Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Suhteemme on kriisissä miehen vauvahaaveiden takia! Itken

Vierailija
26.05.2021 |

Olen 25-vuotias nainen ja mieheni 30. Olemme vetäneet yhtä köyttä 7-vuotta ja jo alussa tein hyvin selväksi etten tahdo koskaan lapsia ja sillä kannalla olen edelleen. Olen toki leikitellyt mielessäni ajatuksella, että olisin äiti eikä ajatus aina tunnu niin kovin vieraalta, kun olen vaaleanpunaisissa pumpuli unelmissani, kunnes sitten tapaan taas ystäväni ja hänen taapronsa ja todellisuus iskee taas kovaa ja putoan maan pinnalle ja totean jälleen, että ei olisi minun juttuni tällainen.

Mieheni kertoi minulle myös suhteemme alkuaikoina, että ei ole koskaan halunnut lapsia emmekä ole asiaan kummemmin palanneet. Olemme haaveilleet aiemmin vain yhdessä matkutelusta ja uuden asunnon ostamisesta jne. Mieheni on aivan ihana ihminen. Toki meilläkin on ollut kiistamme, mutta emme juurikaan riitele, ajattelin jo löytäneeni eräänlaisen "sielunkumppanin" itselleni, nämä vuodet ovat olleet elämäni parhaimmat, olemme rakastavaisten lisäksi olleet aina toistemme parhaat ystävät. Olen aina ollut niin onnellinen, kun olen katsonut miestäni, mutta nyt suhteemme on ajautunut kriisiin yhtäkkiä.

Mies nimittäin haluaakin lapsen. Tunnusti myös viilanneensa minua linssiin aikoinaan kertomalla ettei halua lapsia. Uskoi nimittäin, että nuoren ikäni takia en vielä oikeasti tiennyt haluanko lapsia vai en ja uskoi, että muuttaisin mieleni vuosien kuluessa. Hän on siis salaa haaveillut perheestä kanssani ja nyt julisti haluavansa 4 vuoden sisällä yhden lapsen ja lapsi on hänelle ehdoton asia mitä hän tulevaisuudelta odottaa ja toivoo nyt, että teen päätökseni asian suhteen(Kerroin siis hänelle oman kantani), että haluanko jatkaa hänen kanssaan tulevaisuuden rakentamista vai eroammeko me ja kuulemma kovasti toivoo, että muuttaisin mieleni lapsi asian suhteen sillä hän rakastaa minua.

Olen puun ja kuoren välissä. Ajatukseni on sekaisin, koko mielikuvani yhteisestä tulevaisuudesta valuu hiljaa kankkulankaivoon, kaikki ne yhteiset reissut, talon ostot, kaikki, pilalla. Lisäksi tunnen tulleeni jollain tavalla huijatuksi. Minua pelottaa todella paljon. En ole koskaan asunut yksin, ollut yksin ja rakastan miestäni enkä haluaisi hänestä luopua, koska olen varma etten tule hänenlaiseensa toiseen enää törmäämään, pelkään, että ikävöin häntä mahdollisissa uusissa suhteissanikin ja uudet suhteet olisivat laimeita. Olen yrittänyt totutella tässä ajatukseen lapsesta ja yrittänyt toistella itselleni ettei se olisi niin kamalaa. Lisäksi pelkään synnytystä ja raskautta ylikaiken. En haluaisi niitä kokea, mutta olen yrittänyt pyörtää pääni ajatella, että niin ne naiset vain ovat tehneet kautta aikojen. Voi luoja mitä minä teen? Olen vain itkenyt kokopäivän ja itken, kun kirjoitan tätä. Olen sekaisin ja rikki.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta, jos et oikeasti itse halua.  Mies haluaa usein lapsen ja perheellisen statuksen, mutta ei osallistu sen kummemmin siihen lapsen hoitamiseen. Se kaatuu yleensä aina äidin harteille, vaikka mies olisi ollut lapsen hankinnassa aloitteellinen.

Vierailija
2/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ihanaa et sun mies haluaa susta äidin lapselleen. Mut jos et itse sitä halua tilanne onkin toinen. Sua voi kyllä kaduttaa jos et niitä lapsia koskaan hanki. Oma kokemukseni on että ex olis halunnut ison perheen kanssani ja minä en siihen silloin halunnut kun meillä oli riitoja. Eli saimme kaksi rakasta lasta vaan emme neljää kuten ex toivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sitä lapsen hankkimista voi katua.

Vierailija
4/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ihanaa et sun mies haluaa susta äidin lapselleen. Mut jos et itse sitä halua tilanne onkin toinen. Sua voi kyllä kaduttaa jos et niitä lapsia koskaan hanki. Oma kokemukseni on että ex olis halunnut ison perheen kanssani ja minä en siihen silloin halunnut kun meillä oli riitoja. Eli saimme kaksi rakasta lasta vaan emme neljää kuten ex toivoi.

Arvaa olenko miettinyt tätäkin! Pelkään, että myöhemmin eron jälkeen tahdonkin lapsen yhtäkkiä, mutta mieheni on jo mennyt menojaan ;(

Vierailija
5/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ensin haluatko jättää lapsen hankkimatta siksi että pelkäät raskautta ja synnytystä vai siksi että et vain tahdo lapsia. Mielestäni tässä on pieni aste-ero, koska pelosta voi päästä yli. Jos taas et tahdo lapsia, koska lapset eivät ole sun juttu, niin silloin asian pitäisi olla niin periaatteellinen että lopulta uhraat suhteesi tämän asian takia jos mies ei muuta mieltään.

Vierailija
6/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan tuosta tulee.

Vierailija
7/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa "Apua" ja "Itken". Varma provo.

Vierailija
8/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso rauhassa pari vuotta. Jos alatkin haluamaan lasta niin sitten teette lapsen, jos et, voi olla että tulee ero. Menetät miehen, mutta niin menettäisit joka tapauksessa jos et nyt halua lasta. Mikä kiire siis? Mies on se, joka valehteli. Se, että hänellä on nyt kiire, ei tee sitä sulle, sä oot hyvin nuori vielä. Älä missään tapauksessa tee lasta jos et oikeasti itse ilman painostusta halua. Ja silloinkin vain, jos oot valmis hoitamaan lapsen myös yksin. 

Vierailija
9/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo nainen nyt, älä pidä parisuhdetta onnellisuuden mittana ja tee jotain mitä et halua. Pahalta se tuntuu, mutta usko pois, selviät siitä. Elä yksi ainut elämäsi niinkuin haluat.

T. Todella kipeän ja raastavan eron läpi käynyt.

Vierailija
10/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään tee lasta jos et itse halua.

Mies teki väärin valehdellessaan. Minullekin kävi noin; exäni tuhlasi aikaani valehtelemalla, ettei hänkään halua lasta. Otin eron, kun alkoi sitä vaatimaan.

Vierailija
11/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse itkeä ja stressata. Asiat selviävät hyvin. On hyvä että olet hahmottanut mitä haluat, ja mitä et halua elämässä tai ei tunnu hyvältä. Niissä ON järkeä. Elämä on hyvin erilaista kun on lapsi ja ei ole lasta, ja olet todella nuori vielä, ei 25 vuotiaan tarvitse tehdä vielä lasta edes tai ollenkaan. Mies on nyt liian hätäinen, ei parisuhteen kuulu olla naisen itkua, huonoja kompromisseja tai paniikkia. Mies ottaa tavallaan vastuun koska hän "viilasi sinua linssiin", sehän ei ole sinun ongelmasi silloin. Katso lapsiasiaa uudelleen 30+ tai pysy päätöksessäsi. En tiedä mitä mies aikoo tehdä, mutta kyllähän se rikkoo aluksi jos toinen lähtee hätiköiden, mutta siitäkin selviää ja pärjäät tosi hyvin, yksin tottuu olemaan elämään itsensä kautta ja muualla ON vielä miehiä sekä ihmisiä. Sukulaiselle saa aina puhelun tms. Entä jos mies katsoo vielä asiaa uudelleen ja odottelee jokusen vuoden vai onko ehdoton

Vierailija
12/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan pelkäät raskautta ja synnytystä, niin se voi jo pelkästään saada ajattelemaan ettet halua lapsia. Käsittele ne pelot ja tilanne voi muuttua. Itselläni oli kamalat pelot ja ajattelin etten ikinä voisi saada lapsia. Tulin vahingossa raskaaksi ja kävin pelkopolilla. Nyt lapsia on kolme.

Ja toisaalta se kaverin taapero on ihan eri asia kuin se oma. En minäkään tykkää muiden lapsista yhtään. Omat on sitten todella rakkaita. Ikinä olisi voinut kuvitella miten jotain ihmistä voi rakastaa näin paljon.

Jos taas päädyt siihen ettet halua lapsia, niin päästä mies menemään. Anna hänelle mahdollisuus lapsiin. :)

Vierailija
14/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään tee lasta jos et itse halua.

Mies teki väärin valehdellessaan. Minullekin kävi noin; exäni tuhlasi aikaani valehtelemalla, ettei hänkään halua lasta. Otin eron, kun alkoi sitä vaatimaan.

Että olet itsekäs ämmä! Hyvä että miehesi löysi paremman

Vierailija
15/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei tehdä. Niitä saadaan. Minä suostuin miehen toiveesta yrittämään lasta, vaikka en itse ollut kovin innostunut asiasta. Tulin heti raskaaksi. Poika on ollut terve ja yllättänyt minut täysin ihanuudellaan. Hoivaviettini heräsi vähitellen.

Vierailija
16/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulen nyt on aika aikuistua! Sanoit ettet ole ikinä asunut yksin eli olet kotoa muuttanut miehen luo? Koko sun kasvu ja kehitys on kesken! Et ole itsenäistynyt ollenkaan. Jos olisit niin sua ei sekunnin vertaa arveluttaisi se miten tässä pitää toimia.

Kamat kassiin ja itsenäiseen elämään. Ilman miestä.

Vierailija
17/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta hänen kanssaan. Jos valehdellut tuosta asista, niin mistä muista asioista valehtelee tulevaisuudessa ja alkaa sitten vaatimaan, että sinun nyt on vain väännyttävä ja käännyttävä hänen halujensa mukaan?

Vierailija
18/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pohtia lapsen hankkimista, jos et ole ihan täysin varma, ettet ikinä halua lasta. Omaa lasta sietää paremmin kuin muiden lapsia (ja pikkulapsiaika on onneksi aika lyhyt).

Kannattaa myös valmistautua siihen, että ero on edessä, sillä mieheltä et voi lasta kieltää ja jos tosiaan et yhtään halua lasta, niin ei sitä silloin kannata hankkiakkaan.

Tämän takia pitäisi aina olla rehellinen toiselle isoissa asioissa. Aika törkeän tempun on miehesi tehnyt huijaamalla sinua.

Vierailija
19/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei tehdä. Niitä saadaan. Minä suostuin miehen toiveesta yrittämään lasta, vaikka en itse ollut kovin innostunut asiasta. Tulin heti raskaaksi. Poika on ollut terve ja yllättänyt minut täysin ihanuudellaan. Hoivaviettini heräsi vähitellen.

Lapsiparka.

Vierailija
20/83 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehen tietoinen valehtelu noin tärkeästä asiasta on jo niin iso asia, etten lähtisi edes harkitsemaan perhe-elämää hänen kanssaan. Eihän häneen tai hänen sanomisiinsa voi yhtään luottaa.

Toisekseen, älä tee lasta toisen mieliksi. Pienen ihmisen synnyttäminen, kasvattaminen ja hänestä kokonaisvaltaisesti vastuunottaminen ovat niin isoja ja merkittäviä juttuja, että sinun itsesi pitää olla varma, haluatko sitoutua sellaiseen.