin sanat.

Ehkä meillä sitten on erilainen toleranssi eriäville näkemyksille. Tietenkään kenenkään ei tarvitse kuunnella loukkaavaa puhetta, mutta tuskin eksäsi pakotti sinut viettämään aikaa näiden tyyppien kanssa?

Ap

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, huomattavan samaa mieltä vain hänen kanssaan, luojan kiitos ei ole tullut "kaverien" narussa kulkevan miehen kanssa ikinä seurusteltua.

En tiedä miten uppoaisi kaaliin, alkaa vaikuttamaan valkoisen heteromiehen etuoikeutetulta näkökannalta, ts. "ei koske minua, eli ei haittaa". Ja siksipä naiset yleensä reagoi voimakkaammin, kun se seksismi negatiivisesti koskee meitä. Tässä asiassa jos olet neutraali, tuet jotain joka on kumppanisi hyvinvointia vastaan, vaan miten p*skanpuhumisen lopettaminen vaikuttaisi negatiivisesti kavereihisi? Niinpä.

Vierailija
57/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On helppoa kertoa keskusteltaessa omasta arvomaailmasta niin kuin kuvittelee toisen toivovan. Mutta harvoin nämä kaunistellut ajatukset ja arvot ovat pysyviä. Käyttäytymisestä näkee paremmin oikean todellisuuden.

Lienee lukematon se miesten määrä joka vakuuttaa naiselleen että hommataan vaan se lapsi kyllä minä osani hoidan. Kun lapsi huutaa koliikkia niin mies tekee pitkää päivää töissä, harrastaa ja käy kavereilla koska ei halua hoitaa jatkuvasti huutavaa vauvaa. Ja mielestään ei tee mitään väärää koska oikeasti on ajatellut että lapset ovat naisten homma mutta eihän se muija olisi suostunut hommaamaan sitä lasta jos niin olisi sanonut. Kavereiden mielipide vaan vahvistaa asiaa että juu naisten hommaa tuo lasten hoito.

Eli ymmärrätkö yhtään miksi naisille ei riitä että kerrot jotain (saattaa olla että puhut totta, voi olla että kuvittelet että esim tulet hoitamaan osasi vauvasta tai voi olla että valehtelet tietoisesti mutta ihan miten vaan niin ystäväpiirisi ja miten puhut heidän kanssaan kertoo todella paljon siitä mitä naisella on odotettavissa. Jos porukalla naureskellaan ”Makelle” joka taas hoitamassa lapsia ja sinä naurat tälle niin aika varmasti sinä pidät lastenhoitoa naisten asiana.

Vierailija
58/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aiemmin mainitsit nk. konformistisen naurun. Muun muassa siitä voi päätellä, että mies on porukan vietävissä eikä seiso omilla jaloillaan. Valitettavasti keskusteluissa esiin tuotava arvomaailmasta kertominen ei paina yhtä paljon kuin konkreettiset teot, mitä esim. tuo ryhmäkäyttäytyminen kertoo. Puhuahan voi mitä vain - teot merkitsevät.

Konformistinen nauru on hieman eri asia kuin humalaisen kaverin päästäminen auton rattiin tai puolison pettäminen. Puhua voi mitä vaan, mutta en ymmärrä miksi joku olisi arvoistaan epärehellinen, kun tähtäimessä on vakava suhde. Tällöinhän sitä pariutuu epäsopivan kumppanin kanssa.

Ap

Vierailija
59/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eivät ne mitään rikollisia ole, mutta vähän tippuneet yhteiskunnan kelkasta.

Ap

Minua eivät ainakaan haittaa syrjäytyneet reppanat lapsuudenkaverit. Päinvastoin. Mielestäni on arvostettavaa, että on pitkäaikaisia ystävyyssuhteita joista haluaa pitää kiinni, vaikka elämä vie eri suuntaan. Itsellänikin on.

Sen sijaan se en ensisijaisen tärkeää, millainen mies noiden kaverien seurassa on. Onko oma itsensä ja sama ihminen, kun minun kanssa kahdestaan? Uskaltaako kertoa mielipiteensä ja sanoa, jos kaverien jutut ei miellytä? Sanooko, jos on eri mieltä?

Jos mies taantuu porukassa samalle tasolle, hyväksyy esim. naisia alentavat puheet, rasistiset jutut yms. niin aivan varmasti loppuu juttu siihen. Ja ratkaisu ei todellakaan ole se, että minä en kavereita tapaa vaan mies voisi jatkaa halventavan käytöksen hyväksymistä selkäni takana. En huoli sellaista miestä.

Vierailija
60/129 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Pidän yhteyttä vanhoihin lapsuudenkavereihin, joista moni on nykyään taparikollisia. Vaikka mulla ei ole mitään tekemistä heidän rikosten kanssa ja keskenään jutellaan aivan muista asioista kuin heidän "töistä", niin todella varovasti on tutustuttanut naisystäväni heihin. Mukavia tyyppejä, mutta jutut linnakundien juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi