Siis laitaoikeistolehti Iltalehti tekee jutun kaikkien pääministerien saamasta Kesärannan aamupalaedusta ja laittaa sen syyttäen Sanna Marinin piikkiin?
Voiko enää selvemmin lehti paljastaa poliittisen laitaoikeistoagendansa? Kyse etuudesta, jota ovat käyttäneet kaikki pääministerit Kesärannassa yöpyessään ja nyt sitten Iltalehden mielestä Marinin väärinkäytös?
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien tehtävä ei ole uutisoida, vaan kerätä klikkauksia. Iltalehti on aina ollut oikealla laidalla. En edelleenkään tajua kuka kieltäytyy työpaikan eduista, jos ne on olemassa.
Moraalinen kuten Niinistö, joka ym,ärrää, että aamiaiskulut on maksettava omasta palkasta. Kuten me muutkin teemme.
Marin larppaa vielä työmiehen ystävää, vasemmistolaista joka haluaa muiden maksavan lisää veroja mutta itse kuppaa sen minkä pystyy.
Ei Niinistö ole kieltäytynyt, sille ei ole etua koskaan kuulunutkaan. Jos se etu kuuluu tiettyyn työasuntoon, niin siihen se sitten kuuluu.
Ei se ole Kesärantaankaan kuulunu. Siellä puhuttiin sähköjen, ei ruuan, kustantamisesta.
Verottaja kaipailee ilmoitusta tuosta 300 euron tulosta. Sekä maksajalta että saajalta kaipaa tuota euromäärää.
Lapselle haettu ruokaa ja täällä tuomitaan. Pitäisikö lapsen nähdä nälkää? Fasistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän palstalaiset nyt ollenkaan minkälaista pyöritystä tuo pääministerin arki on?
Se on aamusta iltaan täysin minuuttiaikataulutettua.
Kukaan normaali työntekijä ei joudu tekemään tuollaisia päiviä mitä pääministeri tekee.
Jos se Kesärantaan toimitettu aamiainen hieman helpottaa arjen hallintaa, niin mun puolesta ok!
Jos laki on epäselvä, niin muutettakoon selvemmäksi niin, että pääministerille ja hänen perheelleen tarjotaan ruuat Kesärantaan.
Selvempää olisi, että vajaat 20 000€/kk verorahoista tienaava henkilö maksaisi oman perheensä ruokailut itse.
Jännä, että Sauli Niinistöllä on aivan samat ehdot, eikä hänelle ollut yhtään epäselvää se, että einekset kuuluvat hänen itsensä maksettaviksi.
Niinpä. Kyse on vain ja ainoastaan henkilön moraalista. Ottaako kaiken edun ja hyödyn itselleen vaikka tietää sen kyseenalaiseksi (jopa salailua edellyttävällä tavalla), vai toimiiko veronmaksajille sälytettyä kustannusta säästävällä ja päivänvalon kestävällä tavalla.
Virkamiehet on hoitanut kaikki nuo asiat. Ei Marin. Hän tuskin on kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota. Ja korona-aikana pääministeri on varmasti tehnyt pidempää päivää, eikä matkustelee edestakaisin kotipaikkakunnalla. Siksi on ihan järkevää olla perhe työpaikkakunnalla. Pieni lapsi ja miehellä etätyö.
Joo, eihän sitä edes huomaa kun saa yli 700€/kk bruttopalkkaa vastaavan epämääräisen luontaisedun, kaiketi verovapaasti vielä? Sen verran toki aina huomaa, että salaa tositteet julkisuusperiaatteen vastaisesti.
Ei Marin pysty niitä kuitteja salaamaan. Se, että joku taho on päättänyt salaamisen olevan turvallisuuden takia tehty, niin tuskin Marin siihen oon syypää. Jopa ne kerran on salaisia, niin mistä tiedetään esim.käytwtty summa? Ja jos se aina on 300€ niin se on varmasti annettu jostain virastosta.
NO nyt on aika paksua tuubaa. Että ruokakuitit salataan turvallisuuden takia? Juu niin varmaaan.
No sehän se oli se selitys! Niistä voidaan varmasti peittää kaupat, jossa ostokset on tehty, koska se on huippusalaista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vähävarainen, saan minimi sairaseläkettä. En ymmärrä miksi ihmiset kehtaavat väittää ettei pääministeri saisi Kesärannassa ylöspitoa valtion piikkiin, olen järkyttynyt jos oikeasti vain aamupala sisältyy työhön.
Pääministeri on 24/7 valmiudessa, eli aina valmiina työhän lomallakin, jos Suomea uhkaa joku vaara. Ja te kehtaatte aina narista milloin mistäkin Mariniin liittyvästä. Tehkää ite perässä. Niin, ei teistä olisi siihen.
Mitä sä oikein horiset? Millä lailla lisäRAHA muuttaa Marinin valmiudessaoloa? Ei tullut mieleen, että 17 000e palkasta voi maksaa omat aamiaisensa itse, saati perheenjäsentensä?
Ei tullut mieleen, että luontaisesti on luontaisesti. Miksi kansanedustajille maksetaan asunto Helsingissä ja matkakulut yms? Miksi heille tarjotaan ruoka eduskunnassa? Kahdessa ravintolasta valitsen voi mennä syömään vaikka joka tunti. Miksi ihmeessä heille kuuluu yleensä mitään etuja?
Miten toi eka lause liittyy kommenttiini?
Vierailija kirjoitti:
Lapselle haettu ruokaa ja täällä tuomitaan. Pitäisikö lapsen nähdä nälkää? Fasistit.
Niin ei hänen palkallaan tietty puuroa saa ostettua.
Minusta on turha valittaa, että joku muukin teki väärin.
Minusta on selvä, että fiksu ihminen tajuaa, että hetkonen, ruokakassi ilmestyi keittiöön, minne saan maksaa sen.
Jos joku vastaa, että tää ny vaan on tämmönen juttu, että et maksa mitään, syöt vaan ja tilaat mitä haluat ja me tuodaan, niin silti fiksu ihminen kysyy, että ai miten niin? Mihin tämä perustuu?
Ministeripalkkiolain kuudennen pykälän mukaan
”Pääministerillä on asunto valtion talossa, jonka kunnossapito, lämmitys ja valaistus sekä sisustus kustannetaan ja tarpeellinen henkilökunta maksetaan valtion varoista”.
Lista ei sisällä elintarvikkeita eikä niitä mainita lain esitöissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän palstalaiset nyt ollenkaan minkälaista pyöritystä tuo pääministerin arki on?
Se on aamusta iltaan täysin minuuttiaikataulutettua.
Kukaan normaali työntekijä ei joudu tekemään tuollaisia päiviä mitä pääministeri tekee.
Jos se Kesärantaan toimitettu aamiainen hieman helpottaa arjen hallintaa, niin mun puolesta ok!
Jos laki on epäselvä, niin muutettakoon selvemmäksi niin, että pääministerille ja hänen perheelleen tarjotaan ruuat Kesärantaan.
Selvempää olisi, että vajaat 20 000€/kk verorahoista tienaava henkilö maksaisi oman perheensä ruokailut itse.
Jännä, että Sauli Niinistöllä on aivan samat ehdot, eikä hänelle ollut yhtään epäselvää se, että einekset kuuluvat hänen itsensä maksettaviksi.
Niinpä. Kyse on vain ja ainoastaan henkilön moraalista. Ottaako kaiken edun ja hyödyn itselleen vaikka tietää sen kyseenalaiseksi (jopa salailua edellyttävällä tavalla), vai toimiiko veronmaksajille sälytettyä kustannusta säästävällä ja päivänvalon kestävällä tavalla.
Virkamiehet on hoitanut kaikki nuo asiat. Ei Marin. Hän tuskin on kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota. Ja korona-aikana pääministeri on varmasti tehnyt pidempää päivää, eikä matkustelee edestakaisin kotipaikkakunnalla. Siksi on ihan järkevää olla perhe työpaikkakunnalla. Pieni lapsi ja miehellä etätyö.
Joo, eihän sitä edes huomaa kun saa yli 700€/kk bruttopalkkaa vastaavan epämääräisen luontaisedun, kaiketi verovapaasti vielä? Sen verran toki aina huomaa, että salaa tositteet julkisuusperiaatteen vastaisesti.
Ei Marin pysty niitä kuitteja salaamaan. Se, että joku taho on päättänyt salaamisen olevan turvallisuuden takia tehty, niin tuskin Marin siihen oon syypää. Jopa ne kerran on salaisia, niin mistä tiedetään esim.käytwtty summa? Ja jos se aina on 300€ niin se on varmasti annettu jostain virastosta.
NO nyt on aika paksua tuubaa. Että ruokakuitit salataan turvallisuuden takia? Juu niin varmaaan.
No sehän se oli se selitys! Niistä voidaan varmasti peittää kaupat, jossa ostokset on tehty, koska se on huippusalaista tietoa.
Niin onhan se salainen ja jännittävä tieto, että joku palvelija on käynyt jossain kaupassa, joka ehkä on huippusalaisen asuinpaikan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin PM ja saisin tietää että aamiainen maksetaan pimeesti sanoisin, että tää homma loppu nyt. Ei Ole mitään kunniouítettavaa sanoa, että niin ne muutkin. Sannatyttönen ei oo kuullu sitä slogania of you want change, be the change. Jonka Gandhi on tai ei ole sanonut. Näin ne nuorisolaiset parantaa maailmaa. Not.
T. Entinen verotuksen asiantuntija. Julkisella nykyään muissa tehtävissä , jossa esimies ahmii kokousten välipalat.
Muuten meillä edut todella vähissä.Tuskinpa olet. Jos ne olisi pimeästi, niin kukaan ei tietäisi koko asiasta. Jos kuittien sisältö salataan, niin se on ihan oikein. Mitä se kenellekään kuluu mitä pääministeri perheineen syö?
Ei kuulukaan, jos ostaa ne omilla rahoillaan. Jos ne taas ostetaan veronmaksajien rahoilla, kyse on julkisesta tiedosta. Sori vaan, hyväksikäyttäjä, häiritseekö, kun et saakaan ahnehtia rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Ministeripalkkiolain kuudennen pykälän mukaan
”Pääministerillä on asunto valtion talossa, jonka kunnossapito, lämmitys ja valaistus sekä sisustus kustannetaan ja tarpeellinen henkilökunta maksetaan valtion varoista”.
Lista ei sisällä elintarvikkeita eikä niitä mainita lain esitöissäkään.
Niin aika paljon mielikuvitusta tarvitaan, että tästä voi tulkita, että lisäksi muonaa koko pesueelle.
En tiedä, olisiko itkenyt vai nauranut, kun näin tämän IL:n jutun. Kiitos oikeistolehti, paljastit itsesi täysin.
Sanna on laitettava oikeuden eteen vastaamaan toiminnastaan. Miljardeja verorahoja pois lahjoittanutta ja ilmaisia ruokia ilman mitään ansioita nauttivaa henkilöä ei todellakaan tule palkita hyvällä viralla Brysselissä vaan linnareissulla Hämeenlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Verottaja kaipailee ilmoitusta tuosta 300 euron tulosta. Sekä maksajalta että saajalta kaipaa tuota euromäärää.
Pääministerin asuntoetu ei ole veronalaista tuloa (tuloverolaki 70 §).
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olisiko itkenyt vai nauranut, kun näin tämän IL:n jutun. Kiitos oikeistolehti, paljastit itsesi täysin.
Mene juomaan lisää kiljua.
Vierailija kirjoitti:
Lue vaan aivopieru uutisesi punikkimedioista HS ja YLE. Siellä on sopivaa valmiiksi ohjelmoitua aivopesupropagandaa juuri sinunlaisillesi sosialisteille.
Hyvin huomaa että Marinin kanslian avustajat ovat kommentoimassa täällä, nykyään ne päivystää tällä palstalla aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan olen jo pitkän aikaa kiinnittänyt huomiota ja pohtinut millainen moottori tässä pyörii taustalla ja ketä kaikkia siihen kuuluu. Lehden poliittinen kanta on läpinäkyvää.
Samaa voisi miettiä Sannan suhteista Brysseliin. Miksei se aja siellä Suomen etua, vaan Brysselin herrojen?
Koska tietää joutuvansa sinne duuniin any day now.
Kuuletteko laulun meenoolippu, meenoolippu, mulla kauas menolippu oon....
Joutuvansa? Sen koko agendahan on päästä sinne virkaan. Ja sen saavuttaa vain myymällä Suomen suojaksi asetetut lait, säädökset ja asetukset EU:ssa niille, joilta sen viran itselleen saa.
Marin osaa kyllä vastuun välttelyn paremmin kuin kukaan ikinä missään. Varmaan ylinopeudesta kärytessäänkin vierittäisi syyn sataprosenttisesti auton hänelle luovuttaneen henkilön niskaan.
Jälleen kerran voi aiheellisesti kysyä, pitääkö olla enemmän huolissaan siitä, että rouva pääministeri ei ymmärrä vai siitä, että tekeytyy tietoisesti ymmärtämättömäksi. Jos ei ymmärrä kyseessä olevan todennäköisesti veronkierto, niin vahvistaa vain kuvaa riittävän kompetenssin puutteesta. Jos taas ymmärtää ja käyttäytyy kuten käyttäytyy, maalaa itsestään kyllä todella k*sipäistä ja ylimielistä julkisuuskuvaa.
Marinilla ei oikeasti ole nyt mitään muuta mahdollisuutta kuin tehdä veropätökseensä oikaisupyyntö ja nostaa käsi virheen merkiksi. Oletettavasti siis edusta ei veroja ole maksettu, se olisi kyllä moneen otteeseen jo ilmoitettu Marinin tai VNK:n toimesta, eikä kuittien salailu varsinaisesti viittaa tähän. Oikaisuvaatimus siksi, että veroilmoituksen viimeinen jättöpäivä oli 18.5..
Voisin lyödä kohtalaisen summan rahaa kiinni skenaarioon, jossa asiaa yritetään edelleen vaan vaieta unholaan, ja tämän jälkeen heitetään koko virkamieskoneisto bussin alle, vaikka palkansaaja on itse yhtälailla vastuullinen oikaisemaan veroilmoituksensa. Toivottavasti verottaja tulee ottamaan tästä näyttävästi kiinni ja osoittaa, että kansalaiset ovat Suomessa edelleen saman arvoisia verottajan/lain edessä asemasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin asuntoetu ei ole veronalaista tuloa (tuloverolaki 70 §).
Asutko sä sämpylässä?
Ehkei moni, mutta kun jää kiinni housut kintuissa on vähän noloa julistaa oma ahneutensa ”salaiseksi”, jos sulla ei natsat riitä.
Laki tulee menemään nolon Marininkin edelle.