Miten laihduit vaihdevuosi-ikäisenä?
Kommentit (61)
Ei tietenkään ole. Syö vaan vähemmän kuin kuluttaa. Esim. pätkäpaasto niin ei tarvi laskea kaloreita ollenkaan.
Erosin puolisosta ja aloin pyöräilemään työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. Vaikka on kallis, maksan mieluummin tuosta toimivasta lääkkeestä kuin jostain nutrilet-hommasta.
Tämä on kortisolia "tasaava"? Vastaavan saa luontaistuokekaupasta ja veikkaan murto-osalla hinnasta.
Kun et syö liikaa niin laihdut. Myös vaihdevuosien aikana.
nämä neuvot pitäisi auttaa
https://askelterveyteen.com/8-tapaa-valttaa-vaihdevuosien-aiheuttama-li…
Olen 59, vuoden aikana olen nyt pudottanut painoa 10 kg. Paino nyt alle 60 kg. Syön kolme kertaa päivässä, kalaa, kanaa, vihanneksia, täysjyväviljaa, rasvattomia maitotuotteita, pähkinöitä. En herkkuja kuin erittäin harvoin, samoin lihaa. Liikun reippaasti noin neljä tuntia viikossa( juoksua, kotona kuminauhoilla ja painoilla) ja yritän muutenkin olla aktiivinen. Ei ole ollut vaikeaa.
En ole ikinä ylipainoinen edes ollut. Kun syö hyvin ja liikkuu riittävästi, ei liho. Olen nyt 54 v ja painan 60 kg, mittaa mulla on 173 cm. Lukiossa painoin pari kiloa vähemmän. Harrastan liikuntaa mutta himotreenaaja en kuitenkaan ole.
En ole itse vaihdevuosiässä vielä, mutta ainakin tämä nainen antaa konkreettisia neuvoja laihduttamiseen siinä iässä ja siis ei tuollaista "kuluta enemmän kun syöt" tyhjänpäiväisyyksiä. Ilmeisesti hän ollut aina normaalipainossa, mutta menopaussin tultua mikään ei toiminut kuten ennen, alkoi lihoa ja otti radikaalimmat ja pikkutarkemmat keinot käyttöön, joiden avulla onnistui laihdutuksessa. Ehkä saat jotain vinkkejä, mihin kiinnittää huomiota.
Älkää hyvät naiset laihduttako menopaussissa! Mikään ei ole niin rumaa kuin ryppyinen luuviulu kurppana jolla jokainen paikka roikkuu maata kohti ja perse on littanalättänä. Luut vaan kolisee ja kaulaheltta heiluu kun sellainen kävelee. Tissitkin on kuin tyhjät pussit. Olkaa just niin pulskia kuin olette. Laiha vanha nainen on ruma.
Syö vaikka seuraavalla tavalla pääasiassa:
Aamupala: 1 annos kaurapuuro, marjoja TAI rasvaron rahka ja marjoja+sokeroimatonta mehukeittoa TAI 2 kananmunan munakas sekä vihanneksia, ehkä vähän rasvatonta raejuustoa mukaan.
Lounas: jokin kasviskeitto (linsseistä saat proteiinia ja pitää kylläisenä eikä lihota) TAI salaatti ja vähärasvaista lihaa, 2 ruokalusikallista oliiviöljyä kastikkeeksi. Jos liikut ahkerasti, tällöin lisäksi 2 ruis/kauraleipäpalaa TAI kourallinen keitettyä tummaa pastaa/riisiä.
Välipala: rasvattomasta rahkasta/rahkajogurtista smoothie marjoilla tai hedelmillä (ei banaani), sokeroimaton mehukeitto antaa kivaa makua eikä lihota.
Päivällinen: reilusti vihanneksia ja lihaa. Lisäksi kourallinen keitettyä tummaa pastaa/riisiä vain silloin, jos paino pysyy siinä missä haluat TAI jos liikut ahkerasti niin ainoastaan niinä päivinä kun liikut.
Iltapala: 2 palaa ruis/kauraleipäpalaa kalkkunaleikkeleillä ja voilevitteellä, vihanneksia päälle, ehkä omena/päärynä/appelsiini/vesimelonia.
Tämän lisäksi voit syödä 2-3 herkkua viikossa eli vaikka jäätelön, pullan ja suklaapatukan. Lisäksi pari lasia viiniä sekä yhden ravintola-annoksen alku-, pää-ruokineen sen päivän lounaan tai päivällisen tilalla. Jättäisin jälkiruoan ravintolassa väliin mikäli söin jo 3 herkkua viikolla.
Kun syöt pääasiassa näin ei pienet repsahdukset silloin tällöin haittaa tai jos joku päivä tulikin juhlittua ja tuli syötyä ja juotua reiluummin :D Repsahdukset kannaattaa säästää niille huonoille päiville ;)
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ylipainoinen edes ollut. Kun syö hyvin ja liikkuu riittävästi, ei liho. Olen nyt 54 v ja painan 60 kg, mittaa mulla on 173 cm. Lukiossa painoin pari kiloa vähemmän. Harrastan liikuntaa mutta himotreenaaja en kuitenkaan ole.
Mitenkä sun vastaus liittyi kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä sun vastaus liittyi kysymykseen?
Se halus vaan tulla kehumaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Erosin puolisosta ja aloin pyöräilemään työmatkat.
Äh, ei ole puolisoa josta erota eikä työpaikkaa jonne pyöräillä...
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. Vaikka on kallis, maksan mieluummin tuosta toimivasta lääkkeestä kuin jostain nutrilet-hommasta.
Tuota ei taida saada, jollei ole verensokerit koholla. Mulla on yleensä alle viiden, joten ei mahdolisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vhh, just paraikaa olen.
Mulla ei tunnu toimivan sekään. Aloitin jo lokakuussa, kaksi kiloa kadonnut, ja nekin lähti heti alussa. Sen jälkeen paino on pysynyt ihan paikallaan. Enpä toisaalta ole lihonutkaan.
Nälkää pitää nähdä, 1200 kcal että laihtuu ja jos haluaa ylläpitää olemassa olevaan painoa 1500kcal. Jatkuva nälän tunne lopun elämää.
Nimikin jo kertoo VAIHDEvuodet, silloin vaan sporttivaihdetta päälle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät naiset laihduttako menopaussissa! Mikään ei ole niin rumaa kuin ryppyinen luuviulu kurppana jolla jokainen paikka roikkuu maata kohti ja perse on littanalättänä. Luut vaan kolisee ja kaulaheltta heiluu kun sellainen kävelee. Tissitkin on kuin tyhjät pussit. Olkaa just niin pulskia kuin olette. Laiha vanha nainen on ruma.
Ai niinku Elisabeth Hurley vaikka? Hirvee kääkkä.