Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon tämän asian kaupan työntekijänä.

Vierailija
27.05.2021 |

Jos te ette vie kärryjä takaisin sinne mistä ne otitte niin se kertoo paljon mikä teidän ÄO on. Jos ette osaa tuota, niin ette osaa tehdä kyllä mitään muutakaan. Tyhmillä ihmisillä ei ole kauppaan mitään asiaa.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä palautan tunnollisesti mutta esim Joensuun Tokmannilla ei ole kuin kaupan edessä kärryparkki ja ruuhkaisimpana aikoina kun auton saa todella kauas parkkiin, en todellakaan lähde kärryä palauttamaan. Tuossa kohdin on jo kaupan johtoporrasta syyttäminen, hommaisivat myös parkkialueelle kärryparkkeja.

Eli jaksat kävellä pitkin kauppaa kärryn kanssa, mutta et sitten takaisin "kaukaa" parkkipaikalta. Olisiko aika tehdä joku kuntotesti?

Ap

Viimeksi kun minä kävin Joensuun Tokmannilla, niin sitä samaa parkkipaikkaa käyttivät useamman muunkin kaupan asiakkaat ja se parkkialue oli tosiaan ihan hemmetin iso. Esimerkiksi samassa kaupungissa Prisman parkkipaikka oli suunnilleen saman kokoinen ja siellä oli useampi kärryjen palautuspiste parkkipaikalla. Joensuussa Lidlin parkkiksellakin oli pari erillistä palautuspistettä, vaikka parkkipaikka oli paaaaljon pienempi kuin Tokmannin parkkialue.

Asun Helsingissä ja meidän paikallisen Supermarketin parkkis on noin kolmannes siitä, minkä kokoinen Joensuun Tokmannilla parkkis on, ja tuossa Supermarketin parkkiksella on kaupan edessä olevan palautuskatoksen lisäksi kaksi muuta palautuspistettä parkkiksella. Kyllä tässä kohtaa minusta on jo kauppiaillakin oma vastuunsa, jos eivät halua henkilökuntaansa juoksuttaa pitkin parkkiksia kärryjä keräämässä. Ja jos haluavat, niin sitten siihen pitää varata riittävästi työaikaa.

-eri

Vierailija
42/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät auttavat yleensä minua palauttamalla kärryt (olen liikuntarajoitteinen). Hyvää palvelua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

Niin, mutta jollekin kaupan työntekijälle maksetaan kärryjen viemisestä paikoilleen ja sinä maksat hänen palkkansa.

Sinäkö arvelet että ostokset maksavat vähemmän jos kaikki asiakkaat vievät kärrynsä sinne minne kauppias toivoo?

Vierailija
44/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa ylipainon vuoksi palauttaa niitä.

Hyväksyn tämän koska kohta et jaksa samasta syystä enää tulla kauppaan. Tuleva ruokaorjasi on varmasti jaksavampi eli palauttaa sen kärryn kun hakee sen täydeltä mättöä massasi vaalimiseen.

Vierailija
45/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryihin vaikka 20e pantti. Varmasti tämän jälkeen suurin osa palauttaa ne asiallisesti

Vierailija
46/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

Niin, mutta jollekin kaupan työntekijälle maksetaan kärryjen viemisestä paikoilleen ja sinä maksat hänen palkkansa.

No jos jollekulle vielä erikseen kärryjen kuljettelusta maksetaan, niin eikö sitten ole pelkästään hyvä, että asiakas ei tee työtä palkansaajan puolesta?

Mä ymmärrän toki kaupan työntekijöiden kannalta tämän harmituksen, jos se kärryjen kuskailu ei tavallaan pitäisi kuulua työnkuvaan eikä siitä erikseen makseta, vaan jokainen joka sattuu ehtimään, tekee sitä silloin tällöin kun sattuu ehtimään, siksi että on pakko. Mutta jos se on edelleen työ, johon on varattu riittävästi aikaa ja josta maksetaan palkkaa, niin sittenhän asiakkaan ei niitä tarvitse palauttaa.

Muistan omasta nuoruudestani, että monilla isoilla kaupoilla oli ihan kärrykerääjiä hommissa. Oma poikaystäväni työskenteli pari kesää Citymarketin kärrypoikana ja vuoden siinä välissä lauantaisin samassa hommassa. Sitten tuli kärryihin pantit ja niiden myötä ilmeisesti kärrykuskaajatkin menettivät työnsä.

Juuri näin. Mikä ihme tämä on kun suomalaiset myöntyvät lampaina jokaiseen itsepalveluhullutukseen, kuvittelevat kai olevansa hyväntekeväisyystöissä, luulevat auttavansa työntekijöitä. Mikäpä tästä on tulos? Se, että joka paikasta irtisanotaan porukkaa ja jäljelle jääville työntekijöille laitetaan moninkertainen työmäärä. Esim nuo kärrypojan hommathan olisivatkin oikein hyviä työpaikkoja kaupan alaan tutustuvalle nuorelle jne, mutta ei ei ei, ennemmin vien itse sen kärryn... Muuten meillä päin S-marketeissa ei ole kärrypantteja onneksi. Jos on pantti, käytän vain koria, eli megamarketistakin ostan vain sen, minkä taatusti jaksan itse kantaa.

Vierailija
47/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

Aika usein se on toinen asiakas...

Vien esim. irralleen parkkikselle ajelehtimaan jätetyt kärryt pois ihan siitä syystä, ettei ne tuulenpuuskassa kolhi mun autoa.

Vierailija
48/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittivät perustaa taannoin Tyhmien puolueen.

Ei tainnut löytyä 5000:tta kannattajaa.

Vierailija
49/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kaupassa töissä. Pahimmillaan niitä kärryjä löytyi lähimmän gheton vuokrakerrostalojen pihoilta. Eivät jaksaneet kantaa ostoksiaan/juoksukaljojaan 200 metriä, veivät kärrytkin.

Vierailija
50/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

No jos jollekulle vielä erikseen kärryjen kuljettelusta maksetaan, niin eikö sitten ole pelkästään hyvä, että asiakas ei tee työtä palkansaajan puolesta?

Mä ymmärrän toki kaupan työntekijöiden kannalta tämän harmituksen, jos se kärryjen kuskailu ei tavallaan pitäisi kuulua työnkuvaan eikä siitä erikseen makseta, vaan jokainen joka sattuu ehtimään, tekee sitä silloin tällöin kun sattuu ehtimään, siksi että on pakko. Mutta jos se on edelleen työ, johon on varattu riittävästi aikaa ja josta maksetaan palkkaa, niin sittenhän asiakkaan ei niitä tarvitse palauttaa.

Muistan omasta nuoruudestani, että monilla isoilla kaupoilla oli ihan kärrykerääjiä hommissa. Oma poikaystäväni työskenteli pari kesää Citymarketin kärrypoikana ja vuoden siinä välissä lauantaisin samassa hommassa. Sitten tuli kärryihin pantit ja niiden myötä ilmeisesti kärrykuskaajatkin menettivät työnsä.

Juuri näin. Mikä ihme tämä on kun suomalaiset myöntyvät lampaina jokaiseen itsepalveluhullutukseen, kuvittelevat kai olevansa hyväntekeväisyystöissä, luulevat auttavansa työntekijöitä. Mikäpä tästä on tulos? Se, että joka paikasta irtisanotaan porukkaa ja jäljelle jääville työntekijöille laitetaan moninkertainen työmäärä. Esim nuo kärrypojan hommathan olisivatkin oikein hyviä työpaikkoja kaupan alaan tutustuvalle nuorelle jne, mutta ei ei ei, ennemmin vien itse sen kärryn... Muuten meillä päin S-marketeissa ei ole kärrypantteja onneksi. Jos on pantti, käytän vain koria, eli megamarketistakin ostan vain sen, minkä taatusti jaksan itse kantaa.

Yläpeukku harjoittelija-kärrypojalle siis.

Vierailija
51/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on, että kärrypojatkin saavat työtä.

Vierailija
52/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten jaksat ottaa ne?

Ap

En yleensä hae niitä itse.

Vierailija
53/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

Pienessä kyläkaupassa keräiltiin niitä kärryjä pihamaalta TYÖAJAN JÄLKEEN KOTIIN LÄHTIESSÄ. Kyllä vtutti.

Vierailija
54/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaupan asiakkaat saadaan opetettua tekemään kaikki itse, ei se tarkoita, että teillä kaupan tädeillä on enemmän aikaa somettaa.

Eli myönnät sen ihan itse. Asiakkaille täytyy kertoa ja opastaa miten käyttäydytään. Kertoo varmasti jostain?

Ap

Kaupan kassa on mitättömintä pohjasakkaa, jos on tuolla asenteella töissä kuin sinä!

Vierailija
55/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle siitä makseta.

Yläpeukku harjoittelija-kärrypojalle siis.

Tämä on ainoa järkevä ratkaisu.

Vierailija
56/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ ,Tietäisi missä kaupassa oot töissä Teen Sinusta ilmoituksen loukkaavasta ja epäammattilaisesta käytöksestä !

T.Markkinointi merkonomi.

Sinä olit varmaan se koulun luopo. LuokkaPoliisi joki kanteli kaikista opettajille.

Kyllä ja nykyinen kerrostalokyttääjä. Jätän naapureille heippalappuja ja isännöitsijälle soitan vähintään kerran viikossa ja valitan jostain.

Vierailija
57/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn tämän koska kohta et jaksa samasta syystä enää tulla kauppaan. Tuleva ruokaorjasi on varmasti jaksavampi eli palauttaa sen kärryn kun hakee sen täydeltä mättöä massasi vaalimiseen.

Apu on aina tervetullutta. Tämä ei ole kevein tie.

Vierailija
58/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran kaupassa töissä. Pahimmillaan niitä kärryjä löytyi lähimmän gheton vuokrakerrostalojen pihoilta. Eivät jaksaneet kantaa ostoksiaan/juoksukaljojaan 200 metriä, veivät kärrytkin.

Meidän kyllällä niitä oli aina Hoasin talon pihalla 😁 Opiskelijat kärräsivät niillä kaljaa kämpille ja tyhjiä takaisin. Loputon kierto ees taas.

Vierailija
59/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että jos ulkona ei ole kärryjä ja ottaa ne sisältä niin ei saa jättää ulos kärrytelineeseen samalla kun vie ostokset autolle? Pitäkää tunkkinne.

Tällä ymmärryksellä kannattaa hakea edunvalvojaa.

Kärryt haetaan ja jätetään niille kuuluville paikoille. Ei keskelle käytävää. Ei parkkipaikalle. Ei kadulle. Ei kotitalon eteen.

Mielenkiintoista ovat nä, jotka yrittävät jättää kärryt ihan siihen kassan hihnan viereen ja seuraavan asiakkaan eteen. Sitten yllättyvät kun heitä pyytää viemään ne omalle paikalleen (tai ainakin pois tieltä).

Vierailija
60/73 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että jos ulkona ei ole kärryjä ja ottaa ne sisältä niin ei saa jättää ulos kärrytelineeseen samalla kun vie ostokset autolle? Pitäkää tunkkinne.

Tällä ymmärryksellä kannattaa hakea edunvalvojaa.

Kärryt haetaan ja jätetään niille kuuluville paikoille. Ei keskelle käytävää. Ei parkkipaikalle. Ei kadulle. Ei kotitalon eteen.

Mielenkiintoista ovat nä, jotka yrittävät jättää kärryt ihan siihen kassan hihnan viereen ja seuraavan asiakkaan eteen. Sitten yllättyvät kun heitä pyytää viemään ne omalle paikalleen (tai ainakin pois tieltä).

Eiköhän ne opi, kun istahdat niihin heidän työntämiin kärryihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi