Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko, että kaikki eivät mene terapiaan työstämään puutteitaan, vaan hakemaan apua henkiseen pahoinpitelyyn tms?

Vierailija
24.05.2021 |

Miksi palstalla väitetään AINA virheellisesti, että terapiaan menijä tekee sen työn siellä terapiassa, jotta se etenee? Ei se niin ole, jos terapiaan menijä on uhri, jota on satutettu ja haavoitettu! Silloin avun saaminen eli terapian eteneminen on kiinni TERAPEUTIN ammattitaidosta, eikä siitä, että avunhakija käsittelee asioita!
TOTTA KAI avunhakija käsittelee kaikkia asioita, jotka auttavat häntä paranemaan!!!! Mutta jos terapeutti ei osaa auttaa ja edistää prosessia, on aika törkeää, että jatkavat vain rahastamista.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on sitäpaitsi KIUSAAMISTA, jos terapiasta apua henkisen väkivallan uhriuteen saamatonta syytetään siitä, että on sinun syytäsi, ettei terapia etene! Et tee töitä siellä terapiassa! Tosi törkeää. Aivan kuin se ihminen olisi työstämässä siellä omia puutteitaan, jotain, mitä kiusaajan kannattaisi varmaan tehdä!? Kun ei kerran tajua eroa terapiaan menemisen syiden välillä.

Ap

Vierailija
42/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meissä kaikissa puutteita.

Jotakin puutteitahan silläkin ihmisellä on, joka on joutunut kasvamaan huonoissa olosuhteissa lapsuutensa. 

Hän ei ehkä saanut tarpeeksi huolenpitoa, rakkautta ja välittämistä.

Niitä puutteita hänellä on, ja osaksi siksi tarvitsee terapiaa, että pystyy kestämään ja työstämään ja selviämään noista puutteistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten se pelkkä terapeutti voi asiakkaansa parantaa, ellei asiakas itse ole siinä mukana?

Jos tunnet ap terapiat paremmin kuin koulutettu ja kokenut terapeutti, sinun pitää itse ruveta itsesi terapeutiksi.

Ei terapeutilla ole mitään taikasanoja, joilla hän sinut voisi yhtä-äkkiä parantaa.

Yksi osa siitä toipumisesta on se, että puhut ja työstät asioita, että kykenisit ajattelemaan selkeämmin, ja pääsisit irti esim. menneisyyden traumoista tai paineista.

Ei syöpäpotilaskaan parene suit sait, eikä kukaan, jolla on kroonisia sairauksia.

Ykköstyypin diabeetikko kuolee, ellei hän saa jatkuvasti joka päivä piikkinä insuliinia.

Jos on pitkän ajan ongelmat, ei voi odottaa, että niistä paranee nopeasti.

Sulla ei näköjään natsaa terapeuttisi kanssa, jos sinulla sellainen on.

Mitä itse olet tehnyt oman paranemisesi edistämiseksi?

Voi että sä olet tyhmä. Etkö todellakaan tajua, että millaista työtä henkisen väkivallan uhri tekee topimusensa eteen? Sä et ole koskaan tehnyt niin paljon henkistä työtä minkään eteen, kuin mä olen tehnyt mun haavojen paranemisen eteen, mutta eivät ne ole parantuneet. Sä et tule sanomaan kellekään väkivallan uhrille, että tämä ei OSALLISTU OMAAN TERAPIAANSA, HÄPEÄ! Mua ovat kaikki terapeutit kehuneet tosi motivoituneeksi.

Ap

Vierailija
44/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei osoita motivaatiota, että on käynyt terapiassa yhteensä useita vuosia, niin mikähän sitä motivaatiota sitten osoittaisi? Ja siis ei, kukaan ei ole minua LÄHETTÄNYT sinne, itse olen aina yksityisellä lähetteellä niihin hakeutunut. Ja totta kai kertonut terapiassa KAIKEN, minkä vain kertoa osasin. Kaiken.

Ap

Vierailija
45/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on Ap hyvä pointti tuossa. Et varmaan tule nyt tässä kuulluksi sen takia, että ajat asiaa niin aggressiivisesti. Mutta kyllä, olet oikeilla jäljillä. On vähän hassua lähteä etsimään vikaa ja korjaamaan väkivallan uhria, kun kyse on tyypillisistä väkivallan seurauksista ja traumasta. Ja harvat terapeutit ylipäätään osaavat hoitaa traumoja. Väkivallasta olisi terapeutilla myös hyvä olla ihan omakohtaisesti kokemusta.

Vierailija
46/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan meissä kaikissa puutteita.

Jotakin puutteitahan silläkin ihmisellä on, joka on joutunut kasvamaan huonoissa olosuhteissa lapsuutensa. 

Hän ei ehkä saanut tarpeeksi huolenpitoa, rakkautta ja välittämistä.

Niitä puutteita hänellä on, ja osaksi siksi tarvitsee terapiaa, että pystyy kestämään ja työstämään ja selviämään noista puutteistaan.

On toki puutteita, mutta ei mulla ole koskaan ollut tarvetta mennä työstämään mun puutteita. En hae täydellisyyttä. Eivät kaikki ihmiset käy terapiassa, vaikka kaikilla on puutteita. Toki tavallaan voisi olla hyväksi, mutta en puhu nyt siitä.

Ap

Vierailija
47/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on Ap hyvä pointti tuossa. Et varmaan tule nyt tässä kuulluksi sen takia, että ajat asiaa niin aggressiivisesti. Mutta kyllä, olet oikeilla jäljillä. On vähän hassua lähteä etsimään vikaa ja korjaamaan väkivallan uhria, kun kyse on tyypillisistä väkivallan seurauksista ja traumasta. Ja harvat terapeutit ylipäätään osaavat hoitaa traumoja. Väkivallasta olisi terapeutilla myös hyvä olla ihan omakohtaisesti kokemusta.

Samaa mieltä.

Ap

Vierailija
48/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vaan jäänyt monta kertaa täysin sanattomaksi, kun MULLE on kehdattu sanoa, että en saa apua, koska olen niin huono! Siis terapiassa kävijä!

Tiedän, etten todellakaan ole. Minua kiinnostavat psykolodiset asiat enkä koe tarvetta salailla yhtään mitään. Ihmettelin oikein, että mistä sellainen kommentti edes voi kummuta? Että itse se työ siellä tehdään. Ei tehdä, kun se apu haetaan nimenomaan ammattilaiselta. Voihan ammattilaiselta TIETENKIN hakea apua myös puutteiden työstöön, mutta enhän mä mistään sellaisesta ollut puhunut niissä ketjuissa, vaan mun satuttamisestani!!!

Ap

Vierailija
49/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon vaan jäänyt monta kertaa täysin sanattomaksi, kun MULLE on kehdattu sanoa, että en saa apua, koska olen niin huono! Siis terapiassa kävijä!

Tiedän, etten todellakaan ole. Minua kiinnostavat psykolodiset asiat enkä koe tarvetta salailla yhtään mitään. Ihmettelin oikein, että mistä sellainen kommentti edes voi kummuta? Että itse se työ siellä tehdään. Ei tehdä, kun se apu haetaan nimenomaan ammattilaiselta. Voihan ammattilaiselta TIETENKIN hakea apua myös puutteiden työstöön, mutta enhän mä mistään sellaisesta ollut puhunut niissä ketjuissa, vaan mun satuttamisestani!!!

Ap

Mutta tämän olisin halunnut sanoa heille jo ensimmäisestä ketjusta alkaen, jossa on haukuttu sitä, etten saa apua terapiasta täysin MUN VIAKSENI ja vastuulleni kuuluvaksi! Siis mitä? Ei psykoterapeutin työn tulos ole mun _vastuullani_, vaan heidän!

Ap

Vierailija
50/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen omaa työskentelyä. Ohessa on loistava työkirja, joka sopii motivoituneelle ihmiselle, joka haluaa päästää irti uhrin roolistaan ja opetella hyväksymisen taitoa.

https://www.toisenasteenyhteys.fi/v3/files/89YXP9ovwf/vapaudu+mielesi+k…

Vierailija
51/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten se pelkkä terapeutti voi asiakkaansa parantaa, ellei asiakas itse ole siinä mukana?

Jos tunnet ap terapiat paremmin kuin koulutettu ja kokenut terapeutti, sinun pitää itse ruveta itsesi terapeutiksi.

Ei terapeutilla ole mitään taikasanoja, joilla hän sinut voisi yhtä-äkkiä parantaa.

Yksi osa siitä toipumisesta on se, että puhut ja työstät asioita, että kykenisit ajattelemaan selkeämmin, ja pääsisit irti esim. menneisyyden traumoista tai paineista.

Ei syöpäpotilaskaan parene suit sait, eikä kukaan, jolla on kroonisia sairauksia.

Ykköstyypin diabeetikko kuolee, ellei hän saa jatkuvasti joka päivä piikkinä insuliinia.

Jos on pitkän ajan ongelmat, ei voi odottaa, että niistä paranee nopeasti.

Sulla ei näköjään natsaa terapeuttisi kanssa, jos sinulla sellainen on.

Mitä itse olet tehnyt oman paranemisesi edistämiseksi?

Voi että sä olet tyhmä. Etkö todellakaan tajua, että millaista työtä henkisen väkivallan uhri tekee topimusensa eteen? Sä et ole koskaan tehnyt niin paljon henkistä työtä minkään eteen, kuin mä olen tehnyt mun haavojen paranemisen eteen, mutta eivät ne ole parantuneet. Sä et tule sanomaan kellekään väkivallan uhrille, että tämä ei OSALLISTU OMAAN TERAPIAANSA, HÄPEÄ! Mua ovat kaikki terapeutit kehuneet tosi motivoituneeksi.

Ap

Luulen, että hahmotan jotenkin, mitä yrität sanoa. Ei pahoin traumatisoituneelle ihmiselle sovi sellainen ote, että pitäisi jotenkin ikään kuin tarkastella kriittisesti omaa käytöstään, kuten sitä, että ”syyttää muita”. Sellainen ihminen kaipaa tukea, validointia, hänen asemaansa asettumista, koska sellainen ihminen on tallottu, hauras. Ei siihen sovi mikään ”käyttäydyt kuin narsisti” -henkinen ote. Se vain rikkoo lisää. Noista alkkisjutuista en ymmärtänyt, mutta tällaisen hahmotin. Minulla oli tuollainen ns. psykoterapeutti, joka teki paljon muutakin pahaa, mitä en nyt avaa tässä. Joskus he eivät vain itse kykene itsekritiikkiin, vaikka pitäisi ymmärtää vaihtaa otetta.

Vierailija
52/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koska sinne terapiaan ON MENTY hakemaan apua, on mielestäni aika itsestään selvää, minkä työn se terapoitava siinä tekee! Totta kai hänkin tekee työä, mutta eihän HÄN sen työn pystyvyydestä vastaa, vaan terapeutin pitäisi osata auttaa!!!! Jos ei osaa, niin se on kurjaa, mutta on täysin törkeääkeksiä, että ”syy” olikin asiakkaassa! Mitä???

Ei ollut.

Ap

Vierailija
53/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen omaa työskentelyä. Ohessa on loistava työkirja, joka sopii motivoituneelle ihmiselle, joka haluaa päästää irti uhrin roolistaan ja opetella hyväksymisen taitoa.

Anteeksi nyt vaan, mutta se, että on uhri ei tarkoita mitään uhrin roolia!!!!! Esim. mä en ole koskaan elänyt missään uhrin roolissa. Olen silti uhri.

Ap

Vierailija
54/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että ap jotenkin taistelee terapiaa vastaan.

Ehkä paranemisprosessi on kuitenkin  jollain tapaa alkanut.

Vierailija
55/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa uhreista ei todellakaan syyttele muita ollen ”uhri”. Useimmat syyllistävät itsensä ollen syyllisiä kaikkeen.

Ap

Vierailija
56/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että ap jotenkin taistelee terapiaa vastaan.

Ehkä paranemisprosessi on kuitenkin  jollain tapaa alkanut.

En taistele. Kommenttini kumpuaa pa sk i ais palstalaisista, jotka ovat syyllistäneet minua siitä, että en ole saanut terapioista henkiseen väkivallan uhriksi joutumiseeni juuri mitään kunnon apua!

Ap

Vierailija
57/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin tarvitsisin ihmisen, joka kykenisi näkemään asioita, joita minä en näe, juuri siksi, että olen se uhri!

Ap

Vierailija
58/64 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten se triggeröi palstan alkkisvanhempien aikuisia lapsia niin hirveästi, kun heille haukkuu terapiaansa, ettei se auttanut, että pitää minua siitäkin vastuuttaa!!!

Ap

Vierailija
59/64 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa uhreista ei todellakaan syyttele muita ollen ”uhri”. Useimmat syyllistävät itsensä ollen syyllisiä kaikkeen.

Ap

Niinpä. Uhri on nimenomaan se, jonka syyksi oma lähipiiri kaataa kaiken ja joka myös itse uskoo siihen ja syyttää itseään. Kun hän hakeutuu terapiaan, hänellä on jo herännyt ajatus, että hän tarvitsee apua eikä selviä eikä jaksa kantaa kaikkea. Silloin hän tarvitsee tukea siihen, että muut kuormittavat häntä liikaa. En muista tarkkaa Freudin sitaattia, mutta ajatus oli jotenkin, että joskus on hyvä ensin tarkistaa, onko vain pa**iaisten ympäröimä. Tämmöiseen ei todellakaan toimi mikään ”katso, miten itse toimit” (muutoin kuin siinä mielessä, että miten saisi uhria paremmin puolustamaan itseään tai vaikka vaihtamaan lähipiiriä).

Vierailija
60/64 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailen aivan liikaa, kun tunnistin aapeen jo otsikosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä