Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
981/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa, kun jengi on sitä mieltä, että suomenkielisillä biiseillä ei voi menestyä. Eipä sinne viimeaikoina ole niitä lähetetykään ja Blind Channelia lukuun ottamatta on oltu aina häntäpäässä englanninkielisillä biiseillä.

Enkä kyllä muista yhtään hyvää suomenkielistä biisiä joka olisi Euroviisuihin lähetetty. :D Jos olisi aivan bängeri biisi joka ei suomenkielisenä pärjää, niin uskoisin enemmän tähän kieliteoriaan.

Niinpä. Sitä suomenkielisien kappaleen menestystä saa kaivaa niinkin kaukaa kuin vuodelta 1989, jolloin Anneli Saaristo sijoittui kuudenneksi. Nythän on ollut hyviä sijoituksia Lordin voitosta alkaen myös Softenginellä ja tietysti Blind Channelilla. Vanhaa viisufania lämmittää, kun on viimein löydetty se resepti, jolla Suomi menestyy. Kannattaa lähettää sitä, mitä täällä osataan tehdä ja se on rokkia. Englanniksi, niin menestyy paremmin.

Joo mutta se, että kannattaako juuri tänä vuonna lähettää rokkia onkin sitten eri kysymys.

Jos se rock-biisi on ehdokkaista paras, niin silloin kannattaa. Itse asiassa Rasmuksen biisi ja osallistuminen on jo nyt herättänyt sen verran kiinnostusta ulkomailla, että en pitäisi minään riskinä juuri tämän rock-biisin lähettämistä. Kun on kuitenkin hyvin tehty biisikin. On mahdollista, että menestyy jopa oikein hyvin noissa kisoissa.

Vierailija
982/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun harmittaa tuo Rasmuksen biisi. Olisi kiva saada Rasmus ehdokkaaksi, mutta olisivat odottaneet osallistumisen kanssa niin kauan, että olisi oikeasti laittaa joku bängeri ehdolle. Ihan väärä tapa on mennä niin päin, että eka päätetään mennä viisuihin ja biisi tehdään sitten. Todennäköisyys hyvälle biisille noin on tosi pieni.

Ei se biisi mikään umpihuono ole, mutta ei tuolla olla viisuissa top10:ssä. Sellaista biisiä olisin toivonut heidän jäävän odottamaan, ja osallistuneet vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jezebelin pilaa tökerö sanoitus. Toki niitä on Euroviisuissa muutenkin, mutta jotenkin biisi, mikä on melodisesti kiva, menee nyt kyllä alaspäin sanoituksen takia.

Mikä sanoituksessa tökkii?

Vierailija
984/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Albanian valinta

Muita jo valittu?

Ah, mitä olisi Euroviisut ilman balkanilaista diivaa ❤️ Tässähän pääsi ihan tunnelmaan!

Hassusti tässä ketjussa alapeukutetaan muiden maiden edustajia. Itse seuraan viisuja kokonaisuutena ja intoilen muidenkin maiden esityksistä. Euroviisut on kuitenkin ihan oma lajinsa ja paljon muutakin kuin Suomen esitys. Kaiken lisäksi, jos keskittyy liikaa Suomen pärjäämiseen niin tulee lähes aina pettymään.

Ilon kautta!

Vierailija
985/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian valinta

Muita jo valittu?

Ah, mitä olisi Euroviisut ilman balkanilaista diivaa ❤️ Tässähän pääsi ihan tunnelmaan!

Hassusti tässä ketjussa alapeukutetaan muiden maiden edustajia. Itse seuraan viisuja kokonaisuutena ja intoilen muidenkin maiden esityksistä. Euroviisut on kuitenkin ihan oma lajinsa ja paljon muutakin kuin Suomen esitys. Kaiken lisäksi, jos keskittyy liikaa Suomen pärjäämiseen niin tulee lähes aina pettymään.

Ilon kautta!

Modulaatioita löytyy, mutta tuleeko viisuissa vaihtumaan asu kesken esityksen?

Bingokuponkini puolesta kyselen.

Vierailija
986/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian valinta

Muita jo valittu?

Ilon kautta!

Minulle viisuissa parasta on ne etniset ja erilaiset biisit. Tuo Ronelan valinta oli kuitenkin pettymys. Hän lauloi epävireisesti ne matalat kohdat. Albanialla olisi ollut parempiakin, kuten ketjun alkupäähän linkattu Alban Ramosaj. Mutta vielä tuo ehtii lauluaan hioa ja parantaa.

Vierailija
987/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tsekkien valinta edustajaksi

Tämähän oli kiva! Jos vielä livenä yhtä maltillinen esitys eikä mitään diivakimmellystä niin kuuntelen ja katselen mieluusti.

..jotain hyvin Tuttua tässä biisissä.. en saa päähäni mitä🤔 ihan mukava kyllä.

Vierailija
988/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tsekkien valinta edustajaksi

Tämähän oli kiva! Jos vielä livenä yhtä maltillinen esitys eikä mitään diivakimmellystä niin kuuntelen ja katselen mieluusti.

..jotain hyvin Tuttua tässä biisissä.. en saa päähäni mitä🤔 ihan mukava kyllä.

Tämän tyylistä musiikkia on tehty viime vuosina.

Vierailija
989/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian valinta

Muita jo valittu?

Ilon kautta!

Modulaatioita löytyy, mutta tuleeko viisuissa vaihtumaan asu kesken esityksen?

Bingokuponkini puolesta kyselen.

Eiköhän ne vaatteet vähene.

Vierailija
990/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albanian valinta

Muita jo valittu?

Ilon kautta!

Miksei saisi alapeukuttaa kappaletta, josta ei pidä? Ihan kuten Suomenkin kappaleita. Ja yläpeukuttaa niitä, joista pitää. Eikö se ole kilpailun idea, että laitetaan paremmuusjärjestykseen. Ei ole hippokisa.

Vierailija
991/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa, kun jengi on sitä mieltä, että suomenkielisillä biiseillä ei voi menestyä. Eipä sinne viimeaikoina ole niitä lähetetykään ja Blind Channelia lukuun ottamatta on oltu aina häntäpäässä englanninkielisillä biiseillä.

Otetaan huomioon, että on maita jotka tuskin koskaan ovat äänestäneet Suomea, sieltä kaakosta mennään naapurien mukana ja äänestetään naapurivaltiota, eikä siellä tunneta Suomea.

Voitais jo pikkuhiljaa haudata tämä "naapurisuosiminen, yhyy" -ajattelu ainakin tässä mittakaavassa. Se ei enää ratkaise voittoa, ei edes finaalipaikkaa. Mukana on juryt, ja viime vuosina on nähty paljon sellaisia voittajia/menestyjiä, jotka eivät koskaan aiemmin ole kummoisesti pärjänneet.

Eli kenellä tahansa on mahdollisuus.

Samaa mieltä jankkaamisen lopettamisesta ja mahdollisuudesta, mutta juryista en. Ne todella suosivat naapureita. Tavallaan ymmärrettävää, että naapureille annetaan pisteitä suuren yleisön kohdalla, kun naapurimaissa varmaan on vähän samanlainen kulttuuri ja musamaku sekä paljon turisteja ja asukkaita naapurista, mutta juryissa samaa ei saisi näkyä. Silti joka vuosi juryt ovat pahimpia suosijoita ja yleisö buuaa, kun kyproksen jury antaa kreikalle täydet pisteet. Suomenkin jury tykkää AINA Ruotsista.

Lähes minään vuonna voittajaa ei kuitenkaan ole valittu pelkällä naapurirakkaudella tai politikoinnilla, pois lukien ehkä Ukrainan taannoinen voitto. Joka vuosi voittajasuosikit näkyvät selvästi ja jos ei niitä nää, niin on vain ehkä kovin valtavirrasta poikkeava musamaku.

Vierailija
992/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta uimapukumaista hopeablingblingasua tänä vuonna tulee? Viime vuonna oli tosi monta.

Vierailija
993/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo balkanin esitykset ovat puolestaan minun absoluuttinen inhokkini. Kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt kaikki. Näitä ei oikeasti tarvitsisi olla enää ikinä, ei mitään mielikuvitusta.

Vierailija
994/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ärsyttävä loppu tuossa Sun numerossa!!! Biisin olisi pitänyt räjähtää sfääreihin lopussa, sen sijaan ruvettiin pimputtelemaan pianoa, tuli tauko, melodia maailma muuttui ja biisi lässähti viimeistään siinä. Huoh.

Vierailija
995/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jezebelin pilaa tökerö sanoitus. Toki niitä on Euroviisuissa muutenkin, mutta jotenkin biisi, mikä on melodisesti kiva, menee nyt kyllä alaspäin sanoituksen takia.

Keskiyö, on aika pistää naamasi päälle

Peli on asetettu, ta**ajahai koroissa

Olen vain ensimmäinen osuma listallasi

Korkeat potkut, saalistaja pyörillä

Heräsin kehoni mustelmilla

Kädet sidottuna, kuten Jeesus ristillä

Nimesi huulipunalla peilissäni

Jezebel

En tiedä miten jouduit vereeni

Johtuiko se varaallisista asioista, joita teet?

Halusit aina olla tähti

Jezebel

Jos sinä olet metsästäjä, minä olen saalis

Nuolet huuliasi kävellessäsi pois

Viimeinen suudelmasi jättää arven

Sydämeen

Jezebel

Yöllä muutut tiikeriksi

Tyttö, joka näyttää pojalta

Maailman äärimmäisin selviytyjä

[Jezebel jne.]

Auringonnousu, ryömit peiton alle

Nukut syvästi auringon ku**emaan asti

Tänä iltana nappaat toisen rakastajan

Vierailija
996/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi lopettaa tuo "tosi hyvä kappale, mutta en usko, että menestyisi viisuissa" -analysointi. Ei ihmiset mieti, kuinka euroviisumainen mikäkin biisi on, vaan sitä, kuinka hyvä se on. Muistan kun muutama vuosi sitten itse tykkäsin kovasti Blanchen City Lightsista, mutta viisukommentaattoreista lähtien sitä sanottiin heikoksi ja povattiin huonoa menestystä. Ajattelin sitten itsekin, että okei, tää iskee muhun, mutta tuskin tulee menestymään. Lopulta Blanche menestyi tosi hyvin, taisi olla finaalin neljäs. Lisäksi on hölmöä sanoa, että suomen kielellä ei voisi menestyä. Kyllä voi, joka vuosi kärjestä löytyy monia muita kuin englanninkielisiä kappaleita. Toivon, että UMK:n katsojat äänestävät nimenomaan suosikkikappalettaan eivätkä spekuloi mahdollista viisumenestystä. 

Vierailija
997/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä muutut tiikeriksi

APUA :D

Vierailija
998/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksanut katsoa loppuun asti Youngheartedia. Täysin mitäänsanomaton. Umpitylsää musiikkia.

Vierailija
999/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jezebel

Halusit aina olla tähti

Jezebel

Sydämeen

Jezebel

Yöllä muutut tiikeriksi

[Jezebel jne.]

Niin, hassultahan se kuulostaa kun suomentaa, kun riimit ja säkeiden pituudet eivät enää toimi. Mutta mikä varsinaisesti on se ongelma?

Vierailija
1000/12303 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jezebel

Halusit aina olla tähti

Jezebel

Sydämeen

Jezebel

Yöllä muutut tiikeriksi

[Jezebel jne.]

Niin, hassultahan se kuulostaa kun suomentaa, kun riimit ja säkeiden pituudet eivät enää toimi. Mutta mikä varsinaisesti on se ongelma?

Onhan nuo sanat kömpelyydessään ja yksinkertaisuudessaan kuin teinin päiväkirjasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi