Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei työkokemuslisää, koska ei ole työtodistuksia?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen tehnyt 15 vuoden ajan satoja eri pituisia pk-seudun/isompien kaupunkien eri laitoksissa ja yksiköissä. Näistä kaikista pitäisi olla työtodistus. Siis satoja työtodistuksia. Uusi työpaikka haluaa nämä kaikki, muuten eivät voi maksaa kokemuslisiä. Aiemmissa työsuhteissa on riittänyt työeläkeote, jossa on luetteloitu joka ikinen työsuhteeni. Mitäs nyt sitten?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

* eri pituisia sijaisuuksia

Ap

Vierailija
2/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksei työeläkeote riitä. Se on myös luotettavampi kuin nippu työtodistuksia, jotka voivat olla jopa väärennettyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työeläkeotteessa työtehtäviä ja onko se todistus? Aina on painotettu, että todistukset pitää säilyttää. Työhakemuksessa ei saa viitata työhön, josta ei ole todistusta.

Vierailija
4/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkeotteessa lukee missä työn suorituspaikka ja ajanjakso.

Vierailija
5/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne voidaan vaatia, koska työeläkeotteelta ei näy, missä tehtävissä olet ollut.

Vierailija
6/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinkaan pk-seudulla mitään työtodistuksia kirjoitella yhden päivän sijaisuudesta. Hoitotyössä keikkailu on siellä yleistä. Yksi päivä siellä ja toinen täällä. Työpaikoilla ei ole mitään resursseja kirjoitella työtodistuksia tällaisista. Työvuoroissa työskentelee päivittäin useita sijaisia, jotka menevät seuraavana päivänä taas uuteen paikkaan päiväksi tai kahdeksi. Ei siellä muuta enää kerettäisikään kuin kirjoitella todistuksia.

Vierailija
7/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus pyytää työtodistukset vanhoista työpaikoista, olisiko rajana tuo 10 vuotta. Hakemusta vaan menemään.

Vierailija
8/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat kaupungille ja vaadit

Vierailija
9/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne todistukset pitää olla edellä mainituista syistä. Ei uusi työnantaja voi tietää suoraan työeläkeotteesta, oletko keikkaillut sairaanhoitajana vai huoltomiehenä, jos työnantajana on vaikka joku Barona tai vastaava.

Oletko tehnyt sijaisuudet joidenkin firmojen kautta? Niihin vaan puhelua, 10v ajalta ainakin saat todistukset.

Vierailija
10/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työeläkeotteessa työtehtäviä ja onko se todistus? Aina on painotettu, että todistukset pitää säilyttää. Työhakemuksessa ei saa viitata työhön, josta ei ole todistusta.

Missä painotettu? Olen hävittänyt omat työtodistukseni sitä mukaa kun niitä olen saanut.

Vierailija
11/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräyskirjapumaskalla minulle on laskettu kokemuslisät.

Vierailija
12/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toisaalle töihin, tuo paikka kuulostaa riistopuljulta ja kyykyttää jo heti alussa. Ei jatkoon. Kai kerroit heille että yleensä työeläkeote on riittänyt aiemmmin, että riittäisikö myös nyt? Ehkä siellä oli joku osaamaton ammattilainen vaatimassa omiaan?

Vierailija
13/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä painotettu? Olen hävittänyt omat työtodistukseni sitä mukaa kun niitä olen saanut.

Todistus on virallinen asiakirja tehdystä työstä. Miksei sen joku hävittäisi. Minulle ainakin jo yläasteen tet-jaksolla opettajat sanoi, että säilyttäkää tet - todistus ja kesätyötodistukset. Itse muistutan lapsiani usein, että huolehtivat opinto- ja työtodistukset pikkujutuistakin.

Vierailija
14/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinkaan pk-seudulla mitään työtodistuksia kirjoitella yhden päivän sijaisuudesta. Hoitotyössä keikkailu on siellä yleistä. Yksi päivä siellä ja toinen täällä. Työpaikoilla ei ole mitään resursseja kirjoitella työtodistuksia tällaisista. Työvuoroissa työskentelee päivittäin useita sijaisia, jotka menevät seuraavana päivänä taas uuteen paikkaan päiväksi tai kahdeksi. Ei siellä muuta enää kerettäisikään kuin kirjoitella todistuksia.

Kyllä mä ainakin pystyn yhdellä napin painalluksella tulostamaan kerralla kaikki jonkun työntekijän työsuhteet paperille työtodistukseksi. Siis joka ikinen yhden päivänkin työsuhde näkyy listassa.

Samanlaisia listauksia on työntekijät tuoneet muista töistään. Esim. opettajan sijaisuuksia sivutolkulla.

Vierailija
15/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä jokaisesta pätkästä tarvitse omaa työtodistusta, vaan jos olet tehnyt samalle työnantajalle useita pätkiä, voit pyytää yhden työtodistuksen, johon on koottu kaikki tämän työnantajan pätkät.

Vierailija
16/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistus on virallinen asiakirja tehdystä työstä. Miksei sen joku hävittäisi. Minulle ainakin jo yläasteen tet-jaksolla opettajat sanoi, että säilyttäkää tet - todistus ja kesätyötodistukset. Itse muistutan lapsiani usein, että huolehtivat opinto- ja työtodistukset pikkujutuistakin.

Minä olen vaihtanut etu- ja sukunimen, joten enpä tee mitään tet-todistuksella, joka on kirjoitettu erinimiselle henkilölle. En myöskään ole säilyttänyt muita todistuksia, joihin en varmasti koskaan viittaa, kuten jotain siivoustöitä ja tosi kamalaa työpaikkaa, josta lähdin jo koeajalla.

En toki lapsilleni suosittele tällaista tapaa, mutta vastasin vain kysymykseen miksi joku hävittää työtodistuksen.

Vierailija
17/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaihtanut etu- ja sukunimen, joten enpä tee mitään tet-todistuksella, joka on kirjoitettu erinimiselle henkilölle. En myöskään ole säilyttänyt muita todistuksia, joihin en varmasti koskaan viittaa, kuten jotain siivoustöitä ja tosi kamalaa työpaikkaa, josta lähdin jo koeajalla.

En toki lapsilleni suosittele tällaista tapaa, mutta vastasin vain kysymykseen miksi joku hävittää työtodistuksen.

Eli minäkin nyt keski-ikäisenä nimeä vaihtaneena nakkaan työtodistukset silppuriin? Ihan normaalia vastaanottaa todistuksia monella sukunimellä. Helsingin, Espoon ja Vantaan HR antavat sinulle kaikki todistukset hatun perusteella. Ja jos jostain syystä sekin on vaihtunut, niin maistraatti kirjoittaa muistaakseni siitäkin todistuksen

Vierailija
18/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän nyt työtodistus olla. Todistuksessa täytyy olla hetu tai ainakin syntymäaika, vaikka nimi olisi muuttunut, niin voi tunnistaa. Jos koko nimi vaihdettu, maistraatin todistus. Kyllä ne todistukset vaan täytyy säilyttää, ei niitä huvikseen ole keksitty.

Ihan omaa tyhmyyttä, jos olet oman elämäsi dokumentit heittänyt pois. Ei auta itku sitten kun jää lisät saamatta. Sitten ei auta lähetellä palkkatodistuksia ja työsopimuksia palkkatoimistoon.

Miten niin muka keikkalaiset tulee ja menee? Kai siitä nyt nykyaikana jälki jää ja työnantaja pitää kirjaa työntekijöistä, johan sen laki määrää. Vaikka teet yhden päivän töitä, kyllä se täytyy rekisteröidä. 10 vuoden ajalta työnantajalla on velvollisuus toimittaa työtodistus.

Vierailija
19/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kelpaa vain työtodistus tai nimikirjan ote. Ei määräyskirjatkaan kelpaa eikä toisen työnantajan työkokemuslisäpäätökset. Mutta näissä on eroja.

Vierailija
20/25 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko soittaa näin jälkikäteen edellisiin paikkoihin ja pyytää todistukset. Jos olet ollut samassa paikassa sijaisena niin riittää varmasti yksi todistus johon on merkitty samaan kaikki sijaisuudet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi