Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Norja tekee tiukkaa sijoittua top10 ehk 6,7,8,9 sijoille. Lisäks miks noilla on noi maskit. Aikuinen mies ei uskalla esiintyä omana itsenään julkisesti vuonna 2022. Vööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan keltaiset sudet on lievä kopio myöskin norjalaisen Ylviksen "Fox" megahitistä vuodelta 2013
Näitähän jossain vaiheessa veikattiin Ylvis-tyypeiksi.
Ääni ei oo samat. Gaute ormansen ja adam joku autot on nähty norja viisukarsinois.
Ranska on mun lemppari tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin todella ankea tuo tämän vuoden lavaviritelmä 🤔
Elämme synkkiä aikoja. Ehkä Italia ihan tarkoituksellisesti muutti lavastusta kuvaamaan aikamme tunnelmaa, kun ei edes aurinko nouse. Tai ehkä se aurinko tosiaan on peräisin surullisenkuuluisalta Pendolino-junien valmistajalta. Välillähän nekin toimii, mutta yleensä ei.
Vierailija kirjoitti:
Youtuben katselumäärät eivät ole yksi yhteen suosion kanssa. Minä esim. katson kohta sen Albanian ihan vaan kauhistellakseni kerran. Sitten se saa jäädä unholaan.
Tykkäsin Islannista, mutta esityksenä se ei ole kiinnostava, joten sitä en katso.
Ei tietenkään ole, mutta kyllä niistä silti voi suosiotakin päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikan ja Sveitsin biisit on niin tylsiä mun mielestä että en jaksa kuunnella niitä edes loppuun asti. Sori. Roima tasonpudotus heidän viimevuotisista kappaleistaan. Armenian live-esityksessä on käytetty aika paljon paperia, joten ei ole se kaikista ympäristöystävällisin euroviisuesitys tänä vuonna.
Näyttää paperilta, mutta olisiko sittenkin kangassuikaleita? Paperi tuskin kestäisi montaa esitystä, ja pelkkiä harjoituksia on ollut useita.
Voisko joku kertoa, miksi Armenian esityksessä se huone oli vuorattu niillä paperilapuilla, joita sitten revittiin. Mitä kuvasi? En tajua. Laulaja oli kyllä taitava, eikä biisikään ihan huono, mutta esitystä en tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Arvioita 1. semin biisistä.
Albania: Hyvä Balkan-etnoilu pilattiin täysin mauttomalla tuksutanssiesityksellä alusvaatteineen ja käsiliikkeineen. Aivan hirveä.
Latvia: ärsyttävyydessään ihan hauska, karsiutuminen harmittaa vähän.
Liettua: Laila Kinnusen ääni, Mireille Mathieun tukka, Alla Pugatsovan miljoona ruusua ja Raffaella Carràn paljettimekko. Ajaton, vangitseva esitys, karismaattinen laulaja ja kaunis kieli. Monikan Ukraina-lippu green roomissa huippua!
Sveitsi: limaisen oloinen tyyppi. Veikkaan raatilellikiksi ja yleisöjumboksi. Finaalin pääsy illan suurimpia vääryyksiä.
Slovenia: Viaton lukiobändi hieman liian isolla lavalla unohdettavalla biisillä. Aitoudessaan kuitenkin jotenkin todella sympaattinen.
Ukraina: Tällä hetkellä enemmän niin paljon enemmän kuin pelkkä viisubiisi. Toivon menestystä.
Bulgaria: Kulahtaneet Nickelback-sedät. En muista biisistä enää mitään, onneksi.
Alankomaat: Esitys todella pliisu ennakko-odotuksiin. Kaunis kappale ja kieli plussaa, mutta jäänee finaalin häntäpäähän.
Moldova: Taattua etnohöttöä Epic Sax Guyn, rumpumummon, Natalian ja Doredosin kotimaasta. Pidemmän päälle rasittava, mutta ihan hupaisa.
Portugali: Kiehtova tunnelma, Toimii vielä paremmin intiimillä pienellä lavalla, mutta tykkäsin noitapiiri-ideasta. Laulajalla mahtava saundi ja kuorolla hienot harmoniat.
Kroatia: Olisipa tämä ollut kokonaan kroaatiksi ja laulajalla joku paremmin biisiin sopiva asu. Todella unohdettava.
Tanska: Tätipianoballadia ja tyttöbändirokkia. Tanska on inhokkiviisumaani.
Itävalta: Ihan hauska jumputus, mutta homssuinen laulaja ja esitys ei todellakaan vakuuttanut.
Islanti: Liettuan ja Portugalin tapaan todella vangitseva. Talven pimeisiin päiviin lammasfarmeille ja ylängöille sopivaa Islanti-countrya.
Kreikka: Amandan livelaulu oli vahvaa heti alun acapellasta lähtien! Onneksi ei ollut mitään taustatanssijoita.
Norja: Olen todella väsynyt tähän vitsiin, vielä kun laulustakin iso osa tulee nauhalta. Mutta pärjännee finaalin yleisöäänissä todella hyvin.
Armenia: Vielä ennen kisoja en jotenkin tykännyt yhtään, mutta tämähän oli ihan mukava tunnelmapala ja post it -lappulavastus mielenkiintoinen.
Erittäin hyvin kiteytetty. Etenkin Norja, mietin itsekin, että miten paljon laulua tulee nauhalta. Esitys hauskahko ja melodia korvamato, mutta tässäkin tämä itse laulu, onko sitä. Itävallan lauluja näytti olevan menossa lähipubiin kuin viisuihin. Plussaa toki, ettei ollut mikään niukka paljettimekko, joita viime vuonna nähtiin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtuben katselumäärät eivät ole yksi yhteen suosion kanssa. Minä esim. katson kohta sen Albanian ihan vaan kauhistellakseni kerran. Sitten se saa jäädä unholaan.
Tykkäsin Islannista, mutta esityksenä se ei ole kiinnostava, joten sitä en katso.
Ei tietenkään ole, mutta kyllä niistä silti voi suosiotakin päätellä.
Miks se albanian esitys on hirveä. Eihän se ees päässy jatkoon.
Raadit estävät Norjan hassuttelun menestyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikan biisi taisi kertoa koronasta. Ukrainan biisin parista kohdasta tuli mieleen yksi vanha englanninkielinen hittibiisi, jossa lauletaan sateesta,mutta en ole enää varma, mitä tarkoitan eli onko kyseessä Adelen biisi vai joku muu samaa tyyliä oleva. Ei kuitenkaan mikään blagiointi tai vastaava ole toisin kuin mm. se viime vuoden feikkimoottori Lady Gaga.
Millä perusteella Kreikan biisi kertoo koronasta?
Ei kai se koronasta kertonut? Jollain Jugovision-maalla sen sijaan on torstain semissä kappale Breath, joka kertoo laulajan äidin menehtymisestä koronaan. Viime vuonna taisi Espanjan laulaja laulaa taas isoäitinsä menehtymisestä samaan tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Albania eilen jonkun mielestä hyvä? Minä en tajunnut siitä mitään. Ja yleensä Albania on aina tyylikäs.
Oli se parempi kuin osa finaaliin menijöistä. Taso oli eilen todella huono. Koreografia & asut olisi kyllä kannattanut miettiä uusiksi. Lisäksi maalle osui huono esiintymispaikka kilpailun aloittajana, toivottavasti ei koidu myös The Rasmuksen kohtaloksi huomenna.
Parempi kuin mikä?
- Tanssi oli ihan epäsynkassa, solisti oli piinallisen kömpelö ja sitä seksuaalista sävyä oli ihan liikaa
- Laulu ei kulkenut, hän vain huusi ja oli 3/4 ajasta täysin hengästynyt
- Mikä oli se laiha tanssijatyttö siellä?
- Asut? Miten nuo perinnehameet liittyy aamutakkiin? Ja esiintyjien pitäisi olla myös visuaalisesti miellyttäviä
- Vihaisuus, laulajan ilmeet ja äänensävy oli niin vihamieliset, että pelotti
Minua ällötti se pimpsan sheikkaus!
Islanti oli ihana! Lämmin ja mystinen. Ihan paras.
1. semin italodiskon jälkeinen hyvin lyhyt Raffaella Carrà -muistelo oli jotenkin outo. Odotin, että hänet olisi huomioitu suuremmin. Liettuan esitys paljetteineen ja hämyisine valoineen tosin vaikutti kunnianosoitukselta viime kesänä menehtyneelle legendaariselle italodiivalle
Itävallan biisi olisi ollut paras, mutta livenä ei toiminut. Jotenkin se laulaja jäi LUM!X:in jalkoihin. Taisi jännittää niin paljon että livenä näytti siltä kuin olisi repäisty pystymetsästä sinne laulamaan. Se DJ taas on kokenut esiintyjä ja sen huomasi.
Olin tuon ekan semin aikana ihan varma, että Suomi menee heittämällä finaaliin, mutta kun kuuntelin 2. semin biisit niin en ole nää ihan varma. Väitän, että jos 2. semistä olisi laitettu mikä tahansa biisi ykkössemiin,,niin se olisi mennyt finaaliin Georgiaa, Montenegroa ja Makedoniaa lukuunottamatta. On todella paljon kovempi taso siinä.
Armenia, Kroatia, Hollanti, Liettua, Islanti ja Tanska. Siinä minun suosikkini. Onneksi katsoin pikkuisen jälkijunassa digiboksin kautta, että sain ne kamalimmat hipatukset ja räpätykset kelattua yli. Ukrainaa on niin kehuttu, mutta sehän oli aivan tolkuttoman surkea! Tuli kyllä Ruslanaa ikävä. Jos Ukraina nyt voittaa, voittaa kyllä muilla kuin musiikillisilla ansioillaan. No, en nyt aina muutenkaan ole näistä viime vuosien euroviisuvoittajista niin tykännyt. Se Israelin toyboykin... Ugh. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Raadit estävät Norjan hassuttelun menestyksen.
En usko. Tämä hassuttelu on tehty erittäin ammattitaitoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Albania eilen jonkun mielestä hyvä? Minä en tajunnut siitä mitään. Ja yleensä Albania on aina tyylikäs.
Oli se parempi kuin osa finaaliin menijöistä. Taso oli eilen todella huono. Koreografia & asut olisi kyllä kannattanut miettiä uusiksi. Lisäksi maalle osui huono esiintymispaikka kilpailun aloittajana, toivottavasti ei koidu myös The Rasmuksen kohtaloksi huomenna.
Parempi kuin mikä?
- Tanssi oli ihan epäsynkassa, solisti oli piinallisen kömpelö ja sitä seksuaalista sävyä oli ihan liikaa
- Asut? Miten nuo perinnehameet liittyy aamutakkiin? Ja esiintyjien pitäisi olla myös visuaalisesti miellyttäviä
Koko se esityksen rivous oli vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuin mikä?
Liettuasta voi ottaa mallia siitä, että esityksessä voi olla eroottista latausta myös hienovaraisemmin. Ei tarvitse matkia Madonnaa.
Näyttää paperilta, mutta olisiko sittenkin kangassuikaleita? Paperi tuskin kestäisi montaa esitystä, ja pelkkiä harjoituksia on ollut useita.