Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartijan kovat otteet myymälävarasta kohtaan.

Vierailija
25.05.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008000397.html

Huh huh, ehkä vähän ylimitoitettuja toimia vartijalta.

Kommentit (1395)

Vierailija
861/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitäisi oikeasti nähdä, mitä tuo vartija tekee. En itse tuolta nauhalta sitä näe, kuulen vain muiden kauhistelut. Romaneilla on yleensä aina tuo rasismikortti taskussa, tuokin nainen varmaan esittää vähän sitä Floydia, eli saattaa liioitella, samoin nuo kuvaajat ja katsojat.

Saattaisi kyllä itselläkin käämi palaa, jos joku räkisi naamaan. Miksi sillä ei muuten ollut kaupassa maskia?

Ja pääsikö puremaan? Sillä voi olla raivotauti tai aids.

Vierailija
862/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tilannetta ei olisi syntynyt, jos asiakas ei olisi varastanut. Syy ja seuraus. Toivottavasti ottaa opiksi, että kaupassa tavarat laitetaan ostoskärryyn ja siitä kassahihnalle. Ei ole kovin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mutä lammasporukkaa valmiina antamaan väkivallankäyttöoikeuden myymälävartijoille tosta vaan. Ei ihme, että ihmiset on niin helppo lietsoa vaikka mihin kauheuksiin. Bää.

Opettele maksamaan kaljas niin et joudu mihinkään tekemisiin noiden kanssa.

Vierailija
864/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on todella tyhmiä ja lyhytnäköisiä kun puolustavat vartijaa.

Saisko teitä tai läheisiänne käsitellä noin? Jos vaikka teininne päättäisi näpistää, olisiko tuo ok?

Vartija ei ole poliisi ja poliisinkin voimankäyttö on hyvin rajoitettua. Esimerkiksi siksi, ettei ihmiset joutuisi väkivallan kohteiksi.

Olen huolissani suomalaisten älykkyydestä.

Saako sua tai sun läheisiä purra kun koitatte tehdä työtänne? Sylkeä päälle ja huutaa v i ttua?

Ei, tietenkään ei. Ei se muuta vartijan väärää toimintaa miksikään.

Vierailija
865/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitäisi oikeasti nähdä, mitä tuo vartija tekee. En itse tuolta nauhalta sitä näe, kuulen vain muiden kauhistelut. Romaneilla on yleensä aina tuo rasismikortti taskussa, tuokin nainen varmaan esittää vähän sitä Floydia, eli saattaa liioitella, samoin nuo kuvaajat ja katsojat.

Saattaisi kyllä itselläkin käämi palaa, jos joku räkisi naamaan. Miksi sillä ei muuten ollut kaupassa maskia?

Suosittelen itse kutakin kuuntelemaan sen kuvaajamiehen äänen painotusta. Ehkä hieman lefamaisia sävyjä ja painotuksia... Eli liioittelu ei yllätä. Yhtään.

Vierailija
866/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko teitä tai läheisiänne käsitellä noin? Jos vaikka teininne päättäisi näpistää, olisiko tuo ok?

Vartija ei ole poliisi ja poliisinkin voimankäyttö on hyvin rajoitettua. Esimerkiksi siksi, ettei ihmiset joutuisi väkivallan kohteiksi.

Ok, suosittelen kaikille kyseisenlaisille kaunokirjallisuuden edustajille välitöntä muuttoa sinne, mistä ovat lähteneet eli Romaniaan. Siellä varmasti taputetaan päähän näpistämisestä, varastamisesta, valehtelusta ja väkivaltaisuudesta. Ja siellä kaikki ihmisoikeudet ovat paremmin kuin Suomessa. Mä voin vaikka lähteä kuskiksi heti kesällä kun rajat aukeavat, kunhan takaisin ei tulla. Laitat vaan yhteystiedot tähän ketjuun.

Ovat tulleet INTIASTA, ei Romaniasta.

Ne ovat sitten poistuneet sieltä viimeistä k u l m a h o u s u a myöten. Tai sitten ne ovat kehittyneet varkaiksi vasta Suomessa.

Romanit varastavat kaikissa maissa, ei ole pelkästään Suomen juttu. Youtubessa oli joskus pitkä kooste romanien kauppakäynneistä monesta eri maasta, Suomi, Venäjä, Espanja, Romania, Bulgaria, Turkki yms. ja joka maassa romanit varastavat.

Vierailija
867/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh mutä lammasporukkaa valmiina antamaan väkivallankäyttöoikeuden myymälävartijoille tosta vaan. Ei ihme, että ihmiset on niin helppo lietsoa vaikka mihin kauheuksiin. Bää.

Myös varkaan täytyy voida olla varma, että hän saa sen kohtelun kuin varkaan kuuluu saada. Sama kuin sanoisit ryöstetylle, että opettele olemaan kävelemättä illalla puistossa, niin et joudu ryöstetyksi. Kukaan ei väitä, että varkaus olisi ok.

Vierailija
868/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen turvallisuusalalla ja olen myös poliisiammattikorkean hyväksymä voimankäytön kouluttaja. 

Videolla nähty voimankäyttö oli aivan käsittämätöntä räpellystä. Vartia ei osannut voimankäyttöä jotta olisi voinut oikeasti hallita tilanteen vahvasti mutta satuttamatta asiakasta. Tämä johtaa siihen että pitää sitten vetää tukasta, painaa naamasta ja muuten vaan "väkertää" kun ei osaa ei sitten pätkääkään painia. 

Potkut antaisin heti jos olisi minulla töissä, koska ei kykene tehtäviinsä ja sillä sipuli. 

Mikäs olisi sinun mielestäsi ollut vartijalta oikea toimintatapa tuossa ahtaassa hyllyjen välissä?

Vierailija
869/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin netistä 5 min videon, kannattaa katsoa se ennenkuin kommentoi.

Vierailija
870/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät F e i j a t ole pelkästään Suomen ongelma. Englannissa ollessani kysyin miten ne tulevat täällä toimeen. Vastaus oli varastamalla.

Vierailija
871/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, suosittelen kaikille kyseisenlaisille kaunokirjallisuuden edustajille välitöntä muuttoa sinne, mistä ovat lähteneet eli Romaniaan. Siellä varmasti taputetaan päähän näpistämisestä, varastamisesta, valehtelusta ja väkivaltaisuudesta. Ja siellä kaikki ihmisoikeudet ovat paremmin kuin Suomessa. Mä voin vaikka lähteä kuskiksi heti kesällä kun rajat aukeavat, kunhan takaisin ei tulla. Laitat vaan yhteystiedot tähän ketjuun.

Ovat tulleet INTIASTA, ei Romaniasta.

Ne ovat sitten poistuneet sieltä viimeistä k u l m a h o u s u a myöten. Tai sitten ne ovat kehittyneet varkaiksi vasta Suomessa.

Romanit varastavat kaikissa maissa, ei ole pelkästään Suomen juttu. Youtubessa oli joskus pitkä kooste romanien kauppakäynneistä monesta eri maasta, Suomi, Venäjä, Espanja, Romania, Bulgaria, Turkki yms. ja joka maassa romanit varastavat.

Youtubessa on paljon videoita, joissa kantasuomalaiset varastavat bensaa autoista, rikkovat paikkoja ja käyvät päälle syyttä suotta. Siellä löytyy samanlaisia myös ulkomailta, onpa jännä.

Vierailija
872/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset olisi ihannekansa jollekin hirmuhallitsijalle. Kaikki käy. En ole elämässäni kuullut niin typeriä argimentteja kuin vartijan puolustelijoilla täällä.

Vierailija
873/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös varkaan täytyy voida olla varma, että hän saa sen kohtelun kuin varkaan kuuluu saada. Sama kuin sanoisit ryöstetylle, että opettele olemaan kävelemättä illalla puistossa, niin et joudu ryöstetyksi. Kukaan ei väitä, että varkaus olisi ok.

Vertauksesi ontuu pahasti.

Vierailija
874/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen turvallisuusalalla ja olen myös poliisiammattikorkean hyväksymä voimankäytön kouluttaja. 

Videolla nähty voimankäyttö oli aivan käsittämätöntä räpellystä. Vartia ei osannut voimankäyttöä jotta olisi voinut oikeasti hallita tilanteen vahvasti mutta satuttamatta asiakasta. Tämä johtaa siihen että pitää sitten vetää tukasta, painaa naamasta ja muuten vaan "väkertää" kun ei osaa ei sitten pätkääkään painia. 

Potkut antaisin heti jos olisi minulla töissä, koska ei kykene tehtäviinsä ja sillä sipuli. 

Mikäs olisi sinun mielestäsi ollut vartijalta oikea toimintatapa tuossa ahtaassa hyllyjen välissä?

Arvoisa Miranda. Onko hamekoukuissasi vielä tilaa? Nostetaanpa öljykannu paikoilleen.

Vierailija
875/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella huolissani Suomen koulujen tasosta jos suomalaiset luulevat romanien tulevan Romaniasta tai ovan romanialaisia. Maailman parhaat koulut?

Vierailija
876/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismi ja arvot on tunnepuolen asioita eikä sille voi mitään jos joku pelkää tai vihaa ulkomaalaisia tai myymälävarkaita, mutta ei saakeli että on oikeasti TYHMÄÄ sakkia ketkä tuota vartijaa puolustaa. Argumentit on sit tyyliin "no mut varas aloitti, jos ei olis varastanut niin ei olisi tapahtunut mitään".

Samat tyypit jos olis hätävarjelun liioittelusta syytettynä itse hoitaisivat koko puolustuksen kahdella sanalla: "toi alotti" ja sit oltais huuli pyöreenä ku syyte menis läpi.

Miksi on olemassa edes esimerkiksi pakkokeinolaki ja muita poliisin toimintaa säätelevät lakeja? Eikö lähdetä siitä että rikoksia ei saa tehdä ja jos tekee niin kestää seuraukset? Miksi poliisin toimintaa näissä tilanteissa pitää säätää lailla, kun ei rikollisetkaan noudata lakia?

Ei Jeesus mikä ajatushautomo.

Meillä on nyt vain eri näkemys mikä on liiallista voimankäyttöä.

Sitä olisi ollut maassa makaavan potkiminen päähän, aseen käyttö jne. Nyt yhteistyökyvytön varas pyrittiin saamaan yhteistyöhön, huolimatta "rasissssmia" syytöksistä.

Tämähän ei ole mielipidekysymys lainkaan. Vartijalle on olemassa selvä protokolla, ohjeet ja voimankäytön ohjeistus. Ei siitä tarvitse edes keskustella menikö yli.

Vierailija
877/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset olisi ihannekansa jollekin hirmuhallitsijalle. Kaikki käy. En ole elämässäni kuullut niin typeriä argimentteja kuin vartijan puolustelijoilla täällä.

Elämääsi on epäilemättä sävyttänyt vihervasemmistolainen ideologia, jossa viiteryhmälläsi on pelkkiä oikeuksia ilman velvollisuuksia.

Vierailija
878/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijan ei olisi kuulunut olla siellä ahtaassa hyllyvälissä lainkaan.

Vierailija
879/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismi ja arvot on tunnepuolen asioita eikä sille voi mitään jos joku pelkää tai vihaa ulkomaalaisia tai myymälävarkaita, mutta ei saakeli että on oikeasti TYHMÄÄ sakkia ketkä tuota vartijaa puolustaa. Argumentit on sit tyyliin "no mut varas aloitti, jos ei olis varastanut niin ei olisi tapahtunut mitään".

Samat tyypit jos olis hätävarjelun liioittelusta syytettynä itse hoitaisivat koko puolustuksen kahdella sanalla: "toi alotti" ja sit oltais huuli pyöreenä ku syyte menis läpi.

Miksi on olemassa edes esimerkiksi pakkokeinolaki ja muita poliisin toimintaa säätelevät lakeja? Eikö lähdetä siitä että rikoksia ei saa tehdä ja jos tekee niin kestää seuraukset? Miksi poliisin toimintaa näissä tilanteissa pitää säätää lailla, kun ei rikollisetkaan noudata lakia?

Ei Jeesus mikä ajatushautomo.

Meillä on nyt vain eri näkemys mikä on liiallista voimankäyttöä.

Sitä olisi ollut maassa makaavan potkiminen päähän, aseen käyttö jne. Nyt yhteistyökyvytön varas pyrittiin saamaan yhteistyöhön, huolimatta "rasissssmia" syytöksistä.

Tämähän ei ole mielipidekysymys lainkaan. Vartijalle on olemassa selvä protokolla, ohjeet ja voimankäytön ohjeistus. Ei siitä tarvitse edes keskustella menikö yli.

Tämähän ei ole mielipidekysymys lainkaan. Rikoslaki määrittelee mikä on varkaus. Ei siitä tarvitse edes keskustella.

Vierailija
880/1395 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, että kyseessä oli varas? Sitä ei ole todistettu missään. Taitaa olla kyse vain r*sismisa ja nostaa omaa valkoisuuttaan ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän