VOI ITKU: 44-vuotias radiojuontaja kuoli koronarokotteen takia. Olisiko kannattanut jättää ottamatta?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfbb9ff5-60cc-45f8-b904-87c7fa2bc48c
Koronan veritulppariski on ainakin Suomessa lähes olematon ihan siitä syystä, että jo koronatartunnankin todennäköisyys on erittäin pieni. 98,5% suomalaisista on välttänyt koronan.
Onko rokotteen veritulppariski jo suurempi kuin korona veritulppariski, koska tartuntalukemat painuvat kohti nollaa?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen havaitsevinani, että rokotusta puoltavat ovat epäempaattisempia ja itsekkäämpiä kuin muut.
Perustat väitteesi mihin? Rokotteen ottavat haluavat, että kaikki ihmiset rotuun, uskontoon, ikään, sukupuoleen ym. katsomatta ovat turvassa ja, että yhteiskunta pääsee jälleenrakentamaan elämää pandemian jälkeen.
Miten tämä on epäempaattista ja itsekästä?
Perustan väitteeni ihmisten kommentteihin.
Kyllä huomaa millä arvopohjalla liikkuu ihminen, jota ei yhtään liikuta rokotuksern menehtynyt ihminen.Rokotuksen kun juurikin pitäisi olla se turvavyö, jonka ottamalla välttyy pahemmalta!
Ei tosiaan juuri liikuta jonkun tuntemattoman juontajan kuolema. Enemmän liikuttavat syyttömien vanhusten kuolemat koronaan kun joku rokottamaton hölmö tartuttaa taudin heihin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ainetta ei maailmasta löydykään joka ei jollekin aiheuttaisi vaarallisia oireita. Kukaan ei silti kysy äideiltä että kannattiko antaa lapselle se ensimmäinen pähkinä tai lehmänmaitohuikka. Sekään maailma ei ole täydellinen jossa ketään ei rokoteta. Itse asiassa se maailma on paljon pahempi.
Olkiukot on siitä ihania, että niillä voi perustella mitä tahansa asiaa, epäloogisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen havaitsevinani, että rokotusta puoltavat ovat epäempaattisempia ja itsekkäämpiä kuin muut.
Perustat väitteesi mihin? Rokotteen ottavat haluavat, että kaikki ihmiset rotuun, uskontoon, ikään, sukupuoleen ym. katsomatta ovat turvassa ja, että yhteiskunta pääsee jälleenrakentamaan elämää pandemian jälkeen.
Kyllä huomaa millä arvopohjalla liikkuu ihminen, jota ei yhtään liikuta rokotuksern menehtynyt ihminen.Rokotuksen kun juurikin pitäisi olla se turvavyö, jonka ottamalla välttyy pahemmalta!
Ei tosiaan juuri liikuta jonkun tuntemattoman juontajan kuolema. Enemmän liikuttavat syyttömien vanhusten kuolemat koronaan kun joku rokottamaton hölmö tartuttaa taudin heihin.
Vanhukset on muutenkin kuoleman partaalla.
Voi itku: taas kuoli sylilapsi malariaan Afrikassa, mutta ap ei välitä påskaakaan.
Ihan tiedoksi. Kaikki linkit huuhaa-sivuille päätyy poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä radiojuontaja syyllistyi, kun ei ole samalla viivalla syyttömien vanhusten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tämä sinulle tuntematon juontaja on syyllinen? Hänhän yritti pelastaa näitä sinua liikuttavia (tuntemattomia) "syyttömiä" vanhuksia sillä että ottaa rokotteen.
En nyt ymmärrä mitä meuhkaat täällä että työikäisen ihmisen kuolema on yhtä tyhjän kanssa mutta jos vanhainkodissa saattohoidossa oleva ihminen kuolee flunssaan olet sen perään itkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten tällä paikkakunnalla kuoli noin nelikymppinen nainen useaan veritulppaan ihan vähän rokotuksen jälkeen. Eipä näistä uutisoida. Itse olen ottamassa rokotteen mutta kyllä vähän mietityttää.
Missä nelikymppiset on jo saaneet rokotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Iän puolesta ei ainakaan kuulunut edes riskiryhmään, joten sen osalta ei kannattanut ottaa rokotetta.
Ei rokote estä edes sairastumista ja taudin levittämistä muihin, vaikka muuta väittämällä ihmisiä syyllistetään ja painostetaan ottamaan rokote.
Muutenkin koko juttu on melkoisen haiseva vainoharhainen keitos, kun puhutaan vaarallisesta taudista, jota ihmiset kaikki tyynni saattavat sairastaa ja levittää oireettomina ja hyvin voivina.
Maskitouhukin on lähinnä farssi. Ei mitään näyttöä maskien satunnaiskäytön hyödystä kokonaiskuvassa tai muutenkaan. Ei edes suositusta pitää maskia kotona perhepiirissä. Eikä niin fanaattista maskittajaakaan löydy, joka perhepiirissä maskia käyttäisi ja maskia perheenjäsenilleen kotona käytettäväksi vaatisi. Kuinkahan moni kaivaa sen yhden ja saman maskin sieltä vähemmän hygienisestä laukusta tai taskusta naamalleen ja takaisin laukkuun tai taskuun odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
"Ei rokote estä edes sairastumista ja taudin levittämistä muihin"
Miksi levität paikkansa pitämättömiä väitteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten tällä paikkakunnalla kuoli noin nelikymppinen nainen useaan veritulppaan ihan vähän rokotuksen jälkeen. Eipä näistä uutisoida. Itse olen ottamassa rokotteen mutta kyllä vähän mietityttää.
Eikö tuo radiojuontajakin ole nelikymppinen vielä, kun on 44-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa ja surullista.
En kyllä ota sitä rokotusta. Mulla on muutenkin verenpainetta.
Surullista on mutta ei sulle kukaan ole Astraa pistämässä. Jos on mennyt ihan ohi niin Suomessa kyseistä rokotetta on jo pitkään annettu ainoastaan päälle 65-vuotiaille. Eikä enää edes heille jolleivät välttämättä itse halua.
Mullakin on verenpainetta ja muita ongelmia. Otin Pfizerin ilman ongelmia. Helpotti kummasti tieto jo ekan rokotteen heikosta suojasta.
Btw, verenpainepotilaana olet riskiryhmää ja erityisen altis saamaan koronasta vakavan muodon. Järkevä ottaisi rokotteen, ilmeisesti sulla on parempaa tietoa. Laitathan Kantaan selvästi hoitotahdon eli et halua koronan takia elvytystä etkä tehohoitoa. Säästyy nekin resurssit enemmän tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän vasta tutkitaan, että oliko aiheuttaja rokote. Jos ap olet nainen, niin ethän syö ehkäisypillereitä, niiden veritulppariski on todellinen. Juuri oli lehdessä juttu nuoresta naisesta, joka sai veritulpan nimenomaan pillereistä. Mutta tätä ei rokotevastaiset halua hyväksyä jäkättävät vain rokotuksista. Kuin aasi laput silmillä, näkee vain yhden asia. Koittakaa tutustua asioihin. Ja ihan vaan tiedoksi, tota astra zenecaa EI anneta Suomessa kuin yli 65 vuotiaille. Muille muita .
Aina tämä sama argumentti, mutta mitään dataa sitä tukemaan ei ole. Itse en syö e-pillereitä, enkä popsi esim. särkylääkkeitä turhaan, koska olen hyvin tietoinen niiden riskeistä. Varsinaisesti rokotevastainen en ole. (Lapsikin on saanut kaikki ohjelman mukaiset piikit), mutta en ota tällaista hätäisesti värkättyä rokotusta. ei ole tarvetta mennä ulkomaille, enkä todellakaan usko, että Suomen sisällä oikeasti tulisi mitään rokotepassia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iän puolesta ei ainakaan kuulunut edes riskiryhmään, joten sen osalta ei kannattanut ottaa rokotetta.
Ei rokote estä edes sairastumista ja taudin levittämistä muihin, vaikka muuta väittämällä ihmisiä syyllistetään ja painostetaan ottamaan rokote.
Muutenkin koko juttu on melkoisen haiseva vainoharhainen keitos, kun puhutaan vaarallisesta taudista, jota ihmiset kaikki tyynni saattavat sairastaa ja levittää oireettomina ja hyvin voivina.
Maskitouhukin on lähinnä farssi. Ei mitään näyttöä maskien satunnaiskäytön hyödystä kokonaiskuvassa tai muutenkaan. Ei edes suositusta pitää maskia kotona perhepiirissä. Eikä niin fanaattista maskittajaakaan löydy, joka perhepiirissä maskia käyttäisi ja maskia perheenjäsenilleen kotona käytettäväksi vaatisi. Kuinkahan moni kaivaa sen yhden ja saman maskin sieltä vähemmän hygienisestä laukusta tai taskusta naamalleen ja takaisin laukkuun tai taskuun odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
Tuo rokotekriittinen kommentoija kuuluu siihen ihanaa äitipiirin joiden mielestä rakkaus parantaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas maailma kun rokotteeseen kuollut selitetään vaan tilastopoikkeamaksi, ei kyllä lohduta yhtään kuolleen omaisia ja kuolema on pahin mahdollinen seuraus, varmaan paremmat mahdollisuudet olisi ollut selvitä koronasta itsestään. Pikemminkin raivostuttaa tuollainen kylmä epäinhimillinen ja suorastaan ihmisvastainen asenne kohdella ihmisiä pelkkinä tilastonumeroina!!!
Sairasmaailma kun juontajan työura oli tärkeämpi kuin terveys. Piti juosta pitkin tilaisuuksia vaikka oireet pahenivat koko ajan.
Samaan kiinnitin huomiota, oireita oli runsaasti ennen hoitoon hakeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä, Lohjalla, Lahdessa. Lukuisilla pienillä paikkakunnilla ollaan jo alle 30-vuotiaissa.
Mutta rokotteen kannalla tietysti itse olen ja erittäin iloinen, että olen sen jo saanut. Samalla kannattelen myös kaikkia teitä rokotevastaisia lokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tämä sinulle tuntematon juontaja on syyllinen? Hänhän yritti pelastaa näitä sinua liikuttavia (tuntemattomia) "syyttömiä" vanhuksia sillä että ottaa rokotteen.
En nyt ymmärrä mitä meuhkaat täällä että työikäisen ihmisen kuolema on yhtä tyhjän kanssa mutta jos vanhainkodissa saattohoidossa oleva ihminen kuolee flunssaan olet sen perään itkemässä.
Tämäkin. Miten joku työssä tai kaupassa käyvä on yhteydessä saattohoidossa olevaan? Kaiken järjen mukaan kulkutauti tulisi rajata saattohoitopaikan ulkopuolelle maskein jne., jos kerran maskeilla ym. voidaan kulkutaudin leviäminen estää.
Eihän siellä kaupassa täydessä sairaalavarustuksessa muutenkaan hiihdellä kuin oltaisiin hoitamassa jotankin riskiryhmäläistä tai koronasairasta.
Ja kun kerran koronavirusta ei saada rajattua edes hoivakotien ulkopuolelle alan ammattilaisten toimesta rajatulla alueella, niin erikoinen ristiriita on ilmeinen ajatuksessa, että tavistallaaja julkisella paikalla on suojassa tartunnoilta ja estää tartuntoja.
Eipä kiinnosta eikä sureta. Aina joku kuolee johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ja Vantaa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat totuutta? Rokotteen on uutisoitu estävän jossakin määrin vakavampaa sairastumista. Jo kaksikin rokotetta ottaneiden on uutisoitu sairastuneen koronaan.
Eivät rokotteet toimiessaan muodosta mitään maagista hygieenistä kuplaa ihmisten ympärille, vaan auttavat elimistöä jossakin määrin tunnistamaan ja tuhoamaan viruksia ihmisen vastustuskyvyn rajoissa siinä vaiheessa, kun viruksia ihmisen elimistössä on.
Kun viruksia on ihmisen elimistössä, käsissä, vaatteissa jne., niin ihminen levittää tautia. Koronan osaltakin on uutisoitu, että tautia voi levittää jo ennen sairastumista ja lievästi sairastuttuaan oireettomana .
MIksi väität muuta, kun moisen tietäminen kuuluu peruskoulun oppimäärään ja jokaisen yleissivistyksen piiriin? Mitä järjen- ja totuuden vastaista agendaa olet ajamassa?
Kyllä huomaa millä arvopohjalla liikkuu ihminen, jota ei yhtään liikuta rokotuksern menehtynyt ihminen.
Rokotuksen kun juurikin pitäisi olla se turvavyö, jonka ottamalla välttyy pahemmalta!