Tarviiko muut pikkuhousunsuojaa päivittäin?
Melkein vuoteen en pitänyt pikkuhousunsuojaa kun satunnaisesti kodin ulkopuolella ollessa, mutta nyt kun olen palannut taas etätöistä toimistotöihin niin pikkuhousunsuojiakin joudun taas käyttämään. Minulla on niin kosteat paikat että en voi olla ilman suojaa. Päällishousut saan laittaa pesuun joskus jopa vaan päivän pitämisellä jos en käytä suojaa. Kotona se ei haitannut jos pikkarit oli märkänä mutta työpaikalla tämä haittaa. Ärsyttää kun joudun taas pitämään jatkuvasti suojaa.
Kommentit (158)
Yritän olla ilman, mutta kyllä se välillä on aika ärsyttävää, kun päivän lopussa alushousut on vuodosta koppuraiset. Välillä vaihdan alkkarit keskellä päivää, mutta aina ei tietysti ole mahdollisuutta siihen. Ja minulla vuodon määrä ei ole vähentynyt yhtään, vaikka olen lopettanut pikkuhousunsuojien käytön. Kommenttina siis siihen, että pikkuhousunsuojat jotenkin pitäisivät yllä kierrettä ja vuoto vain lisääntyisi niiden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Pidätte liian piukkoja hengittämättömiä housuja jos alapää koko ajan vuotaa ja valuu. Kireät farkut ei ainakaan auta asiaa. Ja sit se muovitettu läpyskä vielä. Ongelma senkun jatkuu.
Ei ole vaatetuksesta kiinni. Itse käytän aina hameita ja alushousut ovat puuvillaisia ja sellaisia ettei kiristä. Nukun alasti. Silti vuotaa. Tulehduksia tai hiivaa ei ole ollut ikinä ja vuotoa on ollut esiteinistä asti, ennen seksin aloittamista, raskausaikana ja milloin vaan. Jotkut vaan on tämmöisiä ja se on ihan normaalia.
Minulla oli myös aina runsasta valkovuotoa, mutta se loppui kun vaihdoin ruokavaliota! Viimeisen vuoden vuoto on aivan järkyttävän runsasta ja usein myös pahanhajuista. Jätin sokerin ja vehnäjauhot ja muutenkin vähensin hiilihydraatteja ja lisäsin kasvisten määrää rajusti, jonka jälkeen olen voinut kokonaisvaltaisesti paremmin. Ja tosiaan myös jatkuva valkovuoto asettui. Ovulaation aikana on runsaampaa, muuten en tarvitse pikkuhousunsuojia.
Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan erilaisia ruokavalion muutoksia, joilla kenties saisi elimistöä parempaan jamaan ja sen kautta tällaisia ylimääräisiä vuotoja ja myös liiallista hikoilua ym. kuriin.
Te jotka väitätte että runsas vuoto ei ole normaalia ja että phs:ien käyttö ylläpitää vuotoa:
1. Miksi olen gynekologini mukaan täysin terve ja mitään tulehdusta ei ole, ja vuotoni on normaalia? Mitä te tiedätte, mitä alan lääkäri ei tiedä?
2. Siirryin etätöihin maaliskuussa 2020. Siitä lähtien en ole phs:iä käyttänyt, koska kotona on helppo vaihtaa housuja tai olla vaikka ilman. Milloin siis tämä vuoto loppuu tai edes vähenee jos kerta phs:t sitä pitivät yllä?
Vanha keskustelu mutta onneksi tein haun ennen uuden aloittamista. Täällä on aikas paljon aihetta koskevia hakuja.
Käytän siis itsekkin päivittäin tarviin kun aina niin kosteena. Helteellä tosi ärsyttävää vaikka vaihdan usein muutenkin.
Mari
Vanha mutta hyvä keskustelu. Ihanaa huomata että en ole yksin tämän asian kanssa. Mulla on suoja pikkareissa aina ainakin työpäivän ajan.
Mullakin aina työpäivän ajan. Vaihdan mieluummin suojan kun pikkuhousut. Näin paljon helpompaa.
Täysin sama juttu. Ovulaation aikaan (noin viikon päivät) ja sit menkkojen ajan pidän tampoonin varalla.
Ovulaatio meneillään ja hirvee kiima. Bikinitkin ihan limassa. Just oli pakko tyydyttää, mut ei auta!
Mä käytän kans aina, laitan myös biksuihin jos meen yleiselle rannalle.
Käytän aina kestopikkuhousunsuojaa. Muuten on märät alkkarit ja siitä nousee kosteus muihinkin vaatteisiin. Nuo puuvillasuojat on käteviä. Tein kerran itse parikymmentä ja pesen pyykin mukana. Alkuun ostin muutamia. Helppo vaihtaa päivällä tarvittaessa, eikä hiosta.
Käytän myös aina mutta ite pidän kertakäyttösiä, en tykää ajatuksesta laittaa märkää suojaa laukkuun odottaa pesua. Oon siis kokeillu ja on kyllä mukavamman tuntunen kun kertis vaikka onkin olevinaan puuvillapinta. Vuokkosia käytän. Vessakäynnillä vaan on helpompi laittaa märkä roskiin ja laittaa uus pöksyihin.
Käytän kestoja, oon ite ommellu otin mallin allwaysin pikkuhousunsuojasta. Ei ees tunne että on pikkuhousuissa suoja kun käyttää kankaisia. Pyykkiä tulee kyllä lisää mutta siinä samalla ne peseytyy pikkuhousujen kanssa. Ja kankainen ei haudo niin paljon kun kertakäyttösuoja.
Kuukuppi on pelastus kyllä myös kuukautisten lisäksi juuri muuten runsaina vuotopäivinä tai esimerkiksi helteellä, kun tuntuu, että hikikin haisee herkemmin ja tavallista likaisempi ja kosteampi olo muutenkin. Turvallisempi kuin tamponi, ja ekologinenkin!
Hyi menkää lääkäriin.. mulla ei ikinä tommosia ongelmia ollu. Tai pistäkää ruokavalio kuntoon.
N35
Minua häiritsee enemmän tuo pillu-sanan käyttö. Jotenkin särähtää korvaan kun aikuinen nainen puhuu noin. Menettekö gynelle valittamaan pillujenne liiallisesta vuodosta?