Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinua ei olisi jos vanhempasi eivät olisi halunneet lapsia

Vierailija
26.05.2021 |

...te sanotte minulle.

En silti oikein usko, että se kovasti liikuttaisi. Tai ainakaan minulla ei ole muistikuvia niiltä ajoilta, kun en ole ollut vielä olemassa. Että en miettinyt että ompa kauheeta kun en ole olemassa. Esim. 1800-luvulla en tätä pohdiskellut.

Onko muilla koviakin traumoja siitä että ei vielä ollut olemassa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei olisi myöskään olemassa ilman talvi- ja jatkosotaa.

Mites Tsingis Khan vaikutti minuun? Sehän levitti siementänsä melkoisesti.

Tsingis Khanin pelossa joku esi-isäsi teki jonkin päätöksen, jonka seurauksena sattui kohtaamaan esi-äitisi ja heille syntyi jälkeläinen, jonka jälkeläinen sinä olet. Jos esi-isäsi ei olisi pelännyt Tsingis Khania, hän olisi valinnut esim. toisen matkareitin eikä olisi koskaan kohdannut esi-äitiäsi eikä sinua olisi olemassa.

Vierailija
22/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain alkuni kovan painostuksen jälkeen. Äiti halusi vielä kolmannen lapsen mutta isä sanoi, että 2 lasta riittää. Lopulta äiti sai usean vuoden suostuttelun jälkeen saamaan isän suostumaan kolmannen lapsen hankintaan koska hän tiesi, että äiti ei luovuta vaan jaksaa puhuakolmsnnen lapsrn hankinnastakunnes äiti olisiollut liian vanha tulemasn raskaaksi. Äiti oli todella onnellinen saatuaan minut, kolmannen lapsensa jota hän oli toivonut pitkään ja hartaasti ja kai isäkin oppi ajan kanssa sietämään minua vaikka edustin hänelle kolmatta, ei-toivottua lasta. Mutta lähinnä kai olin hänelle se perheen ylilääräinen perheenjäsen kun hän vielä eli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuräjähdyksestä jos alkaa laskemaan niin aika monen sattuman summa, että minä olen minä.

Loistavasti sanottu.

Vierailija
24/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa en olisi ollut olemassa.

Vierailija
25/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa eipä haittaisi vaikka ei oliskaan. Elän nyt kuitenkin ihan vanhempien takia kun kerta lapsen halusivat. Sitten kun heistä aika jättää, niin taidan lähteä itsekin.

Vierailija
26/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei olisi ellei äitini olisi saanut keskenmenoa 2 kk ennen kuin sain alkuni.

Vierailija
27/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaikka vanhempani eivät halunneet lapsia. Ennen vahingot oli yleisiä.

Sama vika meikäläisessä! Äitini on jopa useaan kertaan parkunut, kuinka hänen elämänsä meni piloille, kun minä synnyin. Olen kuullut sitä kitinää siitä saakka, kun olin kymmenen.

Siskolleni on pahoiteltu, kun naimisissa olevalle ei tehty aborttia.

Olemme siskoni kanssa syntyneet 60-luvulla.

Vierailija
28/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas asia on niin päin, että ellei äitini olisi saanut aborttia 1960-luvulla, en minä varmastikaan olisi syntynyt 1970-luvulla.

Vierailija
29/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo tullut sanomaam että mitä sitten, eihän kukaan kaipaisi ihmistä joka ei ole ollut olemassa, varsinkaan minä itse :D mutta kiva ylläri.

Vierailija
30/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei olisi ellei äitini olisi saanut keskenmenoa 2 kk ennen kuin sain alkuni.

Muakaan tuskin olisi jos äiti ei olisi saanut keskenmenoa noin vuosi ennen syntymääni. Välillä melkein toivon että se olisi elänyt, olisi varmaan tullut parempi lapsi.

Vierailija
32/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja jos tädillä olis munat, se olis setä.

Vanhentunut sanonta. Nykymaailmassa henkilö itse päättää kokeeko olevansa täti, setä vai jotain muuta. Ihan munista riippumatta.

Vierailija
33/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsingis Khanin pelossa joku esi-isäsi teki jonkin päätöksen, jonka seurauksena sattui kohtaamaan esi-äitisi ja heille syntyi jälkeläinen, jonka jälkeläinen sinä olet. Jos esi-isäsi ei olisi pelännyt Tsingis Khania, hän olisi valinnut esim. toisen matkareitin eikä olisi koskaan kohdannut esi-äitiäsi eikä sinua olisi olemassa.

Entä jos se menikin niin, että esi-äiti kohtasi TK:n, joka pisti isäehdokkaan kylmäksi ja siemensi naisen.

Vierailija
34/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ollut siitä asti olemassa kun maailmankaikkeus alkoi, let that sink in.

Vierailija
35/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minua haittaisi jos minua ei olisi koskaan ollutkaan.

Vierailija
36/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsia tehdään omaksi iloksi."

Nimenomaan, tässäkin ketjussa vaikka kuinka monta, jotka mielummin eivät olisi kokemassa tätä onnea, autuutta ja ihanuutta.

Vierailija
37/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun synnyin, lasten haluaminen ei vielä ollut edellytys niiden saannille. Niitä vain tuli.

Ehkäisyn saatavuus oli heikkoa vielä 1970-luvullakin ja laittomat abortit yleisiä.

Vierailija
38/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se menikin niin, että esi-äiti kohtasi TK:n, joka pisti isäehdokkaan kylmäksi ja siemensi naisen.

Oletko joku kymmenvuotias? Kirjoitat kuin sellainen.

Vierailija
39/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinua ei olisi ellei juuri tietty pienenpieni siittiö olisi juuri oikeaan aikaan ehtinyt ensimmäisenä hedelmöittämään munasolua. En jaksa etsiä tietoa, montako siittiötä keskimäärin siitä tehtävästä kilpailee mutta monta niitä on ollut.

Ja jotta juuri se tietty siittiö on voinut juuri sen äitisi munasolun hedelmöittää, on ensin pitänyt heidän historiassaan tapahtua se sama asia.

Jne.

Tästä tulee semmoinen jännä perspektiiviharha, että olisi jotenkin kamalan yllättävää ja ihmeellistä ja sadunomaista että juuri itse on elossa. Mutta unohtuu se, että joku toinen, toisenlainen olisi jos ei itse, ja ihan yhtä ihmeellistä, tai vähän ihmeellistä se olisi. Ihminen on ainutlaatuinen ja meitä on kuitenkin miljardeja. Ja lottovoitto superepätodennäköinen, mutta useimmiten joku kuitenkin voittaa. Jos heität 1000-sivuista noppaa, tietyn luvun todennäköisyys on 1/1000, mutta jonkun luvun tuleminen on varmaa.

Vierailija
40/49 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku kymmenvuotias? Kirjoitat kuin sellainen.

Onko käsialani niin huono?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme