Tarviiko muut pikkuhousunsuojaa päivittäin?
Melkein vuoteen en pitänyt pikkuhousunsuojaa kun satunnaisesti kodin ulkopuolella ollessa, mutta nyt kun olen palannut taas etätöistä toimistotöihin niin pikkuhousunsuojiakin joudun taas käyttämään. Minulla on niin kosteat paikat että en voi olla ilman suojaa. Päällishousut saan laittaa pesuun joskus jopa vaan päivän pitämisellä jos en käytä suojaa. Kotona se ei haitannut jos pikkarit oli märkänä mutta työpaikalla tämä haittaa. Ärsyttää kun joudun taas pitämään jatkuvasti suojaa.
Kommentit (158)
Päivittäin käytän jos en oo pelkästään kotona. Useimmiten en ees tarviis mut siitä on tullu lähinnä tapa.
Kestosuojia käytän ovat parempia kun kertakäyttöiset eivätkä haudo.
Vierailija kirjoitti:
Joudun käyttämään joka päivä ja usein myös vaihtamaan päivän aikana.
Sama täällä jos en käyttäis saattais kostua myös hame/päällyshousut.
Käytättekö suojia yölläkin? Kuinka usein vaihdatte suojan? Antakaa alapäänne hengittää. Ei ihme, jos vuoto vaivaa. Toisaalta pikkuhousunsuojia markkinoidaan kovinkin tarpeellisina meille naisille, vaikka itse en oo tarvinnut niitä vuosikausiin, eikä oikeasti tarvitse kuulemma kukaan muukaan. Näin totesi gynekologi.
Valkovuotoa aikalailla mullakin tulee koko ajan mutta asia pahenis jos hautoisin pikkuhousunsuojilla alapäätä aina. Tosin harvoin tulee niin paljoa että housut olis litimärät koko ajan. Yhdellä suojalla pärjää työpäivän mainiosti.
Kyllä pidän päivittäin mutta en yöllä vaihdan puhtaan suojan yleensä 2-6 kertaa päivässä varsinkin oviksen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö suojia yölläkin? Kuinka usein vaihdatte suojan? Antakaa alapäänne hengittää. Ei ihme, jos vuoto vaivaa. Toisaalta pikkuhousunsuojia markkinoidaan kovinkin tarpeellisina meille naisille, vaikka itse en oo tarvinnut niitä vuosikausiin, eikä oikeasti tarvitse kuulemma kukaan muukaan. Näin totesi gynekologi.
Harmittavan vähän tästä vaan puhutaan. Ei "jatkuvasti märkä" nainen ole mikään luonnonoikku, toiset vaan on sellaisia. Ärsyttäväähän tämä toki on ja mieluummin ottaisin sen saharamaisen kuivuuden (tuttu alkuraskaudesta), siihen kun sentäs on apuja. Toisin kuin tähän jatkuvaan kosteuteen :P Mutta ei se auta, pikkuhousunsuoja aina housuissa on mentävä (ja kyllä, olen kokeillut myös yli 3kk oloa ilman suojaa, ei vaikutusta valkovuodon määrään...) Vaihdevuodet toivottavasti tuovat helpotuksen, nyt jo nelikymppisenä on välillä kuukausia kun ovulaation ja menkkojen välissä voi olla välillä ilman suojaa, jihuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittavan vähän tästä vaan puhutaan. Ei "jatkuvasti märkä" nainen ole mikään luonnonoikku, toiset vaan on sellaisia. Ärsyttäväähän tämä toki on ja mieluummin ottaisin sen saharamaisen kuivuuden (tuttu alkuraskaudesta), siihen kun sentäs on apuja. Toisin kuin tähän jatkuvaan kosteuteen :P Mutta ei se auta, pikkuhousunsuoja aina housuissa on mentävä (ja kyllä, olen kokeillut myös yli 3kk oloa ilman suojaa, ei vaikutusta valkovuodon määrään...) Vaihdevuodet toivottavasti tuovat helpotuksen, nyt jo nelikymppisenä on välillä kuukausia kun ovulaation ja menkkojen välissä voi olla välillä ilman suojaa, jihuu!
Minä niin olen kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Olen gynenkin kanssa jutellut tästä ainaisesta liukkaudesta johon ei tosiaan auta mikään. Minä vaan olen tällainen joka on aina valmiina "tositoimiin". Mutta kaikkeen tottuu.
Pikkuhousunsuojia siis käytän päivittäin tämän jatkuvan valumisen takia ja vaihtamaankin joudun usein.
Mutta onneksi minulla on kohtalotovereita. ;)
Kyllä käytän. alapää valuttaa koko ajan kitkerän hajuista vuotoa ja sen takia alushousut päälihousuja myöten märät ja haisee läpi. Joskus myös side päästää hajun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa taitettu nenäliina pikkuhousuihin. Kyllä se pysyy paikoillaan (varsinkin, jos on sukkahousut, mutta ilman niitäkin), eikä ole muoveja lisäämässä hautomista ja tunkkaista hajua.
Aina työpäivinä on pikkuhousunsuoja. Sen lisäksi on näppärä laittaa nenäliina siihen suojan päälle, jonka vaihtaa vessassa käydessä silloin se muovinen suojakaan ei hiosta ja säästyy suojia kun tarttee vaihtaa vaan yhden päivässä.
Käytän aina. Toisinaan vaihdan suojan montakin kertaa päivässä riippuen tilanteista. Olen aina sen verran märkänä, enkä todellakaan halua tahrata pikkuhousujani ja esim. farkkujani. Sitä paitsi pikkuhousut kestävät siistimpinä kun ne suojaa. Ei ole ikinä ollut mitään oireita, käyttänyt olen yli 25 vuotta.
Olen joutunut käyttämään pikkuhousunsuojia useita päivittäin koko aikuisikäni runsaan valkovuodon vuoksi. Normaalin kokoinen pikkuhousunsuoja paketti riittää noin viikoksi. Tämän vuoksi olen myös harkinnut jos siirtyisin kestopikkuhousunsuojien käyttäjäksi. Mielestäni ovat kuitenkin aika kalliita, lähinnä tämän takia en ole vielä hankkinut niitä vaan käytän kertakäyttöisiä. Lisäähän kestosuojat myös jonkun verran pyykkiä varsinkin jos joutuu useamman suojan käyttämään päivän aikana
Neljääkymppiä lähestyessä on pikkuhousunsuojat saanut mulla ihan uuden merkityksen, eikä kuivuutta ole havaittavissa... Päinvastoin... (ennen käytin vaan menkkojen lopussa ja oviksen aikaan sekä satunnaisesti tarvittaessa) Nykyään pöksyissä päivittäin. Ja näin sinkkuna tosiaanki hankalaa kun tämän tästä tekee mieli ja saa muuten housut märkinä kulkea
Mulla auttoi 25 kilon laihdutus,läskit pois ja se yletön hikoilukin loppui.
Ei tartte enää suojaa pikkareissa.