Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kouluaikasi inhottavin liikuntamuisto?

Vierailija
26.05.2021 |

Tuon musiikkiketjun innoittamana. Minut koululiikunta sai vihaamaan urheilua vuosiksi ja vasta aikuisena löysin liikunnallisen puoleni. Kaikkea piti mitata ja kaikesta kilpailla aina. Yksi pelko oli hiihtokilpailut, yksi huutojako, pesiksen ajolähtö jne.

Kommentit (1860)

Vierailija
1701/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistusta järjenvastaisempaa toimintaa ei ole.

Vierailija
1702/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamossa oli tämmönen Hilkka Leskelä. Pikku mamma, korkeat korot, meikkiä naamassa. Tais viinakin maistua mutta tosi olevinaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hahmotusvaikeuksia ja olen epätavallisen kömpelö. Koko koululiikunta oli tuskaa, erityisesti pakkokilpailu. Meillä oli joka vuosi koko koululle pakolliset hiihtokilpailutkin, joiden tulokset, siis jokaisen oppilaan tulokset, lätkäistiin koulun seinälle.

Pahinta oli kuitenkin se, että liikunnanopettaja tuntui katsovan, että olen hyvin yksinkertainen kun olen surkea liikunnassa. Olisi tehnyt mieli huutaa sille, että kyllä minä ihan normaalia puhetta ymmärrän, ei tarvitse lässyttää kuin pikk

Vierailija
1704/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkouinti ja -hiihto, onneksi suunnistettiin pareittain.

Vierailija
1705/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävintä oli kun liikunnanopettaja sairastui eikä liikunta tuntia pidetty ollenkaan.oli päivän viimeinen tunti ja jouduttiin lähtemään kotiin.

Vierailija
1706/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli. Ei itse uiminen, vaan se, että piti olla alasti suihkussa & saunassa. Mua kiusattiin aivan hirveästi koulussa, niin arvatkaa oliko mukavaa olla alasti niiden samaisten kiusaajien edessä. Sitä tiesi, että seuraavaksi koulun käytävillä alkaa raikaamaan mikä mun kropassa on ällöttävää ja pielessä ja hyi hemmetti. Ja kukaan aikuinen jolle sanoin asiasta ei tehnyt mitään.

Vierailija
1707/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkokansanhiihtoa limalaudoilla liian myöhään keväällä jääpinnalla. Siinä oltiin enemmän polvilla maassa kuin limalautojen päällä. Aivan sairas kokemus, joka olisi pitänyt keskeyttää.

Vierailija
1708/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooper, kolmiloikka ja pituushyppy, hiihtäminen. 

Luistelu ja sähly sekä koris oli ihan ok. Läskinä ja koulukiusattuna niissä kuitenkin pärjäsin. 

Vierailija
1709/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimakoe uimahallin lastenaltaassa. Olin viimeisimpiä ja altaassa olivat jo kaikki kokeen suorittaneet riehumassa. Ensimmäiset tekivät kokeen tyhjässä altaassa. Järki puuttui opettajilta.

Vierailija
1710/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopiiri pilasi aina liikuntatunnit, samoin cooper. Pelkää kidutusta.

Vierailija
1711/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pallopelit. Kärsin pallokammosta ja aina joka helv kerta pojat pelasi liian kovakouraisesti ja aina osu pallo vatsaan, selkään ja pahimmalleen päähän, aloin kerran itkemään kun sattu ihan helv  se pallo joka osui suoraan käteen ja opettaja vaan vähätteli ja muut oli että taas se itkee...myös jääkiekkopelit luistinradalla en osannut hyvin luistella ja muut meni tuhatta ja sataa, silti pakotettiin pelaamaan, olin aina viimeisenä vaihtoehtona ja sit se joukkue joka mut sai oli et voi ei me saatiin toi...Joo pskat muistot.

Vierailija
1712/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella ja iltapäivällä oli liikuntatunnit. Meillä oli ohjelmassa hiihtoa, sitä oli aina kun sää salli.

Tunsin, että alan tulla kipeäksi, alkoi tuntua siltä, että kuume nousee. Kerroin liikunnanopettajalle, että on kipeä olo. Hän ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa vaan pakotti minut seitsemän kilometrin hiihtolenkille. Olisi kannattanut uskoa minua, en koskaan pinnannut tunneilta tms. Kun tulin lenkiltä, en jaksanut kuumeisena enää omin voimin mennä kotiin. Koulun kansliasta soitettiin isälleni ja hän tuli kesken työpäivänsä viemään minut ja sukset kotiin. Isäni soitti aika äkäisen puhelun sille liikunnanopettajalle. 

Olin sairastunut influenssaan, joka seuraavalla viikolla tyhjensi lähes koko koulun. 

Vierailija
1713/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen ja se pakkoalastomuus transsukupuolisena. Yläasteella se kun piti joka ikinen kerta olla tyttöjen ryhmässä. Muutenkin inhosin liikuntaa kun olen kömpelö ja heikko, mutta noista jäi pahimmat traumat. Kauhean paljas ja silti eristäytynyt olo.

Vierailija
1714/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopallo. Olin todella hentorakenteinen. Ja lentopallo oli painava. Koski käsiin, ranteet notkui ja rusahteli. Mustelmilla seuraavana päivänä.

Vierailija
1715/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuta valittiin joka kaudella ensimmäisenä. Vähimilläänkin tein 1300 maalia kaudessa ja parhaalla ei osanneet laskea edes pitkän matematiikan nerotkaan. Juoksin cooperin alle puoleen minuuttiin 175,5 kilometriä, vaikka hapenottokyky oli keuhkoleikkauksessa vain puolillaan. Syljin verta enemmän kuin nielu sietää, ja kuuntelin musiikkia korvalapuilla, jotka oli itse tehdyt iso stereolaitteet kun silloin ei saanut tuoda kouluun pienempiä, eikä s(u)omea ollut vielä edes pakkasessa.

Viimeisellä luokalla revin koko koulua perässäni kuin letkaa, ja juoksin kaikkien puolesta, enkä ketään vastaan. Koskaan en silti saavuttanut tavottaitani enkä ollut tyytyväinen siihen kun olin kaikessa kaikista paras. Kohtuus kaikessa ja erehtyminen on inhottavaa, omahenkokehu voi haista, ja muisti pätkiä. Mutta jos tästä lähdetään niin ei totuus ole tuolla ulkona, vaan kiertää edelleen niitä jo vuosia sitten purettuja liikuntasaleja. Mitallit möin ja menestykseni söin, ja olihan se kaikki aivan hirveätä ja vaihtaisin nuo muistot rahasta pois jos joku ne täällä haluaisi vaan ostaa ? 

Vierailija
1716/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusattuna aina valittiin viimeisenä joukueisiin vaikka olin hyvä lajeissa(pesäpallo)

Vierailija
1717/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo ja lentopallo. Ja se joukkueiden valinta, olin aina viimeisten joukossa tai viimeinen. Vihaan vieläkin noita kahta pallopeliä. Kaikki muu oli ihan siedettävää ja joskus jopa kivaa, kuten esim. hiihto, luistelu ja suunnistus. 

Vierailija
1718/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää pesäpalloa aina kun sää salli koko yläkoulu. En koskaan oppinut lyömään siihen palloon. Juoksin ja heitin huonosti.

Vierailija
1719/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut telineistä roikkumiset kun ainut tavoite oli päästä hengissä kotiin. 

Toki ne joukkueisiin valinnat toka vikana oli melko nöyryyttäviä myös.

Ja se kun joskus joku ääliö alkoi haukkua huonosta suorittamisesta. MITÄ VITTUA se oli koulun pakotettu liikkatunti eikä mikään vapaaehtoinen kilpailusuoritus. :D :D

Vierailija
1720/1860 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää pesäpalloa aina kun sää salli koko yläkoulu. En koskaan oppinut lyömään siihen palloon. Juoksin ja heitin huonosti.

Hitto, olisin halunnut olla tuolla. Kori ja pesäpallo olivat ainoat joukkuelajit, joissa olin edes jotenkin hyvä, mutta niitä ei melkein koskaan pelattu. Pelkkää sählyä ja jalkapalloa.