Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työyhteisöni jäsenet eivät yleensä koskaan vastaa sähköposteihini tai viesteihini - mahdotonta yrittää hoitaa asioita.

Vierailija
25.05.2021 |

Tätä on jatkunut enemmän tai vähemmän koko ajan jo ennen koronaa, mutta silloin se ei ollut niin selkeää kun saattoi nykäistä hihasta. Mutta nykyisin en saa vastauksia enää juuri mihinkään. Yhteisiä asioita tässä kuitenkin hoidetaan ja yritetään edistää, mutta se on monesti mahdotonta kun takaisin ei saa mitään kuittausta, kommenttia, vastausta, jatkomietintää, mitään. Olen jossain ihmeellisessä kuplassa, näkymätön.

On vaan pakko luottaa siihen että homma on ok ja viestini sisältö ymmärretty ja asian hoitamista edistetty - paitsi että usein sitten ilmeneekin ettei ole, ja koko asian hoitaminen kaatuu minun niskaani. Jota en yksin voi kuitenkaan tehdä kun tarvitsen siihen niiden muiden panosta/vastauksia.

Koen tämän jo suorastaan kiusaamiseksi, vastaamattomuus on niin systemaattista.

Olen yrittänyt avata keskustelua, kutsua palaveria koolle jne. jotta info kulkisi, mutta alan olla kädetön ja keinoton kun mikään ei lopulta kuitenkaan muutu. Koko kiva työpaikka ja työnkuva on muuttunut tuon tiimin takia aivan horroriksi.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että jos laitan kuitattavan meilin edes kahdelle ihmiselle, ei kumpikaan vastaa. Ajattelevat, että vastatkoon toinen. 

Vastauksia tippuu nopeammin, jos osoittaa viestin yhdelle tietylle henkilölle ja laittaa muille cc:nä. Henkilön nimi mainitaan viestin alussa tyyliin "Hei Marjatta, Käykö sinulle, että homma hoidetaan näin? Vastaathan tänään, jotta saamme asian hoidettua aikataulussa. Kiitos!"

Ja sitten voi pommittaa forwaamalla saman viestin uudestaan:

"Hei Marjatta, vastaathan tähän meiliin, deadline tänään."

Ja edelleen.

"Marjatta, projekti seisoo puuttuvan vastauksesi takia. Ole hyvä ja vastaa alla olevaan viestiin välittömästi. "

Ja kaikki nämä viestit kaikille, niin että kaikille osapuolille on selvää kenestä viivästys johtuu. 

Lopuksi voit vain kuitata: "Asia ei etene, ennen kuin Marjatta saa vastattua kysymykseen." 

Ja asia on pois sinun listaltasi. 

Olen törmännyt myös tähän tyyliin kun huomio halutaan kääntää omista mokista muihin eli vaikka Marjatta ei olisi mokannut, siirretään huomio häneen

No ei kai sitä ole pakko siihen käyttää. Voi käyttää myös silloin, kun tarvitaan Marjatalta vastaus, eikä hän viitsisi sitä jostain syystä antaa. 

Vierailija
42/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: kysy ennen jonkun asian tekemistä, onko muilla näkemyksiä. Ellei ole tiettyyn päivään mennessä, hoida asia. Voit joskus kysyä muidenkin tekemistä asioista, mutta elleivät vastaa, ei ole ongelmasi. Miksi lähtisit tekemään jonkun toisen nimiin kerrottua asiaa, ellei ihminen itse edes vastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä