Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinua ei olisi jos vanhempasi eivät olisi halunneet lapsia

Vierailija
26.05.2021 |

...te sanotte minulle.

En silti oikein usko, että se kovasti liikuttaisi. Tai ainakaan minulla ei ole muistikuvia niiltä ajoilta, kun en ole ollut vielä olemassa. Että en miettinyt että ompa kauheeta kun en ole olemassa. Esim. 1800-luvulla en tätä pohdiskellut.

Onko muilla koviakin traumoja siitä että ei vielä ollut olemassa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ollut siitä asti olemassa kun maailmankaikkeus alkoi, let that sink in.

Mitäs tällä tarkoitetaan? Uskotko siihen että esim. joku ns. sielu on jossain ollut venaamassa, vai tarkoitatko sitä että kaikki materia on ollut siitä asti olemassa. Jos jälkimmäistä, niin samalla tavalla kaikki koskaan eläneet ovat edelleen olemassa, koska materia ei katoa mihinkään. Ei se sillä tavalla sulattelemista vaadi. Mutta ei ole myöskään mitään, mitä voisi kutsua "sinäksi".

Vierailija
42/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, synnyin toivottuna lapsena. Enkä olisi halunnut syntyäkkään sellaiseen perheeseen, johon minua ei olisi haluttu.

Se, että maailmaan syntyisi vain toivottuja lapsia, olisi upeaa ja ihmiskunnan suurimpia saavutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku, jotakuta harmitti ennen syntymää se, ettei ole syntynyt?

Niinpä.

Vierailija
44/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinua ei olisi ellei juuri tietty pienenpieni siittiö olisi juuri oikeaan aikaan ehtinyt ensimmäisenä hedelmöittämään munasolua. En jaksa etsiä tietoa, montako siittiötä keskimäärin siitä tehtävästä kilpailee mutta monta niitä on ollut.

Ja jotta juuri se tietty siittiö on voinut juuri sen äitisi munasolun hedelmöittää, on ensin pitänyt heidän historiassaan tapahtua se sama asia.

Jne.

Jos niistä kerran paras voittaa, niin mitenhän paskaa sakkia ne loput on olleet..

Tuskinpa nyt paras, mutta huonoimmat karsiutunevat pois. Paljon riippuu myös yksittäisen siittiön tuurista ihin sijoittuu yms. Ja sittenkin se merkitsee vain sen verran että selviää niistä happohyökkäyksistä ja osaa viipottaa oikeaan suuntaan. Ihmiseksi kehittyessä alkaa löytyä ne erot ihmisenä olemisessa ja pärjäämisessä.

Vierailija
45/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ollut siitä asti olemassa kun maailmankaikkeus alkoi, let that sink in.

Mitäs tällä tarkoitetaan? Uskotko siihen että esim. joku ns. sielu on jossain ollut venaamassa, vai tarkoitatko sitä että kaikki materia on ollut siitä asti olemassa. Jos jälkimmäistä, niin samalla tavalla kaikki koskaan eläneet ovat edelleen olemassa, koska materia ei katoa mihinkään. Ei se sillä tavalla sulattelemista vaadi. Mutta ei ole myöskään mitään, mitä voisi kutsua "sinäksi".

En usko sieluun. Uskon, että ihmisten aivot ovat kehittyneet muita nisäkkäitä pitemmälle ja siitä on seurannut, että meillä on kognitiivisia taitoja, mielikuvitus, kieli ym. ja sielu on aivojemme eli ajatustemme tuotos.

eri

Vierailija
46/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on sanonut, ettei niitä lapsia nyt niin erityisemmin haluttu, niitä vain tuli. 🙄 No, se on kyllä huomattu ettei ole haluttu, isää kiinnosti jo synnärillä muut asiat, minulle ei ole koskaan sanottu että olisin tärkeä tai rakas, päinvastoin minulla on hylkäämiskokemuksia ja hyvin kylmäkiskoista suhtautumista vanhempieni taholta. Joten mulla ei ole aitoa uskoa siihen, että vanhemmat (muutkaan kuin omani) koskaan ajattelisivat lapsensa etua ja äidinrakkaus on minulle vain absurdia sanahelinää. Enkä usko senkoommin mihinkään rakkauteen. Ei sellaista ole olemassa, muuta kuin itserakkautta.

Vierailija
47/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinua ei olisi ellei juuri tietty pienenpieni siittiö olisi juuri oikeaan aikaan ehtinyt ensimmäisenä hedelmöittämään munasolua. En jaksa etsiä tietoa, montako siittiötä keskimäärin siitä tehtävästä kilpailee mutta monta niitä on ollut.

Ja jotta juuri se tietty siittiö on voinut juuri sen äitisi munasolun hedelmöittää, on ensin pitänyt heidän historiassaan tapahtua se sama asia.

Jne.

Jos niistä kerran paras voittaa, niin mitenhän paskaa sakkia ne loput on olleet..

Tuskinpa nyt paras, mutta huonoimmat karsiutunevat pois. Paljon riippuu myös yksittäisen siittiön tuurista ihin sijoittuu yms. Ja sittenkin se merkitsee vain sen verran että selviää niistä happohyökkäyksistä ja osaa viipottaa oikeaan suuntaan. Ihmiseksi kehittyessä alkaa löytyä ne erot ihmisenä olemisessa ja pärjäämisessä.

Minut tehneelle siitiöllä on ollut tuuria, koska ainakin minulla on niin huono suuntavaisto, että on vaikeaa kuvitella että siittiökään olisi osannut viipottaa oikeaan suuntaan.

Vierailija
48/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt selität? Onko sulla useinkin harhoja?

Täällä keskustellaankin sinua viisaampien kanssa.

Ei, vaan kahelimpien. Maailmassa on tuollaisia jälleensyntymiseen yms. huuhaahan uskovia, joten asialla vitsalu ei ole originellia eikä hauskaa.

Höhlä. Olen ohis mutta väännän rautalangasta mistä keskustelussa on kyse:

Ihminen A: En halua lapsia.

Ihminen B: Jestas! Ajattele nyt miten itsekästä! Suakaan ei olisi olemassa elleivät vanhempasi olisi halunneet lapsia!

Tässä kohtaa A:n olisi tarkoitus kauhistella sitä, miten kamalaa olisi jos ei olisi olemassa. Miten jossain kylmässä tyhjiössä miettisi murheellisena, että kunpa joku nyt viitsisi minut synnyttää maailmaan.

Comprende?

Vierailija
49/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei olisi myöskään jos vanhempasi ei olisi halunneet lapsia, tai tehneet jonkun muun kanssa lapsia kuin sen kenen kanssa siihen lopulta päätyi. Heitä ei olisi olemassa jos heidän vanhempansa ei olisi tehnyt lapsia jne jne jne aina ihmiskunnan alkuaikoihin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän