Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
2521/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun oon käynyt läpi kaikkia UMK-ehdokkaita niin on pakko mainita yksi seikka Jezebelistä: se kuulostaa liian tarkkaan hiotulta. Biisi on ihan tarttuva ja taattua The Rasmusta, mutta en tykkää jousista enkä tiikerinkarjaisusta yhtään. Koko video huutaa jotenkin päälleliimattua... jotain? En osaa kunnolla selittää, mutta video on ikään kuin liian täydellinen ja biisistä on hiottu kaikki rosoisuus pois. Olisin toivonut heiltä enemmän.

Just näin. Se on liian tekemällä tehty, liian sliipatuksi hiottu. Ja lyriikat on yksinkertaisesti huonot ja viimeistään tekevät kappaleesta vanhanaikaisen ja tunkkaisen. Kuuma jäbä sen sijaan on raikas tuulahdus modernista maailmasta ja vertailu siihen korostaa entisestään sitä, että The Rasmus edustaa mennyttä maailmaa. Kuumassa jäbässä muuten lyriikat toimivat erittäin hyvin. Voisi Rasmus ottaa oppia.

Mikä niissä Rasmuksen lyriikoissa on mennyttä maailmaa? Onko lyriikoissa pakko mainita esim.  sateenkaarivähemmistöt tai ilmastonmuutos, että se ei olisi vanhanaikainen ja tunkkainen? Ei kai rock-musiikissakin tarvitse olla "woke"?!

No varmaan se naiskuva, jossa nainen nähdään vain hurjana seksipetona. Aika tunkkaista on.

Eli jos nainen on seksipeto, se on tunkkaista, mutta jos mies on seksipeto (kuten biisissä Kuuma jäbä), se on raikasta ja modernia. Ok, hyvä tietää.

Ongelma on siinä, että Jezebelissä naista katsotaan ulkoa ja Kuuma jäbä puolestaan kuvaa laulajan omia tuntemuksia.

Eli mikä tässä on ongelma?

Vierailija
2522/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivera on aiheuttanut suurimmat reaktiot, joten sillä on paras mahdollisuus pärjätä.

Millä lailla suurimmat reaktiot ja missä? Vaikuttaa siltä, että Rasmus on herättänyt eniten huomiota kuitenkin.

Rasmuksen osallistuminen, ei kappale, on herättänyt eniten huomiota. Kappale on kuitenkin se millä kilpaillaan, joten siinä on suuri ero.

Nii-i. Rasmus on myöhässä. UMK on tällä vuosikymmenellä ollut niin korkeatasoinen, että eivät enää erotu sieltä joukosta oikealla tavalla. Studiossa ja videolla muut ovat yhtä hyviä, eikä kukaan ole aloitteleva artisti, joten livekin mennee kohtuullisesti kaikilta. Tyylinkin puolesta heillä on kilpailijoita.

Mutta kenelläkään muulla kuin Rasmuksella ei ole ollut isoja hittejä Euroopassa ja kokemusta esiintymisestä miljoonille. Euroviisuihin ei pitäisi lähettää ketään opintomatkalle.

Nimeä viimeiseltä 20 vuodelta voittajat tai edes menestyjät, joilla on ollut ennestään isoja hittejä Euroopassa ja kokemusta miljoonille esiintymisestä.

(Mä en voi uskoa että tätä asiaa täytyy edelleen vääntää rautalangasta: EUROVIISUISSA EI MENESTY VAIN VANHAN MENESTYKSEN POHJALTA.)

Tämä on ihan totta. Mieleen ei vain tule yhtään tunnettua artistia, joka olisi osallistunut euroviisuihin hyvällä biisillä. (Johnny Logania ei lasketa, kun aika ja musiikki on ollut ihan eri eli on vaikeaa arvioida onko kyse ollut hyvistä biiseistä vai aiemmasta menestyksestä.)

Rasmus olisi ehkä eka, koska Jezebel on ihan yhtä hyvä kuin Rasmuksen muut hyvät biisit. Omasta mielestäni jopa parempi. Tällaisessa tapauksessa aiemman menestyksen tuomaa nostetta ei voi arvioida samalla tavalla.

Itse laittaisin kisaan Rasmuksen, jos live onnistuu hyvin. Ei aiemman menestyksen vuoksi, vaan siksi että biisi on umk:n paras. Bess lähes tasoissa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoituksilla on minimalistinen painoarvo viisuissa. Se on se tunne-elämys, joka vaikuttaa eniten. Sen tuottaa rytmin, esiintyjän karismaattisuus, yllätyksellisyys, tunteet jotka herää jne.

Toisaalta näin mutta viisufandomissa ne kyllä kuullaan ja kuunnellaan. Eikä unohdeta netin vaikutusta, sillä kun on nuoremmalle viisukansalle eniten väliä ja ruodintaa käydään hyvissä ajoin ennakkoon. Eli hieman on kuitenkin maailma laajempi nykyään myös näissä kieliasioissa.

Vierailija
2524/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä nähdä kuka lähtee Italiaan, sikäli näistä ihan sama. Turha riidellä. Kannustetaan iloisesti oli sitten kuka hyvänsä. On lähtökohtaisesti oltava tosi rohkea ja taitava, että on ylipäätään tuolla ehdolla. Itse en suostuisi laulamaan edes kotona karaokea.

Vierailija
2525/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnolla seurasin muutaman homomiehen arvosteluja isaakista. Ei nyt ollut kovin moni innoissaan. Eli ei ole mikään ”sateenkaarikansan" ykkössuosikki.

Noh, noin lähtökohtaisesti bi erasure on todellinen ilmiö sateenkaariyhteisössä ja valitettavasti bi-miehet kokevat syrjintää homomiesten taholta. Joten en laittaisi homomiehiä puhumaan tässä asiassa koko "sateenkaarikansan" puolesta.

Meitä on yksilöitä siinä missä heteroitakin. Sellainen homojen yhteinäiskulttuuri on jo kuollut ja kuopattu.

Mulle Isaacin biisi on arvokas ja hauska bi anthem ja olen valmis taistelemaan tämän mielipiteeni puolesta 😎

Blääääh. Kirjoitin tuon alkuperäisen tekstin. Nytkö homomiehet sitten vihaa bissejä,jos ei tykänneet Isaakista..???

Mielestäni "sateenkaari yhteisössä" on ihmisillä ihan samalla lailla oikeus musiikillisen mielipiteisiin kuin muillakin. Tai muihinkin mielipiteisiin. Ihmisiä siinä kuin muutkin.

Jotkut kun kokevat,että koko biisi tehty "euroviisuyleisöä ajatellen". Siis kosiskelua.

T: hetero

Vierailija
2526/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi rasmus ja tommi läntinen on "uuden musiikin kilpailussa"?? minusta olisi reilua jos cyacn kicks voittaisi koska on uusi tulokas

Vierailija
2527/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua Saksan Eskimo Callboyn biisille. Siinä voisi olla tämän vuoden voittaja. :'D

Joko Viron esiintyjä tiedetään?

Vierailija
2528/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jezabel viisuihin. Ja ram pam pam kotiyleisölle suomihitiksi. Bessin ura sai kyllä hyvin nostetta. Saattaa jopa nousta isommaksi kuin behm.

Vierailija
2529/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen ainoa, mutta oikeasti tykkäsin Tommi Läntisestä eniten. En ole edes läheskään keski-ikäinen, mutta siinä oli jotain sellaista rauhaa ja rohkeutta ilman alleviivaamista ja minäminäkapinaa. Kapinabiiseistä tulee usein tunne, että sanotaan kyllä, ettei välitetä, mitä muut ajattelevat. Tästä tuli tunne, että eletään sitä. Eikä sen jälkeen tarvitse alleviivata, kun on sitä jo. Jotain uskallusta olla oma itsensä ja elää omannäköinen elämä, minkä moni löytää vasta nuoruuden myllerryksen jälkeen. Sitä voi katsoa ilolla taakse päin menettämättä elämännälkää. Todella lohduttava, selviäjän biisi. Mitä vaan voi olla vastassa, mutta kun rauhan löytää, ei vastoinkäymiset tunnu enää niin pahoilta ja elämä kantaa. Parhaita sanoituksia umk:ssa ikinä.

Vierailija
2530/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua Saksan Eskimo Callboyn biisille. Siinä voisi olla tämän vuoden voittaja. :'D

Toivon että Saksa on tarpeeksi järkevä lähettääkseen Eskimo Callboyn että voin sitten spämmätä niille ääniä finaalissa. 😍 Sillä ei sit oo enää niin väliä kuka Suomea edustaa.

Vierailija
2531/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raadit estävät voiton.

Vierailija
2532/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The rasmus on tylsä. En usko, mitä lauri laulaa. Hänelle on kirjoitettu valmiiksi myyvät sanat, joita kehystää perinteisen lattea rock-biisi. En vain pääse tähän yhtään sisään. Sanat sinänsä ovat ok, mutta en jäisi kuuntelemaan niitä, kun biisi ei herätä huomiotani yhtään enkä jotenkin osta sitä, mitä lauri yrittää myydä.

Vierailija
2533/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt UMK on vihdoin tyylillisesti ja tasollisesti mintissä!

Seuraavat haasteet ovat lavaylöspano ja livemiksaus. Saataisiinko nekin kuntoon, jo tänä vuonna?

A. Autio on ikäänkuin osa-aikaeläkkeellä UMKista ja hänen tilallaan on joku muu. Nyt sopii toivoa lujasti. Joka vuosi on lähetetty EBUlle esikatseluvideo, jonka ääni on kuin perunakellarista soitettu. Kumma kun paikalla yleisö saa parempaa äänenlaatua jollain iPhone 5:lla YouTube-videoiden perusteella (esimerkiksi Miau).

Vierailija
2534/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko joku nostettua ne savolaiset sanoitukset tähän?

Kuuma jäbä Hiottava ukkelj 

Heti ku astuin näist ovista sisään, tajusin sen Ku rymistelin näestä poekkipuolisista hirsistä sissää nii alako leekkoomaan 

Tunsin niskas et joku mua silmällä pitää, sun tuijotuksen Ihan ku oes ollunna niskassaen ylimiäräsijä näköelimijä, pit iha hierasta 

Tää ilta on erilainen, joka ilta mul on ollu eri nainen Jottae erjlaesta tännäe pimmeenä aekana, ee aenasija emäntijä 

Mut ei tänään, joku tarjos jotai ja mä vedin kaiken Eepä nuita aena jaksa, onneks joku tulj tyrkyttämmää jottae ja pithän sitä maestoo 

Ihan kaiken, yhtäkkii sä tuut mun viereen Kaek mänj, Sinäkii siinä änkeet likelle 

Eilen mä oisin viel vaiheillu Öölöttäen oesin suattanna pähkäellä 

Mut nyt mä haluan sut Nyt kuetennii mielj tekköö 

Miten en oo ennen tajunnu Eepä tuo oo ennen juolahtanna mielee 

Et sä oot Sinnoot 

Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava 

Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo 

Sä oot sillee tuuppa tähä Sinnoot yrittännä hookutella lähemmä 

Kai mun on pakko tulla Kaeppa tässä pittää iärelle hillaatuva 

Tää on mulle uutta jäbä Ennoo tämmöstä nähnäkkää ennen, ukkelj 

Tää on mulle uutta  Eepä oo ennen nähtynnä ee 

Joten ota mut haltuun, aion antautuu Otappa tästä ku kerta suat 

En haluu muuta Eepä tässä muuta tarvihe 

Pidä must huolta, silitä tukkaa Piäppä huolessaes, koorase kutrija 

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma Koevuniemehherra voes hivellä jos oon ollunna tuhma 

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma Jiävuorem murusija tarviis, tiällon nii hiottavvoo 

Mulla on nälkä, syön sua ku Mahakii kurnii, syön sinut näläkäen 

Tuot mulle turvaa Turvoo suan 

Oot turvallinen Hevonenko oot, heh heh 

Sä voisit mut ottaa Otappa tästä 

Vähä vaarallinen Suattaa käävvä vuaralliseks tahi sitte ee 

Nään et oot tuhma jäbä Vaekutat ilikeeltä, ukkelj 

Vähä uhka jäbä Uhkoovoo käätöstä 

Mut ku sä oot Taejjat olla

Sä oot niin kuuma jäbä Sinnoot nii hiottava

Tääl on niin kuuma Hyh hyh mite poltteloo ihhoo 

Hei jäbä, tuuppa tähä No ukkelj, änkeeppä tähä 

Kiännetty savoks

Vierailija
2535/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Bess valitaan, niin mihin sanaan luulette jumal---ta muutettavan? Sikäli harmi, kun tuo kohta on yksi parhaimmista biisissä.

Sehän on enkunnoksessa dammit eikä se ole kirosana.

Selitäpä siinä "joo meillä täällä Suomessa 'Jumala, auta!' on niinku kirosana, joo". 😉

Maltan viime vuoden viisussa kiroiltiin myös.

"Hell no, I am not your honey

Hell no, I don't want your money"

Vierailija
2536/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun puhutaan sanoituksista, niin harmittaa tosi paljon, että Cyan Kicksin sanoitukset on niin huonot. Koko kisan huonoimmat, täynnä kliseitä. Kappale on muuten hyvä ja jää mieleen, mutta lyriikoista ei pääse yli - aivan kuin joku, joka ei osaa englantia kuin ihan basic-tasolla olisi kirjoittanut ne.

joo paitsi eurooviisuissa ihmisiä ei kyl kiinnosta lainkaan sanoitukset

Tämä oli mielenkiintoista. Ja osassa maissa ei ole tekstejä. Eli siinä katoaa ne sanojen merkitykset helposti. Lähtökohtaisesti jos olen itse seurannut viisuja niin sanoihin en ole kiinnittänyt mitään huomiota.

Katselin tuubista näitä toplistoja..

Ykkösenä oli joko Rasmus, Bess, Cyan Kicks tai Olivera.. Tommi oli aina vikana..

Mutta nekin ovat aina yhden ihmisen tekemiä🤷

Mielenkiinnolla seurasin muutaman homomiehen arvosteluja isaakista. Ei nyt ollut kovin moni innoissaan. Eli ei ole mikään ”sateenkaarikansan" ykkössuosikki.

Homot nyt pitää bissejä vähän maanpettureina.

Voi Iisakkia. Liian vaalea mustaksi, liian hetero homoksi. Ja toisinpäin.

😂 Ihanaa sarkasmia!

Vierailija
2537/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bessin biisi on hyvä ja tykkään hänen äänestään ja persoonastaan. Sanat ovat tylsät ja käsittämättömät. Mene sinne Pariisiin äläkä kerjää! Ei se avio vankila ole.

Vierailija
2538/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt, kun oon käynyt läpi kaikkia UMK-ehdokkaita niin on pakko mainita yksi seikka Jezebelistä: se kuulostaa liian tarkkaan hiotulta. Biisi on ihan tarttuva ja taattua The Rasmusta, mutta en tykkää jousista enkä tiikerinkarjaisusta yhtään. Koko video huutaa jotenkin päälleliimattua... jotain? En osaa kunnolla selittää, mutta video on ikään kuin liian täydellinen ja biisistä on hiottu kaikki rosoisuus pois. Olisin toivonut heiltä enemmän.

Just näin. Se on liian tekemällä tehty, liian sliipatuksi hiottu. Ja lyriikat on yksinkertaisesti huonot ja viimeistään tekevät kappaleesta vanhanaikaisen ja tunkkaisen. Kuuma jäbä sen sijaan on raikas tuulahdus modernista maailmasta ja vertailu siihen korostaa entisestään sitä, että The Rasmus edustaa mennyttä maailmaa. Kuumassa jäbässä muuten lyriikat toimivat erittäin hyvin. Voisi Rasmus ottaa oppia.

Tuli mieleen, että Isaac Senen kappaleen sanoituksessa on samaa tässä hetkessä elämistä kuin Youngheartedin kappaleessa Tässä ja nyt. Ei valitusta eikä haikailua vaan nimenomaan hetkessä elämistä ja tunnetta.

Itse en edes tiennyt koko Youngheartedin olemassaolosta ennen kuin alettiin puhua Elämäni biisi-ohjelmasta jne.

Younghearted on puolestaan tehnyt nyt jatko-osan kappaleelleen. Pidän kappaleesta, mutta sille kävisin Norma Johnit.

Vierailija
2539/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan Lena voitti aikanaan vain siksi, että oli aidosti nuoren innostunut lavalla ja biisissä korvamato-kertsi.

Samoin Portugali kun se mies "taikoi" tunnelman.

Ainakin videolla Isaacissa on juuri jotain tuollaista samaa karismaa. Toivottavasti se näkyy myös livenä.

Vierailija
2540/12303 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isaac toi Princen ohella mieleen Michael Jacksonin.