Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työyhteisöni jäsenet eivät yleensä koskaan vastaa sähköposteihini tai viesteihini - mahdotonta yrittää hoitaa asioita.

Vierailija
25.05.2021 |

Tätä on jatkunut enemmän tai vähemmän koko ajan jo ennen koronaa, mutta silloin se ei ollut niin selkeää kun saattoi nykäistä hihasta. Mutta nykyisin en saa vastauksia enää juuri mihinkään. Yhteisiä asioita tässä kuitenkin hoidetaan ja yritetään edistää, mutta se on monesti mahdotonta kun takaisin ei saa mitään kuittausta, kommenttia, vastausta, jatkomietintää, mitään. Olen jossain ihmeellisessä kuplassa, näkymätön.

On vaan pakko luottaa siihen että homma on ok ja viestini sisältö ymmärretty ja asian hoitamista edistetty - paitsi että usein sitten ilmeneekin ettei ole, ja koko asian hoitaminen kaatuu minun niskaani. Jota en yksin voi kuitenkaan tehdä kun tarvitsen siihen niiden muiden panosta/vastauksia.

Koen tämän jo suorastaan kiusaamiseksi, vastaamattomuus on niin systemaattista.

Olen yrittänyt avata keskustelua, kutsua palaveria koolle jne. jotta info kulkisi, mutta alan olla kädetön ja keinoton kun mikään ei lopulta kuitenkaan muutu. Koko kiva työpaikka ja työnkuva on muuttunut tuon tiimin takia aivan horroriksi.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Sinulla on hyvä työmoraali, kun huolehdit noin hyvin firman menestymisestä! Ongelma on siis niiden dissaajien huonossa työmoraalissa, sitoutumattomuudessa etc. Tai ongelma on huonossa työnjaossa/roolissa, jolloin kukaan ei oikein tiedä mitä kenenkin vastuulle kuuluu, töitä on liikaa jne.

Keskustele aluksi lähijohdon kanssa, mihin tarvitaan muutos esim, joku takaraja, jolloin sinulle on toimitettava tarvittava tieto/ materiaali, että työt tulee hoidetuksi. Se on koko firman etu!!

Ellei vielä ylempikään johto hoida tilannetta mm. näiden dissaajien kanssa, etsi uutta työpaikkaa.

Olet hyvä ja vastuullinen työntekijä, ansaitset parempaa!😊

Kiitos, tästä tuli lämmin ja kiva fiilis. 😊

AP

Vierailija
22/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko spämmäät jatkuvasti tarpeettomilla kyselyillä, ja ihmiset ovat kyllästyneitä siihen, tai sitten kyseessä on oikeasti kiusaaminen.

Kummassakin tapauksessa viisainta lienee ottaa asia esille esimiestesi kanssa, ja kysyä miten he haluavat sinun jatkossa toimivan. Vastauksesta ja siitä, paraneeko tilanne tulevaisuudessa, riippuu sitten jäätkö vai lähdetkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko spämmäät jatkuvasti tarpeettomilla kyselyillä, ja ihmiset ovat kyllästyneitä siihen, tai sitten kyseessä on oikeasti kiusaaminen.

Kummassakin tapauksessa viisainta lienee ottaa asia esille esimiestesi kanssa, ja kysyä miten he haluavat sinun jatkossa toimivan. Vastauksesta ja siitä, paraneeko tilanne tulevaisuudessa, riippuu sitten jäätkö vai lähdetkö.

Eli

kysyt 1. kerran, ei vastausta.

Kysyt 2. kerran, ei vieläkään mitään.

Kysyt 3. kerran ja se on jo ärsyttävää spämmiä, joten ei vastata sille mitään...

Vierailija
24/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli

kysyt 1. kerran, ei vastausta.

Kysyt 2. kerran, ei vieläkään mitään.

Kysyt 3. kerran ja se on jo ärsyttävää spämmiä, joten ei vastata sille mitään...

Kurjaa. Työnjohdossa on vikaa.

Vierailija
25/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä asia toisin.

Mun työpaikalla sama ongelma ja oli vaikeaa saada hommat tehtyä kun mun piti esim saada valtuutus joltain johtajalta jne. Jäi hommat aina kesken ja mua syyteltiin.

No keksin tähän keinon. Kirjoitin maililla sen asian, ja loppuun boldattuna (varmasti huomasi) lauseen: odotan vahvistustasi xx.xx. Klo 15 mennessä ja jos en kuule mitään, toimin tavalla x ja etenen asian kanssa.

Muutaman kerran sit tein päätöksen omin päin, siitä sitten mua haukuttiin, kaivoon tuon mailin esiin ja osoitin että itsepä et reagoinut.

Oppivat nopsaan. Nyt vastaavat.

Vierailija
26/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä jos sinä oletkin se hankala tapaus työyhteisössä? Kannattasko muuttaa toimintatapoja? Joskus peiliin katsominen auttaa.

Tässä on sinänsä perää vaikka ikävästi sanottu. Yleensä sellaiset epäselvät/tikusta asiaa tekevät tyypit tiedetään ja helpommin ne meilit sitten sivuutetaan heti alkuunsa. Kai sinun kannattaa AP jutella esimiehelle asiasta? Katsotte yhdessä sitten onko koko muussa tiimissäsi vikaa vai olisiko sinun viestintästrategiassa jotain petrattavaa?

Vierailija
27/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä  myös korona toi pintaan uuden viestittely kulttuurin. loppui onneksi kun pomo otti kaksi pahinta puhutteluun. uusi ohjeistus on että ennen klo 18 selvin päin ja ainoastaan asiaa. 

Vierailija
28/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita viestisi mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi.

Esim

Asiakas x vaatii toimenpidettä Y.

Pirjo

Onko varastossa tavaraa?

Lissu

Annatko hinnan tälle erälle

Pekka

Vahvistatko toimitusajan

Kiitos

Jaana

Vierailija
29/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä liian korrekti sitten ja yritän hioa lauseita liikaa, jotta eivät ole tylyjä. Pitänee siirtyä tuon porukan kanssa tuollaiseen ehdotettuun erilaiseen (omaan silmääni tympeän lyhyeen) viestittelytapaan.

AP

Vierailija
30/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmaa muiden tiimien ja työyhteisöjen kanssa ei ole eikä aiemminkaan ole ollut, vaan hankaluus kytkeytyy ainoastaan tuohon tiettyyn porukkaan, niin kyllähän se ongelma paikantuu siihen. Tuollainen eristäminen ja ignooraus voi ajaa kiusatun siihenkin, että viestintä alkaa olla hapuilevaa kun mikään ei mene läpi. Kiusattu saa näin syytkin vielä niskoilleen.

Vierailija
31/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhde pois vaan, ei tuo tuosta parane. Jos sinulla on pitkä ja positiivinen työhistoria, tunnistat kyllä sairaan työyhteisön ja siltähän tuo kuulostaa. Älä jää pilaamaan mielenterveyttäsi ja ehkä uraasikin.

Vierailija
32/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim

Pirjo

Onko varastossa tavaraa?

Lissu

Pekka

Vahvistatko toimitusajan

Kiitos

Jaana

😂

Vierailija
33/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ongelmaa muiden tiimien ja työyhteisöjen kanssa ei ole eikä aiemminkaan ole ollut, vaan hankaluus kytkeytyy ainoastaan tuohon tiettyyn porukkaan, niin kyllähän se ongelma paikantuu siihen. Tuollainen eristäminen ja ignooraus voi ajaa kiusatun siihenkin, että viestintä alkaa olla hapuilevaa kun mikään ei mene läpi. Kiusattu saa näin syytkin vielä niskoilleen.

TÄMÄ. Juokse ap, älä tosiaan jää pilaamaan uraasi.

Vierailija
34/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim

Pirjo

Onko varastossa tavaraa?

Lissu

Pekka

Vahvistatko toimitusajan

Kiitos

Jaana

Asiat hoidetaan näin, eikä länkytetä turhia ja hiota tuntikausia jotain sanamuotoa. Kaikki se aika on pois tehokkaasta työajasta.

Vierailija
35/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa joku kiusaaja mukana, näemmä.

Kyllä jos homma kulkee normaaliin tapaan kaikissa muissa ihmissuhteissa ja työyhteisöissä, siitä voi vetää johtopäätökset.

Vierailija
36/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain tulee uskomattoman pitkiä viestejä ja niistä on hankalaa tietää mitä pitää vastata. Eivät välttämättä sisällä edes kysymyksiä.

Joku valittaa aina kaikesta ja en tiedä mitä heille pitäisi vastata.

Jossain ketjuissa on mukana henkilöitä, joiden tiedän hakevan reaktiota ja provosoivat ihmisiä - > vastaukset pakko pitää lyhyinä/ei vastata, koska ottavat muuten kohteeseen sinut.

Tässä muutamia esimerkkejä miksi en ole vastannut.

En osaa sanoa mistä sinulla on kyse.

Vierailija
37/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että jos laitan kuitattavan meilin edes kahdelle ihmiselle, ei kumpikaan vastaa. Ajattelevat, että vastatkoon toinen. 

Vastauksia tippuu nopeammin, jos osoittaa viestin yhdelle tietylle henkilölle ja laittaa muille cc:nä. Henkilön nimi mainitaan viestin alussa tyyliin "Hei Marjatta, Käykö sinulle, että homma hoidetaan näin? Vastaathan tänään, jotta saamme asian hoidettua aikataulussa. Kiitos!"

Ja sitten voi pommittaa forwaamalla saman viestin uudestaan:

"Hei Marjatta, vastaathan tähän meiliin, deadline tänään."

Ja edelleen.

"Marjatta, projekti seisoo puuttuvan vastauksesi takia. Ole hyvä ja vastaa alla olevaan viestiin välittömästi. "

Ja kaikki nämä viestit kaikille, niin että kaikille osapuolille on selvää kenestä viivästys johtuu. 

Lopuksi voit vain kuitata: "Asia ei etene, ennen kuin Marjatta saa vastattua kysymykseen." 

Ja asia on pois sinun listaltasi. 

Vierailija
38/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että jos laitan kuitattavan meilin edes kahdelle ihmiselle, ei kumpikaan vastaa. Ajattelevat, että vastatkoon toinen. 

Vastauksia tippuu nopeammin, jos osoittaa viestin yhdelle tietylle henkilölle ja laittaa muille cc:nä. Henkilön nimi mainitaan viestin alussa tyyliin "Hei Marjatta, Käykö sinulle, että homma hoidetaan näin? Vastaathan tänään, jotta saamme asian hoidettua aikataulussa. Kiitos!"

Ja edelleen.

"Marjatta, projekti seisoo puuttuvan vastauksesi takia. Ole hyvä ja vastaa alla olevaan viestiin välittömästi. "

Ja kaikki nämä viestit kaikille, niin että kaikille osapuolille on selvää kenestä viivästys johtuu. 

Lopuksi voit vain kuitata: "Asia ei etene, ennen kuin Marjatta saa vastattua kysymykseen." 

En usko, että tämä on mikään standardiratkaisu kaikkiin ongelmiin.

Vierailija
39/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen.

Olen törmännyt myös tähän tyyliin kun huomio halutaan kääntää omista mokista muihin eli vaikka Marjatta ei olisi mokannut, siirretään huomio häneen

Vierailija
40/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen.

En usko, että tämä on mikään standardiratkaisu kaikkiin ongelmiin.

Ei. Eikä niin väitettykään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän